וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור מלול בראיון: "סבלנו יחד כדי להגיע לעונה אחת של אושר"

20.10.2017 / 16:30

"את בן בסט, תורג'מן, ברסקי, אותי - החמיצו את כולנו". "טעיתי שחזרתי לישראל. לולא פשיטת הרגל של בירסחוט, הייתי היום גם בנבחרת". "סגל נוצץ? במכבי חיפה שמות לא מביאים נקודות". "לא פוסל חזרה למכבי תל אביב". דור מלול שב לתודעה עם הפועל חיפה. ראיון

דור מלול שחקן הפועל חיפה. לילך וייס, מערכת וואלה!
"מעדיף להיות חלק מאוד מצליח בקבוצה, מאשר להיות נער פוסטר בהפועל באר שבע של עונת האליפות". דור מלול/מערכת וואלה!, לילך וייס

דור מלול נפרד משני המועדונים הגדולים בטיימינג הכי גרוע מבחינתו: ממכבי תל אביב רגע לפני שג'ורדי קרויף הביא שלוש אליפויות ברציפות, ומהפועל באר שבע רגע לפני ההגעה של ברק בכר ושתי האליפויות הרצופות. את הראשונה עזב לטובת החלום האירופי, את השנייה לאחר שהבין כי לא בונים עליו.

"עזבתי עוד לפני שברק הגיע, עוד בתקופת אלישע. לא היה לי טוב בעונה ההיא, וידעתי טוב מאוד שלא בונים עליי. היה ברור לשני הצדדים שאנחנו לא רוצים להמשיך", הוא משחזר את האירוע שהביא אותו להפועל חיפה. "שיחקתי 21 משחקים, אבל רק ארבע פעמים בהרכב. אם היית מחזיר אותי אחורה, הייתי עושה אותו דבר. אני לא שחקן ספסל, מעולם לא הייתי. לא היה לי שם חוזה לחמש שנים, העסק לא דפק. חבל לי באיזשהו מקום שהרומן עם באר שבע לא הצליח, אבל זה לא אסון גדול. זה אחד המועדונים היחידים שלא שיחקתי מבחינה מקצועית. לא היו מרוצים ממני, לא קיבלתי הזדמנויות. זה המועדון היחיד שבו לא קיבלתי את ההערכה שמגיעה לי. אני מעדיף להיות חלק מאוד מצליח בקבוצה, מאשר להיות נער פוסטר בהפועל באר שבע של עונת האליפות".

כשהוא נזכר במה שקרה במכבי תל אביב, הוא לא מביע חרטה. קרויף רצה אותו אצלו כשהגיע, אבל אז בירסחוט מימשה את האופציה עם רכישה ב-400 אלף יורו והוא נשאר בבלגיה. "זאת אחת ההחלטות הגורליות בקריירה שלי, להישאר בבירחסוט. אבל אתה יודע מה? גם היום הייתי עושה אותו דבר. הייתה לי עונה מאוד מוצלחת, נתנו לי חוזה לשלוש שנים והשקיעו עליי סכום לא מבוטל. הסימנים הראו שרק טוב הולך להיות בקריירה שלי. ג'ורדי דיבר עם גלעד קצב והבנתי שרוצים אותי חזרה במכבי. אבל העדפתי את הסיכוי לשחק בחו"ל עוד שלוש שנים. בלגיה זו פלטפורמה לליגות בכירות יותר, וחשבתי שאולי משם אתקדם. העובדה שהקבוצה התפרקה אחרי שנה, וזה הלך לכיוונים שלא תיארתי – אלה לא דברים שתלויים בי. אבל שוב, אם הייתי חוזר אחורה אני די בטוח שההחלטה לא הייתה משתנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בלגיה זו פלטפורמה לליגות בכירות יותר, וחשבתי שאולי משם אתקדם". דור מלול במדי בירסחוט ב-2011/מערכת וואלה!, צילום מסך
"לולא פשיטת הרגל של בירסחוט, חד משמעית הייתי אמור להישאר עד היום באירופה. הייתי אחרי עונה טובה, היה לי חוזה לעוד שנתיים. אין לי ספק שדברים היו נראים אחרת. אם הייתי נשאר באירופה, יכול מאוד להיות שהייתי היום גם בנבחרת"

פשיטת הרגל של בירסחוט, ניתבה את הקריירה שלו לכיוון אחר לגמרי. "לולא פשיטת הרגל שלה, חד משמעית הייתי אמור להישאר עד היום באירופה", מדגיש המגן בן ה-28 בראיון לוואלה! ספורט. "הייתי אחרי עונה טובה, היה לי חוזה לעוד שנתיים. אין לי ספק שדברים היו נראים אחרת. חבל לי לחשוב מה היה קורה בדיעבד, אנחנו אלופי העולם בזה. אם הייתי נשאר באירופה, יכול מאוד להיות שהייתי היום גם בנבחרת. הייתי שם בתקופת פרננדז, זומנתי ארבע פעמים, אז עובדה – אני מסוגל להיות שם. הייתי בכל נבחרת אפשרית, בחלק מהן הייתי פעמיים, בשתי שכבות גיל. אני לא חושב שזה לא יכול לחזור, אני מקווה שזה יקרה. אני רוצה להיות המגן של הנבחרת".

להפועל חיפה הגעת על תקן נבחן, בחודש אוקטובר 2015. שחקן חופשי שלא מצא קבוצה. הרגשת שזו ההזדמנות האחרונה שלך בליגת העל? חששת שאתה עלול להיתקע?

"זאת לא הייתה ההרגשה, הייתי בלי קבוצה מבחירה שלי. הייתה לי החלטה שאני רוצה לנסות פעם שנייה לשחק בחו"ל בכל הכוח. לשם כיוונתי את הסוכנים שלי. היו לי שתי הצעות, אחת מקפריסין ואחת מרומניה, שתיהן נפלו בדקה ה-90. זה מה שגרם למצב הזה. היו לי הצעות בליגת העל, אבל זה מה שגרם לי להתחיל עונה בלי קבוצה. אני מאמין שהכול לטובה, זה מה שסלל לי את הדרך להפועל חיפה. טל בנין הביא אותי, דיברנו והוא הראה לי שהוא סומך עליי. הבנתי שאני בא לשחק. זה היה הכי חשוב לי באותה תקופה. רציתי להוכיח לכולם למה אני מסוגל. כן רציתי, שגם הגדולות יראו את זה".

הסיפור שלך מזכיר מאוד סיפור של שחקנים אחרים בהפועל חיפה, כאלה שכבר הספידו את הקריירה שלהם ופתאום ניצלו יחד את ההזדמנות המחודשת. אני מדבר על בן בסט, על תורג'מן, על ברסקי, על תמאש. לא חסרות דוגמאות.

"תסכים איתי שלכל השחקנים האלה יש מכנה משותף: את כולם החמיצו בכדורגל, אבל כולם יודעים לשחק והראו את זה בעבר. עדן? יש אחד במדינה שיכול לומר שהוא לא שחקן טוב? אז הלך לו פחות במכבי תל אביב, אז מה? הוא קיבל פחות דקות, אז הוא שכח לשחק? בהפועל חיפה מה שמרים אותו זה הביטחון שנותנים לו, נותנים לו חופש לעשות דברים שהוא יודע, במכבי תל אביב זה היה חסר. כאן הוא נהנה, הוא יורד לגליצ'ים. תורג'מן הוא תופעה. היו לו כמה שנים של נדידות, אבל הוא הצליח במכבי חיפה. גם לי זה קרה. 15 שערים במכבי חיפה זאת כמות לא מבוטלת, הוא שחקן-שחקן. ברסקי? לא פשוט להשתלב במכבי תל אביב בתור צעיר. בגלל זה הרבה מהם הולכים. דור פרץ היה מצוין, נתן חצי עונה דחיפה מאוד גדולה. השנה אנחנו עם רוסלן, דור לא משחק במכבי כי קשה להשתלב שם.

"ומה עם דור מלול? היו לי שנתיים שקצת התפספסו לי. העונה עם בית"ר ועם הפועל באר שבע, אבל חוץ מזה הצלחתי. חזרתי לעצמי בהפועל חיפה, אני אוהב לבוא לכאן. מה זה אומר שכולם מצליחים פה? שהצוות יצר פה תלכיד של שחקנים מוכשרים, שאולי לא חשבו שהם מסוגלים לשחק במקומות אחרים, שבשילוב עם הזרים אנחנו קבוצה טובה מאוד. אין עוררין על הכישרון שלנו, של אף אחד מאיתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דור מלול שחקן הפועל חיפה. לילך וייס, מערכת וואלה!
"רציתי להוכיח לכולם למה אני מסוגל". דור מלול/מערכת וואלה!, לילך וייס
"אומרים שטוב לדעת לשחק בכמה עמדות, אבל אני חושב שזה הזיק. כשאתה לא מתרגל עמדה אחת כל השנים, ואתה לא משתפר רק בה, זאת בעיה. שחקן צריך לבנות לעצמו נישה. הייתי כלבויניק. היו זורקים אותי מפה לשם, עושים בי מה שרוצים"

אתה חושב שהעובדה שבמהלך השנים נעת בין עמדות הזיקה לך? אולי עמדה קבועה הייתה מועילה לך יותר?

"חד משמעית. אומרים שטוב לדעת לשחק בכמה עמדות, אבל אני חושב שזה הזיק. כשאתה לא מתרגל עמדה אחת כל השנים, ואתה לא משתפר רק בה, זאת בעיה. שחקן צריך לבנות לעצמו נישה. הייתי כלבויניק. היו זורקים אותי מפה לשם, עושים בי מה שרוצים. כשלא היו חיסורים, מרוב שהייתי פה ושם, כבר לא הייתי. ברגע שיש לך מקום אחד, אתה יודע איפה אתה עומד".

שיימן עם שלושה בישולים, לך יש שניים - שני המגנים המובילים בתחום הזה בינתיים. ושניכם כל הזמן מייצרים מצבים. בכל העונה שעברה היו לך שני בישולים ולשיימן אחד. אתה יכול להסביר את השינוי?

"אנחנו קבוצה יותר התקפית העונה, וזה חשוב. אנחנו גם מחזיקים הרבה יותר בכדור, אנחנו מניעים את הכדור, וזה מה שגורם לנו לצאת יותר מהצדדים. אנחנו עובדים הרבה באימונים על היציאה של המגנים, אני מאוד שמח שזה בא לידי ביטוי. יש התקפות שבהן אנחנו יוצאים מהצדדים וזה לא נגמר בבישול, אבל זה מתחיל משם וזה מסתיים בשער. אנחנו מאוד מעורבים בהתקפה".

הפועל חיפה של גביע הטוטו נראתה קבוצה אפורה ומשעממת. מה קרה? כמה העובדה שנטשתם את שיטת ה-3:5:2 סייעה לכם?

"טוב שהיה לנו את גביע הטוטו. יש דברים שיכולים לשנות עונה. זאת אחת התפניות שעזרו לנו לחשב מסלול מחדש. במחנה תרגלנו שלושה בלמים, זה היה נראה טוב יותר. בגביע הטוטו הבנו שדברים נראים פחות טוב, אני לא בטוח שוויתרנו על המערך הזה לגמרי. אבל בהחלט, מאז שעברנו עם רביעייה אחורית, עם חמישה קשרים, דברים התחברו יותר. מה שהולך, לא מחליפים".

ניר קלינגר לא רצה לאמן. בדיעבד, הוא טעה. הוא מאוד מצליח.

"ניר גיבש את השחקנים ליחידה אחת, אבל חשוב שהוא חלק ממנה. הוא נדבך מאוד רציני בה. אנחנו קבוצה כל כך מלוכדת, שנהנים להיות אחד עם השני. אנחנו אוכלים יחד וצוחקים יחד. זה מה שהוא הביא השנה, זה עושה לנו טוב. אנחנו רואים נתונים מהמשחקים האחרונים שלנו ולא מבינים: איך אפשר לרוץ הרבה וליהנות? זה מה שניר עשה. הוא גרם לנו לרוץ כמו משוגעים".

ניר קלינגר, הפועל חיפה. ברני ארדוב
"לא הבנו איך אפשר לרוץ הרבה וליהנות? זה מה שניר עשה. הוא גרם לנו לרוץ כמו משוגעים". ניר קלינגר/ברני ארדוב
"יואב הוא בעלים מיוחד, קשה מאוד להגדיר אותו. הוא מאוד רגיש לקבוצה ולשחקנים שלו. חשוב לו מאוד שהשחקנים ייהנו. יואב מוכן לעשות הכל בשביל השחקנים. מבחינתו, הם בראש ובראשונה. זה לא קורה במועדונים אחרים"

יואב כץ מעורב מאוד כבעלים. במשחקים האחרונים דורש לדבר אתכם בטלפון לפני המשחק. כמה המעורבות שלו היא שונה ממה שהכרת?

"יואב הוא בעלים מיוחד, קשה מאוד להגדיר אותו. הוא מאוד רגיש לקבוצה ולשחקנים שלו. חשוב לו מאוד שהשחקנים ייהנו. יואב מוכן לעשות הכל בשביל השחקנים. מבחינתו, הם בראש ובראשונה. זה לא קורה במועדונים אחרים. הוא תמיד אהב לדבר איתנו לפני משחקים, לתת לנו ביטחון. אנחנו שמחים שאנחנו סוף סוף מביאים תוצאות. תוצאות מביאות אוהדים, אנחנו מקבלים העונה המון הודעות טקסט מהם. יואב מרגיש את זה, הוא נחת השבוע בארץ וירגיש את תמיכת הקהל. מגיע לו קצת נחת אחרי כל ההשקעה".

אני מחזיר אותך כמה חודשים אחורה. פרשות אלי כהן ורואש, אוסידון ופלדהיים, אפרים גבאי. מה השתנה במועדון שהיה קל כל כך לשנוא?

"היה הרבה בלגן במערכת בעונה שעברה, היום נותנים יותר שקט תעשייתי. הצד הניהולי יותר מחובר היום, יש אהבה מאוד גדולה. דורון אוסידון וניר קלינגר עושים עבודה יחד, בהסכמה. הם רוצים את טובת השחקנים. מתחילת העונה לא שמעת על מתיחות בהנהלה, לדעתי גם לא תשמע. ברגע שאנשים חושבים באותה צורה ודרך, לא תהיה תקרית כלשהי. הפועל חיפה העמידה העונה את טובת שחקנים לנגד עיניה. אנחנו מרגישים את ההבדל".

דווקא יש משהו, פרשת מהראן לאלה.

"חבל לי שקריירה כל כך יפה מסתיימת ככה. הרי זה מה שיזכרו בסוף, כל כך חבל. קשה מאוד בלי מהראן. רציתי שיהיה כאן ברגעים המשמחים האלה, הוא חיכה לזה שנים".

מהראן לאלה בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
"רציתי שיהיה כאן ברגעים המשמחים". מהראן לאלה/קובי אליהו
"מכבי חיפה? שמות לא מביאים פרנסה הביתה, גם לא נקודות. אני לא יודע מה קורה שם מבפנים, אנחנו לא שמחים לאיד. אתה לא מסתכל על הטבלה ושואל: רגע, איפה מכבי חיפה? לא באמת משנה לי אם מכבי חיפה מקום אחד מתחתיי, או שבעה מקומות מתחתיי"

חלק קטן מהאוהדים עוד חולם על אליפות, בחדר ההלבשה מדברים אחרת. אתה חושב שהפועל חיפה מסוגלת להתמודד על כרטיס לאירופה?

"המטרה כרגע היא להישאר בצמרת, לנסות להיאבק על המקומות הראשונים. אנחנו במקום הראשון בזכות, לא בחסד של אף אחד. אנחנו גורמים לקהל ליהנות. אנחנו חיים בחלום ומנסים למשוך את זה כמה שאפשר. מהמחזור השני אנשים מרימים גבה, אומרים שניפול, אבל אנחנו מסתכלים על זה בצורה אחרת. אנחנו נהנים מהסיטואציה".

מה זה אומר על הליגה, שקבוצה מאוזנת אך עדיין לא נוצצת מבחינת הסגל שלה, ראשונה בפער מהמועדונים הגדולים? ממכבי חיפה?

"אני לא מסכים. מה זה נוצץ? יש לנו שמות. אני לא אוהב ששמות משחקים על המגרש. יש לנו שחקנים טובים, כאלה שעובדים קשה. אוקיי, אז השמות פחות נוצצים, אבל הם נותנים יותר עבודה. מה זה שמות? בוא נעבוד קשה. מכבי חיפה? שמות לא מביאים פרנסה הביתה, גם לא נקודות. אני לא יודע מה קורה שם מבפנים, זה פחות מעניין אותנו. לא יודע מה הסיבות לחוסר הצלחה. אנחנו לא שמחים לאיד. אתה לא מסתכל על הטבלה ושואל: רגע, איפה מכבי חיפה? אנחנו מסתכלים על עצמנו. לא באמת משנה לי אם מכבי חיפה מקום אחד מתחתיי, או שבעה מקומות מתחתיי. זה לא האישיו".

למה חנן ממן לא עוזב את הפועל חיפה ומתקדם? מה מושך את כולכם להישאר במועדון שסבל בשנים האחרונות מכל כך הרבה בעיות?

"אולי 'סבלנו' יחד כדי להגיע לעונה אחת של אושר. חנן שחקן מאוד מוכשר, אין עוררין על כך. אם הוא ימצא את עצמו במקומות אחרים? אנחנו חברים טובים ואני יודע שהוא מאוד נהנה כאן. לחנן חשוב מאוד הביטחון, אלה דברים שגורמים לו להיראות כמו שהוא נראה היום. הכישרון שלו בולט על המגרש והוא מרים את הקבוצה יחד איתו".

חנן ממן שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
"לחנן חשוב מאוד הביטחון, אלה דברים שגורמים לו להיראות כמו שהוא נראה היום". חנן ממן/ברני ארדוב

בוא נחזור אחורה. הזכרת את התקופה בבית"ר ירושלים כעונה שהתפספסה לך. הבחירה בה הייתה טעות?

"מבחינת בחירת מועדון זאת לא הייתה טעות, אבל אני חושב שהייתי צריך להתעקש על למצוא קבוצה באירופה בכל מחיר ולא לחזור לפה. העובדה שזאת בית"ר, זה מה שקרץ לי לחזור. בית"ר היא לא טעות, הטעות הייתה לחזור לארץ. כמו שניסיתי בעבר לשוב לאירופה לפני החזרה להפועל חיפה, זה מה שהייתי צריך לעשות אז".

יש עדיין חלום לסגור מעגל ולחזור למכבי תל אביב? כשהיית בבלגיה הצהרת שאתה אוהד הקבוצה ותחזור ביום מן הימים.

"אין ספק. מכבי תל אביב זה המקום שגדלתי בו, שם קיבלתי את הבמה הראשונה, להראות מה אני יודע. קיבלתי המון אהבה. עד היום אוהדים עוצרים אותי ושואלים מתי אני חוזר. אם זה יעמוד על הפרק, כמובן לא אפסול את זה בשום צורה. כרגע, כולי בהפועל חיפה".

דור מלול, מכבי תל אביב, חוגג שער בדרבי. קובי אליהו
עדיין חולם על סגירת מעגל במכבי תל אביב. דור מלול לאחר השער בדרבי ב-2011/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully