וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתים כרטיס, אדי: גוטליב היה הגיבור הבלתי צפוי של הפועל תל אביב

בוררויות, איומים, מלחמות. אחרי חודשים של מאבקים עם הפועל תל אביב, אדי גוטליב עלה לכר הדשא ונתן הכול. בשביל הפועל תל אביב. המדריך ללאומית על השחקן הכי מחויב של קובי רפואה

ברני ארדוב

בווידאו: מהומות בין המשטרה לאוהדי הפועל תל אביב בכפר סבא

אדי גוטליב כבר הצהיר יותר מפעם אחת שהוא יעשה הכול כדי לעזוב את הפועל תל אביב ואף התעמת פיזית עם האוהדים במגרש האימונים בשלהי העונה שעברה. בחודשים האחרונים הוא תבע את המועדון פעמיים, ההנהלה איימה בצעדים משלה, הצעות מקבוצות שרצו אותו נפלו בזו אחר זו והליך גישור בין הצדדים נכשל.

גוטליב לא שיחק כדורגל מאז ה-1:1 נגד הפועל רעננה במאי האחרון, משחק שבסיומו הפועל תל אביב נשרה לליגה הלאומית. עד אתמול. ואחרי כמה דקות במשחק החוץ של האדומים בכפר סבא, אפשר היה לראות דבר אחד בולט: תאהבו אותו, תשנאו אותו, תשרקו לו, תקללו אותו, תנהלו נגדו בוררויות ותנהלו איתו מלחמות; כשאדי גוטליב על המגרש, הוא נותן הכול. כן, גם בשביל הפועל תל אביב.

הפועל תל אביב לא ניצחה אתמול בכפר סבא בזכות כדורגל טוב. היא עשתה את זה כי היא רצתה יותר, נשכה יותר, הייתה יותר מחויבת ונלחמה. וגוטליב היה האדריכל בסגנון המשחק הזה.

אדי גוטליב שחקן הפועל תל אביב מעל פיטר נוורה שחקן הפועל כפר סבא. ברני ארדוב
כשהוא עולה למגרש הוא נותן הכול. גוטליב אמש/ברני ארדוב

את המהלך יזם המאמן החדש, קובי רפואה. להגיד שמוטי איוניר לא רצה את גוטליב בסגל יהיה לא מדויק, אבל הוא הבין את שיקולי המועדון ונתן לבעלים להחליט בעניין הזה. עברו כמה חודשים והפועל תל אביב שבתחילת העונה הרגישה ביטחון מלא בחזרה לליגת העל – גם בלי הבלם המצטיין - מצאה את עצמה במצוקה. ואז הגיע קובי רפואה, שקיבל מהבעלים אור ירוק להחזיר את גוטליב לסגל.

הפציעות של אביחי ידין וניר לקס פגעו בהפועל תל אביב בצורה קשה. רפואה הבין שמרכז המגרש שלו רך והגה רעיון: להפוך את אדי גוטליב לפתרון שלו בעמדת הקשר האחורי. "ראיתי את המחויבות שלו בעיניים", סיפר רפואה על השיחה שניהל עם השחקן, "ברגע שאני רואה ששחקן רוצה להיות מחויב, ואני רואה את זה בשפת הגוף שלו, אין סיבה שלא אתן לו. הוא שיחק היום מצוין".

רפואה הוסיף: "אדי לא שיחק בתפקיד הטבעי שלו. הצבתי אותו כקשר אחורי כי רציתי קישור חזק ובאופן טבעי הוא חוזר יותר אחורה – זה מה שיצר קצת שטחים לכפר סבא. במחצית השנייה הוא חזר גם אחורה כי לא היה לו אוויר אחרי חצי שנה בלי לשחק. אבל אני מוריד בפניו את הכובע. הוא נתן 90 דקות אדירות והוא שחקן מאוד חשוב בסגל. אני מקווה שהדברים איתו יסתדרו. אני לא בקיא בפרטים, אבל אני מקווה שהוא יישאר בקבוצה".

מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה. ברני ארדוב
ביקש מההנהלה להוציא את גוטיב מהפריזר ונענה בחיוב. רפואה/ברני ארדוב

בחדר ההלבשה האדום שחררו אתמול הרבה לחץ אחרי ארבעה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון והידרדרות עד למקום השלישי. בצד עמד בשקט טל בנש, שכבר שיחק העונה בכל תפקיד אפשרי בהגנה של הפועל תל אביב. בנש גדל בהפועל כפר סבא ושיחק בה כמעט לכל אורך הקריירה. בקיץ, כשמעל עתידם של הירוקים ניצב סימן שאלה מהדהד, הוא עבר להפועל תל אביב ביחד עם גיא בדש.

" היה לי מאוד מוזר", אמר בנש אחרי המשחק, "אני מכיר את הדשא הזה טוב מאוד והמועדון הזה היה לי בית מגיל 6. הרבה אנשים בעיר מכירים אותי".

יש בך חרטה שעזבת להפועל תל אביב, בטח עכשיו כשכפר סבא עושה חיל בלאומית?

"לא. גם לא היה לי איזשהו רצון גדול יותר לנצח את המשחק הזה. בסך הכול לא סיימתי רע בכפר סבא וזה מועדון שהיה חלק גדול בחיי. בקיץ רציתי להתקדם ומבחינתי הגעה למועדון כמו הפועל תל אביב היא התקדמות. העובדה ששני המועדונים נלחמים על עלייה, לא משנה את העובדה שאני מרגיש שעשיתי צעד נכון".

בזמן שהפועל תל אביב עשתה הכנה מסודרת לליגה, בכפר סבא לא ידעו איך פותחים את העונה. דמיינת שזה יהיה המצב בטבלה אחרי 10 מחזורים?

"לא, כי באמת השאירו אדמה חרוכה בכפר סבא. אולי בגלל זה גם היה להם יותר קל. ברגע שאתה משחק כשאין לך מה להפסיד, הלחץ והציפיות לא עלייך".

עד כמה הניצחון הזה היה חשוב לכם?

"סופר חשוב. שחקנים איבדו את הביטחון במשחקים האחרונים. אני יודע שאנחנו לא נראים טוב והיכולת היא לא זו שניצחה את המשחק אתמול, אבל זה ניצחון חשוב מאוד. אם כפר סבא הייתה מנצחת ומגדילה את ההפרש מאיתנו ל-11 נקודות, זה היה עוד יותר מלחיץ את המועדון".

הזעזוע שעברתם היה במקום?

"כאחד שמסתכל מהצד על מקומות אחרים ולא מבין למה עושים שינויים, אני יכול להגיד שפה המהלך הזה קרה בדיוק בזמן. קובי הגיע והצליח להעיר אותנו. עכשיו אנחנו גם צריכים להשתפר מבחינת היכולת".

שחקני הפועל תל אביב, שחר הירש, ג'וזף גנדה. ברני ארדוב
הפועל תל אביב שחררה הרבה לחץ/ברני ארדוב

הערב השמח של האדומים על הדשא, היה פחות שמח ביציע. שוב מהומות עם שוטרים, שוב עצורים, שבעה במספר. הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, האשמים היו השוטרים ולא האוהדים. אבל כשרוב המשחקים של הפועל תל אביב הופכים לזירת קרב, קשה לבוא בטענות לשוטרים. עם זאת, התפקיד של המשטרה הוא לעצור את האלימות ולא לגרום לה.

גם בצד של כפר סבא לא היה שקט. האוהדים ירוקים הדליקו אבוקה ביציע והצליחו להרגיז מאוד את אופיר בן חיים; בעבר שחקן הקבוצה והיום מנהל אירוע וגם אביו של החלוץ טל בן חיים. "חבורה של חארות. כל דבר שהם רוצים הם מקבלים. בחיים לא קרה לי כזה דבר", צרח בן חיים דקות אחרי המשחק ובתום עימות עם חלק מהאוהדים.

וסיפור אחרון מהיציע בלויטה אתמול. סהר בראון הוא הקפטן של הפועל כפר סבא. שחקן בית שנמצא במועדון מגיל צעיר, אבל כנראה שגם הוא עדיין לא ממש מוכר. בראון היה פצוע אתמול ואחרי המשחק הוא ניסה לרדת מהיציע כדי לגשת לחדר ההלבשה. "מי אתה?" שאל אותו השומר במקום, רק אחרי דקות של תחנונים, הוא הורשה לעבור. זה מסמל את הסיפור של כפר סבא העונה. חבורה של שחקנים אלמונים ומסאי דגו אחד, שמובילים את הטבלה בפער גדול גם אחרי הפסד ראשון העונה.

מסאי דגו מאמן הפועל כפר סבא. ברני ארדוב
"אני בן 31, יש לי שחקנים יותר מבוגרים ממני". דגו/ברני ארדוב

"גם אם חלמתי, לא חלמתי על פתיחה כזאת", אמר מסאי דגו אחרי המשחק. "אחרי שבועיים-שלושה, הבנתי לאן זה הולך. הבנתי שיש פה חבר'ה שמוכנים להשאיר את הלב על המגרש".

הדיבורים מסביב שאתה מועמד להפועל תל אביב השפיעו?

"בניתי פה משהו יפה ואין לא שום כוונה לקום ולעזוב באמצע. לשום מקום".

מה הסיפור בינך לבין יצחק שום?

"אין שום סיפור. מה שכותבים ומה שכולם מדברים, אלה דברים שאני לא יכול להשתלט. תמיד בכדורגל יש חילוקי דעות כאלה ואחרים עם הבעל הבית, אבל זה באמת בסדר".

זה לא קשור לנכד שלו?

"האמת שלא. בסופו של דבר רק הילד נפגע כי הוא בא מתאמן פה קשה ונותן מעצמו וחבל שעושים אותו צד בסיפור".

אתה יכול להתחייב שאתה תסיים פה את העונה?

"בכדורגל הישראלי המאמן לא יכול להתחייב, אתה יודע. יש בעל הבית ויש בוס והם מחליטים. מבחינתי להישאר פה גם שלוש או ארבע שנים. כמה שאני יכול".

בן כמה אתה?

"31, יש פה שחקנים יותר מבוגרים ממני".

איך זה היה לפגוש את הפועל תל אביב בשבילך?

"התחלתי במועדון הזה בתור שחקן ועד שעליתי לקבוצה הבוגרת. אימנתי שלוש שנים במחלקת הנוער, עד נובמבר שנה שעברה. היה מרגש, אבל כשהתחיל המשחק לא עניין שום דבר".

חולם על חזרה להפועל תל אביב?

"היה לי חלום בקיץ לאמן את הפועל כפר סבא. עבדתי מאוד קשה מאחורי הקלעים בעונה שעברה. אני רוצה להמשיך לחלום עם החבר'ה הצעירים האלה".

מרגיש איזו סוג של שליחות כמאמן האתיופי הראשון בליגה בכירה?

"בוודאי, וגם אמרתי את זה לא פעם אחת. אני מאוד גאה וקיבלתי המון הודעות וטלפונים שזה נותן השראה להרבה מאמנים במחלקות נוער. הלוואי שאחרי יהיו עוד הרבה חבר'ה מהעדה כמו שיש הרבה מאוד שחקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully