וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100% אנטיץ' מכבי: הצהובים נכנעו לאפקט האקס פקטור

26.10.2017 / 23:12

כמו בתסריט ידוע מראש, טיילור רוצ'סטי נכנס לרשימת האקסים שחגגו על חשבון מכבי תל אביב. דשון תומאס שבר שיאי קריירה ולא יכול לחכות לביקור הבא בבלגרד, אבל כשד"ר ג'קסון ומיסטר קול מצטמקים למחצית מהתרומה הרגילה - בולט הנתון הבלתי נתפס: 3 מ-22 ל-3 לגארדים האחרים

נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב. GettyImages
ערב מאכזב בבלגרד. ספאחיה/GettyImages

1.

77:78. ועוד בבלגרד. המיסטיקנים בקרב אוהדי מכבי תל אביב בוודאי השתעשעו ברעיון לזפזפ ולעבור ל"אקס פקטור", כשעל השעון 2:50 דקות לסיום. רק נקודה הפרש, אבל על פניו - המשחק היה גמור, נעול וסגור. אולי באמת היה עדיף להם לעבור לערוץ אחר. כי ה"אקס פקטור" האמיתי נכנס לפעולה על הפרקט בקומבנק ארנה.

קית' לנגפורד עם 30, 28, 22 ו-20 נקודות. מרקז היינס עם 26. דיוויד בלו עם 23. מילאן מצ'באן וריקי היקמן עם 22. קווינסי לואיס וטייריס רייס עם 21. מאצ'יי לאמפה, קרלוס ארויו וטרנס מוריס עם 19. קן בארלו ואלכס טיוס עם 18. עודד קטש, וונדל אלכסיס ואסטבן באטיסטה עם 17.

הרי ההיסטוריה מלאה באקסים שבאים מוטרפים מתמיד מול קבוצותיהם לשעבר; וכשזה קורה בגביע אירופה לדורותיו, והאקסית היא מכבי, נדמה שהנטייה הופכת למבול של סלים ולשיטפון של נקודות. הפעם הגיע תורו של טיילור רוצ'סטי. בתחילת הרבע השני הוא עמד על 0 מ-5 מהשדה, אלא שאז ניצב נבן ספאחיה בפני משבר לא פשוט: גם פייר ג'קסון וגם נוריס קול ספגו שתי עבירות, והחגיגה החלה.

רוצ'סטי ניצל את ההזדמנות. לא כדי לסחוט מאחד הגארדים התל אביביים את העבירה השלישית עוד לפני הפסקת המחצית; הוא הרי ידע שאיש מהם לא יבצע אותה. הוא ידע גם שאיש מהם לא ישמור. עד לסיום הוא פגע ב-10 מ-13 מהשדה והתמקם לצידם של האקסים המפוארים יותר והמפוארים פחות ברשימה הבלתי נגמרת עם 22 משלו וסל ניצחון לפנתיאון.

ולא שהיה ספק מי צריך לקחת על עצמו את הכדור המכריע. בתחילה התפתה מילקו בייליצה לעלות ללייאפ, אבל גג של טיוס דאג שההיסטוריה תחזור על עצמה שוב. לפני שבועיים קלע רוצ'סטי שמונה נקודות בחמש הדקות האחרונות, והפך פיגור של חמש הפרש מול ברצלונה בתחילת הרבע הרביעי לניצחון בפער של שמונה בסיומו; במחזור הפתיחה ירה את השלשה המכריעה בקובנה, אך החטיא.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הפסידה 87:84 לכוכב האדום בלגרד
נבן ספאחיה: "הרבע השלישי היה אסון, עשינו טעויות שהרגו אותנו"

טיילור רוצ'סטי הכוכב האדום בלגרד חוגג. GettyImages
התחיל עם 0 מ-5, סיים עם 10 מ-13. רוצ'סטי/GettyImages

2.

נבן ספאחיה יצא מהתבנית המדוברת, ופתח עם ג'ון דיברתולומאו על חשבונו של דיאנדרה קיין בחמישייה. כעבור 2:46 דקות כבר התגלה שינוי מהותי נוסף במסע השיקום של מכבי תל אביב: ג'ונה בולדן ביקר על הקו העונשין. בבלגרד. מול הכוכב האדום. למכבי של העונה שעברה, כזכור, זה לא קרה לאורך המשחק כולו.

בחסות ההסתבכות המוקדמת של ג'קסון וקול בעבירות, לא נותרה לכחולים ברירה - ולראשונה העונה הם לא היו תלויים במי מהשניים. את הרבע הראשון סיימו האורחים עם 4 מ-5 לשלוש, כשאת כל הזריקות לוקחים בולדן ודשון תומאס מעמדות הפורוורד; רק בדקה ה-15 הגיע סל הבכורה של הצמד ג'קסון את קול, והשניים -שעמדו על 33 נקודות משותפות בממוצע לערב - הצטמקו הפעם ל-18 בלבד.

כשד"ר ג'קסון ומיסטר קול נראים כך, הבעיות בקו האחורי רק מתעצמות: כי ג'ון דיברתולומאו הידרדר כבר ל-0 מ-8 לשלוש העונה; דיאנדרה קיין צנח ל-0 מ-5; ומייקל רול רשאי להביט עליהם בהתנשאות, כי לו יש 3 מ-9. ועדיין - 13 אחוזים לשלושת הגארדים זה קצת (קצת הרבה) מתחת לרף המתבקש במודל הכדורסל הפופולרי של שנת 2017.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פייר ג'קסון (מימין) עם נוריס קול שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
33 נקודות במשחק רגיל, 18 הערב. ד"ר ג'קסון ומיסטר קול/ברני ארדוב

3.

ואז הגיע הרבע השלישי. מילקו בייליצה קלע בו 13 נקודות, ומכבי תל אביב רק 12. היא, שמסרה 11 אסיסטים במחצית הראשונה, נותרה על אותם 11 בעשר הדקות הבאות ופגעה ב-20 אחוזים מהשדה. ובייליצה? הפורוורד הסרבי, לראשונה ב-169 הופעותיו ביורוליג, ירה הערב ארבע שלשות - ועוד מארבעה ניסיונות בלבד.

דבר אחד בטוח: אם מכבי לא תגיע העונה לפיינל פור בבלגרד (כן, יש אפשרות כזו...), זה יהיה פספוס עצום מבחינתו של תומאס. בעונה שעברה הוא קלע 17 נקודות ב-16 דקות, והצעיד את אנאדולו אפס לניצחון על הכוכב האדום בפיוניר; לפני שלוש שנים קלע עשר, וניצח עם ברצלונה בקומבנק ארנה - הניצחון היחיד לשחקן ממכבי הנוכחית באולם המרהיב הזה; הערב הוא קבע שיאי קריירה ביורוליג בנקודות (28) ובמדד (31) - והכל בפחות מ-27 דקות.

ג'ונה בולדן מכבי תל אביב מול מילקו בייליצה הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
ארבע שלשות? לא ב-168 משחקי היורוליג הקודמים שלו. בייליצה מול בולדן/GettyImages

4.

מכבי תל אביב יוצאת מתוסכלת מהמחזור הכפול הזה עם שתי החמצות על חודן של סל או שניים, והמאזן החיובי שלה נעלם. נעלם מהטבלה, אבל לא מהתהליך (סליחה על הביטוי הגס). הקבוצה הזו מאותתת שהיא בדרך הנכונה, ובאיזשהו שלב יגיעו גם התוצאות. השאלה היא אם התוצאות הללו יובילו אותה לשלב הבא.

5.

56 דקות. 55 נקודות. 62% לשתיים. 54% לשלוש. 94% מהעונשין. 17 ריבאונדים. תשעה אסיסטים. מדד 76. כך נראה המחזור הכפול של לוקה דונצ'יץ' ב-48 השעות האחרונות.

ילד הפלא של ריאל מדריד עומד עד כה העונה על 129 נקודות מדד ב-108 דקות. בשנות ה-80 היה לאירופה את דראז'ן פטרוביץ', ולנו יש את דונצ'יץ'. אפשר, כדאי וצריך להתרגש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully