וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנרכיסט קורא את איטליה לסדר: אנטוניו קסאנו חוזר לסרייה A

15.7.2017 / 7:00

הוא הבריח בחורות למתחם האימונים של רומא ו"בגד" בפאביו קאפלו עם חיקוי במדריד. הוא העליב והתחרט, הלהיב ולהטט. עכשיו, אחרי שנת שבתון, אנטוניו קסאנו ("אני עדיין הכדורגלן הטוב באיטליה") מקבל בקבוצת המשוגעים של ורונה צ'אנס אחרון להציג את גאוניותו. יהיה פיצוץ

"אני עדיין הכדורגלן הטוב ביותר באיטליה, וזו סיבה מספיק טובה להחתים אותי", הצהיר אנטוניו קסאנו בראיון שהעניק ל"סקיי איטליה" בחודש שעבר, אחרי שנה מחוץ למגרשים. "כולם זוכרים את הקסאנטה, אבל השתפרתי. נכון, אני לא מלאך, אבל אני משוכנע שיש לי את היכולת לעשות את ההבדל. עכשיו אני מחכה להתפתחויות. יש כמה קבוצות שמתעניינות, אבל אלך לראשונה שתגיש הצעה קונקרטית".

זו הייתה הלאס ורונה.

הקבוצה מהעיר של רומיאו ויוליה בדקה את אופציית קסאנו כבר בינואר, אבל חיכתה להשלים את חזרתה לסרייה A לפני שביצעה את הצעד שהפך אותה בן רגע לאחת הקבוצות המעניינות באיטליה בעונה הקרובה. עכשיו היא מחזיקה בחומר נפץ שיכול להתפוצץ כזיקוקים באופן מבוקר ואיכותי, אך גם בצורה שתגרום נזק סביבתי. מקרי העבר מלמדים שאצל קסאנו אין ביטוח.

רגע אחרי שחגג יום הולדת 35, "פנטאנטוניו" זוכה להזדמנות אחרונה להציג את כישוריו בסרייה A. הוא אנרכיסט, מעליב שופטים סדרתי ואדם לא ממש יציב שנע בין גאונות לטירוף, אך עדיין כוכב כדורגל. והליגה האיטלקית משוועת לדמויות צבעוניות מסוגו.

אנטוניו קסאנו במדי סמפדוריה, מאי 2016. GettyImages
המשחק הרשמי הקודם. אנטוניו קסאנו/GettyImages

אנטוניו קסאנו נולד שעות לפני הזכייה של נבחרת איטליה בגביע העולמי ב-1982, ולמעשה מאותו רגע נועד לגדולות. הוא פרץ בעיר הולדתו בארי, נרכש על ידי רומא ב-2001, אבל בינואר 2006 לא עמד בפיתוי ועבר לריאל מדריד. למרות הזכייה באליפות, 18 החודשים בספרד לא עשו טוב לקריירה של קסאנו. "אל גורדיטו" (השמנמן) כינו אותו במדריד, שם הספיק להסתכסך עם פאביו קאפלו, האיש שהביא אותו לרומא והאמין בו גם כשאחרים התייאשו.

המאמן הוותיק היה האיש שטבע בנובמבר 2002 את המונח "קסאנטה" (שגם נכנס רשמית ללקסיקון השפה האיטלקית בהמשך) כדי לציין שחקן שלא משחק עבור הקבוצה ובכלל את תופעת קסאנו. למרות זאת, בין השניים היו יחסים מצוינים לאורך תקופה ארוכה. אלא שאז, במסיבת עיתונאים לפני משחק ליגה של ריאל, העז קסאנו לבצע חיקוי של דון פאביו. בניגוד לאחרים, המאמן פחות התחבר להלצה וטען כי מדובר ב"בגידה". בקיץ 2006 הוא שלח את קסאנו להתאמן לבד אחרי שחזר מפגרת הקיץ עם כמה קילוגרמים מיותרים, האשים אותו בחוסר כבוד למקצוע וכינה אותו "אנרכיסט". במקרה אחר, כאשר קאפלו ביקש מהשחקן המחונן לבצע חימום לקראת אפשרות שייכנס כמחליף בדקות הסיום, קסאנו השיב: "לא שווה לעשות את זה בשביל שש דקות משחק".

סמפדוריה חילצה את קסאנו ממדריד וקיבלה ממנו רגעים נהדרים, כולל עונה אדירה ב-2009/10, אז הוביל את הקבוצה יחד עם ג'אמפאולו פאציני לשיא נקודות בליגה ולמקום הרביעי שהעניק כרטיס למוקדמות ליגת האלופות. קסאנו סיפק אז 9 שערים ו-9 בישולים, פאציני הפציץ בעזרתו 19 שערים, אבל בינואר 2011 הם התפצלו. קסאנו עבר למילאן וזכה עמה באליפות, בעוד פאציני חתם באינטר. שנה וחצי לאחר מכן, הם התחלפו בעקבות טרייד שביצעו שתי הקבוצות של מילאנו. עכשיו הם שוב יחד בוורונה, מקווים להזכיר נשכחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני רומא בשנת 2004, אנטוניו קסאנו, פרנצ'סקו טוטי. AP
הצטער שלא הקשיב לטוטי. אנטוניו קסאנו עם הקפטן בימיו ברומא/AP

בזמן שפאציני היה מלך שערי הסרייה B עם 23 כיבושים והוביל את ורונה לעלייה, קסאנו העביר עונה שלמה בלי כדורגל. הקדנציה השנייה שלו בסמפדוריה הסתיימה בסכסוך חוזי עם הנשיא מאסימו פררו, כך שמאז אוגוסט אשתקד ועד ששוחרר רשמית בינואר, קסאנו התאמן בעיקר עם קבוצת הנוער של המועדון. "כששיחק, הוא התלונן ללא הפסקה; וכשלא שיחק, הוא גם לא הפסיק להתלונן", האשים הבוס של סמפדוריה. "דיברתי איתו והיה ברור לשנינו שהזמן שלו כאן הסתיים. אני מחבב אותו, אני הבאתי אותו, אבל עבר זמנו". קסאנו הגיב: "פררו זה אחד שאומר לך היום משהו אחד ומחר משהו אחר. הוא אפילו לא הנשיא האמיתי של הקבוצה".

באיטליה היו כאלה שהציעו לקסאנו לפרוש, אבל פנטאנטוניו לא היה מוכן לשמוע. גם אחרי שקיבל את השחרור בינואר, הוא סירב להצעות מפתות מסין, ארה"ב והליגות במפרץ. הוא אפילו פסל שידוך אפשרי עם האקסית פארמה, למרות האהבה הגדולה לקבוצה שמנסה לשחזר את ימיה ועלתה בינתיים לליגת המשנה. המטרה שלו הייתה אחת ויחידה: לשחק שוב בליגה האיטלקית הבכירה. "הכדורגל זה החיים שלי", הסביר בראיון ל"קוריירה דלו ספורט" בפברואר. אני עדיין יכול ליהנות ולעשות את ההבדל בסרייה A. אני אדם אחר עכשיו, יותר מאוזן ורגוע. אמנם התאמנתי עם הנוער, אבל זו הפעם הראשונה בקריירה שלי ששמרתי על המשקל, ועוד בלי לשחק".

קסאנו אמנם כבש 112 שערים ובישל עוד 76 בכ-400 הופעות בסרייה A, ויש לו 10 שערים ב-39 משחקים במדי הנבחרת, אבל גם הוא מבין שעם הכישרון שלו הוא יכול היה להשיג הרבה יותר. יש לו חרטות. לא על דברים שכתב בביוגרפיה שלו (למשל: "הייתי עם יותר מ-600 נשים, 20 מהן היו מעסקי השעשועים"; "היה לי מפתח לשער האחורי במתחם האימונים בטריגוריה, דרכו הברחתי בחורות למפגשים בחדר ההלבשה של קבוצת הנוער") ותרמו לתדמיתו הקלולסית, אלא בכל הקשור להחלטות המקצועיות.

שלוש פעמים בקריירה סירב ליובנטוס, כולל ב-2001 כשבחר ברומא וגם כשהגברת הזקנה הייתה בליגה השנייה. "יובנטוס רוצה רק חיילים", הסביר ב-2012. והוא, לפחות עד התבגרותו המאוחרת, לא היה מוכן להיות חייל של אף אחד.

ג'אמפאולו פאציני שחקן סמפדוריה חוגג עם אנטוניו קסאנו (שמאל). GettyImages
שוב יפרחו יחד? ג'אמפאולו פאציני לצד אנטוניו קסאנו בסמפדוריה/GettyImages

בניגוד לשופטים ולמאמנים שסבלו ממנו כי לא היה ממושמע, החברים לקבוצה תמיד היו בעד קסאנו. זלאטן איברהימוביץ' העריץ אותו כששיתפו פעולה במילאן, זינדין זידאן שיבח אותו במדריד ועם פרנצ'סקו טוטי היה קשר מיוחד שהתחדש אחרי שנתיים של נתק. קסאנו אפילו היה כן מספיק כדי להודות: "אם הייתי מקשיב ל-10 אחוז מהעצות שטוטי נתן לי, הייתה לי קריירה שונה לגמרי. אם הייתי מקשיב, קרוב לוודאי שהייתי נשאר לצדו ברומא לפחות 10-15 שנים. אפשר להגיד שהרסתי לעצמי כי תמיד הייתי עצלן, אבל השלמתי עם זה. אני שמח בחלקי".

עם ההשלמה הזו, קסאנו חוזר למרכז הבמה במטרה לעשות שמח בסטאדיו מארק'אנטוניו בנטגודי. המאמן פאביו פקיה יקווה ששיתוף הפעולה בין קסאנו לפאציני יצליח לפחות כמו לפני שמונה שנים, וינסה להשליט סדר בקבוצה המופרעת שתכלול עוד גאון חסר יציבות כמו אלסיו צ'רצ'י וכן את המתאבד השיעי פרנקו סוקוליני שנוהג לזנק עם הראש לרגליים של יריביו וכעת ישחק לצד אחיו ברונו. הרבה כישרון טבעי, לא מעט ראשים מסובבים.

אאוגנ'יו פאשטי כבר בן 78, אבל עדיין נהנה כשמזכירים לו את התגלית הגדולה שלו בבארי. "אני מקווה שאנטוניו ישיג פינאלה ראוי לקריירה", אמר השבוע המאמן שנתן לקסאנו את ההזדמנות בקבוצה הבוגרת בגיל 17. "הוא כישרון נדיר שיכול היה לעשות קריירה גדולה בהרבה. אם ישחק בוורונה כמו שהוא יודע, גם חצי שעה תספיק לו". האוהדים ישמחו לראות אותו קצת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully