וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך ללאומית מציג: להפועל תל אביב דרוש מנהיג

21.10.2017 / 11:50

הפציעה של אביחי ידין הותירה חלל גדול אצל האדומים, והביקורות על איוניר מתעצמות ("נראה שהוא בא מהבית עם החילוף של גנדה"). אולי אור אוסטוינד יהיה המושיע? עמית גולדשטיין מסכם

נתחיל מהסוף. אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון כשהלחץ הולך וגובר על הפועל תל אביב וכשמוטי איוניר מקבל כבר שני משחקים קריאות : "תתפטר" ועוד שלל ברכות מהיציע, דווקא המאמן בחר, רגע לפני סיום הראיון איתו, לשלוח מסר מפויס.

אין ממש סיפור אהבה בינך לבין האוהדים?

איוניר: "אני אוהב את האוהדים, הם לא אוהבים אותי. הם יצטרכו לחיות עם זה בשלום. אם הם נהנים לקלל אותי שיהנו. אני אמשיך לאהוב אותם בכל מצב".

כדי להבין איך הדברים הגיעו למצב הזה צריך ללכת שלושה ימים אחורה בזמן. הפועל תל אביב אחרי ההפסד בנשר, לא רק שהרגישה מובכת מהעניין, אלא נראה כי רוב השחקנים איבדו את הביטחון שצברו מתחילת העונה. הבעלים איציק ושרון ניסנוב ששהו בחו"ל כשבועיים והיו לטענת גורמים בקבוצה, חסרים מאוד, שבו לארץ והחלו לפקוד את מתחם האימונים כל יום. יחד עם הצוות המקצועי ערכו שיחות מוטיבציה לשחקנים כשהשורה התחתונה בהן: "תעלו בלי פחד. אנחנו מאחוריכם". באותן שיחות סיפרו השחקנים על כמה שהם מרוסקים מהיחס של הקהל ומהקללות והבלאגן שהיו בנשר. "כולם שכחו את פתיחת העונה שלנו פתאום", התבטאו השחקנים. "לא מבינים איך הגענו למצב של בלאגן כזה. אגב, גם בסיום המשחק אתמול, השחקנים חששו להתקרב ליציע של האוהדים.

עוד בנושא:

הפועל תל אביב שוב פישלה מול חדרה עם 2:2
אוהדי הפועל תל אביב קראו לאיוניר להתפטר, המאמן: "אחרי הפסדים גם תיקו זה טוב"

מוטי איוניר, הפועל תל אביב,. שלומי גבאי
מפוייס, למרות שהאוהדים נגדו. מוטי איוניר/שלומי גבאי

חשוב לציין, כי רוב הסגל צעיר ועדיין לא עמד בלחץ מסוג שכזה, בטח לא במועדון גדול כמו הפועל תל אביב. עם הירידה למחצית אתמול בעפולה, הביטחון של השחקנים "היה ברצפה", ספרו גורמים בקבוצה. איציק ניסנוב עוד ירד להרגיע את השחקנים האדומים בחדר ההלבשה ואפילו איוניר נזהר מלרדת על השחקנים עוד יותר. דווקא משם עלו האדומים ועשו מהפך בקלות, כזה שחשבו שם שהולך לניצחון קל, אך בניגוד לשאר העונה, פתאום הקבוצה נסוגה אחורה. נדמה שדווקא ברגעים האלה, מי שהכי חסר בקבוצה הוא הקפטן אביחי ידין: "אני חושב שאנחנו עוברים שבועיים קשים", התייחס איוניר לשאלה על חוסר המנהיגות. "קשים גם לשחקנים. אני בדרך כלל לא מתרץ תירוצים, אבל אין ספק שאביחי ידין וניר לקס, שהם שני שחקני הקישור המרכזיים אינם, אבל קבוצת כדורגל שיש לה שאיפות ומטרות צריכה לגלות אופי והשחקנים צריכים להבין שעם הלחץ הזה ועם האווירה הלא נעימה כל כך סביב הקבוצה, צריכים להיות חזקים. זאת הדרך היחידה להצליח. או להרים ידיים ולהגייד קשה או להגיד אני חזק ואני אצליח ואני חושב שזה מה שאני צריך לעשות עם השחקנים".

ללא ספק, נראה שאיוניר יודע מה להגיד ואיך להגיד אותו. העידו על זה גם חניכיו. אבל זה לא ממש לא פותר אותו מביקורות די חריפות בתוך הקבוצה. החילוף אמש של ג'וזף גנדה : "נראה כאילו הוא בא איתו מהבית. היחיד שעשה שמות בהגנת חדרה ומשום מה הוא יצא החוצה", אמר אחד השחקנים. "דווקא במצבים של לחץ, מוטי צריך להחליט על שחקנים קבועים שהוא איתם. לא יכול להיות שפעם אחת שחקן כזה ביציע ואחר כך בהרכב ולהיפך. כל הדברים וכל השינויים בעיקר בהגנה, לא עושים טוב לקבוצה".

אם יש בשורה אחת טובה השבוע שהפועל קיבלה היא חזרתו לסגל של אור אוסטוינד. אתמול ערך הקשר, שחתם בינואר האחרון, את הופעתו השלישית בקבוצה. קל עבור הקשר זה לא היה. כשהגיע אוסטוינד לקבוצה הוא נפצע בשרירי הבטן ולאחר שבקיץ עבר ניתוח בקע והיה רחוק מלהראות סימני החלמה, כבר אז בהפועל תל אביב ביקשו להתיר את החוזה עמו. אך יחסיו המעולים עם בעלי תפקיד בקבוצה, השאירו אותו במועדון. במחזור הראשון, מול ראשון לציון, נפצע שוב, הפעם בברכו ושוב הושבת למספר שבועות. על הרקע חוסר המנהיגות בהפועל נדמה כי דווקא חזרתו של הקשר לעניינים, תעזור לאיוניר. "זה המאני טיים שלנו", אמר אוסטוינד לשחקנים אמש בסיום המשחק בחדר ההלבשה. "זה הזמן שלנו להוכיח שאנחנו קבוצה גדולה".

מוטי ברשצקי אור אוסטוינד הפועל תל אביב. קובי אליהו
אולי הוא יהיה המנהיג שיחליף את ידין? אור אוסטוינד/קובי אליהו

עד כמה קשה היה זה בשבילך לשבת כל החודשים האלה בצד?

אוסטוינד: "וואו, זה אחד הדברים הכי קשים שקרו לי בקריירה. קודם כל, חלמתי כבר כמה שנים להגיע להפועל תל אביב. מאז ברקוביץ' כל שנה הייתי במשא ומתן עם הקבוצה ומשהו בסוף לא הסתדר. אני מרגיש חיבור מאוד למועדון ואני שמח כל כך להיות פה. זה אחד הדברים הכי קשים לספורטאי לשבת בחוץ ושהוא יודע שהוא לא יכול לעשות כלום. הלכתי עם הקבוצה לכל מקום ולכל משחק בתקופה הזאת וקל זה ממש לא היה".

יש הרבה שחקנים צעירים בהפועל תל אביב, אתה חושב שהם יכולים לעמוד בלחץ שיש בקבוצה הזאת ולעלות אותה ליגה?

"אני אומר להם כל הזמן מתחילת העונה שזה הזמן שלהם להוכיח. יש פה הרבה שחקנים צעירים ומוכשרים ואם הם רוצים להישאר בטופ של הכדורגל שלנו, הם יצטרכו להוכיח העונה שיש להם את זה".

"חדרה לא קבוצה חלשה, זה שקוראים לה חדרה לא הופך אותה לקבוצה חלשה", אמר מוטי איוניר ודווקא נראה שהוא צדק.

הפועל חדרה,. שלומי גבאי
קבוצה שקשה להגדיר. חדרה חוגגת/שלומי גבאי

מי את הפועל חדרה?

קשה להגדיר את חדרה. מצד אחד, שחקנים כמו ויאם עמאשה ואוהד קדוסי מעטרים את הספסל ומצד שני קשה למצוא איזשהן שאיפות מיוחדות שיש למועדון הצנוע הזה. אבל אתמול היה נחמד לראות שבניגוד לשאר קבוצות בליגה, הצליחה חדרה להביא כ-600 אוהדים ואפילו החלה לגדל אולטראס משלה. וזה לא כולל ראש העיר שנכח במשחק ואפילו לא איציק בן תורה שהוא הבעלים של האתר דאבל פס שמסקר את הליגות הנמוכות וחבר הנהלה במועדון. ניגוד אינטרסים, חלילה. אבל מי שגנב את ההצגה במשחק אתמול היה, עלי חטיב. זה שהורחק משלושה משחקים בתחילת העונה וזה שכנראה הקבוצה בנויה דווקא עליו.

דיברו עליך כדבר הבא ובסוף הגעת לתחתית הליגה הלאומית.

"סטגימה. אחרי שאמרו שעלי חטיב בעייתי והתקשורת כל הזמן הייתה עליי, אז העדפתי לשחק במקום שיהיה לו בו שקט. מקום שיש בו הרבה פחות תקשורת ואני מבסוט האמת. הפועל חדרה זה מקום שלא נתקלתי בכזה מקום בחיים שלי. ההנהלה שאין דברים כאלה".

אז נראה שניסו אביטן הרוויח מזה שהורחקת בתחילת העונה?

"הוא מאמן טוב בלי קשר. הוא עושה עבודה יסודית ואני מאמין שהוא יגיע רחוק".

אם השם ניסו אביטן מוכר לאוהדי הפועל, זה גם בגלל שהוא שיחק במועדון וגם בגלל שצוטט בזמנו כשעבר מבאר שבע להפועל תל אביב: "קורה בהפועל תל אביב שווה עשרה שערים בבאר שבע".

אז ניסו, כמה שווה תיקו להפועל חדרה מול הפועל תל אביב?

"בשביל הצדק ההיסטורי בפעם המיליון אני לא אמרתי את זה, רק אמרתי שזה נכון, אבל מבחינתנו הנקודה הזאת מאוד יקרה. המטרה שלנו בכל משחק לנצח אבל גם מבינים שיש יריבות יותר איכותיות מאיתנו, היום לא ראו את זה בהרבה דקות. המטרה שלי היא לעשות את חדרה קבוצה הכי טובה שהיא יכול להיות ולעמוד במטרה שלנו והיא להישאר בליגה".

איזה מועדון מצאת פה?

"בראש ובראשונה היה חיבור טוב עם האנשים. זה מקום עם הרבה אהבה והרבה מאוד רגש כמו הכדורגל של פעם. יש פה תלכיד שחקנים אדיר. אני כל פעם מופתע מחדש. גם מהאיכויות וגם מהחומר האנושי. יש לנו פה: נוצרים, דרוזים, מוסלמים, אתיופים בקיצור הכל מהכל ואנחנו נהנים מכל רגע. שאתה באה ואתה רואה את כולם מחייכים באימונים, אין תחושה יותר טובה מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully