וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט דרושפאקה? במכבי תל אביב מפנטזים על דיוויד בלאט ובראד וונאמייקר

14.5.2017 / 12:40

חלקים בהנהלת הצהובים היו רוצים לראות את האקס חוזר לעמוד על הקווים, ועוקבים אחר ההתפתחויות בקבוצתו הטורקית. לבלאט ולרכז האמריקאי שמככב תחתיו חוזה חתום בדרושפאקה לעונה הבאה

צילום מסך

פנטזיה שתהפוך למציאות? במכבי תל אביב עוקבים אחר ההתפתחויות בדרושפאקה, שעומדת בפני צומת דרכים לקראת הקיץ הקרוב, וחלק מהגורמים בהנהלה היו רוצים להחזיר את דיוויד בלאט לעמדת המאמן ולגייס את הרכז האמריקאי בראד וונאמייקר. חברת "דואוש", המאמצת את המועדון הטורקית ואחראית לתקציב העתק שלו, לא מסתירה את רצונה לעבור לתמוך בפנרבחצ'ה, ובנוסף לכך ישנו סיכוי גבוה שהקבוצה תאבד את מקומה ביורוליג ותעבור לשחק ביורוקאפ.

אם הצהובים יחליטו ללכת על בלאט, צפויים להם לא מעט מכשולים בדרך: ראשית, למאמן יש חוזה חתום ומובטח לעונה הבאה בדרושפאקה בסכומי עתק המוערכים ב-1.7 מיליון דולר (בדומה לוונאמייקר); מעבר לכך, בעלי "דואוש" הבהיר כי גם אם יעביר את עיקר תמיכתו לפנרבחצ'ה, הוא יעמוד בהתחייבויותיו כלפי דרושפאקה, ואף שתקציבה יקוצץ, הוא יעמוד בחוזים שחתם. לאחרונה אף החתימה 'דאצ'קה' את סקוטי ווילבקין על הארכת חוזה.

אין זה סוד שבין בלאט לבין רבים בהנהלת מכבי תל אביב לא היו יחסים טובים בלשון המעטה, בעיקר בכל הנוגע ל"דור הצעיר" של הבעלים, שרצה בפיטוריו במהלך עונת הזכייה ביורוליג ב-2014, ושעל פי כל הסימנים עומד ליטול מחדש את המושכות במועדון הצהוב לקראת העונה הבאה. בלאט עזב את ישראל לפני שלוש שנים וחצי, כך שגם לסוגיית המיסוי עשויה להיות משמעות מכרעת. בנוסף, הצהובים עומדים לסיים את העונה הזו בגירעון עצום, שעשוי להוביל לקיצוץ בתקציב ולהפחית עוד יותר את הסיכוי לבצע צעד כל כך משמעותי מבחינה כלכלית.

בראד וונאמייקר דרושאפקה מול גוסטבו איון. GettyImages
במכבי מפנטזים עליו. בראד וונאמייקר מול גוסטבו איון/GettyImages

לבלאט, מעבר לאיכות המקצועית, יש כמה יתרונות ברורים שבמכבי מודעים אליהם. בלאט הוא המאמן היחיד שהצליח במועדון בעשר השנים האחרונות, הוא חתום על שתי ההעפלות היחידות של הצהובים לפיינל פור (ועל הזכייה היחידה ביורוליג) בעשור האחרון, והוא היחיד שהצליח לשרוד ארבע שנים רצופות בתפקיד המאמן במכבי בשלושים השנים האחרונות. במכבי מבינים היטב כי את זעם הקהל ואת החשש מנטישת המנויים לא יהיה איש שיוכל לפתור טוב יותר מבלאט.

בעיני גורמים אחרים בהנהלה, שכרגע נראה כי הם המשמעותיים יותר (וגם הריאליים יותר), שרונאס יאסיקביצ'יוס היה ונותר המועמד המוביל למשרת המאמן. שאראס לא אמור לעלות יותר מ-700-650 אלף דולר לעונה, סכום נמוך באופן משמעותי מנקודת ההתחלה במשא ומתן שיהיה או לא יהיה עם בלאט.

וונאמייקר (27, 1.93) היה מועמד למכבי לקראת העונה הנוכחית, לפני שעבר מבאמברג לדרושפאקה. תחת הדרכתו של בלאט הוא הפך לאחד הרכזים המצטיינים ביורוליג עם ממוצעים של 16.7 נקודות, 3.1 ריבאונדים ו-4.6 אסיסטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן דרושאפקה דיוויד בלאט. GettyImages
חוזר לסיבוב נוסף בהיכל? דיוויד בלאט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully