וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים ליוון

אתר ספורט 5 וליאור וייץ

15.11.2002 / 14:29

הגרלת אופ"א קבעה: א.א.ק אתונה היא יריבת מכבי חיפה בסיבוב השלישי של גביע אופ"א. המשחק הראשון יתקיים ב-28.11 ביוון, הגומלין ב-12.12. עוד באופ"א: לידס מול מלאגה. הגרלות קלות לליברפול, שאלקה וליון

לפני הגרלת המשחקים בגביע אופ"א, שהתקיימה היום בצהריים בז'נבה, חולקה 32 הקבוצות לארבע בתים עם 8 קבוצות בכל בית. מכבי חיפה הבלתי מדורגת יכלה להיפגש עם אחת מארבע המדורגות הבאות: סלטה ויגו (ספרד), הרטה ברלין (גרמניה), פורטו (פורטוגל) וא.א.ק אתונה מיוון.

לבסוף, לאחר שרק שבה מיוון מהמשחק נגד אולימפיאקוס בליגת האלופות (3:3), מפגש בו נקבע כי חיפה תעפיל לגביע אופ"א ואילו היוונים יסיימו את דרכם באירופה, הוגרלה חיפה שוב נגד יוונים והפעם א.א.ק אתונה, ותמריא שוב ליוון ב-28.11, הפעם למשחק גביע אופ"א. משחק הגומלין יתקיים ב-12.12, כשעדיין לא ידוע באיזה מגרש תארח חיפה את היוונים, בשל האיסור הגורף לארח משחקים בישראל, בגלל המצב הביטחוני. את אלופת ישראל ייצג בהגרלה נשיא הקבוצה, יעקב שחר.

א.א.ק אתונה, מי ששיחקה השנה כמו חיפה בליגת האלופות וכמו חיפה סיימה שלישית, עשתה מיני היסטוריה במפעל הזה השנה והישג מאד יוצא דופן כשאת כל ששת משחקיה סיימה בתיקו. המרשימות ביותר היו התיקו 0:0 בחוץ מול רומא, ה-3:3 המדהים בבית מול ריאל מדריד בהרכבה החזק ביותר ולא פחות כך, 2:2 בסנטיאגו ברנבאו.

הגרלת שאר המשחקים

המפגש המעניין ביותר יהיה דווקא של מדיחת הפועל ת"א, לידס יונייטד, שתשחק מול מלאגה הספרדית. למלאגה פתיחת עונה לא רעה בכלל והיא ממוקמת במקום השישי בטבלה בליגה הספרדית. המפגש הראשון בין השתיים יערך בספרד.

עוד קבוצה ספרדית, ריאל בטיס, תשחק מול אוקזר הצרפתית שנשרה גם היא מליגת האלופת בבית כלל לא קל (עם ארסנל, דורטמונד ואיינדהובן). בטיס השנה לא במיטבה וממוקמת במקום השמיני בליגה אך מפגש צרפתי-ספרדי היה ויהיה תמיד חם ומעניין.

לאציו האיטלקית, שעלתה בקושי רב לאחר נצחון על הכוכב האדום בלגרד, תפגוש את מיודעתינו שטורם גראץ האוסטרית. נצחון של לאציו יבטיח כמעט סופית שתי נציגות ישראליות במוקדמות ליגת האלופת בעונת 2003/2004.

לליברפול, שהודחה במפתיע כבר בשלב הראשון בליגת האלופות, נפלה הגרלה קלה יחסית, לפחות על הנייר, מול ויטסה מהולנד. כל תוצאה למעט נצחון אנגלי תיחשב להפתעה גדולה. עם זאת, חשוב לזכות שויטסה הדיחה בסיבוב הקודם את ורדר ברמן הגרמנית שהיתה אף היא פייבוריטית מולה.

בורדו הצרפתית תשחק מול אנדרלכט הבלגית שרחוקה השנה מהיכולת אותה הציגה בשנים הקודמות בליגת האלופות ושאר המפעלים האירופאים.

קבוצה צרפתית אחרת, המחפשת גם היא לחזור לימיה הגדולים, פאריס סאן ז'רמן, תארח במפגש הראשון מיודעת נוספת שלנו - בואבישטה הפורטוגלית.

ההפתעה הגדולה של הסיבוב הקודם בגביע אופא היתה ההדחה של פארמה האיטלקית על-ידי ויסלה קראקוב מפולין. קראקוב רוצה כנראה לעשות מה שעשתה הפועל ת"א בעונה שעברה ולהמשיך להדיח את הקבוצות מהליגות הבכירות באירופה. במפגש הבא מצפה לה שאלקה 04 מהבונדסליג.

מפגש בלגי-גרמניה צפוי להיות מרתק וצמוד בין ברוז' לשטוטגארט. שטוטגארט עם פתיחת עונה טובה מאד בבונדסליג, מקום רביעי לאחר 12 מחזורים, וברוז' היתה קרובה מאד להעפלה לשלב הבתים השני בליגת האלופות אך נכנעה במשחק המכריע ללוקומוטיב מוסקבה במשחק שהתנהל בכפור של 15 מעלות מתחת לאפס ובמגרש מושלג לחלוטין, מה שהעניק את הנצחון, קרוב לודאי, לקבוצה הרוסית.

יתר המשחקים:
בשיקטאש (טורקיה) - דינמו קייב (אוקראינה)
פנאתנייקוס (יוון) - ליברץ' (צ'כיה)
דניזליספור (טורקיה) - ליון (צרפת)
פאוק סלוניקי (יוון) - סלביה פראג (צ'כיה)
הרטה ברלין (גרמניה) - פולהאם (אנגליה)
פורטו (פורטוגל) - לאנס (צרפת)
סלטיק (סקוטלנד) - סלטה ויגו (ספרד)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully