וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעומק האויב: לקראת חצי גמר המזרח בין בוסטון לוושינגטון

30.4.2017 / 13:00

המפגשים בעונה הרגילה סיפקו הצצה לאיך שגם הסדרה עשויה להתפתח: תומאס לא הסתדר עם וול וגם ביל חגג, אבל מה יקרה אם הסגל הרחב של הסלטיקס ישחק תפקיד? רביץ מתכונן ומהמר לטובת הוויזארדס

ג'רלד גרין, בוסטון סלטיקס. AP
נשק משמעותי. ג'ראלד גרין/AP

מאזן בעונה הרגילה: 2:2

המאמנים בפלייאוף: בראד סטיבנס 10:6, סקוט ברוקס 36:43.

seperator

איך בוסטון תנצח

בראד סטיבנס יצטרך לקבל החלטה מאוד מעניינת לגבי החמישייה שלו לקראת המשחק הראשון. ההרכב הנמוך עם ג'רלד גרין במקום אמיר ג'ונסון הפך את הסדרה מול שיקגו (יחד עם הפציעה של רייג'ון רונדו), הוא הפך את בוסטון לקבוצה התקפית וזריזה, הריווח שנוצר הפך את הפיק נ' רול בין אייזאה תומאס לאל הורפורד לבלתי ניתן לעצירה, בעיקר כאשר על הורפורד שמר סנטר כבד. אם סטיבנס יישאר עם ההרכב הנמוך, הוא יוכל לאמלל את מרצ'ין גורטאט בהגנה כפי שאמלל את רובין לופז.

מצד שני, מול החמישייה הראשונה של וושינגטון יהיה הרבה יותר קשה לשרוד בסמול-בול. מישהו משחקני החוץ יצטרך לשמור על מרקיף מוריס, שיודע להוריד שחקנים נמוכים לפוסט ולחגוג עליהם. גם בריבאונד יהיה קשה לסלטיקס לשרוד, מול גורטאט, מרקיף ואוטו פורטר שיודע להתגנב לריבאונד התקפה. בעונה הרגילה הוויזארדס אספו יותר מ-30 אחוזים מההחטאות שלהם, בוסטון לא תוכל להרשות לעצמה את זה.

מצד שלישי, אמיר ג'ונסון נראה חסר אונים כששיחק מול שיקגו, הוא לא יצא רק מהחמישייה אלא מהרוטציה, נוכחות שלו תאפשר לסקוט ברוקס לצופף את הצבע בלי לעזוב את הקלעים המסוכנים. כאן מגיע לידי ביטוי היתרון הגדול של בוסטון בסדרה – העומק. סטיבנס לא חייב לבחור בין ג'ונסון לגרין, יש לו על הספסל אוסף שחקנים מגוונים. הוא יכול, למשל, לבחור ביונאס ירבקו, שחקן עם קליעה מבחוץ וגודל שיאפשר לו להתמודד עם מרקיף. העומק של בוסטון יוכל לאפשר לסטיבנס להכתיב את הקצב ולקבוע מגמות בסדרה מול האופציות הדלילות של ברוקס, עדיף שהפעם זה יקרה לפני שמאבדים את הביתיות.

עוד בנושא:

אייזאה תומאס יגיע למשחק 1 מלווית אחותו: "נתחשב ברגשות שלו"
גידול פרא: מה אפשר ללמוד מהעונה המשוגעת של ראסל ווסטברוק
סוף עידן באינדיאנה: בירד התפטר מתפקידו כנשיא, פריצ'רד יחליפו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן בראד סטיבנס בוסטון סלטיקס. AP
מחכה לשלוף שפן מהשרוול. בראד סטיבנס/AP

איך וושינגטון תנצח

החמישייה הראשונה של וושינגטון הייתה אחת הטובות בליגה בעונה הרגילה, ומול בוסטון נראתה טוב במיוחד כשקלעה 124.4 נקודות ל-100 פוזשנים ושלטה לחלוטין בריבאונד. בפלייאוף ניתן להשתמש לדקות ארוכות יותר בשחקנים הבכירים ובחמישיות החזקות, ובתחילת הסדרה חובת ההוכחה תהיה על הסלטיקס שיש להם כלים להתמודד מול החמישייה המצוינת הזאת. עד שהוכחה כזאת תגיע, המשחק הרגיל של הוויזארדס יספיק להם כדי להגיע לזריקה נוחה מתי שמתחשק להם.

מעניין במיוחד שמשחק ההתקפה של החמישייה הראשונה נראה נהדר למרות שג'ון וול התקשה מול בוסטון וקלע באחוזים רעים מאוד, מעניין עוד יותר שחלק גדול מהזמן מי ששמר על וול הוא אייזאה תומאס. גרסת הפלייאוף של וול לא אמורה לתת לזה לקרות, ואם הוא יבהיר בשלב מוקדם שתומאס לא יכול לשמור עליו הוא ייצור בעיות בהגנה של הסלטיקס. סטיבנס עבד קשה כדי להחביא את אייזאה בהגנה מול הבולס, בעיקר כאשר מנסים להביא את השחקן שלו כחוסם בפיק נ' רול וליצור חילוף, מול וושינגטון יהיה הרבה יותר קשה להחביא אותו. יכול להיות שסטיבנס מעדיף את תומאס על וול כדי לא ליצור בלאגן במעבר מהתקפה להגנה כששחקנים יצטרכו לחפש שחקנים שלא שמרו עליהם, מה שיאפשר לוול לעשות את מה שהוא הכי אוהב: לרוץ. בקיצור, אם וול יכריח להרחיק ממנו את תומאס, זה ייצור לבוסטון בעיות מכל מיני סוגים.

על הספסל של סקוט ברוקס אין הרבה, אבל יש את הדבר החשוב ביותר בימינו: שחקני כנף. קלי אוברה ובויאן בוגדנוביץ' הם שני המחליפים הבולטים, ומכיוון שברוקס דליל בשחקני פנים (יאן מהינמי לא נראה בדרך להיות כשיר) הם יאפשרו לו להשתמש בהרכבים נמוכים משלו. לבוסטון אין גוף גדול שדורש התייחסות כמו דוויט הווארד באטלנטה, לכן אל תתפלאו לראות הרכבים נמוכים במיוחד בהם מרקיף מוריס משמש כסנטר ומוקף בארבעה שחקני חוץ. מרקיף עשה עבודה טובה מול פול מילסאפ בסיבוב הראשון ויוכל להסתדר גם עם אל הורפורד. אם וושינגטון תסתבך מוקדם, ברוקס עשוי אפילו להפוך הרכב נמוך כזה לחמישייה הראשונה.

שחקני וושינגטון וויזארדס ג'ון וול, ברדלי ביל. AP
לבוסטון יש תשובה אליהם? וול וביל/AP

למה זו ה-סדרה: וול נגד אייזאה. סדרה כוללת כל כך הרבה מרכיבים, אבל הפעם בהחלט ייתכן שהיא תוכרע בקרב הישיר בין שני הפוינט גארדים המלהיבים האלה, שצפויים גם לשמור אחד על השני לא מעט. איך תומאס יסתדר מול המהירות והפיזיות של וול? איך וול יתמודד עם הזריזות יוצאת הדופן של אייזאה? הולך להיות מאוד מעניין בין השניים האלה. זו גם סדרה בין שני כוחות עולים במזרח, שתי קבוצות שנבנו נהדר סביב הרכז המצוין שלהן וכוללות כמה צעירים מעניינים במיוחד. גמר איזורי יהיה הישג גדול עבור המנצחת ואולי סימן לבאות.

ולתחזית: הדו קרב האישי מכתיב גם את התחזית. וול הגיע לפלייאוף נחוש במיוחד להוכיח שהוא שייך לליגה של הגדולים ביותר ויגיע לסדרה בכושר שיא, תומאס יגיע לסדרה יום לאחר הלוויה של אחותו. בעונה הרגילה לבוסטון לא היה פיתרון גם לבראדלי ביל (באופן מפתיע, אייברי ברדלי לא הסתדר איתו), ויחד עם היתרון בריבאונד יש לוושינגטון עמדת מוצא טובה יותר. ההגנה של הוויזארדס מזייפת בתקופה האחרונה, אבל במשחקים האחרונים מול אטלנטה כבר נרשם שיפור וההרכב הנמוך אמור לפתור בעיות בסיטואציות מסוימות. התחושה הראשונית היא שזה הזמן של וול. 2:4 לוושינגטון.

ג'ון וול, וושינגטון וויזארדס, מול אייזאה תומאס, בוסטון סלטיקס. AP
מי ייקח? תומאס שומר את וול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully