וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן מתקדמים מכאן? אנטואן גריזמן עומד בפני צומת דרכים בקריירה

2.5.2017 / 14:30

מועדונים גדולים חושקים בו ויהיו מוכנים להוציא הרבה כסף כדי להנחית אותו ולשדרג את מעמדו בגיל 26. מצד שני, הוא מצליח באתלטיקו שמספקת לו אתגר עצום ומאמן שאוהב אותו. מה צופן עתידו של הצרפתי?

one

בווידאו: ה-0:5 של אתלטיקו בשבת, בו גריזמן לא כבש

ב-20 במרץ השנה התראיין אנטואן גריזמן. כוכב אתלטיקו מדריד נשאל, בפעם המי יודע כמה, לגבי עתידו כשברקע דיבורים על מעבר אפשרי למנצ'סטר יונייטד ולריאל מדריד. בראיון עצמו אמר הצרפתי למארקה: "האם יכול להיות שאשחק בריאל מדריד או ברצלונה בעתיד? למה לא. זה החלום של כל שחקן לשחק באחד המועדונים האלה או בבאיירן מינכן". כאן החל גריזמן לסייג את הדברים שלו, אבל לכותרות זה כבר לא הגיע: "אני לא רואה את עצמי באף מועדון שהוא לא אתלטיקו מדריד בשלב הנוכחי. אני שמח במקום בו אני נמצא עכשיו. אין לי כוונה לעזוב את אתלטיקו, לא לפריס סן ז'רמן, לא לסין, לא ל-MLS ולא לרוסיה או למקום אחר". כמו כן, הצרפתי הכחיש שהעתיד שלו קשור איכשהו בעתיד של דייגו סימאונה, שהיה זה ששכנע אותו בקיץ 2016 להאריך את החוזה שלו.

הדברים של גריזמן הציתו חרושת שמועות ודיבורים סביבו וסביב עתידו. כאילו איש לא קרא את המשך הדברים של החלוץ הצרפתי, שמו הוזכר כמועמד לעבור כמעט לכל קבוצה גדולה בתקופה האחרונה, כשהתקשורת האנגלית ממשיכה לקשר אותו למנצ'סטר יונייטד, שצפויה לבלות עוד קיץ של הוצאות אדירות אחרי עונה חלשה. גל השמועות לגבי עתידו של גריזמן העלו את השאלה המתבקשת: האם הוא צריך לעזוב את אתלטיקו מדריד לטובת מועדון "גדול" יותר כמו ריאל, ברצלונה, באיירן מינכן או מנצ'סטר יונייטד? או אולי ללכת לכסף הגדול שפריס סן ז'רמן תוכל להציע לו ולהוביל קבוצה מהמדינה שלו להצלחות? בכל זאת, גריזמן חגג לפני מעט יותר מחודש את יום הולדתו ה-26 והוא נמצא בדיוק בגיל הנכון בו מתחיל הפיק בקריירה. יכול להיות שהקולצ'ונרוס קטנים עליו? ובעצם למה קטנים עליו? הרי אתלטיקו השיגה בשנים האחרונות הישגים גדולים ומשמעותיים בהרבה מזה של רוב הקבוצות שצוינו כאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן אתלטיקו מדריד אנטואן גריזמן. רויטרס
ללכת או להישאר? גריזמן/רויטרס
לאן תלך שיהיה לך טוב יותר מאשר באתלטיקו?", אמר טורס בראיון ל-BBC לפני המשחק של הקולצ'ונרוס מול לסטר סיטי ברבע גמר האלופות, "אין הרבה מקומות כאלה בעולם, אני מקווה שיישאר איתנו לנצח"

מי שניסה לנדב לגריזמן עצה היה חברו לחוד באתלטיקו, פרננדו טורס. בכל זאת, אל ניניו היה זה שעזב את ליברפול לטובת צ'לסי בינואר 2011 כשהיה חודשיים לפני יום הולדתו ה-27. מאותו רגע, הקריירה שלו הלכה ודעכה. הוא נכשל בגדול בסטמפורד ברידג' אחרי שרומן אברמוביץ' הוציא עליו 50 מיליון ליש"ט ולאחר מכן לא הצליח גם במילאן ולא חזר להיות החלוץ הגדול שהיה בעבר. למעשה, עד שחזר הביתה לאתלטיקו ב-2015/16 הוא היה צל של עצמו מהעבר. "לאן תלך שיהיה לך טוב יותר מאשר באתלטיקו?", אמר טורס בראיון ל-BBC לפני המשחק של הקולצ'ונרוס מול לסטר סיטי ברבע גמר האלופות, "אין הרבה מקומות כאלה בעולם, אני מקווה שיישאר איתנו לנצח. באתלטיקו הוא מתמודד על אליפות, על זכייה בליגת האלופות, הוא נמצא באחד המועדונים הכי מכובדים באירופה, אין לו שום סיבה לעזוב".

עם כל הדמיון, צריך לציין שהמצב של טורס בליברפול בשעתו היה שונה לחלוטין. המייטי רדס נפרדו אז מרפא בניטס, כשגם חאבייר מסצ'ראנו וצ'אבי אלונסו עזבו והקבוצה נחלשה משמעותית. לאתלטיקו אין שום כוונה לעשות דבר דומה בקרוב. "אנטואן בן 26 וזה גיל טוב מאוד לפתח את המשחק שלך ולהחליט אם אתה רוצה להיות שחקן טוב או שחקן שנמצא בטופ. היינו בגמר האלופות בעונה שעברה, הוא היה בגמר היורו עם צרפת, אז אני חושב שהוא מבין כמה קשה להיות אלוף. אבל הוא שם. כל העולם נמצא בידיים שלו". פיליפה לואיס גם נשמע משוכנע לגבי השאלה מה צריך גריזמן לעשות ואמר: "כולנו בטוחים שהוא יישאר. הוא משתפר ממשחק למשחק, האיש גאון ואני יכול לראות למה יש הרבה אנשים שחושבים שהוא יכול לזכות בכדור הזהב".

גם בצרפת דנים רבות בנושא עתידו של הכוכב הגדול של הנבחרת, שכמובן גם נבחר למצטיין יורו 2016. שחקן הנבחרת לשעבר יורי ג'ורקאף אמר לאחרונה: "כולם חושבים שאתלטיקו נחותה לעומת שאר המועדונים הגדולים, אבל היא הייתה פעמיים בגמר האלופות בשלוש השנים האחרונות, זכתה באליפות ובגביע. הקבוצה זכתה בהרבה גביעים והגיעה למשחקי גמר. הכול תלוי בגריזמן עצמו, אבל השאלה היא מה יציעו לו".

אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד (ימין) עם פרננדו טורס. GettyImages
"יש לו את כל העולם בידיים שלו עכשיו". טורס עם גריזמן/GettyImages
קרסו: "מנצ'סטר יונייטד? זו קבוצה קטנה. אני מאמין בחוזים שאנשים חותמים, זה נכון לגבי דייגו סימאונה ולגבי גריזמן". ואכן לגריזמן, שהגיע מריאל סוסיאדד ביולי 2014, יש חוזה עד יוני 2021 עליו חתם רק ב-23 ביוני אשתקד. עם זאת ולמרות דבריו של קרסו, בלאקיפ פורסם בתח

גם נשיא אתלטיקו אנריקה קרסו התייחס לאפשרות שהכוכב הגדול שלו יעזוב. כשנשאל האם יש סיכוי שיעבור למנצ'סטר יונייטד, אמר קרסו: "מנצ'סטר יונייטד? זו קבוצה קטנה. אני מאמין בחוזים שאנשים חותמים, זה נכון לגבי דייגו סימאונה ולגבי גריזמן". ואכן לגריזמן, שהגיע מריאל סוסיאדד ביולי 2014, יש חוזה עד יוני 2021 עליו חתם רק ב-23 ביוני אשתקד. עם זאת ולמרות דבריו של קרסו, בלאקיפ פורסם בתחילת החודש שאתלטיקו תהיה מוכנה לשדרג את החוזה של הצרפתי שמשתכר על פי אותו דיווח שבעה מיליון יורו לעונה ל-10 מיליון בעונה כדי להשאיר אותו.

אז נכון, מצד אחד יש מועדונים שיוכלו לשלם לו יותר מאשר אתלטיקו מדריד משלמת לו ויוכלו להציע לו אתגר מקצועי ענק. וכמו שהוא עצמו אמר, כל אחד שחקן חולם לשחק בברצלונה, ריאל מדריד או באיירן מינכן. מצד שני, אתלטיקו מתמודדת עכשיו כבר על כל התארים ובעונה הבאה תעבור לאצטדיון לה פיינטה שמכיל 73 אלף מקומות. לא ממש מועדון בנסיגה, בטח לא ליברפול של טורס בינואר 2011. "כשהייתי בריאל סוסיאדד הרגשתי שאני צריך לעזוב", אמר לאחרונה גריזמן בראיון, "עכשיו, אין לי את הצורך את התשוקה הזו. וגם אם אעזוב, לאן זה יכול להיות? בספרד יש רק את בארסה וריאל מדריד. לבארסה יש את ליאונל מסי, לואיס סוארס וניימאר ולריאל אני לא יכול לעבור בגלל המועדון הנוכחי שלי. גרמניה לא מושכת אותי, צרפת לא כרגע ואנגליה, יש לי הרבה ספקות לגבי חיי הפרטיים. יש שם גשם, מזג אוויר גרוע. אני צריך להיות מאושר בחוץ".

"גריזמן הוא שחקן נפלא", אמר עליו סימאונה אחרי ה-0:1 הביתי מול לסטר סיטי בו סחט הצרפתי פנדל שספק אם הגיע לאתלטיקו וגם כבש מהנקודה הלבנה, "הוא שחקן שלם מאוד. אתה לא יודע באיזו עמדה הוא משחק. הוא עובד בקישור, מבשל כמו מספר 10 ומסיים התקפות כמו מספר 9. הוא שחקן שיודע ששלהי העונה הנוכחית היא זמן חשוב מאוד בשבילו והוא מקבל על עצמו עוד אחריות עם הסטטוס שיש לו והוא עבד קשה כדי להרוויח אותו".

על פי דיווח באס לאחרונה סימאונה יישאר גם בעונה הבאה באתלטיקו ויש תכניות לחזק את הסגל בעמדות הבעייתיות. במועדון גם די משוכנעים שיצליחו להשאיר את גריזמן. סעיף השחרור בחוזה של גריזמן עומד על 100 מיליון יורו, מהם תיאלץ הקבוצה שתחשוק בשירותיו להיפרד. בנוסף, ריאל ככל הנראה לא תוכל לרכוש אותו בשל "אמנת אי אגרסיביות" בין שני הצדדים העירוניים. חרף העובדה שכל הסיבות שמנינו לעיל בהחלט מצביעות על כך שגריזמן צריך להישאר באתלטיקו מדריד, השמועות סביבו נמשכות כל הזמן. אפשר להניח שהצרפתי עצמו די נהנה מהדיבורים האלה ושמח להיות מחוזר על ידי הקבוצות הגדולות בעולם.

שחקני נבחרת צרפת פול פוגבה, אנטואן גריזמן. רויטרס
ישתף פעולה עם החבר הטוב פוגבה?/רויטרס

עוד דבר שצריך לציין הוא השקט והגב שיש לגריזמן באתלטיקו בכלל ומסימאונה בפרט. בתחילת העונה עבר גריזמן משבר כשלא הצליח לכבוש שער בעשרה משחקי ליגה ברציפות, תקופת יובש שהחלה ב-2 באוקטובר ונסתיימה רק בדקה ה-74 מול אייבר עם השער השני ב-0:2 בחוץ. אפשר רק לדמיין מה היה קורה במצב דומה אם גריזמן היה משחק במנצ'סטר יונייטד או ברצלונה, איך התקשורת הייתה יורדת לחייו וקוראת לו פלופ, איך המאמן היה מבקר אותו פומבית. אפשר רק לראות מה שקרה לחברו של גריזמן, פול פוגבה, ביונייטד. באתלטיקו שמרו על שקט תעשייתי כל הזמן וגם בתקשורת הספרדית הקולצ'ונרוס זוכים מן הסתם לשקט תעשייתי יחסית לבארסה וריאל.

"אנחנו תלויים מאוד ביכולת הסיומת של גריזמן כדי לגמור את העבודה שעושה כל הקבוצה", אמר סימאונה אחרי שהצרפתי שבר את הבצורת, "אבל קודם כל מגיעה העבודה הקבוצתית. אנחנו מתחרים על כל כדור והשקענו עבודה חשובה". על האפשרות שייפרד ממנו בקיץ הנוכחי אמר סימאונה: "גריזמן לא יאפשר לי לדרוש ממנו להישאר. לא עשיתי את זה עם דייגו קוסטה או עם רדאמל פלקאו. אני מכבד את השחקנים שנתנו את החיים שלהם בשבילי. מה שבטוח הוא שכל זמן שגריזמן יישאר, הקבוצה והמועדון ימשיכו לגדול".

לסיכום, רוב הסיבות שנמנו כאן מובילות למסקנה שגריזמן צריך להישאר במקום בו הוא נמצא ומצליח עכשיו. מצד שני, יהיה לו קשה מאוד לסרב לכסף הענק שבטח יוצע לו בקיץ ולהכרה בגדולתו דרך מעבר לאחת הענקיות שצוינו כאן. בינתיים, הוא נהנה מכך מהחיזורים הרבים וסביר להניח שתצוגה גדולה מול ריאל מדריד ואולי אפילו עלייה לגמר אלופות שלישי בארבע שנים יעלה את המניות שלו בצורה משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully