וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: עבריין מורשע בהימורים לא חוקיים מעורב בניהול בני יהודה

אלירן עובד טוען שהוא רק "תורם", אבל שום מספר שהוא "הבעלים" ועובדים במועדון טוענים שהוא האיש החזק שם יחד עם אברמוב, חברו. בגזר הדין נכתב: "חומרת המעשים מתחדדת נוכח המפגש בין עבירות ההימורים לעבירות הלבנת ההון". אברמוב: "בני יהודה מנוהלת כדת וכדין". תחקיר

אלירן עובד. יוסי ציפקיס
תורם או בעלים? אלירן עובד/יוסי ציפקיס
"המשיבים עסקו בפעילות העבריינית באופן יומיומי במשך שנים, תוך מודעות ברורה לאופי העברייני של מעשיהם, וכל זאת לשם בצע כסף"

לפני מספר שבועות הגיעה לידי מערכת וואלה! ספורט הקלטה של איש העסקים אלירן עובד, המקורב מאוד לברק אברמוב, הבעלים של בני יהודה. באותה שיחה מוקלטת פנה אחד מאוהדי הקבוצה אל עובד והתחנן בפניו שיחזיר את פדרו גלבאן. לאחר מסע שכנועים עובד עצמו אמר שישקול את הדברים בחיוב, אבל בין השורות פלט כמה משפטים מדהימים בהם אמר שהוא האיש ששם את הכסף בבני יהודה. בשיחה עובד מדבר כמו האיש שמקבל את ההחלטות.

העובדה הזו היא מדהימה כי עובד הוא עבריין מורשע. ובין אם הוא תורם דומיננטי מאוד בניהול המועדון, סתם תורם כהגדרתו או אחד "הבעלים" בבני יהודה, כפי שאמר לנו המנג'ר יצחק שום, מדובר בסיפור בעייתי מאוד. השם אלירן עובד, איש עסקים בן 32 כיום, לא ממש יגיד הרבה לאנשים. אולם בדיקה מהירה באינטרנט קושרת אותו להרשעה בהפעלת אתר הימורים בלתי חוקי ובהלבנת כספים. מדאיג? חכו שתקראו את פסק הדין.

פסק הדין לא משאיר מקום לספק. במסמך הערעור לבית המשפט העליון נגד אלירן עובד, דוד חכמון ואדיר כבירי מ-14 במאי 2012, נכתב: "המשיבים עסקו בפעילות העבריינית באופן יומיומי במשך שנים, תוך מודעות ברורה לאופי העברייני של מעשיהם, וכל זאת לשם בצע כסף. שנית, חומרת המעשים של המשיבים מתחדדת נוכח המפגש בין עבירות ההימורים לעבירות הלבנת ההון, שפוגעות הן במהמרים ומשפחותיהם, והן באינטרסים כלכליים ולאומיים של המדינה ובשלטון החוק. שלישית, המשיבים ביצעו את העבירות באמצעות רשת האינטרנט, המאפשרת לבצע עבירות הימורים והלבנת הון בהיקף בל יתואר. לשיטתה, עניין זה מלמד על עומק התחכום והיצירתיות שהושקעו בביצוע המעשים".

ברק אברמוב בעלים בני יהודה עם אלירן עובד. לירון מולדובן
"להגיד שאני הבעלים של בני יהודה או אחד ממקבלי ההחלטות זה הזוי.". אלירן עובד ביציע/לירון מולדובן
עובד: "ברק חבר שלי, אני בא לכל המשחקים, הכל בסדר. בין זה לבין להיות בעלים, יש מרחק גדול. כאשר ישעמם לי בחיים אולי אהיה בעלים של קבוצת כדורגל"

על הנייר, עובד לא מחזיק בתפקיד רשמי בבני יהודה. אבל עובדים במועדון מספרים על מישהו שמאוד מעורב בניהול הקבוצה. לא עוד תורם – משהו בעייתי בפני עצמו כשמדובר בעבריין מהסוג הזה – אלא אחד ששם כסף ומשפיע, כפי שתכף תראו. עובד מגיע להרבה ישיבות, מעורב בבניית הקבוצה, קשור לרוב ההחלטות.

החלטנו להרים טלפון לעובד ולברר איתו עד כמה ההשפעה שלו גדולה. באותה שיחה, בה עובד לא ידע שמדובר בראיון לשם פרסום, הוא לא התבייש בכך שהוא תורם כסף לבני יהודה, אבל התרחק מכל הגדרה גדולה יותר כמו – האיש החזק במועדון. "אני אחד ממקבלי ההחלטות?", ענה עובד. "רחוק מזה. אני אוהד בני יהודה הרבה מאוד שנים, תורם לקבוצה הרבה מאוד שנים, עוד מתקופת משה דמאיו. ברק חבר שלי ופה זה נגמר. שומי אמר לך שאני אחד הבעלים? אז כנראה יש לו בעיית זיכרון בגיל שלו".

"אני מקורב לבני יהודה שנים", ממשיך עובד, "מכיר את כל המועדון, ברק חבר שלי, אני בא לכל המשחקים, הכל בסדר. בין זה לבין להיות בעלים, יש מרחק גדול. כאשר ישעמם לי בחיים אולי אהיה בעלים של קבוצת כדורגל. כרגע זה ממש לא בראש מעייני. אני אוהד הקבוצה ונהנה לעזור לה".

"ברק יכול להתייעץ בנושא כדורגל הרבה פעמים", מוסיף עובד, "אבל בסופו של דבר הוא מקבל את החלטות לבד. כמו שאתה מתייעץ עם חברים לגבי כל מיני דברים. להגיד שאני הבעלים של בני יהודה או אחד ממקבלי ההחלטות זה הזוי. אין לי מושג מה התכניות לגבי העונה הבאה, אני מאוד מקווה שננצח בחמישי ונישאר בליגה. אחרי כן, אם לברק יהיו תכניות, יכול להיות שהוא יעדכן אותי בזמן אמת או ירצה להתייעץ איתי. ויכול להיות שהוא יקבל את ההחלטות לבד. הוא בעל הבית. אני אספר לברק שחושבים שאני האיש החזק במועדון ונראה מה יהיה לו להגיד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלירן עובד. יוסי ציפקיס
אחרי העלייה לגמר הגביע הוא ירד לדשא וחגג עם השחקנים כמו בכיר לכל דבר. אלירן עובד/יוסי ציפקיס
עובד מעורב מאוד בתהליך קבלת ההחלטות בבני יהודה, וחשוב גם לציין שגם העונה הוא תרם כספים גדולים למועדון. על פי הערכה, מדובר בסכום כמעט כפול מימי דמאיו

הקלות שבה אלירן עובד מתייחס לטענות שהוא חלק מהבעלות החדשה על בני יהודה, בהחלט מעוררת ספק. שוב, כל הזרמת כסף על ידי עבריין מורשע היא בעייתית, אבל בבני יהודה מספרים לנו שממש לא מדובר בתורם בלבד. צלמי וואלה! ספורט, נציין, עקבו אחריו במספר משחקים, ועובד מתנהל שם כמו דמות מאוד בכירה בניהול המועדון. אחרי העלייה לגמר, למשל, הוא ירד לדשא וחגג עם השחקנים כמו בכיר לכל דבר.

עובד לא זר בשכונת התקווה ובאמת, כמו שאמר בעצמו, שימש בשנים האחרונות כספונסר של הקבוצה עוד מימי משה דמאיו. לפי הערכות, עובד הכניס לבני יהודה של דמאיו כ-100,000 שקלים בשנה, שמתוכם היה רוכש מנויי זהב ולוגו של חברה בבעלותו היה חלק מלוחות הפרסום של הקבוצה. לטענת אנשים בבני יהודה, חלקו של העבריין המורשע לשעבר בבני יהודה היה של תורם בלבד. "הוא שנים נחשב לתורם וזה היה כל תפקידו", מספר גורם בכיר לשעבר. "הוא אוהד שרוף של הקבוצה שרצה לעזור ושם זה נגמר".

השדרוג במעמד של עובד, מספרים בבני יהודה, הגיע יחסית מהר עם העברת הבעלות לברק אברמוב. בהתחלה זה היה עדיין בקטן, סוג של אוזן קשבת לבעלים וכמובן תורם, אך לאחר שאברמוב התעמת עם אבי נמני, שעזר לו מאוד בתחילה בנושאים המקצועיים, עובד הפך יותר ויותר דומיננטי.

מה הסיבה למעמד הניהולי הגבוה של עובד? לא ברור. אולי אברמוב היה צריך אנשים נוספים שיסייעו לו בתחילת הדרך, ואולי הסיבה אחרת. השורה התחתונה זהה: עובד מעורב מאוד בתהליך קבלת ההחלטות בבני יהודה, וחשוב גם לציין שגם העונה הוא תרם כספים גדולים למועדון. על פי הערכה, מדובר בסכום כמעט כפול מימי דמאיו. וכך, יחד עם הקרבה לבעלים החדש, גדלו הסכומים שעובד מזרים לבני יהודה וגדלה השפעתו.

בעלי בני יהודה ברק אברמוב עם המנהל המקצועי יצחק שום. יוסי ציפקיס
מתנהל מול עובד כמו מול בעלים. יצחק שום/יוסי ציפקיס
שחקנים סיפרו שאברמוב ועובד צעקו לא פעם אחת על הצוות המקצועי במחצית ובסיום המשחקים. יש הטוענים שיש לו השפעה על שיקולי ההרכב

הסיפור הראשון אליו השתרבב שמו של עובד היה עם פדרו גלבאן. גורמים המקורבים לשחקן ולמועדון קושרים את עזיבת הארגנטינאי בתחילת העונה לעובד. ככל הנראה, הוא היה מבין מתנגדיו הגדולים ואחת הסיבות שגלבאן מצא את עצמו באשקלון בקיץ.

ככל שהעונה התקדמה, יותר ויותר שמועות על דברים לא מקצועיים יצאו מכיוון בני יהודה. קשה להבין איך מאמן כמו אריק בנאדו הסכים להתנהלות סביבו, אבל על פי מספר גורמים עובד למעשה היה מעורב בקבלת החלטות מקצועיות ואף בהחתמת שחקנים. יש הטוענים כי חלק מהשחקנים הונחתו על בנאדו, ללא רצונו. בפועל, בקיץ, יחד עם ברק אברמוב האיש שמקבל את החלטות הוא עובד. סוג של מנהל מקצועי או עוזר לבעלים, לא ממש חשובה ההגדרה.

הלחץ בבני יהודה גבר כבר בשבועות הראשונים של העונה ואתו הגיע הפיצוץ כשהנהלת הקבוצה החליטה לשחרר את אסי בלדוט, אביעד בורלא, מיקי סירושטיין ואמיר כהן. לטענת יודעי דבר, עובד היה בין המעורבים בקבלת ההחלטות. בערך מאותה תקופה, וכמעט באופן קבוע, אברמוב ועובד, יחד עם המנכ"ל יוסי כהן, מבקרים בתדירות גבוהה בחדר ההלבשה. שחקנים בבני יהודה מספרים כי מתחילת העונה הסיפור הזה חוזר על עצמו.

בינואר האחרון, למשל, מספרים אנשים בבני יהודה עובד היה ממש האיש החזק במועדון. כפי שנכתב למעלה, יצחק שום, שהובא כמנהל המקצועי, מתנהל מולו כאילו הוא אחד הבעלים. שחקנים סיפרו שאברמוב ועובד צעקו לא פעם אחת על הצוות המקצועי במחצית ובסיום המשחקים. יש הטוענים שיש לו השפעה על שיקולי ההרכב.

אגב, בהפועל תל אביב סיפרו לוואלה! ספורט השבוע שאחת הסיבות שהגישו תלונה במשטרה על כשרות המשחק בין בני יהודה לאשקלון קשורה לנוכחות של עובד בשכונה. האם זה הוכחה למשהו? ממש לא. אבל זה גם לא משנה. עבריין מורשע לא יכול להזרים כסף לקבוצת כדורגל, גם לא להיות "ספונסר", כמו שהדוברת רונית אשכנזי מכנה אותו, ובמקרה של העונה זה אפילו חמור יותר - עובד הוא לחלוטין צלע חשובה בניהול בני יהודה, עם טביעות אצבע ברורות בהחלטות המועדון. גם אם זה לא רשמי, זה חמור מאוד.

ברק אברמוב בעלים בני יהודה. לירון מולדובן
"בני יהודה מנוהלת כדת וכדין". ברק אברמוב/לירון מולדובן

תגובת ברק אברמוב:

אין לי מושג מה נאמר לוואלה, על ידי מי, אם נאמר, ולמה נאמר. בני יהודה מנוהלת כדת וכדין על ידי העמותה באמצעות ועד העמותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully