וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ בהזדמנות: אנתוני וארן רוצה להוכיח שבית"ר ירושלים יכולה לסמוך עליו

11.9.2017 / 12:15

הפציעה של שכטר תשלח את החלוץ היהודי-צרפתי למבחן אמיתי ראשון שלו, מקום בהרכב נגד מכבי פתח תקוה (21:00, ספורט 5). המטרה: להשבית את הדיבורים על צורך בצירוף חלוץ נוסף בינואר

צילום וידאו: עידו שחם, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: ראיון פתיחת העונה עם הצרפתים של ליגת העל

אנתוני וארן התאקלם בבית"ר ירושלים באופן מצוין. שער במשחק חוץ באירופה, צמד בגביע הטוטו, כיבוש נגד מ.ס אשדוד כבר במחזור השני של העונה. אפילו הוא לא ציפה להתחלה כזו. אבל הערב נגד מכבי פתח תקוה (שני, 21:00, ספורט 5, אצטדיון המושבה) וארן יעמוד במבחן האמיתי הראשון שלו. לא עלייה מהספסל או הברקות בגביע הטוטו, אלא מקום בהרכב במשחק מול קבוצה שבעונה שעברה נאבקה על מקום באירופה. הערב הוא יצטרך להיכנס לנעליים של איתי שכטר בפעם הראשונה מאז שהצטרף לבית"ר ירושלים.

וארן הגיע לישראל ב-2013 ומאז עבר לא מעט. הוא לא מצא את עצמו במ.ס אשדוד בליגת העל, נדד למכבי יבנה ולבסוף עבר להפועל ירושלים ושם התחיל לכבוש בצרורות. מישל דיין שראה אותו בצד האדום של הבירה, המליץ לאלי אוחנה לצרף אותו וזה ביקש שיגיע להתרשמות במחנה האימונים בהונגריה. בשלב הזה הפועל אשקלון נכנסה לתמונה. הקבוצה מהדרום לא דרשה מבחנים וסיכמה עם נציגיו של החלוץ, ואלו פנו להנהלת בית"ר ועדכנו אותה. הצהובים-שחורים שמעו וחזרו עם תשובה אחרי כמה שעות: "אין צורך בהתרשמות, אנחנו רוצים להחתים אותו".

כאשר שלומי ארבייטמן החל להתאמן בבית"ר ירושלים, וארן נלחץ. כשהגיע לבית וגן בקיץ, הוא ידע שאיתי שכטר הוא החלוץ הראשון ב-ה' הידיעה, אבל עכשיו הוא הבין שהחתמה של חלוץ נוסף עלולה לדחוק אותו אל מחוץ לסגל במשחקים רבים. כשהמגעים עם ארבייטמן לא הבשילו לכדי חתימה והאחרון חתם במכבי פתח תקוה, וארן לא הזיל דמעה.

עוד בנושא:

21:00, ספורט 5: מכבי פתח תקוה - בית"ר ירושלים
איתי שכטר פצוע וייעדר מהמשחק נגד מכבי פתח תקוה
בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

אנתוני וארן שחקן הפועל ירושלים (משמאל). מגד גוזני
צ'אנס אמיתי אחרי ארבע שנים בישראל. וארן במדי הפועל ירושלים/מגד גוזני

להתאקלמות של וארן בבית"ר, עזרה העובדה שהצרפתית הפכה להיות השפה השנייה בחדר ההלבשה. אנטואן קונטה היה הסנונית הראשונה ואחריו הגיע החלוץ. לאחרונה חבר אליהם גם פול אדגר, שמיד נשלח "לעבור חפיפה" אצל קונטה. אם פעם ספרדית או פורטוגזית היו מתנגנות בחדר ההלבשה בטדי, היום הצרפתית תפסה את מקומן.

אבל וארן יודע שעם כל הכבוד להסתגלות, הוא צריך לעמוד במבחן התוצאה. החלוץ היהודי-צרפתי מגלה מוטיבציה גבוהה מאז שהגיע לבית"ר ירושלים והיא הגיעה לשיאה כשהוא שמע שהוא מיועד לפתוח הערב. וארן רוצה להרוויח מכל הזדמנות ונחוש להוכיח. שהמקום שלו בליגת העל, שהוא מסוגל למלא את החסר כשאיתי שכטר נעדר.

"לא יודעים שיש לי תואר אקדמי בגיאוגרפיה", הוא סיפר לאתר הרשמי של המועדון, "למדתי שלוש שנים באוניברסיטה לפני שחתמתי חוזה ראשון בכדורגל. לפני 10 שנים גם הייתי שחקן טניס ממש טוב אבל בחרתי בכדורגל. מה עוד לא יודעים עלי? שנולדתי ב-24 ביוני, כמו הגדול מכולם, ליאו מסי".

אנתוני וארן שחקן בית"ר ירושלים מול איבן צ'בורוביץ' שוער בוטב פלובדיב. ברני ארדוב
התחיל טוב, אבל עכשיו זה המבחן האמיתי. וארן/ברני ארדוב

וארן יימדד לאורך זמן והמבחן הראשון שלו יתקיים הערב. בבית"ר ירושלים מאמינים בו כחלוץ שני, אבל לא מוכנים להיתקע בלי אלטרנטיבות. ההחלטה של בית"ר ירושלים לוותר על שלומי ארבייטמן התקבלה לצד החלטה נוספת: לתרגל את ז'אורז'יניו בחוד בעת הצורך. השבוע הברזילאי נוסה בעמדה הזו בכמה אימונים ואם היהודי-צרפתי יאכזב, לא מן הנמנע שהוא יוסט קדימה. גם עידן ורד מהווה אופציה.

מלבד שכטר, גם טל כחילה עלול להיעדר הערב (רופא הקבוצה ממליץ לא לשתפו) – זכר לשבר באפו. כמו במקרה של ז'אורז'יניו, גם כאן לבית"ר יש תחליפים אפשריים: דוד קלטינס ושון גולדברג, שכבר שיחקו בעבר לא פעם כבלמים ובעת הצורך יוכלו לתפקד לצד מיקי סירושטיין או אנטואן קונטה.

אחרי פתיחת העונה המצוינת בליגה, בקבוצה מהבירה קיימת תחושה מאוד חיובית והרגשה שאפשר לעשות "משהו גדול" העונה. מנגד, ישנה גם הבנה שהסגל לא אופטימלי למאבק אליפות לאורך עונה שלמה. בעוד בקישור ישנם 12 שחקנים שנאבקים על 4-5 עמדות, בחוד ובמרכז ההגנה השמיכה קצרה. אם וארן יצליח להוכיח כמו שהוא כל כך רוצה, הוא יגיע לינואר בלי חשש למעמד שלו בסגל הצהוב-שחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully