וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמר האחרון של המהפכה: על החתמת גיא מלמד בהפועל באר שבע

5.9.2017 / 15:45

ההתערבות של בכר, ההתעקשות על גדיר וזריהן והתוכנית העתידית של אלונה ברקת. מאחורי הקלעים של עסקת גיא מלמד, שאמור להשלים את המהפכה בסגל של האלופה: "זה מבחן גדול למועדון"

צילום ועריכה: קובי אליהו

אחרי כמה ימים של משא ומתן בין הפועל באר שבע ומכבי פתח תקוה, חתם אתמול (שני) גיא מלמד על חוזה לחמש שנים בשורות האלופה. לאורך כל חודשי הקיץ מלמד ניסה לנצל סעיף בחוזהו המתיר לו לעזוב תמורת 300 אלף יורו, אלא שפציעה בשרירי הבטן טרפדה מעבר שלו למכבי חיפה.

בבאר שבע שקלו גם בתחילת הקיץ ללכת על מלמד, אך הרעיון נגנז. אבל אחרי הפציעות האחרונות והיכולת הלא מרשימה בפתיחת העונה, הוחלט לחזק את ההתקפה בשחקן נוסף. בדיוק כמו במקרה חאתם עבד אלחמיד, ברק בכר חיפש שחקן מגוון שיכול לשחק בכמה עמדות. אחרי מחשבה קצרה, הפור נפל על מלמד. בבאר שבע מאמינים שמלמד יכול לשחק בכנף שמאל וימין וגם כחלוץ שפיץ.

עוד בנושא:

גיא מלמד חתם לחמש שנים בהפועל באר שבע
בן ביטון סובל מקרע. ייעדר בין 4 ל-6 שבועות

שחקן הפועל באר שבע מהראן ראדי, שחקן מכבי פתח תקוה גיא מלמד. יוסי ציפקיס
הרצון ניצח. גיא מלמד מול באר שבע/יוסי ציפקיס
"צריך להבין שמלמד הגיע כסוג של השקעה עתידית. לא הייתה כוונה 'להתאבד' על השחקן"

אחרי שבאר שבע נכנסה לעניינים בנוגע למלמד, מכבי פתח תקוה הפתיעה את האלופה וטענה שהשחקן כבר לא כפוף לסעיף השחרור. בתמורה, רצו המלאבסים את מוחמד גדיר עד כדי כך שגורם בכיר במועדון יצר קשר עם גדיר ואמר לו שהעסקה תלויה אך ורק בו. גדיר לא היה מעוניין וגם בכר הבהיר לחלוץ ששחרורו לא עומד על הפרק. גדיר אף קיבל הצעה לפני כשבועיים מקבוצה אירופית בדרג בינוני, אך בבאר שבע סירבו, כך שהיה ברור שאי אפשר כעת להעביר אותו למכבי פתח תקוה.

במקביל, המלאבסים ניסו להשיג שחקן אחר במסגרת העסקה והעלו את שמו של ניב זריהן. במקרה הזה, ההתנגדות של בכר הייתה חריפה עוד יותר. "צריך להבין שמלמד הגיע כסוג של השקעה עתידית", מסביר גורם בהפועל באר שבע. "לא הייתה כוונה 'להתאבד' על השחקן וזה המסר שעבר למכבי פתח תקוה. רוצים להעביר לנו אותו בהתאם לסעיף? ניקח. לא רוצים? נוותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מיכאל אוחנה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
יצדיק את ההשקעה? מיכאל אוחנה/ברני ארדוב
"באר שבע השקיעה יותר בזרים והביאה שחקנים שהם התקווה הבאה בישראל. זה סוג של מבחן למועדון, נראה אם הצעירים יובילו לאותם הישגים"

אלא שמי שלא ויתר היה מלמד עצמו. החלוץ רצה מאוד לעבור, ולכן סוכניו עבדו קשה כדי להוכיח שהסעיף העזיבה שלו תמורת 300 אלף יורו אכן נמצא בתוקף. "גיא שחקן כישרוני, אבל אחד כזה שצריך לעבוד איתו. הוא חלק מהתהליך שיתקיים השנה בקבוצה", מסביר אותו גורם מהפועל באר שבע.

ה"תהליך" שעליו מדברים בבאר שבע נוגע בעיקר למה שקרה בקיץ בסגל בקיץ האחרון. מצד אחד, בכר ואלונה ברקת רצו לשמור על הקיים, אך מצד השני הבינו שלסגל הזה יש תאריך תפוגה שהולך ומתקרב. אליניב ברדה ככל הניראה נמצא בעיצומה של עונת פרישה, ומהראן ראדי ודודו גורש לא הולכים ונעשים צעירים יותר. טוני וואקמה, שיר צדק ובן ביטון מקווים לצאת לאירופה בעונה הבאה ובבאר שבע הבינו שהם חייבים להעמיק את הסגל בשחקנים כישרוניים שיוכלו ליטול את המושכות כבר בעתיד הקרוב.

לשם כך הוחתמו דור אלו, אורן ביטון ואלחמיד. עכשיו מלמד משלים את הפאזל. "בניגוד לעבר, הפעם לא היו ישראלים עם שמות מפוצצים שהגיעו לבאר שבע", קובע אחד מהסוכנים הישראלים שפועלים בשוק. "השקיעו יותר בזרים והביאו שחקנים שהם התקווה הבאה בישראל. זה סוג של מבחן למועדון ורק בעוד שנה נוכל לראות אם מלמד, יחד עם מיכאל אוחנה, ניב זריהן, אורן ביטון ואלחמיד הם אלו שיובילו את הקבוצה לאותם הישגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully