וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "אני רוצה שידעו עוד 50 שנה שהייתי פה"

16.11.2017 / 17:00

מה צריך לעשות כדי להחזיר אותו לנבחרת, איזו מטרה עומדת לו מול העיניים וכמה כסף יוציא אותו מסין? הייצוא הכדורגלני הגדול ביותר של ישראל הגיע לאולפן וואלה! TALK ודיבר על הכול

עריכה: נועה לוי

ימים ספורים אחרי שהוכתר כשחקן העונה של הליגה הסינית, הגיע ערן זהבי לאולפן וואלה! TALK וסיפר על התחושות מהתואר, הגאווה האישית, שיא השערים שלא נשבר, התוכניות לעונה הבאה, אפשרות המעבר לאירופה, הנבחרת והיחסים עם מכבי תל אביב. "הדברים לא באים בקלות למי שמצליח", הסביר. "חושבים שאתה עולה למגרש ויש לך כישרון לעשות מה שאתה רוצה, אבל צריך להתמודד עם הרבה דברים – היומיום, המקצוע, התקשורת, המשפחה, ובסוף צריך לבוא לרגע מיוחד ביום שבת או ביום ראשון ואליו צריך לרכז את כל היכולות והאיכויות. זה לא קל לשים הכול בצד, אבל אני חושב שזו התמודדות יומיומית שברגע שמייצרים הרגלים אפילו נהנים מהדברים".

וואלהTALK הראיון המרכזי עם ערן זהבי ויעקב אילון ה14 נובמבר 2017. ראובן קסטרו
"דרייב לסיים כמלך השערים". זהבי/ראובן קסטרו

זהבי תיאר תחושת "זלזול" שבה חש בכל הנוגע להשתלבותו ולמעמדו בסין, וסיפר כי הרגיש כיצד "מעריכים שחקנים אחרים הרבה יותר ממני, וזה נתן לי דרייב גדול לסיים כמלך השערים. לא ידעו שאלו יהיו המספרים. אם היו עוקבים כמה שנים אחורה הם יכלו לראות שזה אפשרי, אני שמח כי זו הייתה סנסציה. אחרי שלא שברתי את שיא השערים בליגה הסינית ירדה לי דמעה קטנה, התבאסתי, אבל אחרי זה נרגעתי, חשבתי על הדברים והבנתי שזה רק לטובה, כי עכשיו אני יכול לשים את זה כמטרה לשנה הבאה".

אז שנה הבאה בליגה הסינית?

"כן, ברור יש לי חוזה. אני שומע את כל הדיבורים בתקשורת על כל מיני סכומים שאני ביקשתי או משהו כזה, ואני מרגיש ששוכחים שיש לי חוזה בקבוצה שלי לשלוש שנים נוספות. טוב לי איפה שאני נמצא, מעריכים אותי מאוד".

ואם ידפוק בדלת מישהו מברצלונה?

"אני חושב שלא מכבדים את הקבוצה שלי עם כל הדיבורים האלה. יכול להיות שיגיע מועדון וישים הרבה כסף והמועדון ירצה למכור אותי, אבל עכשיו אני רוצה ליהנות מהחופש שלי ולא יכול להבטיח מה יהיה".

בסתר לבך אתה מקווה שיבוא מועדון מאירופה?

"תמיד יש לך חלום כזה, אבל החלום לעבור לאירופה היה הרבה יותר ריאלי לפני שנתיים, מישראל, מאשר עכשיו. זה אטרקטיבי מאוד, אבל הדברים שונים והסכומים בסין הרבה יותר גבוהים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
וואלהTALK הראיון המרכזי עם ערן זהבי ויעקב אילון ה14 נובמבר 2017. ראובן קסטרו
"עדיין חלק ממכבי תל אביב". זהבי/ראובן קסטרו

על טקס שחקן השנה בו לא זכה: "כאב לי, כי חשבתי שמגיע לי לזכות. הייתי בטוח שאני זוכה, ופתאום שהגיע הרגע לעלות לבמה לא קראו לי ואמרתי 'מה קורה פה'?. עשו עליי תרגיל יחסי ציבור כנראה. מירי רגב התקשרה אליי והחליטה לדבר איתי אחרי הפוסט שרשמתי. היא אמרה: 'אני לא יודעת למה אתה מרגיש ככה ואני אבדוק את זה". זה מעיד על כך שמשהו לא היה כשורה. אחרי יום היא התקשרה אליי שוב ואמרה שלועדה יש 51% בהחלטה והם קבעו על פי קריטריונים. שאלתי מהם הקריטריונים אבל ברור שלא הייתה תשובה".

חזרה אפשרית למדים הלאומיים: "לא צריך לעשות יותר מדי כדי להחזיר אותי לנבחרת. אני לא מחפש תשומת לב או שיעשו קמפיינים. פרשתי מנבחרת ישראל אבל אדבר על זה בהמשך. כרגע, אני לא מתעסק בזה ולא חושב יותר מדי על חזרה לנבחרת".

ועל הציפיות מהנבחרת: "הציפיות בנבחרת גבוהות מדי. אנחנו לא ברמה של גרמניה, אנגליה או ספרד. גם נבחרות כמו ויילס ובלגיה עשו פרויקט ממשלתי מסודר והגיעו לשם אחרי שנים. אנחנו לא נגיע למונדיאל אם לא נשקיע בדברים ונתנהל נכון".

זהבי התייחס גם ליחסיו עם מכבי תל אביב ("מבחינתי אני עדיין חלק מהמועדון. אם יום אחד אחזור לכדורגל הישראלי ברור שזה יהיה למכבי") ולחייו האישיים בסין ("היו חששות מאוד גדולים, אבל התאקלמנו יפה והפקנו לקחים מהניסיון בפלרמו").

"אני מסתכל על מה יגידו כשיגידו את שמי בעוד 20 או 50 שנה", סיכם. "אני רוצה שיידעו שהיה פה ערן זהבי. המורשת שאשאיר אחריי זה מה שדוחף אותי קדימה".

ערן זהבי באולפן וואלה! TALK. ראובן קסטרו
"הדרך עכשיו היא מאירופה לסין, ולא להפך". זהבי/ראובן קסטרו
וואלהTALK הראיון המרכזי עם ערן זהבי ויעקב אילון ה14 נובמבר 2017. ראובן קסטרו
"אנשים חושבים שיש לך כישרון וזה מספיק". זהבי/ראובן קסטרו
וואלה TALK ערן זהבי הראיון המרכזי 14 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
"מתגעגע למכבי ת"א, אבל כרגע יש לי אתגרים אחרים בחיים". זהבי/ראובן קסטרו
וואלה TALK ערן זהבי הראיון המרכזי 14 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
"לא ביקשתי שדרוג לחוזה". זהבי/ראובן קסטרו
וואלהTALK הראיון המרכזי עם ערן זהבי ויעקב אילון ה14 נובמבר 2017. ראובן קסטרו
"הציפיות מהנבחרת גבוהות מדי"/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully