וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרדף אחרי מסי ורונאלדו: הארי קיין משתדרג לרמת כוכב על

6.10.2017 / 8:30

חלוץ טוטנהאם, שענד אתמול את סרט נבחרת אנגליה, שואב השראה ומוטיבציה מההשוואות לשני הכוכבים הגדולים והמספרים שלו ב-2017 בכלל, ובספטמבר בפרט, הופכים את ההקבלה להגיונית. האם הוא בדרך לתהילה?

עריכת וידאו: מתן חדד

אצל כריסטיאנו רונאלדו זה קרה בשלהי 2007. הפורטוגלי כבר היה אחד השחקנים הבולטים הבולטים של מנצ'סטר יונייטד, אך לא נתפס כחשוב מכולם. ואז זה התחיל - צמד נגד וויגן, צמד נגד דינמו קייב, צמד נגד בלקבורן, צמד נגד פולהאם, צמד נגד אברטון. היריבות אולי לא היו מפוארות במיוחד, אבל האפקט המצטבר היה עצום. רונאלדו הפך תוך זמן קצר מכוכב רגיל לכוכב על. את העונה הוא סיים עם 42 שערים בכל המסגרות, תואר אליפות וזכיה בליגת האלופות, כולל כיבוש בגמר נגד צ'לסי בנגיחה אימתנית. והוא לא הסתכל לאחור.
הארי קיין משדר מסר דומה בימים אלה.

הסקורר של טוטנהאם הוא לא תופעה חדשה - הוא הרי הבקיע בכמויות מסחריות בשלוש העונות האחרונות. היו שטענו כי מדובר בתופעה חולפת כאשר הוא הפציץ 21 פעמים בפרמייר-ליג ב-2014/15, אבל הוא הוסיף 25 ב-2015/16 ושיפר את המאזן ל-29 כיבושים אשתקד. בשני המקרים האחרונים הוא גם הוכתר למלך השערים, ומקומו בצמרת דירוג החלוצים באנגליה מובן מאליו. ובכל זאת, אם הייתם שואלים אוהד ממוצע לגבי זהות 10 השחקנים הטובים בעולם, סביר ששמו של קיין לא היה מוזכר. איש לא העלה בדעתו לדבר עליו בנשימה אחת עם רונאלדו וליאו מסי. עד עכשיו. אחרי ספטמבר האחרון, העסק מקבל פרופורציות אחרות לגמרי.

רשימת הקורבנות, כמו במקרה של רונאלדו, לא תפיל אף אחד מהכיסא. צמד מול מלטה, צמד מול אברטון, צמד מול בורוסיה דורטמונד בליגת האלופות במשחק החשוב של החודש, צמד מול ווסטהאם, שלושער מול אפואל ניקוסיה, צמד נגד האדרספילד - אין משהו יוצא דופן בכל משחק בנפרד. אבל האפקט המצטבר מפעים, כמו אצל רונאלדו. 13 שערים בחודש קלנדרי מהווים הישג נדיר. רק רונאלדו (באוקטובר 2010) ומסי (באפריל 2012) הגיעו למאזנים האלה במילניום הנוכחי. ההשוואות החלו לזרום בממלכה, והחלוץ עצמו עודד אותן.

עוד בנושא:

קיין כבש בתוספת הזמן והעלה את אנגליה למונדיאל
סאות'גייט יקבל מענק של 250 אלף ליש"ט. ואגנר: "בשביל ערבים כאלו משחקים כדורגל"

הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה חוגג. רויטרס
רק רונאלדו ומסי השיגו את המספרים שלו. הארי קיין/רויטרס

רק שירר הגיע ל-80 שערים מהר יותר

"אי אפשר להתעלם מהסטטיסטיקה בעידן הרשתות החברתיות, וזה מצוין. אני רוצה להיות אחד השחקנים הטובים בעולם, ומשמח אותי כאשר אנשים משווים את הנתונים שלי למסי ורונאלדו. זה נותן לי מוטיבציה להמשיך ולהשתפר, ולעשות צעדים נוספים קדימה. אני משתמש בהשוואות האלה כהשראה. המטרה החשובה ביותר היא לשמור על יציבות ברמה הגבוהה. כדי להתחרות עם הטובים ביותר, אני רוצה לכבוש כל הזמן", הוא אומר.

ואין הרבה חלוצים יציבים יותר מקיין. קצב הכיבושים שלו עוצר נשימה. בתחילת סטפמבר הוא הגיע ל-80 שערי פרמייר-ליג, ולשם כך נדרשו לו 120 משחקים בלבד. רק אלן שירר האגדי עשה זאת מהר יותר בהיסטוריה של הפרמייר-ליג, תוך 102 משחקים. רוד ואן ניסטלרוי עשה זאת תוך 122 משחקים, קון אגוארו תוך 128, תיירי הנרי תוך 132.

חברי השלישיה הזו הגיעו לאנגליה על תקן כוכבים מנוסים, אבל קיין - בוגר האקדמיה של טוטנהאם שאהד בילדותו את ארסנל - הגיח משום מקום, ללא הכנה מוקדמת. הוא לא הוערך בתחילת דרכו במועדון, והתגלגל בהשאלות בלייטון אוריינט, מילוול, נוריץ' ולסטר. אצל הקנריות הוא בקושי ראה דשא, אצל השועלים הוא היה שחקן ספסל. רק לפני שלוששנים הוא קיבל צ'אנס אמיתי בווייט הארט ליין, כאשר היה כבר בן 21. הוא לקח אותו בשתי הידיים, ולא עצר לרגע. הוא רק הולך ומשתבח.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן טוטנהאם הארי קיין חוגג. רויטרס
יחליף את הלבן של טוטנהאם בלבן של ריאל מדריד? הארי קיין/רויטרס

פרדיננד היה מפחד לשחק מולו

הנתונים לא משקרים. ב-31 משחקים במדי טוטנהאם בשנת 2017, כבש קיין 36 שערים. "אלה מספרים של מסי ורונאלדו. הארי מבהיר לכולם שהוא כאן כדי להישאר, והוא כובש סוגים שונים של שערים. לא הייתי רוצה לשחק נגדו כבלם", אמר ריו פרדיננד, ששמר המון על רונאלדו באימונים של השדים האדומים. כוכב העבר צודק לחלוטין - הגיוון של קיין פנומנלי.
מצד אחד, הוא חלוץ רחבה קלאסי מעולה, עם חושים מפותחים להיות במקום הנכון בזמן הנכון ולדחוק את הכדורים פנימה בנגיעה אחת. יש בו משהו מגרד מולר, עם לא מעט שערים "מכוערים". יש לו גם נגיחה מצוינת בזכות גובה של 188 סנטימטרים וניתור מעולה. ומצד שני, המהלך האופייני ביותר, זה שיהיה רשום בקרוב על שמו, הוא בכלל בעיטות מסובבות לפינה הרחוקה מחוץ לרחבה, והוא יודע לבצע אותן בשתי הרגליים. קיין יודע לכדרר, גם על שטחים קטנים, ויודע לפרוץ על אף שמהירותו לא דומה לזו של מסי ורונאלדו. הוא נוטה לנדוד לעומק המגרש, להתחיל התקפות מאחור ולצוץ לפתע ברחבה כאשר שחקני ההגנה מאבדים אותו. למעשה, אין לו נקודות תורפה. רק צריך לשכלל וללטש את כל התכונות הקיימות כדי להפוך לפנומן. זה קורה לנגד עינינו.

בגיל 24 בלבד, הזמן בהחלט לצידו. מאוריסיו פוצ'טינו, שמטפח אותו במסירות, קובע: "הארי הוא מקצוען אמיתי, ויש לו פוטנציאל להשתדרג. הוא הולך בכיוון הנכון. אני פשוט מאוהב בו. יש לו קילר אינסטינקט נדיר, וזו תכונה מיוחדת מאוד". הארגנטיני המליץ להימנע מהקבלות למסי ורונאלדו כדי לא להפעיל לחץ על חניכו, אבל הסכים בפה מלא עם גלן הודל. קשר העבר שנבחר לפני שנה לגדול שחקני טוטנהאם בכל הזמנים, הצהיר: "קיין מסוגל להפוך לחלוץ הטוב בהיסטוריה של המועדון".

הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה חוגג עם מאמנו גארת' סאות'גייט. רויטרס
כבר הקפטן של נבחרת ארגנטינה. הארי קיין/רויטרס

ריאל מדריד תציע 225 מיליון?

"אלה מילים שמחממות את הלב. אני רק צריך להמשיך לעשות את מה שאני עושה", הגיב החלוץ. האתגר שלו לא פשוט - ג'ימי גריבס הוא ללא ספק החלוץ המצטיין בהיסטוריה של טוטנהאם נכון לעכשיו, עם 266 שערים בתשע עונות בשנות ה-60'. קצב ההבקעה הנוכחי של קיין טוב יותר אפילו בהשוואה אליו, אבל הוא צריך להישאר בצפון לונדון לשנים ארוכות על מנת שהנבואה של הודל תתגשם. וזו אחת השאלות המרכזיות ביותר - האם יש לכך סיכוי?

בימים האחרונים נפוצו הדיווחים על עניין מצד ריאל מדריד שמוכנה להציע לתרנגולים 200 מיליון יורו תמורת הכוכב. יש הטוענים שהיא אפילו תהיה מוכנה להעלות את הסכום ל-225 מיליון על מנת לשבור את השיא של ניימאר, להפוך את האנגלי לשחקן היקר אי פעם ולשכנע את טוטנהאם להיפרד ממנו. קיין חתם בדצמבר האחרון על חוזה חדש עד 2022, עם שכר של כ-100 אלף ליש"ט לשבוע, והצהיר לא פעם על מחוייבותו למועדון. מעבר לקבוצה אנגלית אחרת לא סביר, אבל הוא לא פסל את המעבר לספרד, ופלורנטינו פרס יכול להיות מעודד מכך. הרי כבר יש לו נסיון בהחתמת כוכבי על מטוטנהאם.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד מאוכזב. AP
היורש של רונאלדו בריאל?/AP

"המנהיגות שלו קריטית"

ובינתיים, תוך כדי התנופה הגדולה, קיבל קיין גם את תפקיד הקפטן הלאומי. המאמן גארת סאותגייט העניק לו את הסרט לקראת משחק מוקדמות המונדיאל מול סלובניה, וגם אם המינוי עדיין לא קבוע, זו בהחלט עשויה להיות הכוונה. "המנהיגות של הארי חשובה מאוד עבורנו. אני מכיר אותו מזמן, והוא לא מפסיק להשתפר", אמר המאמן. ואכן - קיין הבקיע את השער שהעלה רשמית את האריות לטורניר ברוסיה. הוא עשה זאת בזמן פציעות, עם המון מזל, תוך ניצול טעות לא אופיינית של יאן אובלק, אבל מה זה משנה? גם שערים כאלה נחשבים, ונכון לעכשיו הכל הולך לו.

"אני גאה להיות הקפטן, חלמתי על כך בילדותי. אבל יש בסגל שלנו הרבה מנהיגים, וגם האחרים יכולים לקבל הזדמנות", אמר קיין. זה בהחלט מתאים לו. בניגוד לדלה עלי, שותפו הנפלא בשורות טוטנהאם שהיה מושעה אתמול בשל תנועה מגונה לעבר השופט, לקיין מעולם לא היו בעיות משמעת. הוא ספורטאי למופת ושחקן קבוצתי מאוד. הרעב המתמיד שלו לכבוש ולשפר את המאזן האישי לא פוגע בנכונותו לחלק מסירות ולפרגן לחבריו. זה רק הופך את הפוטנציאל שלו לגדול עוד יותר, והשאפתנות לא חסרה. קיין רוצה להיות כמו מסי ורונאלדו, וזה רציני. הוא מסוגל לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully