וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסמכו על התהליך: לקראת פתיחת עונת 2017/18 של פילדלפיה סיקסרס

24.9.2017 / 15:00

שנים אחרי שהחל את השינוי הגדול בפילדלפיה, סם הינקי לא הגיע לארץ המובטחת כדי לראות את הפירות. עם שלושה כישרונות צעירים מרתקים הסיקסרס יהיו סופר-מהנים לצפייה, אבל לא בטוח שהתוצאות יגיעו כל כך מהר

הג'נרל מנג'ר של פילדלפיה 76' סם הינקי. AP
לא זכה להגיע לארץ המובטחת. הינקי/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 54:28.

סיימה את העונה: מקום 14 במזרח.

העונה האחרונה של הסיקסרס הייתה הראשונה אחרי עידן סם הינקי, מייסד "התהליך" שפירק את הקבוצה מכל נכסיה הספורטיביים כדי שתוכל לזכות בכמה שיותר כדורי פינג-פונג בדראפט, שנה אחר שנה אחר שנה. הניתוח הצליח והחולה מת, במובן מסוים, כי הינקי עזב-הועזב כשהנחיתו מעליו שני דורות של משפחת קולאנג'לו, ג'רי ובריאן, והגאון האקסצנטרי לא זכה לדרוך בעצמו בארץ המובטחת. בן סימונס, הבחירה הראשונה בדראפט, נפצע והפסיד את העונה כולה. איש לא הופתע. זו לא הפעם הראשונה שאלוהי הכדורסל מכים בפילי בצורה הזו.

אך פציעתו של סימונס הסיתה את תשומת הלב מהסיפור האמיתי - ג'ואל "התהליך" אמביד. הסנטר הקמרוני החלים אחרי שנתיים של פציעות, והיה מוכן סוף סוף לעונת רוקי, אף שהיה כבר בשנתו השלישית בחוזה. ג'ו-ג'ו דאג להחזיר את אור הזרקורים אליו, והפך לאושיית טוויטר מהסוג שאי אפשר שלא לראות. על המגרש הספיקו לו 31 משחקים כדי להוכיח שהוא סופרסטאר בהתהוות, עם דומיננטיות אדירה בשני צדי המגרש. הוא כמעט נבחר לאולסטאר, והפסיד בקרב צמוד על תואר רוקי העונה. כל זה עם 31 משחקים בלבד! וזו בדיוק גם הבעיה. אלוהי הכדורסל טרם סלחו, מסתבר, ואמביד ינסה להוכיח שהפציעות מאחוריו העונה, שוב. לא רק מזל מעורב בפציעותיו של הביגמן המוכשר, דיווחים רבים הצביעו על התנהלות בעייתית, הן מצדו (בפציעה הראשונה) והן מצד רופאי הקבוצה והנהלתה. מסך העשן שפיזרה הקבוצה סביב המצב לא עזר לשים אותה באור חיובי יותר.

בגזרת הכדורסל, ברט בראון הצעיד את חניכיו לעונה של 28 ניצחונות, מה שאולי לא נשמע מרשים במיוחד, עד שמבינים שמדובר בשיפור של 18 ניצחונות מהעונה שעברה. עם אמביד פילי ניצחה 13 משחקים, ומדד הפלוס-מינוס שלו עמד על 3.3+ על אף הצוות (הלא) מסייע שחלק אתו את המגרש. הקבוצה עדיין סיימה במקום האחרון ביעילות התקפית, אך העונה הייתה צעד ראשון בכיוון הנכון - למעלה.

ג'ואל אמביד עם בן סימונס על שחקן פילדלפיה סיקסרס. AP
המון כישרון. סימונס ואמביד/AP

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: בן סימונס (רוקי, ישחק את משחקו הראשון בקבוצה העונה), מרקל פולץ (רוקי), ג'יי ג'יי רדיק, אמיר ג'ונסון, פורקאן קורקמאז (רוקי), ג'יימס מייקל מקאדו.

עזבו: ג'רלד הנדרסון, סרחיו רודריגס, שון לונג.

משחק העונה האמיתי של פילדלפיה היה הדראפט. ימים ספורים לפניו פילי סגרה טרייד משוגע עם בוסטון, שהכניס את עולם הכדורסל להלם. פילי נתנה שתי בחירות סיבוב הראשון (ביניהן הבחירה השלישית שהייתה ברשותה) והשתלטה על הבחירה הראשונה. כולם ידעו לאן זה הולך - מרקל פולץ שמיצב את עצמו לבדו בפסגה של מחזור 2017 התאים כמו כפפה ליד בפילי. פולץ הוא קומבו-גארד מפוצץ בכישרון שיכול לשחק עם הכדור או בלעדיו, והשילוב שלו עם אמביד וסימונס גורם לכל אוהד כדורסל אמתי לרייר בחוסר שליטה.

בסיבוב השני הקבוצה בחרה את ג'ונה בולדן שישתפשף לעונה בישראל במדי מכבי תל אביב, וצפוי לעלות לליגה של הגדולים ב-2018/19. מסלול דומה עשה פורקאן קורקמאז שנבחר ב-2016 ומגיע עכשיו אחרי עונה מעודדת בטורקיה.

בשוק השחקנים החופשיים, ההחתמה הנוצצת של הסיקסרס הגיעה ממקור לא צפוי. ג'יי ג'יי רדיק הוחתם למלא את החור בעמדת השוטינג גארד בחמישייה המסקרנת. רדיק בן ה-33 חתם לעונה אחת שבה ירוויח 23 מיליון דולר. הוא יחלוק את ניסיונו הרב עם הצעירים בחדר ההלבשה, ועל המגרש יספק להם ריווח מקסימלי בתור אחד הקלעים המוערכים בליגה.

פתרון לסיטואציה הסבוכה עם ג'אליל אוקפור לא נראה באופק. הסנטר המוכשר נכנס לעונתו השלישית אחרי שנדחק מהרוטציה בעונה שעברה. הקולנג'לוס החתימו בעמדה שלו את אמיר ג'ונסון הוותיק (עונה אחת, 10 מיליון דולר), וברור שגם השנה ביג-ג'ה לא נמצא בתכניות. דאריו שאריץ', שנתן קמפיין רוקי מפתיע ואף קיבל קולות לתואר רוקי העונה, צפוי לפנות את מקומו בחמישייה לטובת סימונס, ובקבוצה מקווים לראות התקדמות ממנו, ומהצעירים האחרים על הספסל דוגמת טימוטי לואוו-קבארו, רישון הולמס וג'סטין אנדרסון.

מפה לשם אמביד כבר זכאי להארכת חוזה בתחילת העונה, והמו"מ לא בדיוק מתנהל על מי מנוחות. בגודל, הקמרוני דורש חוזה מקסימום, בקבוצה דורשים שישחק יותר מ-10.3 משחקים לעונה לפני שהוא בא בדרישות. השמועות שאמביד לא יתייצב לאימונים עד שיקבל הארכת חוזה נשמעים מופרכים, אבל רצוי לשים עין על מה שמתבשל שם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דריו שאריץ', פילדלפיה סיקסרס. AP
חוזר לספסל. שאריץ'/AP

מה מי מו

חמישייה: מרקל פולץ, ג'יי.ג'יי רדיק, רוברט קובינגטון, בן סימונס, ג'ואל אמביד.

ספסל: דריו שאריץ', טימוטי לואוו-קבארו, רישון הולמס, טי ג'יי מקונול, אמיר ג'ונסון, ג'סטין אנדרסון, ניק סטאוסקאס, ג'אליל אוקפור, ג'ריד בייליס, פורקאן קורקמאז, ג'יימס מייקל מקאדו.

מאמן: ברט בראון, עונה חמישית בליגה (כולן בפילדלפיה), מאזן 253:75.

מועמד לפריצה: רוברט קובינגטון. אחרי שתי עונות שהפכו את החוזה שלו לאחד החוזים הטובים בליגה, קמפיין 2016/17 של קובינגטון היה בסימן "סולמות ונחשים". הסמול פורוורד שהיה האבטיפוס לשחקן "3-אנד-די", נתן או 3 (שלשות), או די (הגנה), אך לא הצליח לשלב ביניהם, ולשחק ביעילות בשני צדי המגרש בו-זמנית. העונה הוא מקבל מקום בחמישייה ותפקיד שנתפר בדיוק למידותיו, בין שלושה כוכבים התקפיים שידאגו שלא צריך לקחת יותר מדי החלטות. פילי תשכיל לעשות אם תשתמש במקום שנשאר לה בתקרת השכר להאריך את חוזהו, ובגיל 26 השחקן שלא נבחר בדראפט יוכל לבסס את מעמדו בליגה אחת ולתמיד.

גולת הכותרת: שלישיית הכוכבים, כמובן! ההייפ סביב אמביד, סימונס ופולץ מתעלה אפילו על זה שהיה סביב הת'אנדר הצעירים, כשזכינו לחזות בקווין דוראנט, ראסל ווסטברוק וג'יימס הארדן בתחילת דרכם בליגה. כיום הם שלושה מועמדים קבועים לתואר ה-MVP, כך שהרף של הבייבי-סיקסרס לא באמת יכול להיות גבוה יותר. מעקב צמוד אחר השלושה, והכימיה ביניהם, יהיה הסיבה שכל עולם הכדורסל ואחותו יעשו מנוי למשחקי הקבוצה בליג פאס. אך גם ההתאמה של הצוות המסייע סביבם תיבחן בדקדוק, כדי לדעת מי יכול להיות חלק מהשלב הבא בתהליך ומי כבר עשה את שלו.

אקס פקטור: בן סימונס. על פי הסימנים המוקדמים סימונס יהיה הרכז בפועל בהתקפה, ופולץ ישחק בהתאם. מוזר לחשוב על שחקן בקליבר של סימונס כאקס פקטור, אבל כל עוד אמביד על הפרקט (כן, זה לא מובן מאליו), סימונס לא יהיה על תקן המושיע. וטוב שכך. יש לו חורים אמיתיים במשחק שעשויים למנוע ממנו להיות הסופרסטאר שכולם מניחים שהוא באופן אוטומטי. הקליעה של סימונס תעמוד למבחן לאורך העונה כולה - מגנים יעברו מתחת לחסימות כשהכדור בידיו, ויסתמו את הצבע כשהוא ימצא מאחורי קשת השלוש. הוא גם יצטרך להפגין שיפור ביכולת לסיים בתוך הצבע. סימונס טרם לקח חלק במשחק שבו הוא לא השחקן הכי חזק ואתלטי על הפרקט, וזה מצב שמצריך התמודדות. אם יתעקש לסיים ביד ימין בכל פעם הוא יהיה בבעיה, עליו לגוון את הדרך שבה הוא תוקף את הסל. למרבה המזל, האוסטרלי לא נבחר ראשון בדראפט 2016 רק בגלל העיניים היפות שלו. הכישרון שם, ואם הוא יקשיב לבראון, הוא אמור להיות בסדר.

המפתח: הגנה במשחק המעבר. כמה עובדות, בשביל לתת הקשר: בארבע השנים תחת בראון קצב המשחק של פילי היה מהמהירים בליגה (חמישי בעונה האחרונה, שישי פעמיים, וראשון ב-2013/14). עוד עובדה: מובילי הכדור העיקריים של הקבוצה, והשחקנים שיישאו בעול עשיית המשחק יהיו שני רוקיז. מוכשרים ככל שיהיו, הסיקסרס יאבדו לא מעט כדורים וייקחו המון זריקות לא מומלצות כתוצאה מחוסר הניסיון של סימונס ופולץ. זה אומר שהגנת המעבר תעמוד למבחן משחק אחר משחק, ואני מנחש שרבים מההפסדים של התהליכים יהיו כתוצאה מהתקפות של היריבה במשחק המעבר. על פי רוב, בראון מצליח למצות את המאמץ של שחקניו בצד ההגנתי, והעונה המשימה הזו עשויה להיות קשה מבעבר.

מאמן פילדלפיה סיקסרס ברט בראון. AP
קבוצה מהירה במיוחד. בראון/AP

ולכדור הבדולח

אחרי ארבעים שנה במדבר, פילי נכנסת לעונה כאחת מהקבוצות המסקרנות בליגה. אך אל לנו לטעות ולחשוב שזה אומר שהם בהכרח יהיו, איך לומר, טובים בכדורסל. תחזיות הפלייאוף נראות קצת ורודות מדי. ההימורים בלאס וגאס, למשל, קבעו את האובר-אנדר של הקבוצה על 42.5 ניצחונות. בואו ניקח אוויר רגע. התהליך עדיין נמשך. השנה תהיה טסט ראשון כדי לראות איך שלושת הצעירים הנהדרים משחקים יחד, סוג של אימון ברטוב, ומשם הקולנג'לוס יצטרכו להתחיל לעשות החלטות. מצב הבריאות של אמביד יהווה אלמנט קריטי וישתקף בטור הניצחונות. אם הייתה מעין הבטחה קוסמית שישחק 70 משחקים או יותר, מדובר בקבוצת פלייאוף.45:37, מקום תשיעי במזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully