וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "ב-3:1 הייתה תחושה שזה ייגמר בהשפלה"

30.6.2017 / 6:36

בבית"ר לא כל כך ידעו איך לעכל את הניצחון אמש. שכטר: "המשחק הראשון הוא הכי קשה". מימר: "בניון ייתן עונה גדולה בבית"ר". הקבוצה עשויה לחזור לאופציית הבלם הפולני יאקוב רזננצ'יק

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. על אף המהפך הדרמטי והשמחה בסיום, בבית"ר ירושלים לא ידעו איך לאכול את המשחק אמש (חמישי) נגד ואשאש. מקצועית, בית"ר נכשלה בהכנה למשחק, לאו דווקא בהכנה הספציפית של שרון מימר אלא יותר בהכנה הכללית לאורך הקיץ. יותר מדי זחיחות שהביאה להתמהמות עם צירוף בלם מוביל ובניה נכונה של הקישור לאחר עזיבת איינבינדר. התחושה שאת הסיבוב הראשון עוברים בכל סגל כמעט ועלתה לה ביוקר. או כמו שאמר גורם במועדון אתמול: "ב-3:1 הייתה הרגשה שייגמר בתוצאה גבוהה יותר והשפלה שייזכרו הרבה שנים". בבית"ר לפני המשחק דיברו על כך שהחשוב ביותר הוא לא לספוג וסיימו עם 3 שערי חובה שיכולים היו להיגמר גם ב-5. לשרון מימר ישנם הרבה מאוד כאבי ראש לקראת השבוע הבא, זה בטוח יכלול סיעור מוחות עם אלי טביב ואלי אוחנה על מנת שהעונה האירופית לא תיגמר כבר בבודפשט.

סביר להניח שטל כחילה שנכנס כמחליף והיה טוב יפתח בהרכב, ייתכן כי דוד קלטינס ישחק לצד קלאודימיר פריירה בקישור, חן דילמוני עשוי לפתוח במקומו של הייסטר, גם אופציה של שלושה בלמים תיבחן, בבית"ר מבינים שהקבוצה הרכה שעלתה אתמול במושבה לא תוכל לעבור לסיבוב השני. אגב, על אף שהביקורת בסיום הלכה אוטומטית לבלמים, בבית"ר הייתה אכזבה גדולה גם מהזרים: "הייסטר וקונטה עוד לא הגיעו לעונה הזאת, גם לא במשחקי אימון. הם אמורים להיות אחד היתרונות הגדולים שלנו ולא להיראות כל כך רע, גם פריירה לא הצליח להתמודד הגנתית, ככה לא מגיעים לעונת משחקים".

עוד בנושא:

עם שלושה שערים בארבע דקות: בית"ר חזרה מ-3:1 ל-3:4 על ושאש
מימר: "אלוהים היה איתנו". בניון: "מחליפים צריכים להביא שינוי"

שחקן ושאש תמאש קולצ'אר חוגג. ברני ארדוב
יופי של מהפך, אבל מה עם ההגנה?/ברני ארדוב

2. הנקודה החיובית היא שבשורה התחתונה בית"ר גילתה אופי. היא גם עשתה זאת עם שלושה שחקנים של אופי. יוסי בניון שעלה מהספסל באמת גנב את ההצגה. גם בבית"ר לא ציפו ממנו למה שעשה אתמול. לאחר המשחק שרון מימר אמר כי "בניון ייתן עונה גדולה בבית"ר", אך מימר, כמו כל אנשי בית"ר התלבטו תקופה ארוכה אם לצרף את בניון כאשר הכוונה הייתה להביא קשר עם אופי מעט יותר הגנתי כמו שלומי אזולאי שייכנס למשבצת של דן איינבינדר. אחרי שהבינו שאזולאי לא ישוחרר, הלכו בבית"ר על בניון וכעת זכו בכל הקופה. אגב, בסיום הסתודדו סביב בניון הרבה מאוד שחקנים הונגרים כדי לקבל את החולצה שלו אך היא הובטחה לאחד מהם, נגדו שיחק בעבר בצ'מפיונשיפ. בסיום כאשר כולם החמיאו לבניון הוא רק אמר לסובבים עם פרצוף מאושר: "היה לי קשה, משחק ראשון שלי מאז שחזרתי להתאמן, יש עוד הרבה עבודה, העיקר שיצאנו מהבור הזה וקיבלנו ביטחון".

מי שהתקשו יותר אתמול הם איתי שכטר ועידן ורד. המשחק נפתח טוב אך ב-0:1 בית"ר לא הכריעה את המשחק ולאחר שער השיוויון איבדה ביטחון. עדיין, שהיה צריך ברגעי הסיום שכטר ביצע את הסלאלום שהחזיר את בית"ר למשחק. עידן ורד, שהתעקש לפתוח על אף שלא התאמן סדיר בשבוע האחרון וגם איבד מעט את הביטחון לאחר כמה מהלכים לא טובים, הגיע ברגע האמת באחד על אחד קלאסי מול השוער ועשה את ה-3:3. ורד הוא שחקן שלא רואה בעיניים, גם שממליצים על מנוחה הוא ימצא את הבדיקה או הצילום שיוכיחו שהוא יכול לשחק 90 דקות, לפעמים הוא מגזים ועדיף לא לנוח ולא להעמיס על עצמו כי זה רק עלול לפגוע בו, במקרה הזה העקשנות שלו מאוד השתלמה לבית"ר עם המהפך בסיום. בכלל, ניתן לומר כי הביטחון של הדקות האחרונות ושל שלישיית השחקנים המובילים הללו זה הסיכוי האמיתי של בית"ר להשלים את העבודה בשבוע הבא בבודפשט. קל זה לא יהיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בכורה חלומית. יוסי בניון/ברני ארדוב

3. איתי שכטר אמר בסיום: "אמרתי לפני המשחק שאלה המשחקים הכי קשים, המשחק הראשון באירופה, שעדיין קצת כבדים ולומדים את השחקנים החדשים בקבוצה. עובדה שהובלנו והלך והכל פתאום התהפך. המשחקים האלו הם מוקש. עדיין, הוכחנו אופי ונצטרך להביא את האופי הזה גם לשבוע הבא. לא הייתה לי מנוחה אבל תהיה לי מספיק מנוחה אחרי הקריירה, אני מעדיף שלא תהיה לי מנוחה ואני אהיה עם הקבוצה שלי באירופה כמה שיותר".

4. בזמן שההונגרים הובילו 1:3, בבית"ר ראו שחור בעיניים. עזבו את שלב הבתים, אפילו הישג דומה לשנה שעברה, עלייה לסיבוב הרביעי ופלייאוף העלייה לשלב הבתים שווים עבור בית"ר יותר מ-5 מיליון שקל. אם בית"ר תעוף כבר בשבוע הבא מדובר בנזק כלכלי עצום למועדון. אגב, כולם בבית"ר היו משוכנעים אתמול שעם אצטדיון המושבה מלא בקהל התוצאה הייתה אחרת לגמרי. וזהו אולי עוד מסר לאותם אותם שגורמים נזקים, שאם בית"ר לא תעפיל לסיבוב השני להם יהיה חלק לא קטן בזה.

אחוזי ההצלחה של בית"ר במשחקים ללא קהל עד היום עומדים על 32%, אלה אחוזים של קבוצות חלשות שיורדות ליגה. הקהל הוא החלק המכריע בבית"ר ירושלים וללא תמיכה במשחקים הביתיים הסיכויים לעבור פוחתים משמעותית. בינתיים הבהירו ההונגרים לבית"ר כי אוהדיה יזכו לכמות של עד 900 כרטיסים למשחק הגומלין בבודפשט בשבוע הבא כאשר 200 כבר הבטיחו את מקומם. בבית"ר ינסו לסייע לאוהדים ואולי למצוא דיל וטיסה מיוחדת לבודפשט ביום המשחק על מנת לקבל תמיכה כמה שיותר גדול מהאוהדים.

יציעים ריקים במשחקה של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
32 אחוזי הצלחה ללא הקהל. יציעי המושבה הריקים אתמול/ברני ארדוב

5. בבית"ר לא יקבלו החלטות סופיות לגבי הזר שיצטרף עד לאחר הגומלין. יחד עם זאת, כבר אתמול ההחלטה לצרף חלוץ כבר אינה בטוחה. בבית"ר מבינים כי יש צורך בצירוף בלם משמעותי וכבר השבוע עשויים לחדש את המגעים עם יאקוב רזזנצ'יק הפולני, שמוכן להגיע לישראל לחוזה של שנה אחת. במידה שרזזנצ'יק יירד מהפרק, וילפרד מוקה עשוי לחזור לעניינים.

בבית"ר אמרו אתמול: "לגבי חלוץ ישראלי, נוכל לצרף מישהו שישלים את שכטר, בלם ישראלי דומיננטי לא נוכל, משכנו את זה יותר מדי זמן, צריך כבר לפתור את הבעיה הזאת". אגב, בבית"ר עדיין ממתינים לראות מה תחליט מכבי חיפה לגבי אלון תורג'מן ועשויים אף לפנות ליעקב שחר בניסיון להגיע להבנות. בסיטואציה מסויימת גם שלומי ארבייטמן עשוי לעלות על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully