וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה רכשה את מגן נבחרת קמרון ארנסט מאבוקה

6.7.2017 / 18:36

הירוקים שילמו 350 אלף יורו על כרטיסו של שחקן ז'ילינה, שינחת בישראל לבדיקות, יחתום לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת וירוויח 300 אלף יורו לעונה. החלוץ אזקיאל הנטי מועמד. יעקב בוזגלו נפגש עם המנכ"ל בן דב, פערים בין הצדדים

AP

מכבי חיפה הודיעה הערב (חמישי) כי רכשה את כרטיסו של ארנסט מאבוקה, מגנה הימני בן ה-29 של נבחרת קמרון, אשר שיחק בז'ילינה אלופת סלובקיה מאז שנת 2010. מאבוקה שיחק עם קמרון בגביע קונפדרציות האחרון ברוסיה ועוד לפני כן היה שותף לזכייה באליפות אפריקה. המגן סיכם את תנאיו ויגיע לישראל כדי לעבור בדיקות רפואיות ולחתום רשמית על חוזה לשנתיים, עם אופציה לשנה שלישית. על פי הערכות, סכום הרכישה עומד על 350 אלף יורו והשחקן ירוויח כ-300 אלף יורו לעונה.

מאבוקה הגיע לז'ילינה ב-2010 ומאז לבש את מדיה ב-203 משחקים בכל המסגרות. הוא זכה איתה בשתי אליפויות סלובקיה ובגביע אחד ורשם במדיה 15 הופעות במפעלים אירופים. בנבחרת קמרון יש לו שש הופעות, שלוש מהן בגביע הקונפדרציות לפני כשבועיים.

בנוסף, מכבי חיפה בדקה בימים האחרונים אפשרות לשאול את החלוץ הניגרי ששייך ללוקומוטיב מוסקבה, אזקיאל הנטי (24). מקורבים לעסקה סיפרו היום כי הרוסים עדיין מתלבטים אם להשאילו ולכן העניין מתעכב, אולם אישרו כי נעשתה בדיקה לגבי השחקן. השחקן הושאל בעונה החולפת לבני יאס מאיחוד האמירויות במדיה כבש חמישה שערים ב-12 משחקים. הנטי נרכש רק לפני פחות משנה וחצי, בפברואר 2016, תמורת חמישה מיליון יורו מאולימפיה לובליאנה הסלובנית.

עוד בנושא:

מכבי חיפה מעוניינת בקשר דינמו בוקרשט, אנטון פאליץ'
הכנה: מכבי חיפה והפועל אשקלון נפרדו ב-1:1
מנגינת המנודים: בלוג הקיץ על התופעה שמכבי חיפה מתעקשת להנציח

ארנסט מאבוקה מגן נבחרת קמרון. AP
היישר מהקונפדרציות. ארנסט מאבוקה/AP

אחרי שאישר אתמול לפרקליטו עו"ד רועי רוזן להגיש את התביעה נגד מכבי חיפה, הקשר איסמעיל הגיש היום (חמישי) באופן רשמי את התביעה. ריאן הגיע לאימון בו נטלו חלק ששת השחקנים שלא נמצאים בתוכניות הקבוצה - ארבעת הזרים, אלון תורג'מן ושחר הירש. השחקן טוען בתביעה כי חיפה מונעת ממנו להתאמן עם הסגל הרחב של הקבוצה וכן לא שילמה לו חלק מהמענקים מהעונה שעברה.

על פי כתב התביעה, השחקן תובע את מכבי חיפה בגין ה'צעדים' הבאים:
1. הצהרתי - ביטול ההסכם בין הצדדים ומתן צו עשה דחוף המורה על שחרורו המיידי משורות הקבוצה ללא תמורה.
2. כספי (חוזי): מענקים שלא שולמו בסך 30,250 שקל.
3. חיוב לתשלום שכרו בגין עונת המשחקים 2017/18.
4. פיצוי בגין נזקים לא ממוניים שנגרמו וייגרמו לשחקן בדמות פגיעה במוניטין ועוגמת נפש, בשיעור שאינו בהתאם לשיקול דעת הבורר.

במסגרת התביעה חשף ריאן SMS שקיבל ממנכ"ל המועדון, אסף בן דב במהלך החודשים ינואר עד פברואר 2017. ב-SMS שחשף נכתב: "נעדכן אותך בהמשך ומקווה שנצליח לסגור אותך בהקדם במכבי פתח תקוה", וכן: "אתה חייב למצוא קבוצה, חבל שלא תשחק ארבעה חודשים".

חיפה דורשת דמי העברה תמורת השחקן אך כרגע בני סכנין לא מעוניינת לשלם אלא להשאילו, אך גם במקרה הזה חיפה לא תשחררו בחינם. "אפשרנו לריאן להתאמן אחרי שעבר בדיקות רפואיות. הוא מקבל את אותו יחס של כל שחקן שלא נמצא בתכניות", אמרו במועדון.

עוד באותו נושא

מכבי חיפה מעוניינת בקשר דינמו בוקרשט, אנטון פאליץ'

לכתבה המלאה
חלוץ לוקומוטיב מוסקבה אזקיאל הנטי. GettyImages
שם מעניין. אזקיאל הנטי/GettyImages

בנושא אחר, אביו של מאור בוזגלו, יעקב בוזגלו, נפגש הבוקר (חמישי) פעם נוספת עם מכבי חיפה. הפעם, נפגש בוזגלו האב עם מנכ"ל המועדון אסף בן דב. לאחר הפגישה אמר בוזגלו: "זה נכון שנפגשנו, אבל יש פערים גדולים בין הצדדים. יכול להיות שניפגש שוב בעתיד".

כמו כן חיפה חידשה את השיחות עם מארק ואליינטה בנוגע לאפשרות שיעזוב. השחקן עצמו דורש פיצוי של כשליש מחוזהו תמורת מעבר לא.א.ק אתונה, בעוד שבמועדון מוכנים לשלם את משכורת החודש הנוכחי בלבד.

חיפה ממשיכה להתאמן לקראת היציאה למחנה האימונים ביום שני. אתמול חזר לאימונים גילי ורמוט, שמתאושש לאחר שחלה בימים האחרונים. במועדון טוענים כי בימים הקרובים יצטרף לקבוצה מגן ימני זר. חיפה מעוניינת לצרף גם קשר, כשלוזון בודק אפשרות לצרף קשר עושה משחק, שמסוגל לשחק גם בכנף. אחת האופציות שעומדת על הפרק היא צירופו של מלך הבישולים בליגה הרומנית, קפטן וקשר דינמו בוקרשט אנטון פאליץ'. חיפה כבר פנתה לנציגי השחקן כדי לבדוק את נושא השכר שלו. פאליץ' בן ה-29 שחקן חופשי. בעונה החולפת בישל 15 שערים וכבש עוד שניים. בעבר השתייך לנבחרות הצעירות של קרואטיה ושיחק בין היתר בדינמו זאגרב וא.א.ק לרנקה. "יש מספר מועמדים על הפרק, בימים הקרובים נקבל החלטות. מאמין שעד המחנה שחקן אחד יצטרף אלינו", אמרו במועדון.

שחקן מכבי חיפה, גילי ורמוט. טל לוי
חזר לאימונים. גילי ורמוט/טל לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully