וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיאים החדשים של פדרר: "מופתע בטירוף מאיך שהשנה הזו הלכה לי"

כוכב העל השוויצרי התמוגג לאחר שזכה בטורניר ווימבלדון מבלי ששמט ולו מערכה אחת: "כולם היו צוחקים אם הייתי אומר שאזכה בשני תארי גרנד סלאם השנה. זה מדהים, לא חשבתי שזה יקרה"

רויטרס

רוג'ר פדרר שוב הוכיח היום (ראשון) שהוא לא אנושי, לאחר שדהר לזכייה בטורניר ווימבלדון עם ניצחון מוחץ 3:6, 1:6, 4:6 על מרין צ'יליץ' הקרואטי.

והנה המספרים האדירים של גאון הטניס השוויצרי:

*זוהי הזכייה השמינית של פדרר בטורניר הדשא היוקרתי בעולם. הזכייה הראשונה הייתה אי שם ב-2003, האחרונה עד היום ב-2012.

*פדרר, שיהיה בן 36 ב-8 באוגוסט, הוא הטניסאי המבוגר ביותר שזוכה בטורניר בעידן הפתוח.

*השוויצרי הוא השני בתולדות העידן בפתוח שזוכה בטורניר מבלי לשמוט מערכה. קדם לו ביורן בורג האגדי ב-1976.

*פדרר ניצח היום בגראנד סלם ה-19 שלו והוא עשה את זה, איך לא, ב-19 מערכות בסך הכול בטורניר.

*ב-2017 השתתף פדרר בשני טורנירי גראנד סלאם ובשני טורנירי מאסטרס וזכה בכולם.

משלים טורניר מדהים. רוג'ר פדרר/רויטרס

פדרר אמר לאחר הזכייה: "הניצחון היום נהדר. להחזיק את הגביע ולא לשמוט מערכה בטורניר זה קסום. אני לא מעכל את זה עדיין. היום היה נהדר לשחק פה. במגרש המרכזי שיחקו כל כך הרבה אגדות. המגרש המרכזי תמיד מלא מהיום הראשון וזה פשוט נהדר. אחרי שהפסדתי פה לדג'וקוביץ' בשנה שעברה לא הייתי בטוח שאחזור. אבל האמנתי בעצמי וחלמתי. כך מגיעים להישגים וזה מה שעשיתי. אני מקווה גם לחזור בעוד שנה ולנצח עוד פעם. יש פה קסם והיה לי טורניר קסום".

עוד בנושא:
גרבינייה מוגורוסה חשפה: "שיחקתי על דשא לראשונה רק בגיל 18"
ווימבלדון: גרבינייה מוגורסה אלופת הנשים עם 5:7, 0:6 על ונוס וויליאמס

עוד באותו נושא

גמר ווימבלדון: רוג'ר פדרר ניצח את מארין צ'יליץ' 3:6, 1:6, 4:6

לכתבה המלאה
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי, אלוף ווימבלדון 2017. רויטרס
אוהב את המשחקים הגדולים. רוג'ר פדרר/רויטרס

פדרר התייחס לפציעה של יריבו מרין צ'יליץ' בגמר ואמר: "זה אכזרי. מרין נלחם ועשה עבודה מצוינת. להיות פצוע בגמר זה רע מאוד ואכזרי. מקווה שנספק שנינו תצוגת טניס טובה יותר בפעם הבאה שבה נשחק".

השוויצרי דיבר במסיבת העיתונאים אחרי המשחק ואמר: "כשהייתי ילד לא חלמתי לזכות שמונה פעמים בווימבלדון, הייתי סתם ילד שמשחק טניס בבאזל. בצוות שלי אמרו לי שאם אני בריא ומלא תשוקה, אתה עדיין יכול לעשות הכול. בגלל זה החלטתי לעשות הפסקה בשנה שעברה. אני אשחק השנה בסינסינטי וארצות הברית. מה עשה אותי שחקן כזה? אני אוהב את המעמדים הגדולים, לא אהבתי מעולם לשחק במגרש 15 ולא שיחקתי שם טוב כמו במגרש המרכזי. אני חושב שהייתי חכם מאוד לאורך הקריירה כי היו סביבי את האנשים הנכונים. בורכתי בהרבה כישרון, אבל גם עבדתי קשה כדי להגיע לאן שהגעתי, הרבה בזכות אשתי והאנשים סביבי שהשאירו אותי רגוע מבחינה מנטאלית".

פדרר המשיך ואמר: "אני מופתע בטירוף מאיך שהשנה הזו הלכה לי, לא חשבתי שאצליח כך ברמה הזו. כולם היו צוחקים אם הייתי אומר שאזכה בשני תארי גרנד סלאם השנה. זה מדהים, גם אני לא חשבתי שזה יקרה. לשחק בווימבלדון ולזכות בווימבלדון הם שני דברים שונים. אתה יכול להתאמן הכי טוב בעולם, אבל כשמגיע הלחץ של המשחק והרגליים עייפות בגלל הלחץ והעצבים, זה דבר שונה לחלוטין. לא הרגשתי ואני לא יודע מה הבעיה של צ'יליץ', הוא הגיש טוב והכה חזק, לא הצלחתי להבין מה הבעיה שלו וזה מה שגרם לי לשחק טוב יותר כי לא ראיתי אותו צולע או משהו. פשוט המשכתי חזק. האנשים רצו משחק צמוד של חמש מערכות ואני מבין את זה, אבל היו לי כבר כאלה אני חושב. זה שאני לקחתי הפסקה לא אומר שזו נוסחה נכונה, זה תלוי בשחקן. בשבילי ההפסקה עשתה דברים קסומים. גם ההחלטה לא לשחק על חימר השנה הייתה קשה ועכשיו נראית הנכונה, אבל זה רק בדיעבד. אני אוהב את המשחקים הגדולים והאצטדיונים הגדולים וזה מה שמניע אותי גם בגילי ואחרי כל מה שהשגתי".

הקרואטי עצמו אמר: "אני לוחם, אני תמיד נאבק לעשות את המקסימום וזה מה שעשיתי גם היום. תודה לכל הקרואטים שתמכו בי ותודה לאנשים שליוו אותי. שיחקתי פה את הטניס הטוב ביותר בקריירה שלי".

הברכה של מסוט אוזיל

גם ג'רום בואטנג מתמוגג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully