וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין פסק: מהראן לאלה יוכל להתאמן עד להגשת כתב האישום

29.6.2017 / 18:15

אחרי מחלוקת בבית הדין קיבל הדיין את טענת נציגו של חלוץ הפועל חיפה, כי ההשעייה לא אמורה להיות תקפה לאימונים: "זה ניצחון מוצדק". השחקן ויתר על פתיחת בקבוקון B כדי לזרז את ההליך

צילום ועריכה: קובי אליהו

בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל התקיים היום (חמישי) הדיון בפרשת מהראן לאלה, שעל פי תוצאות בדיקת השתן שלו עשה שימוש בחומרים אסורים, בפני הדיין גיורא לנדאו. חלוץ הפועל חיפה, שהצהיר כי עשה שימוש בוויטמינים לצורך הגברת הפעילות בחדר הכושר, ותרופות שונות כטיפול מונע לכאבי שיניים, הושעה לשבועיים. לאחר מחלוקת בין הצדדים הוחלט כי לאלה יוכל להתאמן בינתיים עם הפועל חיפה, עד להגשת כתב אישום בעניינו.

לאלה הגיע לדיון עם נציגו, עורך הדין אייל יפה, ועם תחילת הדיון הודיעו השניים כי הם מוותרים על פתיחת בקבוקון B, על מנת לחסוך זמן בהליך. את ההתאחדות ייצגו התובע ניר רשף ופרקליטה אפרים ברק. נציג של הפועל חיפה לא היה בדיון. יש לציין כי הפועל חיפה תתחיל להתאמן ביום שני.

עוד בנושא:

הפועל חיפה: ג'ייקוב נג'וקו סיכם. סעיף הרכישה: 800 אלף שקל
אחרי שסיכם: באהיה בדרך החוצה. נג'וקו עשוי להגיע להפועל חיפה
הפועל חיפה: ונלו ההולנדית הגישה הצעה רשמית על שמואל שיימן

מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה בדיון בעניינו. קובי אליהו
מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה בדיון בעניינו/קובי אליהו

18:15: התקבלה ההחלטה - לאלה יוכל להשתתף באימוני הפועל חיפה עד סיום ההשעייה לשבועיים והגשת כתב האישום בעניינו.

עורך דינו: "זה ניצחון מוצדק. הסכמנו להשעייה. אני יכול לחייך קצת. חששתי שאם לא אעלה את סוגיית האימונים יגידו שהוא מפר את ההחלטה, אז החלטנו לדבר על זה. הרווחנו 3,000 יורו וחודש ימים בכך שלא פתחנו את בקבוקון B, הזמן חשוב לנו".

17:27: לנדאו סיכם: "לאלה מושעה לשבועיים. המחלוקת היא על מהות ההשעייה". ההחלטה האם החלוץ יוכל להשתתף באימונים בזמן ההשעייה תתקבל עוד היום.

17:22: לנדאו: "אנחנו מסכמים שיוגש כתב אישום בתוך שבועיים. ההשעיה תקפה עד כתב האישום. בכל מה שקשור לגבי אימונים, זה יוכרע בדיון עצמו".

ברק: "סעיף 34(2) יש הוראה מתי אפשר לבטל השעיה זמנית".

לנדאו: "אם בדיון נגיע להחלטה, ותהיה החלטה, צריך להזכיר לשמר את הרציפות. לא ראוי שבהליך כזה נחפה משהו על הדיון"

ברק: אנחנו בעולם אחר. אולי נפנה לערכאה אחרת שתבטל את ההשעיה. זמנית. השעיה זמנית תעמוד עד תום ההליכים. אני לא המצאתי את הכללים".

17:11: לנדאו: "אתה חושב שזאת לא פעילות התאחדות? שחקן קרא קריאות גזעניות באימון. עיתונאי כותב את זה. התובע בודק ויכול להגיש כתב אישום? כן. אז זה שייך.

יפה כעס: "שחקן ימכור משחק ויושעה חצי שנה. יתאמן? כן. יתאמן. למה שלא יתאמן. אפרים ברק, אל תהפוך את התיק לתיק רצח".

17:08: יפה ביקש שהשחקן יתאמן עם הקבוצה, ברק מתנגד. לנדאו: "ההשעיה היא מנדטורית".

יפה: "למנוע מהשחקן להתאמן זה לא מוצדק"

לנדאו: "הכיסוי הביטוחי שלו הוא גם אם הוא נפצע במשחק. האחריות של המועדון חלה באותה צורה בין אם זה באימון או במשחק".

יפה: "לא להתאמן במסגרת הקבוצה זה לא כתוב. כתוב השעיה ואני לא חולק עליה. זה לגבי ענייני התאחדות. הוא מתאמן, יש לו גם ביטוח אישי. זה לא פעילות רשמית. תנו לו להתאמן".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה בדיון בעניינו. קובי אליהו
מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה בדיון בעניינו/קובי אליהו

16:58: יפה התלוצץ: "יש לי חמש יחידות ביולוגיה, מהשבועיים האחרונים יש לי גם שלוש יחידות כימיה.

לנדאו: "בהסכמת הצדדים, השחקן יושעה זמנית בכפוף לכך שתוך 14 יום יוגש כתב אישום?".

יפה: "מסכימים"

לנדאו: "אם כך תוך 14 יום יוגש כתב אישום".

16:56: יפה המשיך: "ההתאחדות קיבלה ממצאים מחייבים. על זה זומנו לשימוע".

לנדאו הציע: "ההשעיה הזמנית היא מנדטורית, אני עובד לפי חוקי פיפא. אין לי שיקול דעת".

ברק: "לא רוצים לגרור את השחקן. האינטרס שלנו הוא האינטרס שלו".

לנדאו: "בואו נסכם על השעייה זמנית לשבועיים. בואו נסכם שבעוד שבועיים אנחנו נפגשים שוב".

16:53: עו"ד יפה נשאל האם הוא מסכים שבקבוקון a אכן שייך למהראן (קטע פרוצדוראלי) וזה ענה: אנחנו לא חולקים על הפרוצדורה של הבדיקה. הבקבוקון הוא שלו. האינטרס שלנו הוא לסיים את התהליך כמה שיותר מהר. אנחנו מודיעים כאן רשמי, אנחנו מוותרים על בדיקת בקבוקון b. המשמעות היא שאנו מתמודדים עם ממצאי בקבוקון a. ככה אנחנו חוסכים זמן".

מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה בדיון בעניינו. קובי אליהו
מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה בדיון בעניינו/קובי אליהו

16:50: אפרים ברק: "אני מבקש לצרף לתיק את תוצאות המעבדה בגרמניה של בקבוקון A. ברגע שהממצאים מגיעיםצלצערכת אדאמס המרכזת את הנתונים יש בקשה או אפשרות לבצע המשך בדיקות. יש שתי אפשרויות לקראת התוצאות שאמורות להגיע ביום שני הקרוב. ייתכן שיהיו חומרים נוספים שמצריכים בדיקה נוספת ואז זה ייקח עוד כמה ימים".

16:43: עוד מפיו של הדיין: "בבדיקה נמצאו שלושה חומרים אסורים. סעיף 5א הרפואי קובע כי נאסר על שימוש בסמים או ממריצים. כמו כן נקבע כי תקנות פיפא ואופא מחייבות את ההתאחדות. במקרה בו נמצא כי לא מדובר בחומרים ספציפיים נקבע כי השחקן יושעה באופן זמני. השחקן ביקש לבצע פתיחה של בקבוקון B.

"בית הדין התבקש להורות על השעיה זמנית על פי התקנונים הרלוונטיים. ההשעיה תימשך עד פתיחת בקבוקון B ואם יתברר כי התוצאות זהות ינקט כתב אישום. ההשעיה הזמנית תימשך עד לתוצאות. אני מבקש להיות פרקטים. אני מניח שלאלה מבין איפה אנחנו נמצאים.

16:37: הדיין לנדאו הבהיר בפתיחה: "אנחנו לא בהליך של כתב אישום. אנחנו פה בעניין בקשה דחופה להורות על השעייה זמנית, עקב ממצא של חומר אסור בגופו של לאלה".

16:30: החל הדיון, פרקליטו של לאלה, עורך הדין יפה: "הדיון היום יתייחס להשעיה הזמנית עד לדיון המשמעתי לגופו. אני בטוח בחפותו ובתום לבו של מרשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully