וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים שחתמו בימים שלפני תשעה באב, חלק ב': מי באמת התרסק

מתן בכור

1.8.2017 / 10:43

האמונה לפיה אסור להודיע רשמית על החתמות בשיאם של ימי בין המצרים גרמה לנו לנסות לבדוק מה באמת עלה בגורלו של מי שלא נשמע לאזהרה. חלק ב' ברשימה, כולל הנפילות של מכבי חיפה ומכבי ת"א

בשבוע שעבר צוטט יעקב בוזגלו, אביו של מאור, כמי שטוען שאחרי שיעבור תשעה באב, צפויה התקדמות במגעים בין מכבי חיפה לבנו הכוכב. יו"ר הפועל אילת בכדורסל, מוטי אמסלם, אישר הערב בדרכו המיוחדת את הפרסום כאן על הסיכום בין קבוצתו לבין הרכז ניב ברקוביץ' ואמר כי "תגובת המועדון - רק לאחר צום ט' באב".

בוזגלו ואמסלם יודעים שבספורט הישראלי - ובכלל על פי המסורת היהודית - נזהרים מלחתום על חוזים בשיאה של תקופת בין המצרים, תשעת הימים שבין ראש חודש אב לצום תשעה באב. "משנכנס אב ממעטין בשמחה", נכתב במסכת תענית. לרוב, מעדיפים רבים להמתין עם הכרזות רשמיות עד סיום ימי האבל על חורבן בית המקדש הראשון והשני - בין אם מדובר בחתימה על חוזה שכירות, רכישת דירה או החתמת כדורגלן או כדורסלן כזה או אחר.

המקרה הכי מפורסם היה כמובן עם בית"ר ירושלים של גד זאבי בקיץ 2000. בית"ר של אותם ימים קנתה כל דבר שזז, בנתה קבוצת כוכבים, ולאחר שהחתימה את ג'ובאני רוסו היא בחרה לקיים טקס הצגת שחקנים מפואר באצטדיון טדי. לימים אותו טקס נחשב לקללה שרדפה את אותה קבוצה נוצצת שהתרסקה. רבנים אמנם ניסו לשכנע את בית"ר להימנע מאירוע חגיגי בתקופת אבל, אך המנהלים באותה תקופה זה עניין פחות, והאירוע יצא אל הפועל.

האם באמת בית"ר ההיא של אלי גוטמן נכשלה בגלל שחגגה בתקופת אבל? כל אחד ראשי לראות זאת אחרת. אז לא כדי להוכיח משהו, יצאנו לבדוק מה אירע למי שחתם בין ראש חודש אב לתשעה באב. בחרנו לצמצם את התקופה, לא לספור החל מיז' בתמוז, ולראות מה קרה למי שיצאה הודעה רשמית עליו בתקופה הזו.

המסקנה? תגידו למסקנה לבד. איש באמונתו יחיה. אבל תודו שזה מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully