וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייק אופייבו: "מעולם לא חשבתי שמכבי תל אביב תתנהג אליי בצורה איומה כל כך"

14.9.2017 / 11:00

הסנטר ששיחק בצהוב לפני כשנתיים חויב לשלם לקבוצה 60 אלף דולר בפסק בורר וטוען: "לא שילמו לי, וגם הפכו אותי לאשם. אלה דברים שלא ייעשו, אני לא יכול לשתוק. זה מוזר וחשוד. אולי מה שקרה להם בעונה האחרונה זה קארמה". הקבוצה: "חבל שהוא שוב בוחר להעלות טענות שווא"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אייק אופייבו, ששיחק במכבי תל אביב בעונת 2015/16, הגיש לאחר שעזב את הצהובים תביעה בנוגע לאי תשלום משכורתו, אולם לפני כשבוע וחצי זיכה איגוד הכדורסל את הצהובים במהלך הבוררות מול השחקן, שאף נדרש לפצות את הקבוצה ב-60 אלף דולרים תמורת דמי השחרור שלו מאסטודיאנטס הספרדית.

אופייבו זועם על ההחלטה, שכן לטענתו היה מדובר בטיוטת חוזה לא גמורה מול הקבוצה הספרדית וכיוון שמעולם לא החזיק שם בחוזה ממשי, הרי שהוא היה שחקן חופשי, כפי שטען בזמנו בפני מכבי תל אביב: "בחודשיים האחרונים מכבי הפסיקה לשלם לי", מספר אופייבו לוואלה! ספורט, "זו הייתה תקופה של חילופי מאמנים ושל הפסדים ולא רציתי להשפיע על מצב הקבוצה, אז לא סיפרתי לאף אחד שהם לא משלמים לי. רק רציתי שהעונה תסתיים. שמעתי בעבר שמכבי תמיד משלמת, אז המתנתי עם זה, אבל בסופו של דבר התברר לי שהם לא מתכוונים לשלם ושהם לוקחים את הנושא לבוררות".

אופייבו מוסיף: "טיוטת החוזה הלא גמורה מול אסטודיאנטס לא הגיע לכדי חתימה כי הספרדים סירבו לסמכות השיפוטית של פיב"א והתעקשו על בית דין מקומי. הם לא הסכימו לקנסות במקרה של איחור ביותר מחודש בתשלום השכר. החלטתי לא לחתום ומעולם לא הגעתי לספרד ולמרות זאת, אסטודיאנטס דרשה עבורי דמי שחרור. ואז, שמעתי שהתקבלה החלטה והפסדתי בבוררות מול מכבי וזה מרתיח אותי. הם התחילו להמציא ששיקרתי בכל סעיף. לא שיקרתי לגבי שום דבר. סירבתי בזמנו לחתום באסטודיאנטס כי היו שם כמה סעיפים הזויים שלא הסכמתי להם".

אייק אופייבו מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סיטואציה לא פשוטה. אופייבו/ברני ארדוב

השחקן, שהגיע באוקטובר 2015 ליד אליהו עם חוזה לחודשיים ונשאר לבסוף עד לתום העונה, אמר: "ראיתי פרסומים בהם נכתב על איך מכבי תגבה ממני את הכסף. הכסף הזה כבר הועבר למכבי מחשבון נאמנות שנפתח לפני הבוררות. אבל אחר כך באים וכותבים שאני לא אשלם. אני זוכר שהיה משחק חשוב מול הפועל ירושלים וההנהלה זימנה אותי לפני המשחק לחדר צדדי ושאלה על דמי השחרור שלי. עניתי שהספרדים סתם מנסים לקחת מהם כסף ושלא חתמתי שם על כלום, אלא רק הייתה הצעה שלהם, טיוטה לא סופית. חשבתי שמכבי תפתור את המצב ושם זה ייגמר, אבל הם לא. היה למכבי את כל המידע והם בחרו לפעול בדרך שהייתה נוחה להם באותו רגע, בלי שום אישור שלי".

אופייבו הנרגז טוען: "אם הייתי צריך לשלם 60 אלף דולר דמי שחרור, הייתי חותם במכבי? איפה ההיגיון כאן? מכבי ניסתה לגשש אצלי לפני ששילמה ושאלה במהלך העונה אם אני מוכן להשתתף ב-60 אלף דולר האלה ומעולם לא הסכמתי. לא היה להם שום סיכום איתי, בכתב או בעל פה, על הבייאאוט והם יודעים את זה. הם לקחו החלטה חד צדדית לשלם לספרדים, כי הם היו בלחץ לקבל את השחרור. אני יודע שגם הכוכב האדום ניסו לעשות להם תרגיל דומה ולבקש ממכבי כסף עבור השחרור של גל מקל, אבל שם הם חיכו שבועיים, כי הם לא היו בלחץ. אני לא צריך לשלם על הלחץ אליו מכבי נכנסה. זה פסק דין הזוי. אם לקבוצה לא היו קוראים מכבי תל אביב ולא היינו בישראל, זה מקרה שבכלל לא היה מגיע לדיון. זה כסף שלי".

לגבי אותה עונה בצהוב נזכר הניגרי-אמריקאי: "ככל שהעונה התקדמה ונכשלנו, הרגשתי שאנשים בהנהלה התחילו להתנהג אליי באופן שונה ואז אונואקו עזב והייתה אסיפה עם המאמן ובמכבי אמרו לי 'אנחנו רוצים שתישאר, נשלם לך'. והנה, למרות הדברים שלהם, בסוף השנה הם לא שילמו לי. אי אפשר לשלם לקבוצה אחרת בייאאוט ללא הסכמתי ואז לבקש ממני בדיעבד להשתתף בסכום. זה הזוי. הייתי בטוח שבבית המשפט אקבל את הכסף שלי, כי התנהלתי בצורה תקינה ופתאום ראיתי את פסק הדין, כאילו שיקרתי וזייפתי את סעיף השחרור מאסטודיאנטס. אני מרגיש שמאחורי הקלעים קרו שם דברים מוזרים שצריך לבדוק. התחילו הפרסומים על איך אשלם למכבי. הם אלה שלא שילמו לי. למה שאשקר? על מה היה לי לשקר? לא היה שום חוזה".

לסיום אמר השחקן: "אני מאוד מאוכזב, כי אתה מצפה שקבוצה כמו מכבי תשלם לך את המשכורת. מעולם לא חשבתי שקבוצה כזו תתנהג אליי בצורה איומה כל כך. משהו חשוד קרה כאן. כל מה שהצגתי היה אמיתי. חתמתי על חוזה עם מכבי ולא היה מצוין שם שום דבר לגבי דמי שחרור. הם החליטו על דעת עצמם לשלם לאסטודיאנטס. אין לי קשר לזה ולא הסכמתי לזה. הם לא משלמים לי ואז גם הופכים אותי לאשם. אלה דברים שלא ייעשו ואני לא יכול לשתוק אחרי מה שקרה. ופתאום סילבן לנדסברג חותם דווקא באותה קבוצה, באסטודיאנטס. משהו כאן מוזר וחשוד. לא ממש עקבתי אחרי מכבי בעונה האחרונה ואחרי כל מה שקרה שם. אני לא מאחל להם רע ולא מאשים את כולם, להיפך. אבל אנשים מסוימים שם התנהגו לא יפה ולא תקין והם יודעים מי הם, אז אולי זו קארמה".

תגובת מכבי תל אביב: "הצדדים הלכו לבוררות בהסכמה מלאה של אופייבו, שאף הסכים ששתי המשכורות האחרונות יופקדו בנאמנות בידי עורך הדין שלו עד הכרעת הבורר. הבורר פסק בצורה נחרצת וחד משמעית לטובת מכבי, ואף קבע בין היתר שהשחקן זיגזג בעדותו ושהאמת לא הייתה תמיד נר לרגליו. חבל שאופייבו וסוכנו שוב בוחרים להעלות טענות שווא, אנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully