וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונה על כל הציפיות: נבחרת העונה של 2016/17 באירופה

29.5.2017 / 15:00

הסמלים של יובנטוס, הגיבור השקט של צ'לסי, העוגן של ריאל מדריד, ההברקה של באיירן מינכן והארכיטקט של מונאקו. ומי ניצח במאבק על המקום האחרון בנבחרת - מסי או רונאלדו? 11 המצטיינים של העונה בחמש הליגות הבכירות באירופה

one

בווידאו: משחק האליפות של ריאל מדריד

ג'אנלואיג'י בופון - יובנטוס

ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס אליפות 2016/17. GettyImages
ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס אליפות 2016/17/GettyImages

שחקנים פעילים וכוכבי עבר הביעו בשבוע האחרון תמיכה בהענקת פרס כדור הזהב לג'אנלואיג'י בופון. אם השוער בן ה-39 יזכה לראשונה בקריירה בליגת האלופות, הקמפיין הזה רק יילך ויצבור תאוצה. והוא ראוי לסוף הטוב הזה. אין מנהיג בעל יכולת השפעה גדולה ממנו בכדורגל העולמי, הוא נמצא בטופ כבר יותר משני עשורים ומדי שנה נכנס עם יובנטוס לספרי ההיסטוריה. הגברת הזקנה זכתה בדאבל איטלקי שלישי ברציפות ואפשרה לבופון להשוות את שיא האליפיויות בסרייה A עם שמונה תארים, למרות שהוא סופר גם את השניים שנגזלו. הוא נותר מחויב ורעב כפי שהיה בעבר, מסייע לשחקנים חדשים להשתלב ביובנטוס ומפקד כבר שנים על ההגנה החזקה באירופה. הוא שמר על רשת נקייה ב-21 משחקים בכל המסגרות, לא ספג במשך 690 דקות רצופות בליגת האלופות ובדרך לגמר ספג רק שער שדה אחד. השורה התחתונה ברורה: תנו לג'יג'י להניף את הגביע.

עוד בנושא:

נבחרת התגליות של 2016/17 באירופה
נבחרת המאכזבים של 2016/17 באירופה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ססאר אספיליקואטה - צ'לסי

ססאר אספיליקואטה שחקן צ'לסי אליפות 2016/17. GettyImages
ססאר אספיליקואטה שחקן צ'לסי אליפות 2016/17/GettyImages

בחודשים הראשונים, אוהדי ושחקני צ'לסי התקשו משום מה לבטא את השם ססאר ופשוט קראו לו "דייב" (על שם דמות בתכנית הטלוויזיה "על שוטים ואנשים"). עם הזמן למדו האנגלים להגיד ססאר ואפילו אספיליקואטה, ובעונה החמישית שלו בפרמיירליג הוא גם זוכה להערכה הראויה. "הוא שחקן ההגנה הטוב בליגה, ולמעשה זה נכון לכל שלוש השנים האחרונות", החמיא גארי נוויל. אספי בן ה-27 היה איש הברזל של צ'לסי, כשהשלים 90 דקות בכל 38 מחזורי הליגה. אחרי ששיחק כמגן ימני ושמאלי, הוא קיבל אצל אנטוניו קונטה את תפקיד הבלם הימני בשלישייה האחורית ולא רק שהתעלה בעצמו, אלא לימד את ויקטור מוזס להגן וסייע לדויד לואיז להשתיק את המבקרים. שחקן של מאמן. וכמה סמלי שבמשחק האליפות מול ווסט ברומיץ' הוא הציל שער בצד אחד ובישל למישי בטשואיי בצד השני. במחזור הלפני אחרון גם כבש שער ראשון (לצד ארבעה בישולים) והשלים עונה חלומית. ה-פנים של האליפות השישית.

לאונרדו בונוצ'י - יובנטוס

לאונרדו בונוצ'י שחקן יובנטוס. רויטרס
לאונרדו בונוצ'י שחקן יובנטוס/רויטרס

כמה שחקנים יודו שהניפוי שלהם מהסגל היה מוצדק? כחודשיים אחרי העימות עם מסימיליאנו אלגרי והשעייתו מסגל הקבוצה למשחק מול פורטו, לאונרדו בונוצ'י הסביר ש"האירוע הזה עשה רק טוב - הוא חיזק את הקבוצה וגם אותי באופן אישי". האמת שהתקרית בעיקר חיזקה את מעמדו של אלגרי, אבל גם הבלם הפיק ממנה את המקסימום וכבש לאחר חזרתו שני שערי ליגה (מתוך שלושה העונה - בדיוק כמו בשתי העונות הקודמות), עוד שער במדי נבחרת איטליה ולקינוח גם גול בגמר הגביע, בדרך לדאבל שלישי ברציפות. למרות התקרית המשמעתית ולמרות ההתמודדות הלא פשוטה עם המחלה של בנו, בונוצ'י בן ה-30 שיחק יותר מכל שחקן הגנה אחר של יובנטוס ושמר על מעמדו כבלם הבכיר של אלופת איטליה ואולי של היבשת כולה.

דייגו גודין - אתלטיקו מדריד

דייגו גודין אתלטיקו מדריד. רויטרס
דייגו גודין אתלטיקו מדריד/רויטרס

כמו בופון (וקאנטה, אליו נגיע בהמשך) גם הבלם האורוגוואי שמר על מקומו מהעונה שעברה בנבחרת המצטיינים שלנו. דייגו גודין, שבדירוג 25 שחקני ההגנה הטובים בעולם שפורסם ב"טלגרף" הבריטי סיים במקום השלישי (אחרי בונוצ'י ומרסלו) שוב הנהיג את ההגנה הכי חזקה בלה ליגה, ששמרה על שער נקי ב-17 מ-31 המשחקים בהם נטל חלק. הלוחם הכי קשוח בסגל של דייגו סימאונה אמנם חזר לממוצעים שלו עם אדום אחד ו-11 צהובים, אך גם תרם שלושה שערי ליגה ונגח לעבר שער היריבה 24 פעמים - יותר מכל שחקן אחר בספרד. שוב, כמו בשלוש השנים הקודמות, רק ריאל הפריעה למסע האירופי שלו ושל הקולצ'ונרוס.

מרסלו - ריאל מדריד

מרסלו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
מרסלו שחקן ריאל מדריד/רויטרס

בחודש שעבר השתתף מרסלו ביילסה בכנס מאמנים בריו, החמיא לנבחרת ברזיל, ואז הביט על המאמן הלאומי טיטה ואמר לו: "פיליפה לואיס טוב פי שלושה ממרסלו מבחינה הגנתית, אבל מרסלו נפלא ביציאה שלו קדימה ולכן אתה בוחר בו. גם אני הייתי בוחר בו". לאורך העשור שלו בריאל מדריד, מרסלו ספג לא מעט ביקורות על יכולות ההגנה שלו, אבל בסופו של דבר, כמו שהסביר ביילסה, החסרונות שלו מתמעטים לאור ההשפעה המכרעה שלו על משחק ההתקפה. המגן השמאלי היה אחד השחקנים היציבים והמרשימים ביותר של ריאל, בדרך לאליפות 33 בתולדות המועדון ורביעית שלו. עם שני שערי ליגה, 10 שערים והופעות מצוינות גם בליגת האלופות (כולל משחק ענק בגומלין מול באיירן) מרסלו הוכיח שלמרות ההתקדמות של מתחרה כמו אלכס סנדרו, הוא עדיין המגן השמאלי המוביל של ברזיל ושל הכדורגל העולמי. בריאל, בכל מקרה, אין לו תחליף.

אנגולו קאנטה - צ'לסי

אנגולו קאנטה שחקן צ'לסי נזרק באוויר על ידי חבריו. רויטרס
אנגולו קאנטה שחקן צ'לסי נזרק באוויר על ידי חבריו/רויטרס

הוא אמנם כבש רק שער אחד (לרשת מנצ'סטר יונייטד) והוסיף עוד בישול, אבל אין ראוי ממנו לתואר שחקן העונה בפרמיירליג. אנגולו קאנטה נבחר מטעם הליגה, מטעם העיתונאים ומטעם חבריו השחקנים, כי אף אחד לא יכול היה לערער על השינוי הדרמטי שביצע בצ'לסי ועל חוסר היכולת של לסטר סיטי למצוא לו תחליף. הקשר הצרפתי נמוך הקומה הפך לשחקן השני בסך הכול שזוכה ברצף באליפות אנגליה עם שתי קבוצות שונות, אך להבדיל מקודמו מארק שוורצר, הוא עשה את זה כשחקן מוביל. מחלץ הכדורים הטוב בכדורגל האירופי שמר על הסטטיסטיקה האישית יוצאת הדופן (מוביל את הליגה בחטיפות, השתלטות על כדורים אבודים ותיקולים בשנתיים שלו באנגליה) והצדיק כל פני ששולם עליו. האיש הקטן שגרם לצ'לסי להביט על כולם מלמעלה.

טיאגו אלקנטרה - באיירן מינכן

טיאגו אלקנטרה, באיירן מינכן. AP
טיאגו אלקנטרה, באיירן מינכן/AP

לראשונה בקריירה, הוא שיחק יותר מ-2,000 דקות בליגה. לראשונה בקריירה, הוא פתח ביותר מ-20 משחקים. התוצאה? העונה הטובה בקריירה של טיאגו אלקנטרה. בגיל 26 ובעונתו הרביעית במדי באיירן מינכן, הבן של מאזיניו הפך באופן רשמי לכוכב. לא רק הברקות, אלא יכולת עקבית, אלגנטיות ולקיחת אחריות. והכי חשוב: בלי פציעות. טיאגו קודם לעמדה חופשית יותר כדי לנווט את המשחק של אלופת גרמניה, וב-27 משחקי ליגה הספיק לגעת בכדור 3,110 פעמים (336 יותר מהבא בתור), לייצר 90 אחוזי דיוק במסירות ולהוביל את באיירן אפילו בחילוצי כדור ותיקולים. בעל הבית החדש מימש את הפוטנציאל וגם תרם שישה שערי ליגה (תשעה בכל המסגרות) ועוד חמישה בישולים (שמונה בסך הכול). פפ גווארדיולה טיפח, קרלו אנצ'לוטי קוצר את הפירות.

ברנרדו סילבה - מונאקו

שחקן מונאקו ברנרדו סילבה חוגג. רויטרס
שחקן מונאקו ברנרדו סילבה חוגג/רויטרס

נבחרת העונה לא יכולה להיות שלמה ללא נציגות מאלופת צרפת. אדינסון קבאני אמנם נבחר לשחקן העונה של הליג 1 בזכות 35 שעריו, אבל פריס סן ז'רמן איבדה את האליפות לקבוצה המלהיבה של אירופה, שהמייצג המובהק שלה הוא ברנרדו סילבה. הפורטוגלי הרב גוני סיפק 11 שערים ו-10 בישולים בכל המסגרות (8 ו-9 בליגה) ולמעשה שימש כעושה המשחק של מונאקו, למרות שעמדת המוצא שלו הייתה בצד ימין של הקישור. בעונתו השלישית בצרפת, הקשר בן ה-22 ייצר יותר מצבים מכל אחד אחר בליגה, סחרר מגנים יריבים והיה השחקן הכי מהנה לצפייה בקבוצה הכי מהנה לצפייה. מונאקו צברה 95 נקודות ושברה שיאי מועדון רבים בדרך לאליפות הראשונה שלה מאז שנת 2000, ועכשיו השחקנים שלה הם המבוקשים ביבשת. ברנרדו סילבה היה הראשון שנמכר וכעת יצטרך לעמוד בציפיות גם במנצ'סטר סיטי.

אלכסיס סאנצ'ס - ארסנל

אלכסיס סאנצ'ס שחקן ארסנל. רויטרס
אלכסיס סאנצ'ס שחקן ארסנל/רויטרס

התותחנים נכשלו העונה בליגה, ללא צל של ספק, אבל קשה להתעלם מהעונה הפנומנלית של אלכסיס סאנצ'ס. מבחינת יכולת אישית נטו, הצ'יליאני היה הכדורגלן הטוב בפרמיירליג העונה. לצערו, בניגוד ליתר האלופים בנבחרת העונה, הוא נאלץ לשחק בקבוצה פחות טובה ולא זכה לסיוע הולם. זה לא מנע מאלכסיס לתרום 46 שערים (30 גולים ו-16 אסיסטים) ב-49 משחקים בכל המסגרות, רובם כחלוץ. הארסנל שלו כלל מבצעים אישיים, כדרורים למכביר ומסירות מבריקות, אבל התסכול היה גדול יותר. ולאור העובדה שארסנל לא תהיה בליגת האלופות, הכוכב הגדול שלה מחפש לעצמו בית חדש בגיל 28. לפחות נפרד עם גביע.

רוברט לבנדובסקי - באיירן מינכן

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. רויטרס
רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן/רויטרס

בקרב על תואר מלך השערים בבונדסליגה אמנם זכה פייר אמריק אובמיאנג ממש על קו הסיום, אבל אצלנו העדיפות ניתנת לרוברט לבנדובסקי, אותו גם הסקורר של דורטמונד הגדיר לאחר הזכייה כ"חלוץ הטוב בעולם כיום". הפולני בן ה-28 כבש 30 שערי ליגה בפעם השנייה ברציפות, הוסיף עוד שמונה באירופה וחמישה בגביע, ורבים פרט לאובמיאנג סברו כי הוא החלוץ המרכזי הטוב ביותר העונה ברחבי אירופה. קבאני, הארי קיין ואדין דז'קו סיימו כמלכי שערים בעונת השיא של כל אחד מהם, אך השערים של לבנדובסקי היו שווים גם אליפות חמישית ברציפות.

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

יש מקום רק לאחד משניהם, והפעם זה כריסטיאנו רונאלדו. נכון, ליאונל מסי סיים כמלך השערים של אירופה עם 37 כיבושים בלה ליגה, אבל מי שיכול לנפנף בזהב בסיום העונה הוא הנמסיס הפורטוגלי שלו. למרות שהבקיע פחות מבכל אחת משבע העונות הקודמות שלו, רונאלדו העלה הילוך עם 17 שערים בחודשיים האחרונים של העונה (ליגה וליגת האלופות) כדי לעבור בפעם השביעית ברציפות את רף 40 השערים לעונה, וסחף את ריאל לגמר צ'מפיונס נוסף וכמובן לאליפות הראשונה שלה מאז 2012. זינדין זידאן ידע לתזמן את רגעי המנוחה של הכוכב בן ה-32, וקיבל אותו בשיאו במאני טיים, עם תוספת של 11 בישולים בשתי המסגרות החשובות. האליפות החמישית בקריירה תוביל גם לכדור זהב חמישי?

מאמן העונה: לאונרדו ז'ארדים - מונאקו

לאונרדו ז'ארדים מאמן מונאקו. רויטרס
לאונרדו ז'ארדים מאמן מונאקו/רויטרס

הוא לא רק קטע את ההגמוניה של פריס סן ז'רמן בליגה הצרפתית ולעג לפרויקט הקטארי כשהגיע לפניו לחצי גמר ליגת האלופות, אלא עשה את זה עם מהפך סגנוני מרהיב. אחרי שהציג את מונאקו כאחת מקבוצות ההגנה הטובות באירופה לפני שנתיים, המאמן הפורטוגלי בן ה-42 הצליח להשלים את המהפך ויצר קבוצה אטרקטיבית שכבשה יותר מ-100 שערי ליגה, ניפצה שיאי מועדון וקבעה שיא צרפתי חדש עם 12 ניצחונות רצופים. הוא לא חשש לתת לילד קיליאן אמבפה את המפתחות גם במשחקים מול אריות היבשת, קידם לצדו עוד כישרונות רבים וחתום על העונה הגדולה בתולדות המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully