וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים למאמן הזמני: מלחמות יום חמישי בין באר שבע למכבי תל אביב

20.10.2017 / 12:00

אחוזי ההצלחה של מכבי תל אביב עם קרויף כמאמן ראשי צנחו ביחס לתקופה בה הוביל את הקבוצה בעונה שעברה, והוא ינסה להימנע מהתואר "גיא לוי ההולנדי". יוסיפוביץ עם "מלחמות ימי חמישי", כולל ההרכב הלא מובן של הצהובים, הנתון האירופי המשפיל והמשמעות של פציעת אוגו

צילום ועריכה: קובי אליהו

דאמה דיוף הסנגלי כבש עבור זלין, אמש בדקה ה-11 מול קופנהאגן; דייבי זלקה מהרטה ברלין השווה זמנית מול זוריה; גורמן קאשיה של ויטסה העניק לזולטה וארחם יתרון שלא החזיק; זיגי באדיבנגה איזן את המשחק של שריף טירספול מול לוקומוטיב מוסקבה. ובבילבאו היו אלה אריץ אדוריץ האגדי ואיניאקי וויליאמס שתרמו ל-2:2 הדרמטי של הבאסקים באוסטרסונד השבדית.

נכון, זו הליגה האירופית - המקום בו רוב המועדונים ורוב הכובשים מחזיקים בשמות שיכולים היו להכניס אותם לגוגאלאק גנג של לאזלו גוגאלאק, מהסרט של ברוס וויליס וצ'נדלר. אבל יש פאנץ':

בכך, לאחר כל הכיבושים שצוינו מעלה, כל קבוצות הליגה האירופית של 2017/18 עלו על לוח התוצאות. אחרי שלושה משחקים בשלב הבתים, לכולן יש לפחות שער זכות אחד.

אה, רגע.

למכבי תל אביב אין.

48 קבוצות משחקות בשלב הבתים של הליגה האירופית. 47 כבשו, אחת לא.

וההרכב של אתמול כאילו התחנן לנתון הזה.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הושפלה עם 4:0 אצל אסטנה
באר שבע הפסידה 2:1 לסטיאווה בוקרשט בבית
"זה מה שקרויף מוציא מסגל של 100 מיליון?"
אוגו ואלחמיד בספק גדול למכבי תל אביב בשני

שחקני אסטנה חוגגים, שרן ייני שחקן מכבי תל אביב מאוכב. רויטרס
נואשים לגול. ייני מאוכזב אמש/רויטרס

כשאיש שמעולם לא אימן כדורגל מתבונן בדף הרכב ומשהו קטן מוזר לו, קופץ, לא ברור - מאוד יכול להיות שהמאמן גאון. כשאיש שמעולם לא אימן כדורגל רואה הרכב ושום דבר בו לא ברור, כלום, נאדה, אפס - מאוד יכול להיות שההרכב גרוע.

ואתמול ג'ורדי קרויף עלה בהרכב גרוע.

כמו ציור של פיקאסו, זה פשוט היה לא מובן, וכך העידו גם גורמים במכבי תל אביב. ואכן, כל אתר באירופה צייר את ההרכב אחרת - אף אחד לא הצליח לפענח את השיטה המוזרה לפיה ארבעה שחקני קישור אפורים (נניח שבאטוקיו מחזיק בסט תכונות קצת יותר מגוון) מחזיקים את מרכז המגרש, ולמעלה שחקן כנף אחד, בלקמן, וחלוץ שלעולם לא יקבל כדור במשחק כזה, קיארטנסון.

זה היה קורה הרבה אצל פאולו סוזה. היית מקבל הרכב ולא בדיוק יודע מה יהיה. הוא לרוב היה משחק לך עם המוח. ההרכב של אתמול גם שיחק עם המוח, אבל של שחקני מכבי תל אביב, ועדיף שבמשחק כדורגל, גם באחד המועדונים החשאיים בייקום, השחקנים יידעו מה צריך לעשות.

אפשר להפסיד באסטנה, בטח לפני משחק חשוב ביום שני, אבל לא ברור האם קרויף ויתר על המשחק עם הראש לטרנר או שפשוט החליט: אין לי כלים להתמודד, בוא נשחק עם 18 קשרים אחוריים ומערך של ברווז צולע ונקווה ל-0:0 או הפסד מינימלי. הבעיה: לאסטנה היו תוכניות אחרות. אחרי כמה דקות, כשגילו שם שלמכבי תל אביב הזו יש 0% סיכוי לכבוש, הם פשוט הסתערו על ראיקוביץ'. וזה עבד. וקרויף הגיב 45 דקות מאוחר מדי כשהכניס את עטר ועבר למערך של כדורגל. ואסטנה כבר מלאת ביטחון, בדרך לתוצאה הטובה ביותר בדברי ימיה האירופים.

הקישור הדפנסיבי של מכבי, בטח בהיעדר אייל גולסה (איתו העונה: 6 משחקים, 6 ניצחונות, 100% הצלחה, 1:12 בשערים), אף פעם לא באמת יהיה דפנסיבי. ההגנה, בשקלול כל המסגרות, לא כזו רעה ובמשחקים מסוימים היתה אפילו טובה מאוד, אבל כשמוותרים על ההתקפה לחלוטין קבוצות אחרות ינצלו את זה. ואסטנה ניצלה.

הפציעות מהוות תירוץ - גולסה, רודריגס, מיכה הם באנקר להרכב - ועדיין, אנחנו בסוף אוקטובר ומכבי תל אביב של קרויף עדיין לא מחזיקה בשום זהות. היא הגנתית? היא התקפית? היא קשוחה? היא דומיננטית? היא מרסקת? מה האג'נדה? מי הכוכב?

האם באמת השבוע הטוב ביותר בעונה הזו עבור הצהובים היה בכפל ה-0:0 מול מכבי חיפה וויאריאל? זה מה יש?

קרויף צריך לעשות מיני חשבון נפש לגבי ההרכבים שלו, שוב, בהנחה שאתמול הוא לא זרק מראש את המשחק למען טרנר; גם מול בית"ר ירושלים (3:0), גם בפראג (1:0) וגם בקזחסטן (4:0) הוא בחר הרכבים שאין להם טיפת סיכוי לכדורגל. והתוצאות בהתאם. כי מתוך 22 משחקים העונה בכל המסגרת, הצהובים פגשו רק שלוש יריבות "חזקות". כן, אלו שלושת המשחקים בהם היא הפסידה.

ההולנדי, בעונתו הראשונה כמאמן כדורגל מן המניין, הקיף עצמו ביועצים - חלק בפול טיים ג'וב וחלק בריצות מהיציע - ומעניין יהיה לדעת האם כל היועצים אהבו את ההרכב ו/או הבינו אותו. בסופו של יום, זה אולי רק משחק אחד רע אבל זו בכל זאת הפסד שיא (הצהובים מעולם לא הפסידו ב-5 באירופה). וזו לא באיירן ולא בשיקטש ובטח שלא צ'לסי. זה לא היה אמור לקרות. וג'ורדי קרויף, שהחזיק באחוזים של מושיע כמאמן זמני - 87% - סופר עכשיו 67% כמאמן ראשי. זוכרים איך גיא לוי שדרג את בית"ר כשהגיע באמצע העונה למצב קיים ופשוט פתח לו את הצ'קרות? ככה קרויף עשה בעונה שעברה, בין שוטא לליטו. עם המספרים קשה להתווכח, וג'ורדי יצטרך להימנע מהתואר המומצא והלא מחמיא הזה - גרסה הולנדית של גיא לוי.

ועם פתיחה אירופית חלשה כל כך, הוא חייב לספק הצהרה בליגה, ומהר. למזלו, כנראה שהמחזור השלישי בליגה האירופית הזיק ליריבה שלו יותר מאשר לו.

קדימה, הפועל באר שבע vs מכבי תל אביב: מלחמה שלישית מתוך שש.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. רויטרס
סוף אוקטובר, והקבוצה שלה עדיין נטולת זהות. קרויף/רויטרס

הרכבים

מכבי: על ג'ורדי קרויף כבר דיברנו.

ציון: 4

באר שבע: קואנקה ואוחנה היצירתיים היו על הספסל, אבל בכר הפתיע עם עוד צ'אנס לוובה בראון, שלא תמיד הוכיח שהצ'אנסים מגיעים לו. אתמול הוא כן הוכיח את זה והיה טוב מאוד, כולל כמה ג'ליצ'ים יקרים.

ציון: 6

שחקן הפועל באר שבע איסק קואנקה. קובי אליהו
משהו חדש מתחיל? קואנקה אחרי שער הניחומים/קובי אליהו

גישה

באר שבע: ברק בכר צדק - זה באמת נראה טוב יותר מאשר מול רעננה. שחקני באר שבע רצו יותר, ורצו יותר, והפאקים ההגנתיים אכן נשארו (אחד טהא, אחד אלחמיד) וגם חוסר הדיוק עדיין איתם (3 איומים למסגרת, 0 גולים; בוקרשט עם 2 מ-2) אבל כן נראה שלדם השחקנים הוחדר משהו - והכוונה הפעם בפן המנטלי. אם השופט לא מפספס את היד, האדומים היו יוצאים גם עם נקודה ולא רק עם חצי מחמאה.

ציון: 7

מכבי: על ההרכב כבר קיבלתם חפירה, ועכשיו נוסיף: גם בהרכב רע אין סיבה להתפרקות כזו. ההרכב היה רע התקפית, אבל בהגנה היו צריכים לעמוד יותר טוב בנטל. הצהובים התפרקו אתמול, ואם מול צ'לסי הרביעייה עוד איכשהו התקבלה על הדעת, אפשר להגדיר את מה שקרה אתמול כפיאסקו אמיתי ראשון על הדשא (ה-4:3 מול זניט זו קלאסיקה אחרת). אף אחד לא הצליח להרים את החבר'ה במהלך המשחק, הגישה לא השתנתה (10 עבירות של מכבי לעומת 17 של אסטנה - מי רצה את זה יותר?), וזה רק נהיה גרוע יותר. גם בתוך מכבי יודעים: מזל שזה נגמר ב-4.

ציון: 2

שחקן הפועל באר שבע ג'ון אוגו נפצע. קובי אליהו
בלעדיו, המצ' אפ של באר שבע מול מכבי תל אביב נראה אחרת לגמרי. אוגו אחרי הפציעה/קובי אליהו

השלכות לקראת יום שני בטרנר

מכבי: ההפסד נוראי, מוגזם, במובנים מסוימים היסטורי. הוא רע יותר לקרויף, שאירופה היא חלון הראווה שלו אם אכן זה המקצוע בו בחר. עבור מכבי - ניצחון בטרנר ביום שני והרביעייה תישכח, או לפחות תדעך בממדיה. ומבחינת רעננות, עטר שיחק רק מחצית, אצילי לא עלה על הדשא.

ציון: 5

באר שבע: גולת הכותרת של אמש עבור באר שבע - היציאה של ג'ון אוגו במחצית הראשונה. לא ייאמן, אבל אם הניגרי לא ישחק ביום שני, מכבי עוד עשויה להגיע פייבוריטית לטרנר. כבר עכשיו, בווינר למשל, באר שבע פייבוריטית של 2.40 לעומת 2.80, לא מזכיר את היחסים של העונה שעברה. ובלי אוגו? החולשה העיקרית של הצהובים היא בקישור הרך מדי, וללא הניגרי מרכז המגרש הופך פתאום לשוויוני יותר. ההגנה הנוכחית של הצהובים טובה יותר, השוער גם, ולהם יש חלוץ. אם קרויף יפתח בהרכב שיאפשר הגעה אליו, היחסים בטרנר באמת יהפכו צמודים כמו שמזמן לא היו.

ובכלל, מכבי יצאה מושפלת, באר שבע יצאה פצועה יותר מהערב הזה.

ציון: 3

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב לפני איגור שיטוב שחקן אסטנה. רויטרס
מי תתאושש ראשונה? עטר אמש/רויטרס

מד ההתנגדות

מכבי: אסטנה לא הפסידה בבית במשחק אירופי מאז אוגוסט 2014, כולל משחקים מול בנפיקה, אתלטיקו וסלטיק. קשה לשחק על הדשא הסינתטי, הרבה מעידים על כך, ולישראליות קשה לשחק בקזחסטן: אנחנו על 0 מ-7 שם. ותודה לתומר יצחק ולבוראט על הנתונים.

ציון: 7

באר שבע: קבוצה בינונית שהגיעה ללא הקפטן (מספר 7 זורק סרט קפטן? מיותר), שפרט לכך הגיעה בהרכב חזק לטרנר וניסתה לשחק על תיקו ועקיצות. בסיום אכן עקצה.

ציון: 5

תוצאה: הפועל באר שבע מנצחת 18:21 את מכבי תל אביב במלחמת יום חמישי השלישית. נתראה במחזור הרביעי של הליגה האירופית

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully