וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "בלי תשוקה, מחוייבות ונשמה אי אפשר לנצח"

3.10.2017 / 7:08

גילי לבנדה סיכם את התחושות אחרי ההפסד לסכנין, בבית"ר הודו: "זה היה רע מאוד, צריך לראות מה עושים". קלטינס: "הייתה לנו עליונות מוחלטת בחצי הראשון". לראשונה מאז הגיע: ביקורת על קונטה

אדריאן הרבשטיין

1. נאיביות בית"רית

בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים היה שקט מאוד בסיום משחק ההפסד אמש (ראשון) 3:2 לבני סכנין. כולם הבינו שלא מדובר בעוד הפסד, לא רק בגלל שזאת סכנין אלא יותר כי זה פשוט היה אחד המשחקים הכי נאיביים של בית"ר ירושלים בשנים האחרונות. אחד השחקנים סיכם זאת כשיצא מחדר ההלבשה בדרך לאוטובוס, ואמר: "אני לא זוכר סכנין כזאת חלשה, לא יודע איך לא יצאנו מכאן עם ניצחון קל".

הבעיה של שחקני בית"ר ירושלים היא שזאת קבוצה ללא אישיות או אופי, סתם קבוצה שחיה על התלהבות וכישרון. זה שילוב של תחלופת המאמנים מתחילת העונה יחד עם חוסר מחוייבות ומנהיגות שחסרה לקבוצה. דן איינבינדר היה אמון על המנהיגות בשנתיים האחרונות, מי שציפה שז'אורז'יניו ייכנס למשבצת הזאת ממשיך לטעות, ז'אורז'יניו מוסיף הרבה להתקפת הקבוצה אך הוא לא יהיה המנהיג שלה ואולי גם פחות אפקטיבי בשלישיית הקישור.

והשחקנים? חלק רואים את הבעיה בחלק הקדמי ואומרים: "כל אחד הולך לבד ובלי שכל", ומנגד אחרים מפילים זאת על ההגנה עם ה"מקבלים גולים של ילדים ב', אי אפשר לנצח ולשאוף שמקבלים 3 מקבוצות כמו הפועל חיפה וסכנין והכל ממתנות שחילקנו".

כששומעים את כולם מבינים שאולי ההפסד אתמול הוא הדבר הטוב ביותר שיכול היה לקרות לבית"ר. היא מתעוררת מאשליית הקבוצה החזקה שרואה עצמה בדרך לאליפות ומבינה שהיא צריכה להתחיל הכל מחדש כאשר עדיין היא חזק למעלה כשאף קבוצה מהמועמדות לתואר לא עברה אותה בטבלה. בני בן זקן עדיין לומד כיצד עובדים הדברים מול תקשורת ובסיום המשחק כתוצאה מאי הבנה חתך לביתו וגילי לבנדה נשלח במקומו. לבנדה סיכם הכל בקצרה ובלי פילטרים, כשאמר: "תשוקה, נשמה ומחוייבות אלה דברים בסיסיים שבלעדיהם אי אפשר לנצח משחק. אפשר לשלוט אבל בלי נשמה לא מנצחים. אמנם טעויות זה חלק מהמשחק אבל חבל שזה קורה ובטח בתדירות כזאת. אנחנו צריכים ללמוד מזה ולראות איך גורמים לכך שזה לא יקרה בעתיד".

עוד בנושא:

גורם בבית"ר ירושלים: "בושה וחרפה, היו שחקנים שהלכו על המגרש". קליימן זומן לנבחרת
בני סכנין ניצחה 2:3 את בית"ר ירושלים בבכורה של בן זקן

עידן ורד בית"ר ירושלים מאוכזב. אדריאן הרבשטיין
לא המשחק שלו. עידן ורד/אדריאן הרבשטיין

2. סאגת השוער

השיבוץ של סתיו שושן בין הקורות במקומו של בוריס קליימן הוא אולי מראה לרעשים והלחצים שמובילים את בית"ר ולא נותנים לה טיפת שקט. לקליימן היה חלק בלא מעט שערים שספגה הקבוצה החל מהקיץ, אך שוער זה לא שחקן שדה ובית"ר הייתה צריכה ללכת עם קליימן גם בתקופות הקשות. זה לא חולצת ההרכב שקיבל אלא הגיבוי והתמיכה שמאמינים בו, משהו שלא קרה בחודש האחרון. סתיו שושן שוער מאוד מוכשר שעדיף היה עבורו להתחיל תהליך של שוער ראשון בקבוצה קטנה יותר אך משחקים כמו זה שאתמול רק פוגעים בביטחון שלו ובסיכויי ההשתלבות שלו בבית"ר ירושלים. אם קליימן יחזור להרכב במחזור הבא, מה שככל הנראה יקרה, זאת תהיה ההודאה בכך כי כל המהלך הזה היה טעות. סתיו שושן הוא שוער מוכשר וייתכן שראוי להיות שוער ראשון בבית"ר אך שוער ראשון צריך לדעת שהוא שוער ראשון גם בתקופות פחות טובות.

לבנדה אמר על קליימן: "זה לא הוגן כלפיי סתיו שעכשיו יפילו את זה עליו. בוריס היה בתקופה פחות טובה ואיבד את הביטחון, רצינו להוריד ממנו את הלחץ. אני לא חושב שסתיו היה הבעיה אלא המחוייבות והנשמה שאם אין אותם שום כישרון לא יספיק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סתיו שושן שוער בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אל תתפלאו אם הוא יירד שוב לספסל במשחק הבא. סתיו שושן/ברני ארדוב

3. קונטה כבר לא פרה קדושה

שחקני בית"ר ספגו ביקורת קשה בסיום, בעיקר על המחוייבות וחוסר האנרגיות של לא מעט מהם: "מהמשחק הבא לא יהיו יותר שמות. זה משחק שנלמד ממנו הרבה, יותר מדי שחקנים עשו כאילו בהגנה, כאילו סוגרים וכאילו מנסים לחלץ, ניקח את זה בחשבון לקראת המשחקים הבאים", אמרו בבית"ר. מי שאולי בפעם הראשונה זכה לביקורת היה אנטואן קונטה, עליו אמרו במועדון: "הוא מתחיל להתקלקל כמו הישראלים, הוא לא נותן את כל כולו. חלק אומרים שהוא בלם יותר טוב ממגן, חלק אומרים להיפך, זה לא משנה, אם הוא מרגיש שהישראלים מזייפים אז הוא גם מזייף ורואים את זה על המגרש. מי שלא מספיק רעב כדי להצליח אם בית"ר אז לא בכח, ישחקנו מעכשיו רק רעבים ואחראים".

דוד קלטינס אמר בסיום: "אנחנו סופגים שערים שאסור לנו לספוג וזה לא בפעם הראשונה. מעבר לזה מגיעים בקלות לשער שלנו. אולי אפילו היה לנו קל מדי במחצית הראשונה, הוכחנו עליונות מוחלטת והיינו בטוחים שגם בחצי השני זה ימשיך ככה ולא נתקשה לנצח וטעינו. נצטרך בפגרה לשנות דברים ולחזור אחרת".

על האחריות ההגנתית אמר: "אנחנו מדברים על זה ועובדים גם באימונים, יש לנו בעיה, יותר מדי משחקים שלנו מגיעים למצב של פינג פוג וקוסט טו קוסט, התקפות לשני הצדדים וזה לא צריך לקרות. נצטרך לשנות את כל זה ולבוא הרבה יותר טובים נגד מכבי נתניה".

אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים מול שלומי אזולאי שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
כבר לא חסין מביקורת. אנטואן קונטה/אדריאן הרבשטיין

4. השקט שנשאר

אלי טביב ואלי אוחנה היו שקטים מאוד בסיום. אפשר היה לראות על הפנים שלהם כי הרבה מעבר לאכזבה יש לא מעט מסקנות להסיק מהמשחק ובכלל מהתקופה האחרונה. הם מקווים כי כעת עם הפגרה וצירופו של בני בן זקן יראו שינוי כבר בעוד שבועיים נגד מכבי נתניה אך עדיין בירידה לכיוון חדרי ההלבשה הם נשמעו אומרים: "צריך לראות מה עושים, זה היה רע מאוד היום".

5. ערבי בבית"ר

בעקבות ההד הגדול סביב העובדה כי היה אתמול רופא ערבי על ספסל הקבוצה, אזי זאת לא הפעם הראשונה שהדבר קורה. במשחקי חוץ לא מעט פעמים רופאי הקבוצה ד"ר פרנקל וד"ר גור אינם מגיעים ובית"ר מגייסת רופא מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully