וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה, ולא מסיבות פוליטיות: המספרים שלפני המחזור

1.10.2017 / 11:01

בלי הקשרים פוליטיים, סכנין ובית"ר יוצאות לקרב עם משמעות שעשוי לקבוע את פניהן לעונה. ראובן עטר חייב לשפר כמה דברים אם הוא לא רוצה שהמפגש מול מכבי חיפה יהיה האחרון בהדרכתו ומכבי תל אביב צריכה לכבוש. שון שמילוביץ' מאתר "סקורר" עם הנתונים החשובים לקראת המחזור

מאמן מ.ס. אשדוד ראובן עטר. לירון מולדובן
לא בסיטואציה הזאת הוא היה רוצה להגיע לחיפה. ראובן עטר/לירון מולדובן

בני סכנין - בית"ר ירושלים (שני, 21:00, ספורט5): שוב סערה, הפעם לא פוליטית

המשחק המרכזי של המחזור השישי בליגת העל יפגיש את בני סכנין המדשדשת ובית"ר ירושלים הסוערת. עבור שתי הקבוצות זהו משחק מפתח, שיוכל לקבוע כיצד תראה העונה של כל אחת מהן. בני סכנין מגיעה למשחק לאחר שהשיגה נקודה אחת בשלושת המחזורים האחרונים, ואילו בית"ר ירושלים, לאחר שתי תוצאות תיקו רצופות שעצרו את המומנטום מפתיחת העונה.

מעט מול הרבה. בני סכנין ממעטת לכבוש העונה (כבשה ארבעה שערי זכות בלבד), לעומת בית"ר ירושלים שכבשה את כמות השערים הגבוהה ביותר בליגה עד כה (13). לזכותם של האדומים ייאמר שהם ספגו שער אחד פחות מהצהובים (חמישה מול שישה).

יציבות. בית"ר ירושלים היא הקבוצה הטובה והיציבה בליגה העונה. גם המספרים שלה בחמשת המחזורים הראשונים מוכחים זאת. מנגד, על פי הדירוג שלה במספר רב של פרמטרים, בני סכנין נמצאת במקום הראוי לה.

מחכים לפינאלה. ארבעה שערים מתוך ה-13 שכבשה בית"ר ירושלים הובקעו בין הדקות 75 ל-90 (31%). בני סכנין ספגה את כל חמשת השערים במהלך המחצית השנייה. 12 שערים מתוך ה-13 שהבקיעה בית"ר נכבשו מתוך רחבת ה-16 של היריבה.

איבודים ועבירות. בני סכנין מדורגת במקום השלישי בליגה בפרמטר איבודי הכדור (67 בממוצע למשחק), ואילו הירושלמים מבצעים את כמות העבירות הנמוכה ביותר בממוצע למשחק (8.8).

מאבקים. בית"ר ירושלים רושמת את כמות ההגבהות הנמוכה ביותר העונה (תשע הגבהות בממוצע למשחק) והיא בעלת אחוז הניצחונות הגבוה בליגה במאבקים ההתקפיים שלה (47%). בני סכנין מדורגת במקום ה-13 באחוז הניצחונות שלה במאבקים ההגנתיים (53%).

אנשי המפתח. פיראס מוגרבי (שני בכמות הדריבלים המוצלחים בליגה וראשון בכמות מסירות המפתח המדויקות) ועידן ורד (ארבעה בישולים ושלושה שערים), הם שני השחקנים המסוכנים ביותר על כר הדשא.

עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים מול אמיר נסאר שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
להמשיך בכושר הטוב. עידן ורד/ברני ארדוב

הפועל אשקלון - מכבי תל אביב (21:00, ספורט1): במגמת שיפור

הפועל אשקלון תגיע למשחק מול סגנית האלופה במצב רוח נפלא, לאחר שקצרה שני ניצחונות בשני משחקי הליגה האחרונים שלה. מנגד, מכבי תל אביב מגיעה למשחק לאחר שתי תוצאות תיקו מאופסות (אחת במסגרת האירופית) וכאשר במאזנה 10 נקודות מתוך 15 אפשריות.

שערים. מכבי תל אביב טרם הצליחה למצוא את הרשת העונה במהלך 15 הדקות הראשונות. הצהובים הבקיעו שבעה שערים עד כה, כמות זהה לזו של הפועל אשקלון. תשעה שערים מתוך ה-14 שכבשו שתי הקבוצות הובקעו במהלך המחצית השנייה. בנוסף, לשתיהן הפרש שערים זהה (1+).

אופן הכיבוש. שחקניו של ג'ורדי קרויף מניעים את הכדור 35 שניות בממוצע להתקפה שמסתיימת בכיבוש שער (הממוצע הגבוה בליגה). הפועל אשקלון טרם כבשה העונה מחוץ לרחבת ה-16 של היריבה. בעוד שהצהובים רושמים בממוצע למשחק 17 איומים ב-33% דיוק למסגרת (רק מכבי נתניה מאיימת יותר), הכחולים רושמים 14 איומים ב-36% דיוק.

דיוק במסירות. בצוותא עם הפועל באר שבע, מכבי תל אביב מובילה את הליגה באחוז המסירות המדויקות (86%). הצהובים מדורגים שני באחוז מסירות המפתח המדויקות (65%), כאשר רק הפועל עכו רושמת אחוז דיוק גבוה יותר (66%). מנגד, הפועל אשקלון רושמת 81% דיוק במסירות ו- 4.8 מסירות מפתח מדויקות בממוצע למשחק. נתון לא מחמיא של הצהובים, הוא אחוז הדיוק שלהם בהגבהות. רק 19% מההגבהות של סגנית האלופה מגיעות ליעד והם מדורגים אחרונים בפרמטר זה. הפועל אשקלון היא הקבוצה בעלת אחוז הניצחונות הנמוך בליגה בפרמטר מאבקי הגובה.

שחקני המפתח. מירקו אורמוש (מדורג שני בכמות הבעיטות אל עבר המסגרת) ועומר אצילי (השלים הכי הרבה מסירות לתוך הרחבה), מגיעים למשחק עם שלושה כיבושים כ"א. אלה הם שני שחקני המפתח של ההתמודדות.

לעוד נתונים וסטטיסטיקות היכנסו לאתר "סקורר"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן מכבי תל אביב כריסטיאן באטוקיו. יוסי ציפקיס
הגיע הזמן שכדורים שלו יגיעו גם למסגרת. באטוקיו/יוסי ציפקיס

מכבי חיפה - מ.ס. אשדוד (20:00, ספורט4 HD): מטרות שונות

מכבי חיפה תנסה לשמור על מאזן מושלם במשחקי הבית העונה, כאשר תפגוש את האקס ראובן עטר, שמצדו ינסה לקטוע רצף של 18 משחקי ליגה ללא ניצחון. הירוקים מגיעים למפגש לאחר תוצאת תיקו נגד מכבי תל אביב וכשבמאזנם שבע נקודות מתוך 15 אפשריות. מ.ס אשדוד מגיעה לאחר שלושה משחקים רצופים בהם לא הצליחה למצוא את הרשת וכאשר השיגה נקודה אחת בלבד מאז פתיחת העונה.

שערים. מכבי חיפה כבשה עד כה העונה שבעה שערי זכות וספגה כמות זהה של שערים. הירוקים טרם הצליחו למצוא את הרשת העונה ב-15 הדקות הראשונות, וכל שבעת השערים שספגו נכבשו במחצית השנייה. אשדוד, לה הפרש השערים השלילי בליגה בצוותא עם הפועל רעננה (9-), כבשה את כמות השערים הנמוכה ביותר העונה (2). שני השערים שכבשה הקבוצה מעיר הנמל נרשמו במהלך המחצית הראשונה, ואילו מתוך 11 השערים שספגה עד כה, 10 הובקעו במהלך המחצית השנייה.

מצבים. אחת הסיבות למאזן השערים הגרוע של אשדוד, היא כמות המצבים הדלה אליה מגיעה הקבוצה ואחוז הדיוק שלה למסגרת. קבוצתו של ראובן עטר בועטת בממוצע למשחק שתי בעיטות אל עבר השער (הכמות הנמוכה בליגה) ב-20% דיוק (האחוז הנמוך בליגה). עם מספרים כאלה קשה למצוא את הרשת. מנגד, מכבי חיפה היא בעלת ממוצע המסירות הרצופות הגבוה ביותר לפני כיבוש שער (9.8). בנוסף, הירוקים הם בעלי אחוז הניצחונות הגבוה ביותר במאבקי הגובה העונה (56%).

החזקה בכדור. אשדוד מחזיקה בכדור 113 פעמים בממוצע למשחק, אך היא הקבוצה שמאבדת אותו בזמן הקצר ביותר (11.7 שניות בממוצע). לעומת זאת, הירוקים מחזיקים בכדור 105 פעמים בממוצע למשחק, במשך 16.1 שניות.

תיקולים. מכבי חיפה היא הקבוצה שחילצה (48) ותיקלה (30) הכי מעט פעמים העונה בממוצע למשחק. לאשדוד יש את המתקל המוצלח בליגה (תום מונד עם 24 תיקולים מוצלחים). האם זה יספיק לה כדי לעצור את הירוקים?

ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
ארנסט מאבוקה ומכבי חיפה יודעים שהגיע הזמן לשפר את אחוזי צבירת הנקודות/ברני ארדוב

מכבי נתניה - מכבי פתח תקוה (שני, 20:15, ספורט1 HD): רבע שעה שאסור להחמיץ

הגענו לקבוצה המפתיעה ביותר עד כה העונה, מכבי נתניה. העולה החדשה צברה שמונה נקודות מתוך 15 אפשריות, כאשר היא בהחלט יכולה להיות מאוכזבת מקצב צבירת הנקודות שלה. נתניה מובילה את הליגה במספר רב של פרמטרים קבוצתיים, ואילו שחקניה במספר רב של פרמטרים אישיים. אז מה אפשר לשפר? קבוצתו של סלובדאן דרפיץ' השיגה רק נקודה אחת מתוך שש אפשריות במשחקי הבית שלה העונה וכעת, היא תפגוש את מכבי פתח תקוה של שרון מימר. הכחולים מגיעים למשחק לאחר שרשמו במחזור האחרון ניצחון חשוב על בני סכנין, שקטע רצף של שלושה הפסדי ליגה רצופים.

דקות המפתח. הפרש השערים של מכבי נתניה העונה הוא 5+ (6:11), ואילו של מכבי פ"ת 3- (8:5). הנתון המסקרן ביותר נמצא בין הדקות 15-30. מתוך 11 השערים שכבשה מכבי נתניה, שלושה הובקעו בין הדקות 15-30 (27%). מנגד, מתוך שמונת השערים שספגה מכבי פתח תקוה, ארבעה נכבשו במהלך אותו טווח של דקות (50%). אל תחמיצו את רבע השעה הזאת.

א?יו?ם ונורא. מכבי פתח תקוה ספגה את כל שמונת השערים מתוך רחבת ה-16 שלה. מכבי נתניה הבקיעה כמות זהה של שערים מתוך רחבת ה-16 של היריבה. ועכשיו, קבלו את הנתון שמצביע על השוני בין פתיחת העונה של שתי הקבוצות. בעוד מכבי נתניה רושמת את כמות האיומים הגבוהה ביותר בליגה העונה (17.6 בממוצע למשחק), מכבי פתח תקוה רושמת בממוצע 8.6 איומים בלבד (הכי מעט בליגה). למזלם של הכחולים, אחוז הדיוק שלהם למסגרת מציל אותם (40%). מכבי נתניה היא גם הקבוצה שבועטת אל עבר המסגרת באחוזים הגבוהים ביותר (48%), והיא רושמת 8.4 בעיטות למסגרת בממוצע למשחק (הכי הרבה בליגה).

החזקת כדור. מכבי פתח תקוה היא הקבוצה שביצעה את כמות העבירות הגבוהה ביותר העונה (16.6 בממוצע למשחק). מכבי נתניה רושמת העונה במשחקיה ממוצע של 56% החזקה בכדור, כאשר רק הפועל באר שבע מקדימה אותה בפרמטר זה. בנוסף, הצהובים מדורגים במקום השני בפרמטר חילוצי הכדור ובאחוז הניצחונות של מאבקי הגובה. מכבי פתח תקוה רשמה את כמות התיקולים המוצלחים הגבוהה ביותר עד כה העונה.

אנשי המפתח. שני המאצ'-אפים המעניינים ביותר יהיו בין דיא סבע (מלך השערים של הליגה) למנור סולמון (מלך ניסיונות הדריבל של הליגה) ובין עלי מוחמד (שני בטבלת התיקולים המוצלחים של הליגה) לרומאריו פירס (שלישי בטבלת התיקולים המוצלחים של הליגה).

שחקן מכבי נתניה דיא סבע. לירון מולדובן
בכושר מפלצתי. דיא סבע/לירון מולדובן

בני יהודה - הפועל רעננה (18:45, 5+ גולד): סיר לחץ

בני יהודה הלחוצה תארח למשחק תחתית את הפועל רעננה, שטרם השיגה ניצחון ליגה העונה. הכתומים, שבמאזנם חמש נקודות, סופרים כבר ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון (מאז המחזור הראשון נגד מכבי חיפה). מנגד, הפועל רעננה מגיעה למשחק לאחר ארבעה הפסדים רצופים וכאשר במאזנה נקודה אחת בלבד.

כוננות ספיגה. שתי הקבוצות לא שמרו על רשת נקייה מאז המחזור הראשון, כאשר קבוצתו של גיא לוי היא זו שספגה את כמות השערים הגבוהה ביותר בליגה עד כה (12). מבין חמשת השערים שספגה העונה קבוצתו של יוסי אבוקסיס, ארבעה נכבשו במהלך המחצית הראשונה. אצל הפועל רעננה הסיפור הוא הפוך, כאשר 10 שערים מתוך ה-12 שספגה הובקעו במהלך המחצית השנייה. נתון מסקרן נוסף: כל שלושת השערים שכבשו האדומים נרשמו במהלך המחצית השנייה.

דיוק. שתי הקבוצות ממעטות להגיע למצבי הבקעה העונה, אך ההבדל ביניהן הוא הדיוק. בעוד שהכתומים רושמים בממוצע למשחק 9.4 בעיטות (מקום 12 בליגה) ב-38% דיוק למסגרת, האדומים רושמים בממוצע 9 בעיטות (מקום 13 בליגה) ב- 29% דיוק.

איבודים. אם נביט על כמות איבודי הכדור של שתי הקבוצות העונה, נוכל לחשוב שמדובר במפגש קצוות. עד כה, הפועל רעננה רשמה את מספר איבודי הכדור הגבוה ביותר בליגה (69 איבודים למשחק). מנגד, בני יהודה איבדה הכי מעט כדורים בצוותא עם הפועל חיפה (56 איבודים למשחק). הכתומים גם אחראיים על כמות חילוצי הכדור הנמוכה בליגה בחצי המגרש של היריבה (3.4 חילוצים בממוצע למשחק).

יש שוער בשער. אמיליוס זובאס, שוערה של בני יהודה והשחקן המרשים ביותר בשורותיה עד כה, הוא השוער שחתום על מספר ההצלות הגבוה ביותר העונה (25). שוערה של הפועל רעננה, אסף צור, ממוקם שני עם 22 הצלות סך הכול. איזה שוער יציל יותר הפעם?

אמיליוס זובאס שוער בני יהודה. יוסי ציפקיס
שוער בפורמה. אמיליוס זובאס/יוסי ציפקיס

עירוני קרית שמונה - הפועל חיפה (18:45, 5+ לייב): לשמור על המומנטום

עירוני קרית שמונה תנסה לשמור על המומנטום החיובי שלה משלושת המחזורים האחרונים (השיגה שבע נקודות מתוך תשע אפשריות), נגד הקבוצה הלוהטת של הליגה, הפועל חיפה. האדומים, שטרם הפסידו העונה, מגיעים לאחר שתי תוצאות תיקו בשני המשחקים האחרונים. שלוש נקודות לטובתה של הפועל חיפה מפרידות בין השתיים בטבלה, כאשר קבוצתו של ניר קלינגר השיגה 11 נקודות מתוך 15 אפשריות מפתיחת העונה.

למצוא את הדרך לרשת. אולי תופתעו לגלות, אבל עירוני קרית שמונה היא הקבוצה שספגה את כמות השערים הנמוכה בליגה עד כה (4). מנגד, הפועל חיפה היא הכובשת השנייה בטיבה העונה עם 11 שערי זכות (מכבי נתניה עם כמות שערי זכות זהה). הפועל חיפה כבשה שלושה שערים מחוץ לרחבת ה-16 של היריבה וביחד עם מכבי נתניה, מובילה את הליגה בפרמטר זה. לעומת זאת, כל שבעת השערים שכבשה קבוצתו של חיים סילבס הובקעו מתוך הרחבה.

צאו מאופסייד. הפועל חיפה היא הקבוצה שנתפסה הכי הרבה פעמים בעמדת נבדל העונה (3.4 נבדלים בממוצע למשחק), ואילו קריית שמונה, היא הקבוצה שמחזיקה בכדור הכי הרבה פעמים במשחק (119). לצערם של הלבנים, הם מאבדים את הכדור תוך 13.5 שניות בממוצע ורושמים 50% החזקה בכדור למשחק.

איבודים. קריית שמונה מאבדת את הכדור 68 פעמים במהלך המשחק (רק להפועל רעננה ממוצע גבוה יותר) ומחלצת אותו 63 פעמים (הכי הרבה בליגה). מנגד, הפועל חיפה היא הקבוצה שאיבדה הכי מעט כדורים בליגה (56 בממוצע למשחק).

רוצים נתון מפתיע? הפועל חיפה היא בעלת אחוזי ההצלחה הנמוכים ביותר בליגה בניסיונות הדריבל (42%).

המאצ' אפ המרכזי בין שתי הקבוצות הוא בין שובל גוזלן לאלון תורג'מן. שני החלוצים פתחו את העונה בצורה נפלאה ותוצאת המשחק תלויה הרבה ביכולת של השניים האלה. הנה המספרים שלהם עד כה העונה.

רוצים לקרוא עוד? היכנסו לאתר "סקורר"

שובל גוזלן מול אלון תורג'מן. מערכת וואלה! NEWS
שובל גוזלן מול אלון תורג'מן/מערכת וואלה! NEWS
סקורר undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully