וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ קראינוביץ': "רגע העלייה לגמר בפריס היה היפה בחיי"

7.11.2017 / 7:16

הטניסאי הסרבי בן ה-25, שרשם סנסציה ענקית עם העלייה לגמר בברסי, סיפר על הקשיים שחווה: "ספונסרים לא רצו לחדש את החוזים איתי, חשבתי במקרים רבים לפרוש. נובאק דג'וקוביץ' עזר לי מאוד"

פיליפ קראינוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
קראינוביץ' אחרי הניצחון מול איזנר בחצי הגמר/רויטרס

פיליפ קראינוביץ' הוא ללא ספק אחד הסיפורים המפתיעים של שלהי שנת 2017 בטניס העולמי. הסרבי בן ה-25, שעבר ניתוח להזזת עצם במפרק כף יד ימין רק לפני פחות משנתיים, הצליח להדהים את כולם כשהגיע עד לגמר טורניר המאסטרס 1,000 בפריס. קראינוביץ', שדורג 77 בעולם לפני תחילת הטורניר, עשה את כל הדרך מהמוקדמות עד הגמר שם הפסיד 5:7, 6:4, 6:1 לג'ק סוק האמריקאי.

עוד בנושא:
ג'ק סוק זכה בטורניר ברסי אחרי ניצחון מול קראינוביץ'

טורניר המאסטרס בבירת צרפת היה בסך הכול טורניר ה-ATP השני אליו הצליח קראינוביץ' להיכנס ב-2017 והוא הפך למדורג הנמוך ביותר (77) בגמר של טורניר מהסבב היוקרתי של המאסטרס 1,000 מאז אנדריי פאבל שדורג במקום ה-191 כשהגיע לגמר בפריס ב-2003. קראינוביץ' הגיע לפריס אחרי זכייה בחמישה צ'לנג'רים השנה ולקח איתו הביתה 418,450 יורו ו-600 נקודות דירוג, שהקפיצו אותו 44 מקומות בדירוג עד אל המקום ה-33, דירוג השיא בקריירה שלו.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
"השתמשתי בהרבה מהעצות שנובאק נתן לי"/GettyImages

אתמול (שני) חזר קראינוביץ' לסרביה והתראיין ל-Sportklub, שם דיבר על מה שעבר במהלך השבוע הטוב בקריירה שלו: "בקושי ישנתי בחמישה-שישה ימים האחרונים ואכלתי מעט מאוד. רציתי לישון, אמרתי לעצמי: 'קדימה, תנסה, יש לך משחק מחר', אבל זה היה בלתי אפשרי בגלל האדרנלין, כל הזמן חשבתי על טקטיקות שונות, אפשרויות במגרש במצבים שונים. הכול התבלגן לי בתוך הראש. לא ישנתי גם אחרי הגמר. אני חושב שהדמעות שלי הראו מה הרגשתי ומה עברתי במהלך החיים שלי. אחרי כל כך הרבה דברים חסרי מזל ופציעות, הצלחתי להשיג גמול בטורניר אחד. אחרי שניצחתי את איזנר, הכול עבר לי בראש: המאמן הראשון שלי, שאינו איתנו יותר, הניתוחים, הפציעות. לא יכולתי להחזיק את עצמי, זה היה הרגע היפה ביותר בחיים שלי".

קראינוביץ' היה טניסאי מבטיח כשהיה צעיר ולא ממש מימש את הפוטנציאל. כשנשאל לגבי ספונסרים שעזבו אותו, אמר: "בשנה שעברה, כשהייתי 250 בעולם, החוזים שלי עם נייקי, IMG (סוכנות שחקנים גדולה) ו-ווילסון (חברת מחבטים) נגמרו ואף אחד לא רצה לחדש לי אותם. הם חשבו שלא אוכל לשחק יותר ברמה גבוהה, אז הם לא רצו להשקיע בי יותר. נלחמתי גם בזה ובסופו של דבר הצלחתי להשלים עם זה. זה היה מקור של מוטיבציה עבורי. אני משוכנע שהם מתחרטים על זה עכשיו". קראינוביץ' נשאל האם הוא קיבל סיוע מגדול הטניסאים של סרביה בכל הזמנים נובאק דג'וקוביץ' ואמר: "הוא עזר לי כמה פעמים ואנחנו מדברים הרבה, הוא תמיד עמד לצידי. תמיד כשאני צריך עזרה או מישהו להתאמן איתו, הוא שם. הוא אפילו הזמין אותי למונטה קרלו כדי להתאמן איתו ולבלות איתו. זה דבר חשוב במיוחד בשבילי, בשביל כל הצעירים כי נובאק הוא האליל שלנו. איתו, אתה יכול ללמוד דבר חדש בכל יום. השתמשתי בהרבה מהעצות שהוא נתן לי".

כשנשאל אם חשב על פרישה מטניס בזמן שלא הלך לו, אמר הסרבי: "חשבתי על פרישה הרבה פעמים, לא הייתה לי אנרגיה יותר, שיחקתי בטורנירים קטנים וגם אמרתי לאבא שלי שאני רוצה להפסיק, אבל הוא אמר לי: 'ילד, טניס הוא הדבר הטוב היחיד בחיים שאתה ממש טוב בו - תהיה חזק, עדיין יש לך הרבה זמן, תמשיך לשחק'. אז המשכתי. בכלל לא רציתי לשחק השנה בצ'לנג'ר היילברון בגרמניה, שהייתי אמור לשחק בו. רציתי לקחת חודש חופש. אבל בסופו של דבר הלכתי, שיחקתי במוקדמות והמשכתי כל הדרך לזכייה. הרגע השחור ביותר מבחינתי הגיע אחרי הניתוח שעברתי בכתף. איבדתי את כל הנקודות שלי והייתי צריך להתחיל הכול מהתחלה. לקח לי שלוש שנים כדי לחזור לטופ 100 ואז הייתי צריך לעבור עוד ניתוח בפרק כף היד. אבל הייתי חזק והצלחתי לעמוד בכל זה. המשפחה שלי ובת הזוג שלי נינה עזרו לי בצורה מדהימה. אני אהיה אסיר תודה לנצח ואני יודע שאני יכול לסמוך עליהם בכל מקרה. זו האהבה היחידה שהיא אמיתית לחלוטין".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פיליפ קראינוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
קראינוביץ' עם הגביע בפריס/רויטרס

לגבי עתידו אמר קראינוביץ': "זו נקודת מפנה בקריירה שלי, המטרה שלי ב-2017 הייתה להיכנס לטופ 100. זכיתי בחמישה צ'לנג'רים ועכשיו אני מרגיש קצת עצוב כי לא זכיתי בטורניר בפריס, אבל זו רק ההתחלה. אני משוכנע שאני יכול לחתוך בחצי את הדירוג הנוכחי שלי. ברור שעכשיו יהיה עליי יותר לחץ בטורנירים הגדולים. שאר השחקנים ראו איך אני מסוגל לשחק אז יצפו ממני להרבה יותר, אבל אני מוכן להתמודד עם זה. אצטרך לשחק טוב יותר בטורנירי גרנד סלאם ולכן המטרה החשובה ביותר שלי במהלך הפגרה היא להתחזק פיזית ולעבוד על השרירים שלי כדי שאצליח לעמוד בעומסים. אני מקווה מאוד להיות מדורג לאליפות אוסטרליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully