וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש ולא להתראות: הפועל תל אביב, אשקלון וכפר סבא ראויות לרדת יחד

13.5.2017 / 7:30

אלו לא רק אחוזי ההצלחה העלובים והכדורגל הגרוע. התנהלות שערורייתית מכאן ועד איי סיישל, בעלים שמנסה לעבור למתחרה, הלנות שכר, מכות ואזיקים. הפועל תל אביב, הפועל אשקלון והפועל כפר סבא המאיסו עצמן על הליגה וראויות לרדת יחד. אבל מי בכל זאת תזכה מן ההפקר?

יוסי ציפקיס

בווידאו: הפרק העשירי בסדרה "מינוס 9, והפעם: אוהדי הפועל תל אביב מאשימים

במוצאי שבת, בסביבות השעה 22:20, אחת מבין שלוש סוגרות הטבלה תוכתר כשורדת. אבל היא בטח לא תהיה השורדת האולטימטיבית.

הפועל אשקלון, הפועל תל אביב או הפועל כפר סבא - אחת מהן תזכה מן ההפקר ותישאר בליגת העל, אף על פי שהיא לא ראויה לכך. מבחינת רבים מהאוהדים הנייטרלים, לא מגיע לאף אחת מהן. למה? לא רק בגלל אחוזי ההצלחה העלובים (פחות מ-30 מספיקים להינצל) והכדורגל הגרוע. באמת שלא חסרות סיבות.

אז בהשראת הפחתת הנקודות שסידרה לנו פיניש דרמטי בתחתית, ניסינו להגיע לקבוצה ששק החטאים שלה העונה הוא הכי פחות כבד. זו שתינצל. בחסד ולא בזכות.

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב עם אזיקים. צילום מסך
נזק תדמיתי קשה פי כמה. טוטו תמוז באזיקים/צילום מסך

חוויות מתחנת המשטרה

הפועל תל אביב

קשה להישאר אדישים לתמונות שראינו במושבה בשבת שעברה ולאירועי האימון המסכם. כדורגלן במדי משחק מובל באזיקים אחרי שהתקוטט עם שוטרים, שחקן אחר שקפץ מהיציע ותועד מטיח אגרופים באנשי ביטחון (שכמובן החטיפו הרבה יותר), אוהדים תוקפים שחקנים שתוקפים אוהדים. התיעוד של תמוז האזוק, שתוך זמן קצר כבר הגיע לכל מקום בעולם, ייזכר כתמונת העונה של הפועל תל אביב. נזק תדמיתי גרוע הרבה יותר מכל דיון באולם של אורנשטיין ואפילו מירידת ליגה.

ניקוד: 3-

הפועל אשקלון

גם לה לא חסר. יובל נעים מכה אוהד (עדיין עם כאבים באשכים) במהלך תקרית מיותרת עם קהל יריב, היו"ר איתן קסנטיני מתעמת עם האחים ניסנוב ולא שכחנו גם את פטרון הקבוצה, ראש העירייה איתמר שמעוני, שהואשם בקבלת שוחד והפרת אמונים, והשאיר מועדון בחוסר ודאות.

ניקוד: 2-

הפועל כפר סבא

למי ששכח, תמונה באזיקים הייתה גם כאן. סמנכ"ל המועדון גיא בלום נעצר על ידי שוטר אחרי ויכוח קולני ביניהם במהלך המשחק מול הפועל תל אביב (חם בתחתית, הא?) ובין לבין היו גם עימותים בין האוהדים לסתיו שחם (אליו עוד נחזור בהמשך).

ניקוד: 1-

סמנכ"ל הפועל כפר סבא גיא בלום נעצר. מגד גוזני
זוכרים? גם זה קרה. גיא בלום מכפר סבא/מגד גוזני

חוויות מהמחוזי

הפועל תל אביב

מה נגיד ומה נאמר? 100 מיליון שקל חוב, הסתבכויות עם פיפ"א, דיונים משפטיים בלתי פוסקים, ציורים ופסלים משועבדים, וסיפורים מכאן ועד איי סיישל. הניהול הכושל של אמיר כבירי חפר להפועל תל אביב בור כל כך עמוק, שמן הראוי שפתח המילוט שלו יהיה בליגה הלאומית. להנהלה הנוכחית עוד מצפה עבודה רבה.

ניקוד: 3-

הפועל אשקלון

מבחינה ניהולית, אשקלון עדיין בליגה הלאומית. למרות כל הדיבורים על התנהלות שונה מתקופת פרוספר אזגי, בפועל השחקנים שוב חוו עיכובים חוזרים בקבלת המשכורות ולמעשה הקבוצה הלינה שכר. מטריד ללא ספק, אבל למזלה, בליגה כזו יש חטאים גדולים יותר.

ניקוד: 1-

הפועל כפר סבא

מה בער לסתיו שחם לפלרטט עם הפועל תל אביב באמצע העונה? מדוע בעלים של קבוצה אחת מצהיר פומבית על אהבתו לקבוצה אחרת ועל הרצון שלו לרכוש אותה? זו סטירה כה מצלצלת לאוהדים, בטח כאלה שחוו תסריט דומה לאחר הירידה הקודמת. הבוס של כפר סבא כבר הודה כי המהלך כולו היה טעות, ועל טעויות משלמים. העיתוי וההתנהלות לאורך כל תקופת הפלרטוט, הכניסו את הקבוצה שלו לסחרור ששווה ירידת ליגה.

ניקוד: 2-

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. ניב אהרונסון
סיפורים מכאן ועד איי סיישל. אמיר כבירי/ניב אהרונסון

חוויות על כר הדשא

הפועל תל אביב

המשבר הכלכלי-ניהולי יצר כצפוי אנדרלמוסיה גם על כר הדשא. שלושה מאמנים, 43 שחקנים וחוסר סדר משווע. הפועל תל אביב לא מצאה סגנון באף שלב העונה, ב-15 מ-32 משחקיה בליגה לא הצליחה לכבוש, וכמו בחלון ההעברות של ינואר, גם בפלייאוף התחתון הסתמכה בעיקר על אלתורים (בדרך כלל של מוטי ברשצקי) כדי להשיג נקודות.

ניקוד: 2-

הפועל אשקלון

בתחילת העונה הוגדרה כיורדת הבטוחה, אבל איכשהו אשקלון גירדה מספיק נקודות עד ינואר ואז ביצעה מקצה שיפורים בסגל כדי להגיע למחזור האחרון כשהיא תלויה בעצמה. וזו כבר הצלחה. בחלקה השני של העונה, אשקלון הראתה שיש לה גם פוטנציאל להציג כדורגל לא רע. יובאנוביץ' ייצב את ההגנה (חמישה משחקים ללא ספיגה בשבעת המחזורים האחרונים), מנגה שיפר את השימוש באגפים ואיבנצ'יץ' יצר הרתעה בחוד. מבין השלוש, זו הקבוצה שתידרש להכי מעט שינויים אם תשרוד.

ניקוד: 1-

הפועל כפר סבא

בשבועיים האחרונים הקבוצה כבר הבינה שאין לה מה להפסיד והצליחה לנצח (פעמיים ברצף, לראשונה העונה) כשהיא משוחררת מלחץ. אבל לפני כן? רצף עלוב של 16 משחקים ללא ניצחון, מתוכם 11 ללא שער, התקפה אנמית שלא כבשה במשך 675 דקות רצופות והגנה שהתאימה עצמה לימי שישי בצהריים. אל תתנו לצמד הניצחונות לבלבל אתכם, זו עדיין הקבוצה הגרועה בליגה.

ניקוד: 3-

שחקני הפועל כפר סבא. ג'יני
אחרי ככלות הכול, הפועל כפר סבא עדיין הקבוצה הגרועה בליגה/ג'יני

חוויות מן העבר

הפועל תל אביב

אם להשתמש בקלישאת "זו קבוצה שחשובה לליגה", אז מבין השלוש רק הפועל תל אביב יכולה להתאים להגדרה. הדאבליסטית מ-2010 בילתה בליגת המשנה רק פעם אחת (עונת 1989/90) וחזרה לשם מהווה רעידת אדמה ספורטיבית.

ניקוד: 1-

הפועל אשקלון

שתי הקדנציות הקודמות שלה בליגת העל היו חטופות. אשקלון הלכה כלעומת שבאה, תוך עונה אחת. מסורת בליגת העל היא עדיין לא הצליחה לייצר.

ניקוד: 3-

הפועל כפר סבא

אלופת עבר, אבל בעיקר קבוצת הנד-נד האולטימטיבית. עולה ויורדת בלי שאף אחד מתרגש מכך. נשירה נוספת לליגה הלאומית תהיה התשיעית בתולדות המועדון, ואולי המוצדקת מכולן.

ניקוד: 2-

שחקני הפועל תל אביב, גילי ורמוט, ערן זהבי, חוגגים אליפות. יותם רונן
זיכרון רחוק. גילי ורמוט, ערן זהבי וצלחת האליפות ב-2010/יותם רונן

בשורה התחתונה

למרבה הפלא, הפועל תל אביב מגיעה למינוס 9 גם כאן. אחריה הפועל כפר סבא עם מינוס 8 בניקוד המצטבר, ואשקלון זוכה מן ההפקר עם מינוס 7.

העונש ההולם להפועל תל אביב הוא ירידת ליגה יחד עם כפר סבא. בליגה אירופית מתוקנת, היא ככל הנראה הייתה נדרשת להתחיל מחדש בליגה האחרונה. גם המנהלת וההתאחדות שתרמו את חלקן לפארסה ועמדו מנגד, מקבלות את העונש שלהן. כן, הפועל עכו חוזרת.

שחקני הפועל אשקלון חוגגים. לירון מולדובן
יזכו מן ההפקר גם במוצ"ש? שחקני הפועל אשקלון/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully