וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסוס רואדה: "אומרים שהייתי חסר, אבל לא משנה מי משחק, אסור להפסיד 4:0"

"אפשר היה להתאמץ יותר להשאיר אותי ואת איינבינדר", "קונטה יהיה בלם מצוין". חסוס רואדה חולם על צ'מפיונס ומספר לוואלה! ספורט: "קיבלתי הצעה לשנה, אבל בגילי אתה מחפש חוזה ארוך יותר"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו
"דיברתי עם שכטר, סאבו והייסטר והבנתי שהיה קשה כי הקבוצה הייתה חשופה והם קיבלו שערים בקלות מדי. חבל, אבל הם צריכים לשכוח מזה ולהתרכז בליגה"

חסוס רואדה ואפואל ניקוסיה נוצחו אמש (רביעי) 1:0 ברומניה על ידי ויטורול במסגרת מוקדמות הצ'מפיונס. הגומלין ייערך בשבוע הבא בניקוסיה, כאשר הבלם הספרדי מקווה לעבור ובדיוק כמו הפועל באר שבע, להגיע לפלייאוף של שלב הבתים, מקום בו לא היה לאורך הקריירה. רואדה העדיף בקיץ לחתום לשנתיים בניקוסיה על פני הצעת בית"ר ירושלים לעונה אחת. הדעה הרווחת במועדון מהבירה היא כי החיסרון שלו הוא המשמעותי ביותר בסגל הקבוצה ואם היה נשאר, הקבוצה הייתה יציבה יותר הגנתית ולא מודחת מאירופה בשלב כל כך מוקדם אחרי תבוסה משפילה 4:0 מול בוטב פלובדיב הבולגרית.

אתמול בצהריים, קצת לפני האסיפה המסכמת של קבוצתו לקראת המשחק, רואדה התפנה לריאיון עם וואלה! ספורט. בנוגע לבית"ר הוא מעודכן בכל ואמר: "לא יצא לי לראות את המשחקים, עקבתי אחרי התוצאות, אני עדיין מרגיש קשור לבית"ר. כאב לי שהם הודחו, אני חושב שבית"ר זה מועדון גדול, שצריך לעשות את השינויים שלו, לכוון לרמות של ליגה אירופית ולא לעוף בשלבים המוקדמים. דיברתי עם שכטר, סאבו והייסטר והבנתי שהיה קשה, כי הקבוצה הייתה חשופה והם קיבלו שערים בקלות מדי. חבל, אבל הם צריכים לשכוח מזה ולהתרכז בליגה. יש לבית"ר קבוצה טובה ואסור שזה יהרוס להם את העונה. חבל לי על האוהדים, הם בטירוף כל שנה מאירופה ורוצים כבר את ההישג הזה שירים את המועדון. אני בטוח שזה מתישהו יגיע".

אתה יודע מה אומרים, שבית"ר הודחה כי חסוס רואדה היה חסר

"אני שומע את זה מכולם, אבל זה לא יהיה יפה שאדבר על זה. מחמיא שמעריכים אותך ומרגישים שאתה חסר, אבל זה לא התפקיד שלי לדבר על זה. אני חושב שגם העזיבה של דן איינבינדר הייתה בעייתית, כי הוא שחקן חשוב לקבוצה. הוא היה מנהיג והיה לו אופי חזק, זה משהו שהוא מאוד משמעותי בקבוצות עם לחץ. אבל עדיין, יש שם מספיק שחקנים טובים וזה לא היה צריך להיגמר ככה, במיוחד לא בהדחה בתוצאה של 4:0".

חסוס רואדה שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
חסרונו הורגש באירופה. רואדה/ברני ארדוב
"היה מו"מ, דיברנו כמה פעמים אני ואלי טביב והגישו לי הצעה יפה אך רק לשנה אחת"

אמרת שדיברת על סאבו והייסטר. הם התחילו רע את העונה

"שמעתי, לפעמים צריך להבין שחקנים שמגיעים מאירופה לישראל. אני זוכר שהייתה להם שנה ראשונה לא פשוטה, הם עברו הרבה ובסוף מצאו את עצמם. הקטע הוא שאתה טס הביתה לפגרה וחוזר וזה הכי קשה, כי הפגרה קצרה ואתה מהר מאוד מתגעגע והראש שלך מתבלבל. כשאני חזרתי אחרי שעזבתי את אשתי והילדות, בלילה הראשון ישבתי בבית בירושלים ובכיתי. קשה מאוד להיות רחוק מהמשפחה. שניהם רוצים להצליח עם בית"ר ואני בטוח שאחרי השנה שעברה הם יותר חזקים ומרגישים טוב יותר בבית"ר ובישראל. צריך גם להיות סבלניים איתם. בבית"ר מהר מאוד הכל נהיה בלגן, צריך לדעת להרגיע".

אגב, אנטואן קונטה מתורגל עכשיו כבלם, מה דעתך על זה?

"אין לי ספק שהוא יהיה בלם מצוין. יש לו את כל הנתונים. הוא חזק, אתלטי, מהיר, אגרסיבי, רואה את המשחק קדימה, יש לו את כל מה שצריך. הבעיה היא מי יהיה במקומו המגן הימני? אולי אני לא אובייקטיבי, אבל בלם איכותי ומוביל זה הדבר הראשון שחייבים בהגנה. בית"ר תצטרך למצוא מגן ימני שיוכל לעשות את העבודה בצורה ראויה. סביר להניח שזה לא יהיה כמו אנטואן, אבל לפחות ברמה טובה".

אז בוא תעשה סדר - למה חסוס רואדה לא בבית"ר?

"היה מו"מ, דיברנו כמה פעמים אני ואלי טביב והגישו לי הצעה יפה, אך רק לשנה אחת. אני בן 30 וצריך לקבל החלטה שזהו אולי חוזה גבוה אחרון בקריירה וחיפשתי משהו למספר שנים. בהתחלה בכלל הייתי אמור לעבור לליגה השנייה בספרד עם חוזה לשלוש שנים, אבל אפואל ניקוסיה נתנה לי הצעה שלא יכולתי לסרב לה לשנתיים הקרובות. אני לא כועס על אלי טביב, אני חושב שאפשר היה להתאמץ יותר כדי להשאיר אותי ואת איינבינדר וזה היה משתלם למועדון, אבל אני לא נכנס לכיס שלו, לתקציב של בית"ר ולחשבונות שלהם, זאת זכותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה הוא לא בבית"ר? רואדה במדי אפואל/מערכת וואלה!, צילום מסך
"שחקנים מהאיחוד האירופי מגיעים לכאן ללא הגבלה וזה מעלה את הרמה, יש תחרות גדולה ומלחמה אמיתית על כל תפקיד, ככה זה צריך להיות"

ואיך באפואל ניקוסיה?

"זה מקום מקצועני ברמות הגבוהות. יש כאן הכל, כאשר הכל מנוהל ומתוקתק בצורה הכי טובה שיש. יש שני עובדים שכל מה שהם עושים זה לדאוג לשחקנים שבאים מבחוץ. דואגים לך לרכב, דירה, ריהוט הבית, ביטוח בבית חולים, כל הפרוצדורות היומיומיות, גורמים לכך שתתאקלם מידית. זה משהו שהיה חסר בבית"ר, כי בהתחלה הייתי צריך לרדוף אחרי דירה ורכב מתאימים וכל מיני דברים קטנים, שעשו אותי עצבני לא מעט פעמים. זה קרה בעיקר בשנה הראשונה. בשנה השנייה בבית"ר חלק מהדברים השתפרו. אם בית"ר תרצה להגיע לרמות הגבוהות ביותר, היא תצטרך לשפר זאת. בית"ר צריכה לפחות בן אדם אחד שיהיה צמוד לשחקנים שבאים מחוץ לישראל, זה מאוד משמעותי. הבנתי מאנשים שאלי אוחנה משפר דברים במועדון ומנסה להביא אותו לרמת מקצוענות גבוהה יותר, חבל שהוא לא היה שם כשאני הייתי".

אשתך והילדות באות לניקוסיה?

"בחודש הבא הן יצטרפו אליי. גם אם הייתי נשאר בישראל הן היו באות, זאת לא הייתה הבעיה. אם הן לא היו מצטרפות אליי, הייתי נשאר לשחק בספרד. קשה מאוד להיות רחוק מהמשפחה, הילדה הגדולה כבר מבינה עניינים ואומרת לי כל הזמן "אבא, למה אתה לא פה לשחק איתי?" ו"אבא, למה אתה לא איתנו ואתה רחוק?" בעתיד היא תבין שעשיתי את הכל בשבילה, בינתיים אני חסר לה והיא לא אוהבת את זה. קשה לי עם זה, אבל זאת הקריירה של כדורגלן שיוצא החוצה".

ברמה המקצועית, לאיזה קבוצה בישראל היית משווה את אפואל?

"אולי להפועל באר שבע. זה משהו דומה, קבוצה שכבר כמה שנים רצוף באירופה ומכוונת לשלב הבתים. שחקנים מהאיחוד האירופי מגיעים לכאן ללא הגבלה וזה מעלה את הרמה, יש תחרות גדולה ומלחמה אמיתית על כל תפקיד, ככה זה צריך להיות. אפואל שואפת לשלב הבתים של הצ'מפיונס, אבל אם נעבור את ויטורול נהיה בוודאות בשלב הבתים של הליגה האירופית, זה גם משהו שלא יצא לי להיות בו בקריירה וזאת אחת הסיבות שהגעתי. אני רוצה להגשים כמה דברים".

חברים יש לך שם?

"יש לי בהגנה איתי את רוברטו לאגו מספרד, שיחקנו כל כך הרבה פעמים אחד נגד השני בספרד ואנחנו מכירים היטב. כאן התחברנו מצוין וזה חשוב שיש שחקן מהמדינה שלך. יש כאן גם ברזילאים ופורטוגלים שמדברים ספרדית או חצי פורטוגזית- חצי ספרדית שאפשר להבין אותם. לא כמו קלאודיו בבית"ר שממציא שפה משלו (צוחק)".

דן איינבינדר שחקן בית"ר ירושלים (ימין) עם חסוס רואדה. יוסי ציפקיס
בית"ר לא עשתה מספיק כדי להשאיר את שניהם? איינבינדר ורואדה/יוסי ציפקיס
"שלב הבתים של הצ'מפיונס עם המנגינה והכל זה החלום. תמיד ראיתי בטלוויזיה והרגשתי שמגיע לי להיות שם"

אז החלום האמיתי זה הצ'מפיונס?

"כן, שלב הבתים של הצ'מפיונס עם המנגינה והכל זה החלום. תמיד ראיתי בטלוויזיה והרגשתי שמגיע לי להיות שם, שאני שייך לרמות האלה. אבל תן לי לעבור את הרומנים קודם ואז נסתכל קדימה, אלה השלבים ששום יריבה אינה פשוטה. מי שיותר דרוכה ומרוכזת עולה לשלב הבא. אני רוצה גם לזכות בתואר. רציתי גביע עם בית"ר, אבל הפסדנו בחצי הגמר".

אגב, מה אתה אומר על ההגעה של קואנקה לבאר שבע?

"האמת ששיחקתי נגדו שעוד היה בברצלונה, דיברו עליו אז כאחד הכישרונות הכי גדולים יחד עם פדרו ועוד כמה. אבל ככה זה, אם אתה נפלט מברצלונה אתה בבעיה. מחוץ לברצלונה יש כדורגל אחר. בברצלונה לומדים מהגילאים הצעירים את אותה השיטה של הבוגרים ואת אותה הדרך, וכשיוצאים משם זה משהו אחר. זה לא אותו דבר לשחק ליד צ'אבי, אינייסטה ומסי ואז להמשיך הלאה לקבוצות קטנות, לכדורגל טקטי ושונה. להרבה מאוד שחקנים שיצאו מברצלונה היתה נפילה כזאת. עדיין, זה שחקן ששיחק בשנה שעברה בלה ליגה והוא חייב להיות טוב לישראל".

יש סיכוי שעוד נראה אותך בעתיד בישראל?

"בכדורגל אי אפשר לדעת. כרגע אני חתום לשנתיים כאן, אולי עוד שנה לא יתאים להם או שאני אמשיך הלאה, אי אפשר לדעת בכדורגל. ישראל ובית"ר עשו לי טוב ותמיד זאת תהיה אופציה עבורי לחזור לשם. אם לא אחזור בשביל כדורגל, אחזור לבקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully