וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה בריביירה: ווסלי סניידר מגיע לניס ומתאחד עם מריו באלוטלי

7.8.2017 / 14:00

המאסטרו ההולנדי הוותיק סיים את דרכו בגלאטסראיי בטונים צורמים, ועוצר לעונה בניס, בדרכו הבטוחה ללוס אנג'לס. כעת החבר הטוב מהימים העליזים באינטר מחכה לו בכליון עיניים

ווסלי סניידר במדי גלאטסראיי. AP
אתגר חדש. ווסלי סניידר/AP

המלפפון: לא רק אלברו מוראטה הועזב הקיץ מריאל מדריד, אלא גם מריאנו שנמכר לליון תמורת 8 מיליון יורו בלבד וכבש צמד כבר במשחק הבכורה, ב-0:4 על שטרסבורג. התפקיד של אלכסנדר לקאזט תפור עליו?

הצנון: לסטר שוב דחתה את ההצעה של רומא עבור ריאד מחרז. היא עלולה להיתקע עם שחקן נטול מוטיבציה אם לא תמכור אותו במחיר הנכון.

סיפור של קיץ

"ואמוססססססס", חגג אתמול מריו באלוטלי באינסטגרם. החלוץ האיטלקי מאושר עד הגג, כי הוא צפוי לחדש את שיתוף הפעולה על הדשא עם אחד החברים הטובים ביותר שלו. במהלך שעשוי להתברר כהברקה גדולה, החתימה אתמול ניס את ווסלי סניידר, ועוד ללא תמורה. הכוכב ההולנדי בן ה-33 נחשב אולי מעבר לשיאו, אך בכל זאת הוכתר למלך הבישולים בליגה הטורקית בעונה החולפת. לצד 15 אסיסטים, היו לו גם חמישה שערים, והכל ב-28 משחקים בלבד. בעוד גלאטסראיי סיימה במקום הרביעי המאכזב, וביציעים הרעיפו אהבה על הפליימייקר הוותיק.

אז למה, אם כך, בוטל החוזה שלו בהסכמת שני הצדדים שנה לפני שהיה אמור להסתיים, וסניידר הפך לשחקן חופשי? אוהדי האריות באיסטנבול עדיין כועסים מאוד על השתלשלות העניינים, וצריך להכיר את הנפשות הפועלות כדי להבין את הדינמקה. היה זה התסריט הישן על מאמן צעיר שלא מסוגל להתמודד עם הכוכב הגדול, ולכן מחפש כל דרך אפשרית להיפטר ממנו. מנגד, גם הקשר לא חף מטעויות, אבל היו לו סיבות טובות מאוד להיות מתוסכלת מהתנהלות ההנהלה. הוא הרגיש נבגד, בעיקר כי המועדון הפר את ההבטחות שניתנו לידידו.

נחזור מעט אחורה. ההולנדי חתם בגלאטסראיי בינואר 2013, כאשר יחסיו עם אינטר עלו על שרטון, והפך מיד למנהיג. היה לו חלק חשוב בזכיה מיידית באליפות, ובעונת 2013/14 הוא הצעיד את הקבוצה לשמינית גמר ליגת האלופות, בין היתר בזכות שער הניצחון הדרמטי על יובנטוס בשלב הבתים. לאחר מכן הוא הבקיע את השער המכריע בגמר הגביע, ואילו בעונה שלאחר מכן היה טוב אף יותר בדרך לזכיה בדאבל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ווסלי סניידר במדי גלאטסראיי עם יאן אולדה ריקרינק. GettyImages
איש בטורקיה לא שמע עליו. יאן אולדה ריקרינק/GettyImages

מי שילם שכר דירה למאמן מפוטר?

גלאטסראיי היתה אז הכוח הדומיננטי בכדורגל הטורקי, אך העסק נקלע למשבר בעונת 2015/16. הקבוצה דישדשה במרכז הטבלה, המאמן מוסטפה דניזלי התפטר בתחילת מרץ, ובמסגרת החיפושים אחרי המחליף הציע סניידר בעצמו שם מפתיע ובלתי צפוי – יאן אולדה ריקרינק. איש בטורקיה לא שמע על איש המקצוע ההולנדי בן ה-53, שעבד עד אז בנבחרות הנוער של סין, אבל הוא נבחר לתפקיד והסביר בדיעבד את הסיבה. "אני מכיר את סניידר מאז שהוא בן 10. עבדתי באקדמיה של איאקס, ולאחר מכן עבדתי כעוזר גם קבוצה הבוגרת. תמיד שמרתי על הקשר עם ווסלי, כי הוא בחור נהדר. כאשר הקדנציה שלי בסין הסתיימה, באתי לבקר אותו באיסטנבול, והוא עידכן את הנהלת גלאטסראיי שאני פנוי. זומנתי לראיון והתקבלתי".

לריקרינק לא היה סיכוי להציל את העונה בליגה, אבל בגביע הוא עשה חיים משוגעים, כולל ניצחון 0:1 על פנרבחצ'ה בגמר. סניידר היה מאושר, הקשר עם המנטור פרח, וזה ההסבר מאחורי ההספק הנהדר שלו אשתקד. ריקרינק נעים ההליכות גם יצר קשר טוב עם הקהל, וביציעים לרוב תמכו בו, אך התוצאות – למרות התפוקה של הפליימייקר – לא היו מזהירות בלשון המעטה. במועדוני הצמרת בטורקיה בדרך כלל לא נוהגים בסלבנות, וגם מאמנים בכירים כמו ויסנטה דל בוסקה עלולים להישלח הביתה תוך זמן קצר. הדבר נכון אף יותר לגבי אנשים אלמונים כמו ריקרינק, והוא נזרק בפברואר האחרון.

גלאטסראיי לא רק פיטרה את ההולנדי, אלא גם סירבה לעמוד בהתחייבויותיה. היא לא העבירה פיצויים בזמן והתנערה מתשלום שכר הדירה של ריקרינק. גם כאן בא סניידר לעזרתו, ושילם לבעל הבית מכיסו במקום המועדון.

איגור טודור מאמן גלאטסראיי. AP
הדומיננטיות של סניידר לא מצאה חן בעיניו. איגור טודור/AP

המסעדה באיביזה עדיפה על מחנה האימונים

הזעם שלו על היחס כלפי שותפו לדרך היה עצום, ולא קשה לנחש כיצד הוא קיבל את המאמן החדש. איגור טודור הקרואטי, בלם יובנטוס לשעבר אשר קריירת המשחק המבטיחה שלו נהרסה בגלל פציעות ברכיים, כולה בן 39, פותה לעזוב את קראבוקספור ולהגיע לאיסטנבול. הקשר צעיר ממנו בשש שנים בלבד, והדומיננטיות שלו בחדר ההלבשה לא מצאה חן בעיני הבוס החדש. תוך שבועות היה ברור שהם לא מסוגלים לעבוד ביחד, וטודור עשה הכל על מנת לגמד את השפעתו את סניידר ולהראות לו את הדרך החוצה.

באופן טבעי, המוטיבציה של סניידר נפגעה קשות. הוא לא הרגיש עוד חלק מהפרויקט, וביוני – כאשר יצא לחופשה – התרכז בעיקר בפתיחת מסעדת היוקרה שלו באיביזה. הוא הצטרף באיחור למחנה האימונים, והמאמן ניצל זאת על מנת לגרש אותו באופן סופי. בפגישה עם היו"ר דורסון אוזבק הסביר הקרואטי כי ההולנדי לא מתאים יותר לקבוצה. "זה לא יהיה הוגן כלפי יתר השחקנים בסגל שעבדו קשה מאוד באימונים. אני זקוק רק לשחקנים שמחוייבים למשימה", הוא טען. אוזבק הסכים, וסניידר שוחרר במה שהוגדר כ"הסכמה הדדית".

מיד לאחר מכן, פתח הכוכב את הפה והצהיר: "ברור שאני עצוב. לא רציתי לעזוב כך, וזו לא הדרך הנכונה, אבל המאמן החליט שאינו מעוניין לעבוד איתי. אם זה המצב, אין ברירה אלא לחפש אלטרנטיבות. היו לי שנים נהדרות באיסטנבול. אני אוהב את המועדון, את העיר ואת האוהדים. אני מודה להם על הכל ופותח כעת דף חדש. בקרוב אדע לאן מועדות פניי", הוא אמר לפני שלושה שבועות.

ווסלי סניידר שחקן נבחרת הולנד. GettyImages
ניס מתאימה לו כמו כפפה ליד. ווסלי סניידר/GettyImages

תמו 7 שנות ההמתנה

היעד בשנה הבאה ברור למדי. סניידר כבר סיכם עקרונית עם לוס אנג'לס (נא לא לבלבל עם גלאקסי), הקבוצה החדשה שתצטרף לליגת MLS ב-2018, אבל בינתיים היא עדיין קיימת רק על הנייר, ובשנה הקרובה בכל מקרה חשוב לו להישאר באירופה. הקשר עדיין מהווה בורג מרכזי בנבחרת, שטרם איבדה את סיכוייה לשחק במונדיאל. אם וכאשר תצליח להעפיל לרוסיה, יהיה זה הטורניר הבינלאומי הגדול האחרון של סניידר, והוא נחוש לקחת את ההזדמנות בשתי הידיים. לשם כך, חשוב לו לשחק על בסיס שבועי בליגה בכירה ולשמור על כושר אופטימלי, והפתרון של ניס מתאים לו כמו כפפה ליד.

עדיין לא ידוע מי הגה את רעיון המעבר לדרום צרפת, אך ייתכן כי באלוטלי היה האיש מאחורי המהלך. השניים יצרו מערכת יחסים חיובית במיוחד במהלך השנה המשותפת שלהם באינטר ב-2009/10 אשר הסתיימה בזכיה בטרבל ההיסטורי. מאז החליפו השניים מחמאות גדולות. כך, למשל, הצהיר באלוטלי כי סניידר היה ראוי לזכות בכדור הזהב ב-2010 על חשבונו של ליאו מסי. מנגד, טען ההולנדי ב-2011: "באלוטלי יכול להיות ברמה של מסי. יש לו אישיות חזקה, והוא יודע לעשות דברים מדהימים עם הכדור". בספטמבר 2014, כאשר הולנד שיחקה מול איטליה במוקדמות אליפות אירופה, ביקר סניידר את ההחלטה של אנטוניו קונטה לנפות את באלוטלי מהסגל, והעיר בציניות: "טוב לנו שמריו לא כאן, כי הוא לא יוכל להבקיע מולנו. ובכל זאת, אני מצטער שלא אוכל להיפגש איתו. הוא בחור נפלא, גם אם קצת משוגע".

שבע שנים תמימות הם המתינו לזה, וכעת ניס מגשימה את החלום. הצרפתים היו זקוקים לעושה משחק לאור העזיבה של יונס בלחנדה, אשר הושאל מדינאמו קייב בעונה שעברה, וכעת חתם – באופן אירוני – דווקא בגלאטסראיי. בלחנדה ידוע כשחקן פרובלמטי, וכך גם חאתם בן ארפה אשר שוקם בניס בעונת 2015/16, שלא לדבר על באלוטלי בעצמו. זה מועדון ששמח לקלוט שחקנים בשלהי הקריירה ולתת להם במה לפרוח, כפי שעשה המאמן לוסיאן פאברה עם הבלם הברזילאי דאנטה, איתו עבד בבורוסיה מנשנגלדבאך. לסניידר אין בעיות התנהגות, וסיכויי התאקלמותו בחממה של פאברה גבוהים. יהיה זה רומן קצר, ככל הנראה רק למשך העונה הקרובה, אבל הציפיות גבוהות, ושיתוף הפעולה בין באלוטלי לסניידר באמת יכול לנסוק לפרקים לרמה עילאית. האוהדים הנייטרלים רק יהנו, ועל כך נאמר ואמוססססססס.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

ווסלי סניידר עם מריו באלוטלי ב-2010. AP
שוב ביחד. סניידר עם באלוטלי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully