וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: פאלמייראס ירדה ליגה. רומאריו גיבור פלומיננזה

איזי עין דור

18.11.2002 / 9:49

פאלמייראס ובוטאפוגו, שתיים מקבוצות הפאר של ברזיל, סיימו את העונה וירדו אל הליגה השניה. רומאריו הצליח להשתחל עם פלומיננזה לפליי אוף

פאלמייראס, אחת מקבוצות הפאר הגדולות ביותר של ברזיל, ירדה לליגה השניה, כך נקבע אחרי המחזור האחרון בברזיל. הוורדאו (הירוקים), כפי שהם מכונים, נוצחו במשחקם האחרון והמותח יש לומר, 3:4 ע"י ויטוריה שכבר גמרה את העונה מבחינתה.

פאלמייראס של שנות התשעים, תחת שרביטו של וואנדרליי לושמבורגו, לקחה בתחילת שנות התשעים אליפויות בצורה מרשימה, עם שחקנים כמו רוברטו קרלוס וריבאלדו (הקבוצה של 93' מחזיקה עד היום בממוצע ההבקעות הגבוהה ביותר בתולדות הכדורגל בברזיל). אחרי העזיבה המאסיבית של כוכביה לאירופה החלה הקבוצה לגמגם עד לעונה הנוכחית, בה סגרה הקבוצה מעגל בן 10 שנים עם ירידה לליגה השניה. באמצע עוד הספיק לושמבורגו לחזור באופן זמני ולהחזיר קצת מהקסם, אך זה כבר לא היה אותו דבר.

בוטאפוגו, שזכתה גם היא באליפות בתחילת שנות התשעים, כבר סומנה כיורדת מזמן. הקבוצה הציגה את הכדורגל הגרוע ביותר בברזיל וסיימה את העונה במקום ה-26 והאחרון. אל השתיים נוספו קבוצות פורטוגזה (עוד מועדון גדול שנפל) וגאמה. פאיסנדו, פאראנה ואינטרנאסיונל, ניצלו במחזור האחרון.

גם בקרב על שמונה המקומות הראשונים שמובילים לפליי אוף, נרשמו דרמות גדולות במיוחד: פלומיננזה של רומאריו, שנחשבה למועמדת וודאית לירידה רק לפני כחודשיים, עשתה קאמבק מרשים והצליחה להשתחל אל המקום השביעי, כשהיא מקדימה בנקודה את סנטוס (שמיני) ואת קרוזיירו (תשיעי ומחוץ לפליי אוף), אחרי ניצחון גדול 2:3 על פונטה פרטה. רומאריו כבש את שער הניצחון בדקה ה-79, אחרי שקבוצתו כבר פיגרה 2:0 במחצית השניה.

ראשונה, ללא הרבה הפתעות, סיימה סאו פאולו, המועמדת העיקרית לתואר. אחריה תפסה סגנית אלופת דרום אמריקה, סאו קאייטנו, את המקום השני. את השמונה השלימו: קורינתיאנס, גרמיו, ג'ובנטוד, אתלטיקו מיניירו, פלומיננזה וסנטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully