וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוץ סדום: לורי קופנס טיפסה למקום ה-33 בעולם

דני זקן, איגוד האופניים

10.11.2002 / 14:24

אידלסון הישראלי ובז'סטובה הצ'כית ניצחו במירוץ וולבו הר סדום. לורי קופנס, הישראלית הבכירה סיימה שלישית וטיפסה למקום ה-33 בעולם. יותר מאלף רוכבים השתתפו במירוץ

מרוץ וולבו הר סדום השמיני מירוץ האופנים הבינלאומי הראשון בישראל נערך אתמול בהשתתפות יותר מאלף רוכבים בקטגוריות השונות. מקצה העילית שנכלל בסבב איגוד האופנים העולמי ריתק אליו קהל רב והתאפיין במאבק צמוד ברמה גבוהה בנשים שהוכרע בשל תקלות טכניות ובשליטה מוחלטת מנגד בגברים של הרוכב הישראלי הוותיק אילן אידלסון.

הנשים זינקו למסלול של 31 ק"מ וכבר בקילומטרים הראשונים ברחה שלישיית החוד שכללה את איבון קראפט מגרמניה (מדורגת 10 בעולם), לורי קופנס הישראלית (42 בעולם, חברת הסגל האולימפי של ישראל) מקבוצת וולבו קנונדייל ואינדריסקה בז'סטובה מצ'כיה (56).

לפני תום הסיבוב הראשון נשברו שני ברגים במעביר ההילוכים הקדמי של קראפט, המועמדת לניצחון, והיא המשיכה לרכב עם ההילוכים הכבדים בלבד (שנועדים לירידות או לרכיבת פלטו בלבד) בז'סטובה פתחה פער של 30 שניות בעוד קופנס עוקפת את קראפט בעליות ונעקפת בירידות. הקצב היה מהיר למרות המסלול הטכני רווי אבנים וערוצי נחל שביתרו את תוואי הקרקע. בסיבוב האחרון החלו קראפט וקופנס לסגור על בז'סטובה ואז כארבעה קלומטרים לסיום ארע פנצ'ר בגלגל האחורי של קופנס. קופנס סיפרה אחר כך כי ניסתה לנפח את הגלגל אבל החור היה גדול מדי והיא החליטה שלא להחליף פנימית מה שהיה עולה באובדן זמן רב ולרכוב על החישוק למעשה עד לסיום.

קראפט, בינתיים, צימצמה את הפער בינה לבין בז'סטובה לשניות בודדות אך העליות לפני קו הסיום מנעו צמצום נוסף ובז'סטובה ניצחה (1:41:36) בפער של 24 שניות. קופנס הגיעה שלישית (1:46:24), מאוכזבת, אך לקול מחיאות הכפיים של הקהל הרב. היא תקבל 30 נקודות בדירוג העולמי ותטפס מהמקום ה-42 ל-33 בעולם, שהוא על סף הקריטריון האולימפי, העומד על המקום ה-30.

אילן אידלסון ניצח בגברים

במירוץ הגברים הוכיח אילן אידלסון הוותיק (רוכבי תל אביב) כי לצעירים יש עוד מה ללמוד, כאשר כבר מהסיבוב הראשון נטל את ההובלה ולא איפשר לאיש ממתחריו להתקרב אליו. הוא רכב 40 ק"מ בזמן של 1:59:04 ש'.

שני הגיע דרור פקאץ', בדקה וחצי פיגור ושלישי יורי לוינזון, דקה וחצי אחר כך. הרוכב הסקוטי איאן נמו, בכיר הרוכבים הזרים, התקשה להתמודד עם המסלול המדברי וסיים רביעי. צלעותיו של מיקי בר אור, עורך מגזין "אופנים" ומטובי הרוכבים בארץ, נסדקו לאחר התהפכות ב"סינגל טרק", הקטע האתגרי במסלול.

המירוץ, שאורגן על ידי המועצה האזורית תמר, התקיים בצל ביטולים רבים של רוכבים מחו"ל רובם בשל המצב הבטחוני. מנהל המירוץ, יעקב אקריש, סיפר במסיבת העתונאים כי קבוצה נוספת של רוכבים ממולדביה ביקשה להגיע אך במשרד הפנים סירבו לנפק אשרות בנימוק שיש חשש כי הרוכבים ישארו בישראל כעובדים לא חוקיים. כל נסיונות השכנוע עלו בתוהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully