וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע לאצטדיון ללא שם: על הדרך המתישה של הפועל תל אביב לעפולה

יום שני בצהריים, והדרך לעפולה מעולם לא נראתה ארוכה יותר. על אצטדיון מקסים ונידח, חגיגה גדולה של המקומיים ומוטי איוניר אחד, שידע לכל אורך הדרך מי יכבוש את שער הניצחון

אוהדי הפועל תל אביב לפני המשחק מול הפועל עפולה. אלי אשכנזי
אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לאצטדיון, דקות לפני שריקת הפתיחה/אלי אשכנזי

כנראה שמישהו בהתאחדות החליט לקרוא תיגר על המשפט: "לעולם לא תצעדי לבד הפועל תל אביב".

יום שני, ארבע בצהריים והדרך לעפולה לעולם לא נראתה ארוכה יותר. את הבעיה ביעד מבינים כבר מההתחלה. כמו כל ישראלי טוב, עבדכם הנאמן שם, נכנס לאוטו ושם בוויז אצטדיון עפולה. אלא שאין שום מקום שנקרא ככה, לפחות לפי האפליקציה הפופולרית בישראל.

נתייאש? ממש לא. "זיו שומע?", התקשרתי לחבר. "איך אני מוצא את האצטדיון בוויז?". זיו: "אתה מקליד מגרש אימון כדורגל עפולה".

אז יצאתי לעפולה. שלוש שעות בדרכים ואתה שואל את עצמך: "מה היו השיקולים של הצבת המשחק בפאקינג שבע בערב בעפולה?". חום, פקקי ענקי לכיוון צפון ועצבים בלתי פוסקים. 1,500 אדומים שהגיעו בערך באותו מצב מהמרכז והם, כמה דקות לפני השריקה לאצטדיון, עוד נתקלו בעומס בשערים. כמה מעצבן? מאוד. אבל את כל זה הם בטח שכחו בדרך חזרה. ככה זה שכבר חושבים על הפסד נקודות ראשון ופתאום משום מקום מגיע עידו אקסברד ומשאיר את האדומים עם מאזן מושלם.

עוד בנושא:

ליגה לאומית: הפועל תל אביב ניצחה בתוספת הזמן 2:3 את הפועל עפולה
אדי גוטליב הגיש תביעת שחרור מהפועל תל אביב: "מתייחסים אליי כאל סחורה"

שחקן הפועל תל אביב עידו אקסברד. לילך וייס, מערכת וואלה! NEWS
"האמנתי שאני יכול לתת גול ואני שמח שזה קרה". עידו אקסברד/מערכת וואלה! NEWS, לילך וייס

אלא שיש אחד באדום שלא ממש הופתע אתמול. בעצם לא הופתע זה אנדרסטייטמנט. "אם לא היית פותח על הספסל, מי היה שם את גול הניצחון?", הטריד מוטי איוניר את אקסברד באמצע ראיון לערוץ הספורט. "היית כבר על הספסל אם היית פותח". לאחר מכן סיפר המאמן על התחושה שהייתה לו לכל מי שרצה לשמוע: "האמת, זה התחיל אתמול באימון שאמרתי לצוות שהוא עולה מהספסל ונותן גול במאה אחוז. זה המשיך מהדקה ה-70 שאמרתי שרק יתנו לו כדור אחד והוא נותן גול. וזה נגמר שלוש דקות לסיום שאמרתי שהוא תיכף מקבל את הכדור וכובש. זה היה כל כך ברור לי".

תגיד עידו, לא פחדת שמוטי פתח עליך עין?

"האמת שלא ידעתי שהוא אמר את זה עד אחרי המשחק. סיפרו לי שבערך מהדקה ה-70 הוא אמר על הספסל שרק יתנו לי את הכדור. בלי קשר, אני נמצא בכושר טוב והיו לי תחושות טובות והאמנתי שאני יכול לתת פה גול כל דקה ואני שמח שזה באמת קרה".

אז איך זה להפוך מסופרסטאר בלאומית לשחקן ספסל בהפועל?

"אלה דברים שצריכים להתמודד איתם. מוטי יודע טוב מאוד מה הדעה שלי בנושא הזה ואני שמח שבמגרש אני מוכיח שאני צריך לשחק. אני מאמין שזה יסתדר בסופו של דבר".

אז יש סיכוי שהפועל תשיג 111 נקודות?

"אנחנו לא מסתכלים יותר מידי רחוק (צוחק). בוא נעבור כל שבת ונראה".

התכוונת, שני/ שישי כזה?

"כן, הכי חשוב שנמשיך בתוצאות האלה וביכולת נשתפר".

כיף להיות בהפועל תל אביב היום.

"המועדון הזה עבר שנים לא פשוטות ובעיקר עונה שעברה שהייתה נוראית. הקהל הזה והאנשים סבלו פה. אם אנחנו נבחרנו להיות חלק מהפרויקט הזה שקצת יחזיר להם שמחה וחיוך לפנים אז בטח שזה כיף".

עוד באותו נושא

הפועל תל אביב ניצחה בתוספת הזמן 2:3 את הפועל עפולה

לכתבה המלאה
שוער הפועל תל אביב אריק ינקו. לילך וייס, מערכת וואלה! NEWS
"שאלה יהיו הצרות שלנו". אריק ינקו/מערכת וואלה! NEWS, לילך וייס

בניגוד ליתר, הקבוצה כבר עשתה את דרכה לאצטדיון אין שם בעפולה כבר בעשר וחצי בבוקר. בצהריים האדומים כבר מצאו את עצמם בהליכה בשדות ירוקים ממש מחוץ למלון שלהם בקיבוץ מזרע ואחרי תנומה קלה זזו למגרש. מלבד הגול של אקסברד בהפועל עסקו בשני דברים מרכזיים אחרי המשחק.

אם יש אחד באדום שירד קצת מאוכזב מהדשא הוא אריק ינקו. אם נחשיב גם את גביע הטוטו, הוא למעשה סגר 526 דקות מלאות ללא ספיגה. מרחק משחק אחד בערך מאקס אדום אחר, ניל אברבנל, שבמדי קרית גת סגר כ-711 דקות ללא ספיגה. "שאלה יהיו הצרות שלנו", אמרו בקבוצה.

הדבר השני, ואיך לא, הוא המערך של איוניר. יותר נכון, איוניר התעסק במערך של עצמו וקרא לכל אלה שנאמו על המערך לאכול את הכובע. הסיבה די פשוטה: "אחרי שחודשיים נאמתם לי על שלושה בלמים, שעברנו לרביעיית הגנה קיבלנו שני שערים", אמר המאמן. אלא שרק לפני כמה שבועות, הסביר איוניר לאחד הנואמים כי המערך של שלושה בלמים הוא המערך הכי התקפי שיש. מבולבלים? כנראה שאתם לא לבד.

אוהדי הפועל עפולה. לילך וייס, מערכת וואלה!
זקוק לשם ראוי. אוהדי הפועל עפולה ביציעי האצטדיון המקומי/מערכת וואלה!, לילך וייס

בצד השני חיכתה המארחת. לפני כן, המדור קורא להתאחדות לכדורגל וכל מי שידו בדבר להרים את הכפפה ולמצוא שם לאצטדיון המתוק בעפולה. עם הכל הכבוד לשם "מגרש אימון כדורגל עפולה", אפשר להתאמץ קצת יותר. האמת, שהכל חדש שם ונעים באצטדיון עצמו. היציעים ממש על הדשא וירוק עוטף אותו מבחוץ. תענוג.

למעשה עפולה התמרקה לבואה של היריבה הנוצצת מהמרכז. הסלבס המקומי כמובן גם דפקו נוכחות. הרי לא כל יום בא יריב שכזה. אז כוכבי העבר של המועדון (אם אפשר לקרוא להם ככה) נקראו לדגל ואפילו לירן חולצה אפורה ודודו מעפולה נכחו באצטדיון. יום חג כבר אמרנו. לידם התמקמו מספר אוהדים שדאגו שהפועל תל אביב לא תרגיש זרה בליגה הלאומית. למרות שעפולה בכלל בצבע הכחול, זה לא הפריע לכמה אוהדי בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב להפוך את היציע המקומי לצהוב.

אבל הכוכב האמיתי של המקום הוא לא אחר מאבי השומר. זה שאחראי על הכניסה ליציעי הזהב. האיש שידו בכל שם. בימים רגילים אבי הוא אחד מהחבר'ה בעפולה. הוא זה שאחראי על הדחקות עם הצופים הקבועים ואפילו נותן להם לשבת בשולחנות של העיתונאים ולהרגיש בבית במגרש. אבל כשהפועל מגיעה ואבי מקבל הוראות מפורשות מה מותר ומה אסור, האיש נהפך לשומר הסף באצטדיון. אחת לכמה דקות במשחק הגיע ויכוח שכלל הוראות לא לשבת על השולחנות של העיתונאים ובטח לא לעשן ביציע. ככה זה שיש מבקר בכיר מההתאחדות ותקשורת.

אבי, קיבלו קשה את העזיבה של עטר במועדון?

"האמת שלא. זה התאים להם בגלל השכר שלו".

איך הוא היה בתור מאמן?

"לא רע. דווקא הייתה תקופה מאוד טובה אתו. אבל זה לא נראה טוב שהוא הביא את הבן שלו לשחק כאן".

תגיד, עם אצטדיון כזה יפה למה במועדון לא רוצים לעלות ליגה?

"רוצים פלייאוף עליון, העיקר לא לרדת. כנראה שאין כסף לליגת העל. אם היו רוצים ליגת העל הדבר הראשון שהיו עושים זה מעיפים את השוער. היה לנו שוער זר מצוין בעונה שעברה עד שראובן הגיע והעדיף לפנות מקום לזר. בלאומית, שוער זה חצי קבוצה". אפשר להתווכח?

אגב, המדור עדיין ממתין לנציג מעפולה שיבוא להתראיין. כנראה שככה זה בלאומית, תקשורת בדרך כלל לא מגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully