וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'והאן מרסיאל: "הייתי אמור להגיע לארסנל או אינטר. אח שלי יגיע רחוק"

20.6.2017 / 19:21

אחרי שחתם במכבי פתח תקוה הבלם מדבר על הקריירה שלו ("נעצרה בגלל פציעות"), שיתוף הפעולה עם גריזמן ועל הקריירה של האח ביונייטד: "יש לו פוטנציאל ענק". ראיון

ז'והאן מרסיאל חותם עם מכבי פתח תקוה. דוברות מכבי פ"ת, אתר רשמי
מרסיאל בעת החתימה/אתר רשמי, דוברות מכבי פ"ת

ז'והאן מרסיאל רגיל שבתקשורת שואלים אותו על ההעברה של אחיו אנתוני למנצ'סטר יונייטד. הוא מודע לגודל הציפיות מהאח הקטן, שעבר בספטמבר 2015 לשדים האדומים תמורת סכום שיא (על פי ההערכות, יונייטד שילמה 50 מיליון יורו, סכום שעשוי להגיע ל-80 מיליון בסך הכל, על פי הדיווחים). לא מעט פעמים הוא נחלץ לעזרתו של אחיו, כשהגן עליו בראיונות. העונה ביונייטד לא הייתה קלה, אז שאלנו אותו איך הוא מתכוון לפתח את הקריירה החדשה בישראל וגם על הציפיות מהכוכב הצרפתי.

עוד בנושא:
לידיעה הראשונית על המועמדות של מרסיאל למכבי פתח תקוה

מרסיאל, 26, משחק בטרואה מאז קיץ 2015. קודם לכן שיחק חמש שנים בברסט הצרפתית יחד עם עדן בן בסט. ב-2009 הוא הגיע אליה מבאסטיה. לפני כשבע שנים הוא שיחק בנבחרת צרפת עד גיל 19. את העונה הנוכחית הוא סיים עם שלושה שערים במדי קבוצתו מהליגה השניה ורשם 19 הופעות בסך הכל. הוא אמור להרוויח את החוזה הגבוה בקבוצה, כ-200 אלף יורו לעונה.

ז'והאן מרסיאל מכבי פתח תקוה עם סוכנו. מגד גוזני
מרסיאל בשדה התעופה/מגד גוזני

ב-2010 זכית באליפות אירופה עם נבחרת הנוער עד גיל 19, יחד עם גריזמן ולקאזט. היית חלק מאחת מנבחרות הנוער המפוארות של צרפת. אתה מרוצה מאיך שהקריירה שלך התפתחה?

"אחד הדברים הכי גדולים שהיו לי זה היורו הזה, זה אחד הדברים הגדולים בקריירה שלי. אני מרוצה ממה שהשגתי עד עכשיו, אבל אני יודע שיכולתי להגיע למקומות מאוד מאוד גבוהים. בתקופה מסוימת כמה פציעות גרמו לזה שזה לא יקרה ולא הגעתי למועדונים הגדולים באירופה. הייתי במעקב של המועדונים הגדולים באמת, ארסנל ואינטר בניהם. גריזמן ולקאזט תמיד היו שחקנים מהשורה הראשונה, הם ימשיכו להשתפר עם הזמן. אני שמח מאוד לראות מה קורה להם בקריירה".

עלית העונה לליגה הבכירה עם טרואה. תאר לי את הדרמה של מחזור הסיום, ואחר כך בפלייאוף, בו גברתם על לוריאן מהליגה הבכירה.

"היה הרבה לחץ, זה מה שאני זוכר. בדקה ה-96' היינו בפיגור בסושו, אמיין הייתה בתיקו. הפכנו את התוצאה מפיגור 2:0 ל-3:2, היינו לכמה דקות במקום השני, עם כרטיס אוטומטי, והם בחמישי. בדקה ה-96 הם הבקיעו וירדנו למקום השלישי. בסיום המשחק הזה היינו קצת מאוכזבים, אבל היינו שמחים להגיע לפלייאוף. כשעלינו לליגה הראשונה? זאת כבר הייתה חגיגה ענקית".

מה אתה יודע על הכדורגל הישראלי? כמה התלבטת לפני שהגעת?

"אני יודע שזה כדורגל טכני, דינמי, עם שחקנים חכמים. אמרו לי שחסר פיזיות בליגה הישראלית. אני מקווה להוסיף את המימד הפיזי. אני מכיר את עדן בן בסט נהדר, שיחקנו יחד בברסט. הייתי שמח לחזור לשחק איתו באותה קבוצה, אבל מהיום נהיה יריבים. אגב, פגשתי אותו היום בישראל".

אתה מכיר את אנטואן קונטה. הוא זה המליץ לך להגיע?

"לא, אני לא מכיר אותו. אבל שוחחתי עם אנתוני וארן מבית"ר ירושלים ועם עדן לפני שהגעתי לכאן. הם המליצו לי בחום להגיע. רציתי להתרשם ולראות במו עיני. אז באתי, התרשמתי, וחתמתי במכבי פתח תקוה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מנצ'סטר יונייטד אנתוני מרסיאל. רויטרס
"אני יודע מה אח שלי שווה". אנתוני מרסיאל/רויטרס

בוא נדבר על אחיך, אנתוני. הוא עבר עונה לא פשוטה. אחרי שכבשת צמד בשש דקות, התקשורת באנגליה כתבה בציניות שממוצע השערים שלך יותר גבוה משל האח ביונייטד.

"אין לי מה להגיד על זה, לא מעניין אותי מה הם כותבים. אני יודע מה אח שלי שווה, הוא שחקן גדול. לא אגיד לעולם שהוא החלוץ הטוב בעולם. אני רק יכול לומר - יש כאלה שכובשים 30 או 40 שערים בעונה, אבל אחי עם פוטנציאל ענק, אני יודע מה הוא שווה. והוא יגיע רחוק".

חתמת לשנתיים. אתה מתכנן לחזור למועדון גדול דרך הצלחה בישראל?

"אני בינתיים רוצה להנות ולשחק. נראה מה יהיה בעתיד. אני חושב שאפשר לעשות קריירה טובה מאוד בישראל. אני לא מתכנן את העתיד כעת. רוצה להצליח עם מכבי פתח תקוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully