וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזן דומה, מומנטום שונה: המספרים לקראת המחזור בליגת העל

13.10.2017 / 9:38

מכבי נתניה ובית"ר ירושלים ייפגשו למשחק המרכזי כששתיהן נמצאות בכיוונים שונים. גיא לוזון ינסה לגבור על האקסית מכבי פתח תקוה, אך כדאי לו להיזהר מהמחצית השנייה של מכבי חיפה

מאמן מכבי נתניה סלובודן דראפיץ'. לירון מולדובן
פוגש את האקסית. דראפיץ'/לירון מולדובן

מכבי נתניה (2) vs בית"ר ירושלים (3) - מאזן דומה, מומנטום שונה

לאתר סקורר

המשחק המרכזי של המחזור השביעי, יפגיש את שתי ההתקפות הטובות בליגה עד כה העונה. שתי הקבוצות כבשו מספרים שערים זהה (15), אך מכבי נתניה היא זו שספגה פחות מבין השתיים. למעשה, הקבוצה מעיר היהלומים מחזיקה בהפרש השערים הטוב בליגה (9+). בנוסף, לשתי הקבוצות מאזן זהה של הפסדים, ניצחונות ותוצאות תיקו העונה.

מומנטום שונה. בצוותא עם הפועל חיפה, מכבי נתניה היא הקבוצה הלוהטת בליגה כעת. הצהובים של סלובודאן דראפיץ' השיגו שש נקודות משני המחזורים האחרונים, כאשר מאזן השערים עמד על שבע שערי זכיות ואפס ספיגות. מנגד, בית"ר ירושלים המאוכזבת, תגיע למפגש הלוהט לאחר הפסד צורם ולא מוצדק לבני סכנין. למרות היכולת הטובה במחזור האחרון, הצהובים - שחורים יכולים להיות מודאגים מאוד מקצב צבירת הנקודות שלהם בשלושת המשחקים האחרונים (שתי נקודות מתוך תשע אפשריות). בנוסף, למעט המשחק מול מכבי ת"א במחזור הראשון, הירושלמים לא הצליחו לשמור על רשת נקייה ביתר המשחקים שלהם העונה. ראוי לציין כי שתי הקבוצות מצאו את הרשת בכל אחד ממשחקי הליגה שלהן עד כה.

מסיימות חזק, מאוד. תשעה שערים מתוך ה- 30 שהבקיעו שתי הקבוצות, נכבשו ברבע השעה האחרונה. רק שני שערים נכבשו במהלך הדקות 0 עד 15, כאשר על שניהם אחראית בית"ר ירושלים. בנוסף, מבין 15 השערים שספגו שתי הקבוצות, רק שניים נרשמו בין הדקות 75 עד 90 (ספיגה אחת לכל קבוצה).

נשק קטלני. מכבי נתניה ובית"ר ירושלים הבקיעו את כמות השערים הגבוהה ביותר העונה מהגבהת קרנות (שלושה שערים כל אחת). בנוסף, שתי הקבוצות נמצאות בפסגת ליגת העל באחוז הבעיטות למסגרת (נתניה ראשונה עם 50% דיוק, בית"ר שנייה עם 43% דיוק), כאשר החבורה של דראפיץ' מאיימת על השער 3.7 יותר פעמים בממוצע למשחק, מאשר החבורה של אלי טביב.

החזקה ומסירה. שתי הקבוצות מחזיקות בכדור באחוזים גבוהים בממוצע למשחק (57% לנתניה, 56% לבית"ר), כאשר לבית"ר שני אחוזים יותר בפרמטר המסירות המדויקות (84-82). הירושלמים מוסרים מסירת מפתח אחת יותר למשחק, מאשר מכבי נתניה (10-9). לשתי הקבוצות אחוז הצלחה זהה העונה בניסיונות הדריבל (57% הצלחה).

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. שלומי גבאי
גם הוא מול קבוצתו לשעבר/שלומי גבאי

מכבי פתח תקווה (11) vs מכבי חיפה (5) - מחצית בעייתית

הקבוצה הלא יציבה של שרון מימר, תגיע למפגש מול מכבי חיפה, לאחר שנחלה תבוסה כואבת למכבי נתניה במחזור הקודם. מנגד, הירוקים יגיעו להתמודדות לאחר שהשיגו ארבע נקודות משני המחזורים האחרונים, וזאת למרות יכולת לא מרשימה. הנתון המעודד עבור גיא לוזון, הוא שקבוצתו לא ספגה שער כבר שני משחקים ברציפות.

מחצית פורייה ושערים מתוך הרחבה. מכבי פ"ת כבשה עד כה העונה חמישה שערים, ארבעה מתוכם נכבשו במהלך המחצית השנייה. מכבי חיפה ספגה עד כה שבעה שערים, כאשר את כולם היא ספגה במהלך המחצית השנייה. 13 השערים שהבקיעו העונה שתי הקבוצות (פ"ת 5, חיפה 8), הובקעו מתוך רחבת ה- 16 של היריבה.

לא מאיימת, אך יחסית מדויקות. מכבי פ"ת היא הקבוצה שאיימה על השער הכי מעט פעמים העונה (8.7 איומים בממוצע למשחק), אך למזלה היא עשתה זאת ב- 40% דיוק למסגרת. הירוקים למשל, בעטו אל עבר המסגרת 39% מהבעיטות שלהם עד כה.

מפגש פסגה. מכבי חיפה ומכבי פ"ת מדורגות במקום הראשון והשני בהתאמה, בטבלת ליגת העל בביצוע עבירות. בעוד שהירוקים רושמים 16 עבירות בממוצע למשחק, הכחולים מבצעים 15.8 עבירות משלהם. שתי הקבוצות רושמות שמונה חילוצים למשחק, בחצי המגרש של היריבה.

בעייה בחיבור. מכבי פ"ת מוסרת 387 פעמים בממוצע למשחק, לעומת 522 מסירות בממוצע של הירוקים. מבין קבוצות ליגת העל, הכחולים מסרו הכי מעט מסירות מפתח (6 למשחק) ומסירות לתוך רחבת ה- 16 של היריבה (25 למשחק) עד כה העונה. מנגד, מכבי חיפה רושמת 17 הגבהות למשחק (הכמות הגבוהה בליגה בצוותא עם מכבי ת"א והפועל ב"ש) ב- 23% דיוק (אחוז הדיוק העשירי בטיבו).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקני הפועל באר שבע בן שהר, מהראן ראדי חוגגים. ברני ארדוב
באר שבע רוצה לחזור לצמרת/ברני ארדוב

הפועל רעננה (13) vs הפועל באר שבע (10) - לנצל ולהינצל

הקבוצה המארחת תגיע למפגש לאחר הפסד כואב בדקה ה- 92 נגד בני יהודה. קבוצתו של גיא לוי טרם ניצחה העונה ולא הצליחה לשמור על רשת נקייה מאז המחזור הראשון. למעשה, רעננה היא הקבוצה שספגה את כמות השערים הגבוהה ביותר עד כה העונה. הפועל ב"ש תגיע למשחק כאשר במאזנה שמונה נקודות מתוך 15 אפשריות וכשהיא יודעת שכל תוצאה מלבד ניצחון, תכניס את המערכת לסחרור. האלופה הצליחה לשמור על רשת נקייה בשני המשחקים אותם היא ניצחה העונה, אך בכל פעם שספגה, היא לא השיגה את מלוא הנקודות. האדומים מבירת הנגב כבשו בכל אחד ממשחקיהם עד כה, כאשר הם טרם הצליחו למצוא את הרשת מעל לפעם אחת במשחק.

מאיימת יותר. שתי הקבוצות תגענה למשחק עם אחוז דיוק זהה בפרמטר הבעיטות למסגרת (30%). ההבדל בין השתיים הוא בכמות, כאשר האלופה בועטת 7.8 יותר בעיטות אל עבר השער בממוצע למשחק. בעוד שבאר שבע מדורגת שנייה בליגה בכמות האיומים (16.8 למשחק), רעננה נמצאת במקום האחד לפני אחרון בדירוג (9 למשחק).

הנעה לא יעילה? האלופה מחזיקה העונה בכדור יותר מכל קבוצה אחרת. היא רושמת 65% החזקה בממוצע למשחק, כאשר עד שהיא מאבדת את הכדור חולפות 19.1 שניות בממוצע (הממוצע הארוך בליגה). לשם השוואה, השנייה בדירוג ההחזקה בכדור היא מכבי נתניה עם 57% למשחק. באר שבע גם מוליכה את הליגה בכמות המסירות ובדיוק שלהן. האדומים מוסרים 607 פעמים בממוצע למשחק ב- 86% דיוק. רק מכבי ת"א (אותה תפגוש באר שבע במחזור הבא) מוסרת באחוזי דיוק זהים. בנוסף, באר שבע מוסרת הכי הרבה מסירות מפתח מדויקות למשחק (11) ומכניסה הכי הרבה כדורים מדויקים לתוך רחבת ה- 16 של היריבה (23). אז האם הנעת הכדור של האדומים יעילה? כן. מדוע? חניכיו של ברק בכר יוצרים מצבי הבקעה רבים בכל משחק, אך הרגל המסיימת (30% דיוק למסגרת), מונעת מהם כרגע להשיג את התוצאות הרצויות.

לברוח מהתחתית. בצוותא עם עירוני ק"ש, רושמת הפועל רעננה את כמות איבודי הכדור הגבוהה בליגה (69 איבודים למשחק). לרעננה אחוז הדיוק במסירות הנמוך בליגה (78% דיוק, כמו הפועל עכו) והיא מבצעת את כמות הדריבלים הדלה ביותר (19 למשחק).

שחקן מכבי תל אביב עומר אצילי מאוכזב. יוסי ציפקיס
משהו חורק אצל הצהובים, בעיקר בפתיחה/יוסי ציפקיס

מכבי ת"א (4) vs בני יהודה (9) - כדורגל משחקים 90 דקות

הצהובים יגיעו למפגש לאחר איבוד נקודות כואב במחזור הקודם וכאשר הם רושמים שתי תוצאות תיקו רצופות. מנגד, מחזיקת הגביע תגיע למשחק במצב רוח מרומם, לאחר שהשיגה ניצחון חשוב בתוספת הזמן על הפועל רעננה. שתי הקבוצות מחזיקות בהפרש שערים זהה (1+), כאשר מכבי ת"א כבשה יותר (9) ובני יהודה ספגה פחות (5).

פותחת חלש ומסיימת עוד יותר. אם בעונות האחרונות היינו רגילים לראות את מכבי ת"א פותחת בלחץ על כל המגרש על מנת להשיג שער מהיר, כיום הדבר כמעט ואינו קורה. הצהובים טרם כבשו העונה בין הדקות 0 עד 15, כאשר הנתון המפתיע הוא כמות השערים שכבשה הקבוצה ברבע השעה האחרונה (0). ומה לגבי כמות הספיגות אתם שואלים? מתוך שמונת השערים שספגה הקבוצה, שלושה הובקעו בין הדקות 75 עד 90 ועוד אחד ברבע השעה הראשונה של המשחק. 50% מהספיגות של הצהובים מגיעות בחצי השעה הזו.

בעיטות והחזקות. מכבי ת"א מדורגת במקום השלישי בליגה בכמות האיומים למשחק (15.8), לעומת בני יהודה שרושמת 10.5 איומים בממוצע. הכתומים בועטים אל עבר המסגרת בחמישה אחוז דיוק יותר משל הצהובים (40-35). בנוסף, הצהובים מחזיקים בכדור 55% מהזמן בממוצע למשחק, לעומת 47% של מחזיקת הגביע. בני יהודה היא הקבוצה שהחזיקה בכדור הכי מעט פעמים העונה (103 בממוצע למשחק), אך היא מדורגת במקום השישי בליגה במשך זמן ההחזקה שלה בכדור ברצף (14.9 שניות בממוצע).

חילוצים ואיבודים. מכבי ת"א ובני יהודה איבדו את כמות הכדורים הנמוכה בליגה בממוצע למשחק (57). הנתון המפתיע מגיע מכיוונה של בני יהודה, כאשר קבוצתו של יוסי אבוקסיס מאבדת 13 כדורים למשחק, בחצי המגרש שלה (רק לעירוני ק"ש ממוצע גבוה יותר). בנוסף, בני יהודה היא המחלצת הגרועה בליגה, בחצי המגרש של יריבותיה (3.8 חילוצים בממוצע למשחק). מכבי ת"א מחלצת 53 כדורים למשחק, כאשר 10 חילוצים נעשים בחצי של היריבה.

שחקני הפועל חיפה, גבריאל תמאש. סוכנות ג'יני
צפו לשערים/סוכנות ג'יני

הפועל חיפה (1) vs הפועל עכו (12) - מבול של שערים

מוליכת הטבלה המפתיעה והגאה, תגיע למפגש מול הפועל עכו עם מאזן נקי מהפסדים. האדומים הצליחו לקטוע רצף של שני משחקים ללא ניצחון במחזור הליגה האחרון, כאשר גברו על עירוני ק"ש במשחק חוץ קשה. מנגד, הפועל עכו תשוב לשחק לאחר פגרה ארוכה מזו של יריבתה (בעקבות דחיית המשחק שלה מול הפועל ב"ש במחזור השישי) וכאשר במאזנה ניצחון ליגה אחד מחמישה משחקים. עד כה העונה, שתי הקבוצות הצליחו לכבוש בכל אחד ממשחקיהן.

הגנה רכה. 11 מתוך 12 השערים שספגו שתי הקבוצות יחידו העונה (שש ספיגות לכל קבוצה), נכבשו מתוך רחבת ה- 16 שלהן. בעוד שהלבנים שמרו על רשת נקייה רק במשחק אחד, האדומים הצליחו לעשות זאת בשני משחקים עד כה.

מדורגת אחרונה. הפועל עכו נועלת את טבלת ליגת העל בפרמטרים ההחזקה בכדור (41% בממוצע למשחק) והמסירות המדויקות (78% דיוק). בנוסף, קבוצתו של שלומי דורה מוסרת את כמות המסירות הנמוכה בליגה (325 בממוצע למשחק) ומאבדת את השליטה בכדור תוך 12 שניות בממוצע (רק אשדוד מאבדת מהר ממנה).

באופן אישי. הפועל חיפה לא מובילה בשום פרמטר קבוצתי, אך היא שומרת על מקום בחלק העליון של רובם המוחלט. המספרים הפנטסטיים של שחקניה, עושים עבורה את ההבדל עד כה. בן בסט ותורג'מן בכיבושים, ממן ושיימן בבישולים, תמאש בחילוצים, ברסקי בתיקולים וסיטקוס בהצלות, נמצאים בעשירייה הראשונה של מצטייני ליגת העל העונה בפרמטרים אלו.

שחקני הפועל אשקלון חוגגים. יוסי ציפקיס
סגנון דומה לזה של היריבה. שחקני אשקלון/יוסי ציפקיס

מ.ס אשדוד (14) vs הפועל אשקלון (8) - סגנונות דומים, תוצאות שונות

עם מאמן חדש על הקווים, תנסה מ.ס אשדוד לצאת לדרך חדשה ולהשיג ניצחון ליגה ראשון העונה. בנוסף, הקבוצה מעיר הנמל תנסה להשיג שער ליגה ראשון מזה ארבעה מחזורים. מנגד, הפועל אשקלון המפתיעה, תגיע למשחק משוחררת ולאחר שהשיגה שבע נקודות משלושת המחזורים האחרונים. עד כה העונה, מצאה הפועל אשקלון את הרשת בכל אחד ממשחקיה, למעט במפגש החוץ נגד הפועל ב"ש.

בעיה בסיומת. כפי שכבר צוין, לאשדוד ישנה בעיה רצינית בכל הקשור לכיבוש שערים העונה. אמיר תורג'מן ינסה לשפר את המאזן העגום של קבוצתו, אשר נובע בעיקר מחוסר דיוק. אשדוד כבשה עד כה העונה שני שערים בלבד (הכמות הנמוכה בליגה), כאשר היא טרם מצאה את הרשת במהלך המחצית השנייה. עם ממוצע של 21% דיוק למסגרת (האחוז הנמוך בליגה) ו- 9.5 בעיטות סה"כ למשחק, אי אפשר להגיע לשום מקום. בכדי להבין עד כמה המספרים של אשדוד גרועים העונה, אפשר פשוט להביט במספרים של הפועל אשקלון. קבוצתו של יובל נעים מאיימת על השער 13.2 פעמים בממוצע למשחק ב- 35% דיוק למסגרת. (2.7 יותר בעיטות למסגרת מאשר לאשדוד בממוצע למשחק).

מי תשלוט? שתי הקבוצות תגענה למשחק מתחתית ליגת העל בפרמטר ההחזקה בכדור. עד כה העונה, אשדוד מחזיקה בכדור 42% מהזמן בממוצע למשחק (13 בליגה), ואילו אשקלון ממוקמות במקום ה- 12 בפרמטר זה עם ממוצע של 44% החזקה. בנוסף, לשתי הקבוצות אחוז דיוק זהה במסירות (80%), כאשר הכחולים רושמים 18 מסירות יותר למשחק. נקודת חולשה שאפשר לציין בשני הצדדים, היא אחוז הניצחונות של מאבקי הגובה (אשדוד היא בעלת אחוז הניצחונות הנמוך בליגה ואילו אשקלון נמצאת מקום אחד לפניה).

שובל גוזלן שחקן עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
הכל פתוח. גוזלן/סוכנות ג'יני

עירוני ק"ש (7) vs בני סכנין (6) - הכול פתוח

הקבוצה ההפכפכה של חיים סילבס, תגיע למשחק לאחר שרשמה הפסד ביתי במחזור הליגה האחרון (1-0 להפועל חיפה). קריית שמונה תנסה לקטוע רצף של שני משחקים ללא ניצחון, בהם כבשה שער זכות אחד. מנגד, בני סכנין תגיע עם ביטחון רב, לאחר שגברה במחזור הקודם על היריבה השנואה, בית"ר ירושלים.

מאזן זהה. כל אחת מהקבוצות כבשה עד כה העונה שבעה שערים, כאשר היא מבקיעה חמישה שערים במהלך המחצית השנייה. בפרמטר איומים אל עבר השער, ביצוע עבירות, מסירות מדויקות והחזקה בכדור, מקדימה עירוני ק"ש במקום אחד את בני סכנין.

זו שחוטפת וזו שמאבדת. תתפלאו, אך קבוצתו של חיים סילבס מובילה את טבלת ליגת העל בשני הפרמטרים הללו. מצד אחד, קריית שמונה מאבדת את כמות הכדורים הגבוהה בליגה (69 בממוצע למשחק), מתוכם 14 בחצי המגרש שלה (הכי הרבה בליגה). מצד שני, היא רושמת את כמות החטיפות הגבוהה ביותר (63 בממוצע למשחק), מתוכן 11 בחצי המגרש של היריבה (הכי הרבה בליגה).

לאתר סקורר

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully