וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לליגה הלאומית: כשמוטי איוניר קיבל השראה מאריק קאנטונה

17.10.2017 / 13:50

אוהדי הפועל תל אביב מחו בנשר והמאמן כבר איים: "תכף אני קופץ ליציע". בזמן שהאדומים ניסו לאסוף את השברים, בנשר חגגו סנסציה. הכירו את 11 המופלאים שאחראים לניצחון ההיסטורי

שחקני הפועל תל אביב עדן הרשקוביץ, שחר הירש. לילך וייס, מערכת וואלה!
הפועל תל אביב בהלם/מערכת וואלה!, לילך וייס

יום שני, 19:00, אחרי החגים. הפועל תל אביב מגיעה לאצטדיון נשר. שעה אידיאלית לכדורגל? ממש לא. אבל זה נשר, מה כבר יכול להיות? הרי אפילו זאב גרינברג, אחד הבעלים של המועדון, אמר לפני ארבעה חודשים ש"אנחנו לא רוצים להיראות כמו הפועל נשר", בפגישה של הנהלה עם האוהדים. אז "רק" 1,200 אדומים הטריחו את עצמם באמצע יום חול לנסוע צפונה, למפגש מול היריבה מהתחתית.

יום שני, 20:50. מוטי איוניר מצא לו מתי לרשום הפסד שני ברציפות. חלק האוהדים יושבים ממש מעל הספסל של הקבוצה ולרגע לא נותנים למאמן לשכוח מהיכן הוא הגיע ואת ההיסטוריה הצהובה שלו. הקללות כוונו רק אל האיש על הקווים, שרגע לפני שירד לחדר ההלבשה כמעט ועשה קאנטונה. "אני קופץ ליציע", אמר בעצבים של ילד. התגובות מאנשי הספסל של הפועל איחרו לבוא. "עם הראש או עם הגב?", הטיחו בו שם, "רד לחדר ההלבשה ותירגע".

מאמן הפועל תל אביב, מוטי איוניר. לילך וייס, מערכת וואלה!
התחמם ונרגע. איוניר/מערכת וואלה!, לילך וייס

כמה דקות מאוחר יותר, איוניר כבר נשמע הרבה יותר שקול: "בוודאי שאני אהיה הכתובת כל העונה. לקחתי את זה בחשבון. לא היה נעים לעמוד פה, זה התחיל כבר בדקה ה-15. אני לא פוחד, מוטרד או דואג, אני יודע שזה יכול להיות גם בעתיד. זה קצת מוזר כי זה לא שאנחנו קבוצת תחתית שנראית קטסטרופה כל העונה, אבל כשהקהל מצפה מהקבוצה לעלות בהליכה, כל משחק כזה מכעיס אותם".

אתה לא חושש שהלחץ הישיר מהקהל ישפיע על ההנהלה או על השחקנים?

"אני האיש שאחראי על זה שזה לא ישפיע על השחקנים והתפקיד שלי זה להרגיע ולהחזיר אותם חזרה למסלול. יש לנו עוד משחק חוץ קשה בעוד ארבעה ימים נגד הפועל חדרה. יש לך את הטלפונים של כולם, אתה מוזמן לשאול אותם".

חוץ מקללות לעבר איוניר ופוסטים כעוסים שרובם כללו את השיר "יאללה לך הביתה מוטי", לא נרשמה דרמה בהפועל תל אביב. ביקורת הייתה שם. "אתם מבינים למי הפסדנו?", נאמר באזור חדר ההלבשה, "בחלומות שלהם הם לא חשבו לנצח".

האיש שירד הכי מבואס מכר הדשא, היה אוראל דגני. "הבקעת כנראה את שער העונה ואף אחד לא יזכור אותו", אמרו לו בקבוצה. ככה זה כשאתה נותן פצצה לחיבורים שנייה לפני שריקת הסיום והקבוצה מפסידה ליריבה שהיא לא חשבה שתפגוש אי פעם במשחק ליגה.

לשאלה האם מתכוונים לערוך זעזוע בקבוצה בעקבות ההפסד, עמה אחד הבעלים, שרון ניסנוב בפשטות: : "חחח".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקני עירוני נשר. לילך וייס, מערכת וואלה!
השאיפה אחת: להישאר בליגה. נשר חוגגת/מערכת וואלה!, לילך וייס

בצד השני של המשחק, חגיגות. למרות שזו העונה השנייה של הקבוצה בליגה הלאומית, נראה שעירוני נשר עדיין קצת בהלם. ביציע של המקומיים תפס את תשומת הלב מנהל מכבי חיפה, רפי אוסמו. "יש לנו קבוצה יותר טובה משלכם", הוא שמע אתמול לא פעם ולא פעמיים מהמקומיים. אוסמו הוא תושב נשר ויחד עם כמה אוהדים ומשפחות, הורכב יציע לתפארת. שירי עידוד אין, אבל עשן הסיגריות גורם להרגשה שמישהו פתח רימון במרכז היציע.

"אמיל (יוסיפוב הבעלים של הקבוצה, ע.ג) עכשיו תצטרך לשלם לשחקנים פרמיות", אמר מישהו על הכר הדשא כשהקבוצה עדיין חגגה את הניצחון. "בוא קודם שיהיה לנו כסף למשכורות", ענה הבעלים. הצמד אמיל יוסיפוב ושלומי פרץ, שני אנשים מקסימים וכך גם כל המועדון, לקחו את הקבוצה כפרויקט אישי לפני כמה שנים. הם בעצמם לא ממש האמינו שההצלחה תגיע כל כך מהר. התקציב זעום, העירייה לא עוזרת והשאיפה צנועה: להישאר בליגה.

נו איך זה לנצח את הפועל תל אביב כאן בבית?

אמיל: "זה היה צפוי לא? (צוחק)".

צפוי?

שלומי: "אלו שלוש נקודות חשובות בבית, זה העיקר. זה מתוק, בטח מול הפועל תל אביב, וזה ייתן לנו ביטחון להמשך להראות שאנחנו באמת יכולים לתת פייט לכל קבוצה".

שווה לארח את הפועל?

שלומי: "זה הכי הרבה קהל שהגיע לפה אי פעם. גם נשר הפתיעו ובאו לפה איזה 500- 600 איש למשחק. זו גם נקודת זכות".

למה אין שת"פ בין עירוני נשר למכבי חיפה, למה אתם לא סוג של קבוצת בת שלהם?

אמיל: "בוודאי שאנחנו רוצים את זה, אפילו חיכינו לזה, אבל להם היו כנראה עדיפויות אחרות".

זה לא מתבקש?

אמיל: "אני חושב שכן. מבחינת מיקום גאוגרפי ומבחינת התנאים שיש פה זה יוכל להיות שיתוף פעולה ששני הצדדים ייהנו ממנו".

שלומי: "האינטרס שלהם הוא לא פחות משלנו, אפילו יותר. זה מתחת לאף שלהם, יוכלו לבוא לעקוב אחרי שחקנים שלהם. אגב, כל השחקנים שלהם שהלכו לרמת גן או לעפולה ולא ממש משחקים, היו יכולים פה לקבל כל שבוע 90 דקות".

אמיל: "אנחנו עדיין רוצים שת"פ עם מכבי חיפה ותמיד נרצה איתם. זה תלוי בהם. אנחנו לא נדחוף כל הזמן את עצמנו, אנחנו מבינים עניין. אנחנו לא כמו קבוצות אחרות. כבר פנינו וביקשנו ואם זה יבוא מהיכוון שלהם, בטח נשמח".

יש מטרות חוץ מלהישאר בליגה?

שלומי: "זה כמו לקחת אליפות".

שחקן עירוני נשר, עמית אמזלג. לילך וייס, מערכת וואלה!
שלוש שנים במחלקת הנוער של הפועל תל אביב. עמית אמזלג/מערכת וואלה!, לילך וייס

11 המופלאים שניצחו את הפועל תל אביב

ניב אנטמן - שוער בן 25. חזר לארץ אחרי עונה על הספסל של דורדרכט מהליגה השנייה בהולנד. ניסה למצוא קבוצה אחרת באותה ליגה, אך בסופו של דבר הצטרף לנשר אחרי המחזור החמישי.

עידו וייר - מגן בן 21. בוגר מחלקת הנוער של הפועל חיפה, שזכה להופעת בכורה בליגת העל בעונה שעברה, ובקיץ יצא לצבור ניסיון בליגה הלאומית.

דניאל טוויזר - מגן/בלם בן 21. בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה, עבר פציעה קשה במשחק אימון נגד נשר ודווקא במדיה החל בעונה שעברה את קריירת הבוגרים שלו.

בר איבגי - מגן בן 23. שיחק בקבוצת הנוער של הפועל תל אביב, המשיך לנוער של רעננה ומשם לעירוני טבריה, בית שאן ושוב טבריה מליגה א' צפון. חתם בנשר בקיץ.

שמעון הרוש - מגן בן 30. אחרי שנים לא מעטות בליגת העל, כולל עונה אחת בהפועל תל אביב (2013/14) מצא עצמו במ.ס. רובי שפירא חיפה מליגה א' בעונה הקודמת. בקיץ חזר ללאומית.

עמית אמזלג - קשר בן 23. שיחק במחלקת הנוער של הפועל תל אביב בשנים 2010-2013 (בין היתר עם בר איבגי). התחיל את הקריירה הבוגרת בהפועל עכו ובשנתיים האחרונות נחשב לאחד המובילים של נשר.

עמיר אבלס - קשר בן 25. הסתובב באירופה בגילאי הנוער, ובהמשך חזר לקבוצות הצפון. אחרי קרית שמונה, בית שאן וטבריה, הגיע בעונה שעברה בנשר. מול הפועל תל אביב פתח לראשונה העונה.

אליאן רוחנא - קשר בן 19. הגיע מקבוצת הנוער של הפועל ראשון לציון, ואתמול השלים לראשונה 90 דקות בקבוצת בוגרים.

בריאן ז'ונס - קשר בן 27. הזר היחיד של נשר (דייויד גומז כבר נחשב ישראלי) שזכור מהקדנציה שלו בבית"ר ירושלים בעונת 2013/14. שיחק גם בהפועל רמת גן והעונה הגיע לנשר.

עלי כנעאנה - חלוץ בן 21. תוצר מחלקת הנוער של נשר וגאוות הקבוצה המקומית. כבש שלושה שערי ליגה העונה, האחרון כאמור לרשת הפועל תל אביב.

תימור אביטן - חלוץ בן 25. גדל במחלקת הנוער של מ.ס. אשדוד, שיחק קצת בליגת העל ומאז נודד. הגיע לנשר אחרי עונה בבקה אל גרבייה מליגה א'.

אסף את הנתונים: תומר יצחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully