וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון תורג'מן: "מאז שהגעתי למכבי חיפה, כבשתי יותר מכל שחקן אחר"

4.8.2017 / 16:00

"הכדורגל התקדם, אבל מכבי חיפה נשארה מאחור. החלוצים ראשונים לשלם שם מחיר. אחרי עונת השיא בחיפה, הייתי צריך לצאת לאירופה. אולי הקריירה שלי הייתה אחרת. אני בן 26, הקריירה מתחילה היום". אלון תורג'מן בראיון מהלב. מתדמית המחמיצן ועד סגירת המעגל בהפועל חיפה

שחקן הפועל חיפה אלון תורג'מן. לילך וייס, מערכת וואלה! NEWS
דרך חדשה. תורג'מן/מערכת וואלה! NEWS, לילך וייס

רגע אחרי שאלון תורג'מן חתם בהפועל חיפה, שלומי ארבייטמן סיפר לכל מי שרק רצה לשמוע ש"בהנחה שאני לא ממשיך, תורג'מן זאת העסקה הטובה ביותר שהפועל חיפה הייתה יכולה לעשות". כשמניחים את דפי הסטטיסטיקה לפניהם, קשה שלא לעשות השוואות. שניהם נחשבו לחלוצים הטובים ביותר בשנתון הגיל שלהם בטוברוק ולמרות פער הגילאים, שש שנים בסך הכל, אפשר להשוות – מאז "עונת שלומי ארבייטמן" ב-2009/10 (28 שערי ליגה, דבאלישווילי סיים כסגנו), תורג'מן כבש יותר מכל שחקן אחר במדי הירוקים (15, עונת 2013/14). הוא הקדים שחקנים כמו חמד, דבאלישווילי, רפאלוב, עטר, ראיוס ועמאשה, שסיימו עם מאזן דו ספרתי מאז, ומחדד עוד יותר את השאלה – למה הוא לא במכבי חיפה?

"למה? כשאני מסתכל על המספרים, אני באמת שואל את עצמי איך זה קרה", הוא מנתח כשדפי הסטטיסטיקה מרחפים באוויר. "מאז שהגעתי למכבי חיפה, כבשתי יותר מכל שחקן אחר. ישראלים וזרים. אחרי העונה ההיא, ציפיתי שדברים יעבדו אחרת".

אלון תורג'מן, מכבי חיפה, כובש מול רמת השרון. ברני ארדוב
"אחרי העונה ההיא, ציפיתי שדברים יעבדו אחרת". תורג'מן במדי מכבי חיפה/ברני ארדוב
"יואב כץ הוא דמות מעניינת, הוא אדם מאוד משכיל. הוא יודע הכל, שואל הכל ומבין בדיוק מה קורה בקבוצה שלו"

אלון, הייתה לך הצעה ממכבי פתח תקוה. למה אתה לא שם?

"אבי לוזון ושינו זוארץ דיברו אותי, הציעו לי חוזה ממש יפה, מאוד מכבד. עשיתי את החושבים שלי, שאלתי איפה אני יכול להוציא ממני את המקסימום. ניר קלינגר דיבר איתי הרבה באותה תקופה. החלטתי ללכת להפועל חיפה. ניר הוסיף המון להחלטה שלי, הוא הצליח להסביר לי למה בהפועל חיפה אוכל להוציא מעצמי את המקסימום. בעונה האחרונה הקבוצה הזאת כבשה המון שערים, הייתה לה בעיה בספיגה. זאת קבוצה התקפית, שמגיעה למצבים, יוזמת הרבה. זה היה חשוב לי בבחירת הקבוצה. המון שחקני הרכב במכבי פתח תקוה עזבו, זאת קבוצה חדשה, לא ידעתי איך זה יתחבר. בהפועל חיפה נשאר השלד, עליו הוסיפו שחקנים. מבחינתי, זה יותר בריא לקריירה שלי. מצד שני, מגיעות מחמאות לפתח תקוה. הם הצליחו למכור את השחקנים הבכירים. זה אומר הרבה".

ספר על המשא ומתן עם יואב כץ. הגעת למועדון שבו הבעלים מאוד מעורב. כבר במשחק הראשון הצטלמתם.

"לא שוחחתי עם יואב ישירות במהלך המשא ומתן. הכל קרה דרך הסוכנים שלי, גלעד ורונן קצב. זה היה טלפון שבור. לגבי החלטות מקצועיות שוחחתי עם ניר. אמרתי לסוכנים שלי מה אני רוצה, הוא העביר ליואב. היו בהתחלה חילוקי דעות, אבל הגענו לעמק השווה. הוא בא לקראתי, ואני שם. יואב הוא דמות מעניינת, הוא אדם מאוד משכיל. הוא יודע הכל, שואל הכל ומבין בדיוק מה קורה בקבוצה שלו. יואב מאמין בקבוצה שלו, אני מקווה שאחזיר לו על המגרש. צריך להביא את הפועל חיפה למקום אחר מזה שהיא נמצאת בו בשנים האחרונות".

יש כאן מעין סגירת מעגל. ארבייטמן עזב, אתה הגעת.

"כשמסתכלים על הקריירה שלנו, החלפתי אותו בטוברוק, החלפתי אותו במכבי חיפה ועכשיו אני מחליף אותו בהפועל חיפה. מה ששלומי עשה במכבי חיפה, זה חלום של כל חלוץ. 28 שערים בעונה אחת, זאת כמות שחלוצים לא יכולים לעשות היום. האחרון שעשה את זה בארץ זה ערן זהבי. יש כאן סוג של סגירת מעגל. אני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי ואצליח לשחזר את העונה ממכבי חיפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המנהל המקצועי של הפועל חיפה ניר קלינגר. מגד גוזני
תורג'מן: "קלינגר הצליח להסביר לי למה בהפועל חיפה אוכל להוציא מעצמי את המקסימום"/מגד גוזני
"אני מצפה להוביל את הפועל חיפה יחד עם השחקנים הותיקים. המועדון הזה חייב לצאת מהמצב שלו, אמצע טבלה ומטה"

המקרה שלך מזכיר מאוד מקרים אחרים, בהם חלוצים מובילים הגיעו למכבי חיפה ובסוף לא הצליחו לצמוח במועדון. כמה הלחץ משחק תפקיד במועדון גדול?

"מכבי חיפה זה מועדון עם ציפיות מאוד גבוהות. היסטורית, כשהקבוצה לא מתפקדת הראשונים שמשלמים אצלה את המחיר הם החלוצים. אני לא מבין מה לא עובד במכבי חיפה. זאת שאלה מורכבת, יש הרבה שחקנים שנמצאים שם היום ולא יכולים לענות עליה. זה מועדון עם הרבה לחץ. הכדורגל התקדם, ומכבי חיפה טיפה נשארה מאחור. קח שש, שבע שנים אחורה. מכבי חיפה הייתה מכונת תארים. משהו שם השתנה. קשה לי להבין מה זה בדיוק. לא חושב שמישהו יכול לשים את האצבע ולומר 'זאת הבעיה'".

איך התחושות להיות שחקן מנודה, גם אם רק לזמן קצר?

"בסך הכל היו אימונים טובים עם גוסטבו, אבל ההגדרה הזאת של להיות מנודה היא לא נעימה. זה לא כיף. מה שלא הורג אותך, מחשל. היה הכל, גוסטבו הוציא אחלה אימונים".

מרגיש שאתה פספוס של מכבי חיפה? של הכדורגל הישראלי? בגיל 26 אמרו שתהיה כבר שחקן נבחרת, לא שחקן הפועל חיפה.

"אני חושב שהתפספסתי איפשהו. אני בן 26, אבל זה עדיין לא מאוחר. פה לא נגמרת הקריירה. היום מתחילה הקריירה שלי. בסוף העונה אני עם כרטיס ביד, אהיה חופשי. אני מקווה שאעשה עם הפועל חיפה עונה טובה. אני תולה המון תקוות בעונה הזאת. אני חייב לעשות העונה משהו שלא עשיתי בעבר, אני חייב להצליח. הפועל חיפה חייבת להגיע למקום אחר. אני מצפה להוביל את הפועל חיפה יחד עם השחקנים הותיקים. המועדון הזה חייב לצאת מהמצב שלו, אמצע טבלה ומטה. הם נמצאים רק שם בשנים האחרונות".

אלון תורג'מן חלוץ הפועל חיפה עם הבעלים יואב כץ. אתר רשמי הפועל חיפה, אתר רשמי
"היו בהתחלה חילוקי דעות, אבל הגענו לעמק השווה". כץ ותורג'מן/אתר רשמי, אתר רשמי הפועל חיפה

אירוע שקשה לשכוח. פרשת הדולרים המזויפים. העיכוב לחקירה עם ימפולסקי. מה באמת קרה שם?

"רציתי לקנות תיק בחנות בזלצבורג, אבל הם לא קיבלו דולרים ועשו שימוש ביורו. הלכתי לבנק מקומי בעיר, והעברתי אלף דולר לפורט. ברגע שהעברתי לו את הכסף, הבנתי שמשהו לא בסדר. הוא הכניס את הדולרים למכונת הספירה, פתאום נדלקו אורות והגיעה משטרה. ימפולסקי, שבא איתי להמיר את הכסף, גם נעצר. הם חקרו, אבל הבינו שהכל בסדר. הבעיה לא הייתה איתי, אלא עם מקור הכסף. הם רצו לדעת מאיפה הוא בא, כדי לעצור את מי שנתן לי אותו".

כשהיית בהפועל תל אביב, הרגשת שהמועדון הזה הולך לקראת קריסה כזו? זה היה באוויר?

"ממש לא. לא הרגשתי מה עומד לקרות שם, היה לי הרבה מזל שהתקופה שלי הסתיימה כשהתחיל הבלאגן. אני צריך לומר משהו טוב, כי הם שילמו לי את כל הכסף שהם חייבים לי. אני מאחל להם שיחזרו לליגת העל כמה שיותר מהר. הפועל חשובה לליגה. כששוחחתי עם ניר ענבר, הוא הבטיח לי שאקבל את הכסף. הם פרסו את החוב לתשלומים, הם עמדו במילה שלהם ושילמו הכל".

האמנת שהגביע הראשון שלך בקריירה יהיה בבני יהודה ולא במכבי חיפה?

"איזו עונה זאת הייתה. העונה התחילה לא טוב, המשיכה לא טוב, והסתיימה הכי מתוק שאפשר. מבחינה אישית, אני חושב שחילופי המאמנים השפיעו. כשאריק בנאדו הגיע הרגשתי כמו בבית, כמו בעונה ההיא במכבי חיפה. משם הדברים לא הסתדרו כמו שאני רציתי, מבחינת מספרים כמובן. מבחינה קבוצתית מאוד נהניתי. בני יהודה זה משפחה, יש שם קהל שלא ייצא לי מהלב. אחרי 36 שנה, התואר הזה היה חשוב. ידברו על התואר הזה עוד הרבה שנים, זה היה דבר גדול למועדון הזה".

מה דעתך על תדמית המחמיצן שדבקה בך בעונה שעברה. כמה העמדה שבה אתה משחק השפיעה.

"כשאריק היה מאמן בני יהודה, הוא נתן לי לשחק כ'תשע', זה התפקיד שאני מרגיש בו הכי נוח. היה לי טוב מבחינת מספרים וגם מבחינת היכולת. נכון, החמצתי הרבה. אין לי הרבה תירוצים. פחות נוח לי בכנף".

לאן הקריירה שלך הולכת מכאן? אני לא זוכר שאמרת פעם שאתה רוצה אירופה. היום שחקנים מכוונים לשם מגיל צעיר מאוד.

"הגעתי למועדון גדול, אני מקווה שנעשה יחד דברים מדהימים יחד. אני מכוון לשחק באירופה בהמשך, אני לא ארצה לצאת כדי לומר שיצאתי. את זה היה לי העונה ולא בחרתי בזה. החלטתי לחכות. יש לי חרטה שאחרי עונת שיא במכבי חיפה, עם 21 שערים בכל המסגרות, לא יצאתי לאירופה. אם הייתי בוגר כמו היום, ועם המספרים של אותה עונה, הייתי יוצא אז. אולי הקריירה שלי הייתה אחרת. אני לא בוכה על חלב שנשפך. אני מאמין בעצמי. מקווה להגיע רחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully