וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיף לקבל רביעיות מצ'לסי: הקמפיין האירופי המחריד של מכבי תל אביב

אפילו בקמפיין הצ'מפיונס המעליב של 2015/16 הצהובים כבשו במשחק הרביעי, אבל בקמפיין הליגה האירופית של 2017/18 זו עדיין הקבוצה היחידה בלי גול. יוסיפוביץ עם מלחמות ימי חמישי, כולל הספיגות ההזויות, החלוץ מספר 1 של באר שבע ולאן צריכה ללכת הפרמיה של אור דסה?

צילום ועריכה: קובי אליהו

ג'ורדי קרויף צדק.

זה באמת היה משחק טוב יותר מהקודמים, והוא ושחקניו הקריאו יפה מאוד מדף הסטטיסטיקה של המשחק. 23 איומים לעבר השער (5 למסגרת) מול 7 בלבד של אסטנה, ורק 2 למסגרת, מהם נכנס אחד. ונכון - 68% שליטה בכדור, ו-4:12 בקרנות.

עמוד הסטטיסטיקה של המשחק ב-UEFA.com אכן חשוב, אבל חשוב ממנו עמוד הסטטיסטיקה הכללי של המפעל, ובו מכבי תל אביב עדיין הקבוצה היחידה שלא כבשה שער בשלב הבתים. 23? 68%? 12? 0. האפס הכי חשוב. וחשוב ממנו ומכל העמודים עד כה עמוד הטבלאות של האתר, ובו מכבי תל אביב עם נקודה אחת בלבד, ומחוץ למפעל כבר אחרי ארבעה מחזורים.

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
23 איומים לשער. 0 שערים. קיארטנסון מאוכזב/קובי אליהו

במכבי התלהבו מהנתונים הספציפיים שטובים להם, והתלהבו מהיכולת, אבל ביום בו עפים מקמפיין לא מסכמים משחק - זה ספין - אלא מסכמים קמפיין. וזה היה קמפיין אירופי מביש של מכבי תל אביב. כשקבוצה ישראלית מגיעה לצ'מפיונס ומושפלת סטטיסטית - מכבי חיפה בקמפיין ה-0-0-0 והצהובים לפני שנתיים בקמפיין הגול-בפנדל - אתה אומר לעצמך, "טוב, נו, אלו באיירן וצ'לסי ופורטו ויובה" (והיי, מכבי לא היחידה ביבשת שטרם כבשה. גם אנדרלכט על אפס. אבל הבלגים בצ'מפיונס על פ.ס.ז' ובאיירן וסלטיק). אבל מכבי תל אביב הזו עושה מספרים משפילים של צ'מפיונס במפעל שבקושי מעניין כלבים גוססים, ובהגרלה בה השתייכה לדרג 2 (!), ובבית אפור בו משחקות שתי יריבות עם תקציב דומה לשלה, או לפחות באותה הקטגוריה. ואם בקמפיין הצ'מפיונס מכבי תל אביב סוף סוף הבקיעה במחזור הרביעי (חצי פנדל שכבש זהבי), מול פורטו, בקמפיין הנוכחי הצהובים עפו במחזור הרביעי. ובבית כזה, הדחה בארבעה מחזורים זה רע מאוד.

ואם כבר מספרים, לפחות לאסטנה הצהובים עוזרים: במשחק שעבר - הניצחון הגדול של הקזחים באירופה אי פעם, ואתמול - ניצחון החוץ הראשון שלהם אי פעם בשלב הבתים. קרויף ביקש שלא ידאגו לשם שלו באירופה, אבל הוא יודע שיש סיבה לדאגה. הנתונים הסמי-ראויים במשחק אתמול אולי יסייעו לו בתוך המועדון, ולדעתי אין שום הצדקה בעולם לכך שאחד כמו קרויף יעזוב באמצע העונה, אחרי כל מה שעשה; אין היגיון שכך ייגמר הכול. אבל ג'ורדי ממש לא ירצה להיכנס לספרי השיאים מהצד השלילי שלהם, ואם מכבי תשלים קמפיין ליגה אירופית בלי כיבוש - זה יהיה מחריד עבורה ועבורו.

שוב, אחרי אתמול אי אפשר רק לסכם משחק. רק קמפיין או תקופה. ובסיכום תקופה זו, ואנחנו כבר בנובמבר, במכבי תל אביב התלהבו עד כה משלושה משחקים:

0:0 מול מכבי חיפה.
0:0 מול ויאריאל.
1:0 מול אסטנה.

שלושה משחקי בית, שלושה משחקים בלי ניצחון, שלושה משחקים בלי כיבוש. האם בעונות קרויף הראשונות מכבי תל אביב היתה מעזה אפילו להתלהב מהמשחקים הללו? בטח שלא בקול רם.

וכששואלים לנסיבות מקלות, אומרים בצדק: גולסה חסר. ואז עולה השאלה המתבקשת, ועמה כל הכבוד לגולסה, ויש הרבה - האם בעונות קרויף הראשונות מכבי תל אביב היתה מעזה אפילו להתגעגע לשחקן כמו גולסה? לא בקול רם, וכנראה שגם לא בשקט.

הלאה, לפרק הרביעי במלחמות ימי חמישי.

***

שחקני אסטנה חוגגים. קובי אליהו
הרגע המביך של חמישי. אסטנה חוגגת/קובי אליהו

הרגע המביך של הערב

מכבי תל אביב ספגה מרגלי טוומאסי (כיסוי רע של דוידזאדה), אבל השער נפסל על אופסייד. טוומאסי מחא, והבמאי אפילו לא הספיק להעלות את הריפליי, כי דוידזאדה נפש בשמאל, עבר את עטר, עטר איבד את הכדור, ביסבקוב הוציא אותו לטיול (איזו רכות של עטר), העביר שוב לטוומאסי, ששוב היה חופשי לחלוטין, ושוב כבש, הפעם בלי אופסייד. 13 שניות בין הפסילה לכיבוש, וכמה נאיביות הגנתית.

ציון: 4

הפועל באר שבע: רגע! הולד איט! מצאנו רגע יותר מביך, היישר מרומניה. שלושה בלמים - טהא, אלחמיד, ויטור - ליד כדור שמתגלגל לאט. כל אחד יכול לקחת. ואיכשהו, כמו באג בפלייסטיישן, הכדור פתאום אצל קומאן, ועובר את גורש, ו-0:1 בוקרשטי. יותר מביך מזה זה רק חרזי-אוואט ודומיהם. ספיגה הזויה של באר שבע.

ציון: 2

ה"מאוכזב"

הפועל באר שבע: פקהארט לא שותף אתמול והשער האחרון שלו היה בספטמבר, מול הפועל חיפה בליגה, אבל בן שהר פשוט מרגיש יותר מסוכן ומאז הקאמבק-כתף שלו כבש מול מכבי פתח תקוה בגביע הטוטו, מול מכבי תל אביב בטרנר ואתמול (מספרת אדירה של ויטור - מישהו מוכן לגלות לנו מה יש למיגל ויטור בברכיים במקום רצועות?) נכון לתקופה זו, אין ספק מי החלוץ מספר 1 בבאר שבע, ואם פקהארט מאוכזב - יש לו סיבה טובה להיות. החלטה טובה של בכר.

ציון: 7

מכבי תל אביב: קרויף קרא למשחק הזה Must win. כלומר, צריך לעשות הכול כדי לנצח. ועומר אצילי היה על הספסל. ואם השחקן הפרודוקטיבי ביותר העונה - עומר אצילי - יושב על הספסל במשחק Must win בנובמבר, כשלפניו עכו הנוראית ולאחריו רעננה הנוראית טיפה פחות, אז מישהו התבלבל בהגדרות.

ציון: 4

אור דסה מכבי תל אביב. קובי אליהו
אור דסה מכבי תל אביב/קובי אליהו

רישום שחקן הבית הצעיר

במכבי תל אביב לא ידעו, כך לפי הדיווחים, שניתן להוסיף את אור דסה לרישומי אופ"א, ואפילו לא ניסו. הצעירים תומר אלטמן, אילון אלמוג ועדן קארצב נרשמו לפני שלב הבתים, ושלשום, אחרי ידיעה של יניב טוכמן בנושא דסה, החלו הבדיקות אצל עיתונאים וחיות-רשת, והבדיקות העלו שניתן לרשום את דסה. במכבי לא האמינו, אבל לאחר כמה שעות השתכנעו ואכן הספיקו לרשום את הקשר הצעיר, שגם פתח בהרכב. באג מקצועי-ניהולי במכבי, שנפתר תודות לגורמים חיצויניים. לא משהו שהיינו מצפים לו במכונה הזרה והלכאורה משומנת של גולדהאר. ואור דסה - אם קיבלת פרמיה, שלח זר פרחים לטוכמן ושות'.

ציון: 4

הפועל באר שבע רשמה את יגיל אוחנה הצעיר, והכול בסדר.

ציון: 10

הכי טוב עם היד

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ'. לא היתה לו הרבה עבודה, לא הצליח למנוע את המצב המסוכן הבודד. כמובן שלא באשמתו

ציון: 6

הפועל באר שבע: דור אלו. קרא יפה את המהלך, התמקם בדיוק בספוט הנכון - גם מבחינת הכדור וגם מבחינת עוזרי השופט.

ציון: 7


סיכוי לעלות לשלב הבא

הפועל באר שבע: יש סיכוי

ציון: 6

מכבי תל אביב: אין סיכוי

ציון: 0

תוצאה: הפועל באר שבע מנצחת 18:32 את מכבי תל אביב במלחמת יום חמישי הרביעית. נתראה במחזור החמישי של הליגה האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully