וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסימנים הראו: עוד פספוס ישראלי. חזרה למדליה של יעל ארד, חלק א'

27.7.2017 / 15:50

הפציעה הנוראית שגרמה לה לבכות, הלחץ ברחוב, השאלות המעיקות של דן שילון והמחלה הקשה של האבא התומך. לכבוד 25 שנה למדליה הישראלית הראשונה, הילה קובו בסרט מיוחד שלא רואים כל יום ומוכיח: ההישג של יעל ארד הוא לא רק ענק, הוא גם בלתי נתפש

סרטה של הילה קובו, עריכת וידאו: רן צימט, צילום: יוסי ציפקיס, תמונת תצוגה: GettyImages
דני, מאמנה של יעל: "בשביל מה אנחנו מתאמנים, אם לא רוצים להיות מספר 1"?

ב-30 ביולי 1992 גברה אלופת ישראל בג'ודו למשקל 61 ק"ג, ספורטאית צעירה בשם יעל ארד, על אלופת העולם הבלתי מנוצחת מגרמניה, פראוקה אייקוף, והבטיחה לעצמה מדליה אולימפית. המדליה הראשונה של מדינת ישראל מאז החלה את השתתפותה במשחקים האולימפיים, 40 שנים קודם לכן.

עברתם את גיל 30 וחייתם בישראל באותו קיץ, בדיוק לפני 25 שנה? סיכוי גבוה שאתם זוכרים איפה הייתם באותו יום, או ששמעתם את קריאות השמחה שבקעו מחלונות יישוב מגוריכם בערך בשעה 21:00 בערב, או שאתם זוכרים את התרוממות הרוח והאופוריה הלאומית בימים שאחר כך, שסחפה גם את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ושרת הספורט שולמית אלוני.

יעל ארד מנצחת את אייקוף. AP
"היא הייתה חזקה כמו גבר, היה לה מבט של רצח בעיניים". יעל ארד מנצחת את פראוקה אייקוף/AP

מגישת וואלה! NEWS והבמאית הילה קובו הייתה אז נערה בת 12 וזוכרת את האירוע לפרטי פרטים, כמיטב הקלישאה – כאילו זה היה אתמול. היא גם כתבה מכתב תודה נרגש למי שהפכה לגיבורה לאומית. לפני שלושה חודשים יצאה קובו למסע עם ארד ועם גיבורים "נסתרים" נוספים של האירוע ההיסטורי, כמו מאמנה של יעל דני ליאופולד ופסיכולוג הספורט שלה אוהד מעוז, והתחקתה אחר החודשים והימים שלפני היום הגדול, וכמובן – יום הקרבות עצמו. התוצאה: סרט מרגש שכולל קטעי ארכיון יוצאי דופן, ראיון נדיר עם אמה של יעל וגילויים שלא פורסמו מעולם על האירוע שנצרב בתולדות המדינה, ושהיווה נקודת מפנה לדרך שהובילה לשמונה מדליות אולימפיות נוספות, ארבע מהן בג'ודו.

מה כמעט שבר את יעל והצוות ארבעה חודשים לפני האולימפיאדה, הקושי המשפחתי שנאלצה להתמודד עמו בתקופת ההכנות, כיצד ניצחה את הג'ודוקא הפייבוריטית מגרמניה, למה התבלבל אורי לוי בשידור וחשב שאייקוף ניצחה, והאם יימצא המכתב שנכתב ליעל לפני 25 שנה? צפו בחלק א' של הסרט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יעל ארד עם יצחק רבין לאחר זכייתה. שימוש חד פעמי
"הלחץ בישראל למדליה היה מטורף. פסיכי". יעל עם רה"מ יצחק רבין/שימוש חד פעמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרשה אחרי אולימפיאדת אטלנטה. ארד עם בעלה ליאור והילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully