וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברו. והחלום: סיפור ההצלחה הלא שגרתי של דני קרבחאל מריאל מדריד

22.4.2017 / 7:00

הוא בכה המון, שבר את הכלים בלא מעט אימונים, ומוריניו התעלל בו בגלל נקמנות במאמן אחר בריאל. דני קרבחאל עבר דרך ארוכה וקשה עד שהפך לאחד המגנים הטובים בעולם. סיפורו הלא שגרתי, כולל האצבע המשולשת בקלאסיקו הקודם

רויטרס

בווידיאו: הניצחון של ריאל במחזור האחרון

בשנת 2005 חנכה ריאל מדריד את מתחם האימונים הנוכחי שלה, שנמצא בוואלדבבאס שעל יד שדה התעופה בבירת ספרד. כמה חודשים לפני כן, במאי 2004, קיימו הבלאנקוס אירוע הנחת אבן הפינה הראשונה במתחם, כאשר מי שהגיע לטקס היה לא אחר מאשר אלפרדו די סטפאנו האגדי. בריאל חיפשו מישהו מבין 250 ילדים שיגיע להצטלם עם שחקן העבר של המועדון בטקס ובחרו דווקא בילד בן 12. הילד החמוד עם תסרוקת הקארה הבלונדינית היה לא אחר מאשר דני קרבחאל, שזכה בכבוד בו זכה ב-1989 פפ גווארדיולה בברצלונה, כשהיה בן 18 ונבחר להשתתף בטקס כזה על ידי יוהאן קרויף ולצדו.

קרבחאל (25, 1.73 מ') הגיע רק שנתיים לפני כן למועדון אליו חלם להגיע מיום הולדתו כמעט, וכבר נחשב לכישרון מבטיח כל כך שנבחר להשתתף בטקס כזה. הוא התחיל לשחק כדורגל כשהיה בן שבע ב-ADCR למאנ'ס הקטנטונת שנמצאת באזור מגוריו דאז, לגאנס הסמוכה למדריד. קרבחאל הרשים מהר מאוד והצליח להתקבל לילדים של ריאל מדריד, אותה אהד מאז עמד על דעתו. למרות המעבר החלק וההתקדמות המהירה למועדון הפאר מבירת ספרד, לא הכול הלך חלק לקרבחאל בנעוריו. למעשה, רחוק מאוד מכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דני קרבחאל שחקן ריאל מדריד. GettyImages
גדל במועדון, הלך וחזר מהדלת הראשית. קרבחאל/GettyImages

קרבחאל היה ילד רגיש ופגיע מאוד. בכתבה שנערכה עליו ב-AS בתחילת החודש, חזרו אל שכונת ילדותו ושמעו שם מאנשים שעד היום לא שכחו את הילד הפרפקציוניסט שתמיד הסתובב ברחוב עם כדור ותמיד בכה כשהדברים לא הסתדרו לו או כשלא קיבל 100 בבית הספר. הוא היה אובססיבי לכדורגל מילדות והיה מגיע לבית הספר בכל בוקר חצי שעה לפני פתיחת הלימודים כדי לשחק עם חבריו. בשלוש השנים וחצי שלו במועדון הקטנטן בלגאנס, קרבחאל היה חלק מקבוצת ילדים מצוינת שהפסידה רק פעם אחת בכל התקופה הזו. הוא היה משחק באותה תקופה עם מגני ברכיים כיוון שאמא שלו התעצבנה שהילד הצנום ונמוך הקומה חוזר הביתה בכל יום עם שריטות ברגליים.

באחד הימים קרבחאל הקטן היה כל כך עצבני שבמהלך משחק בו קבוצתו הייתה בפיגור 2:0 וחזרה ל-2:2, הוא החליט לרדת מהמגרש כיוון שהיא לא הצליחה לכבוש את השלישי. הוא נכנס לרכב ממרר בבכי ואמר לאבא שלו לנסוע משם. האבא אמר לו לשבת ולחכות עד שהמשחק יסתיים. "אם אתה לא רוצה לשחק, אז אתה לא תשחק, אבל אתה הולך להמתין עד שהמשחק יסתיים", הוסיף. המאמן שלו דאז מנואל נבאסקס סיפר: "דני היה ילד מורכב אפילו באימונים. אם משהו לא היה הולך כמו שהוא רצה, הוא היה נשכב על הדשא, בוכה ומתחיל להלום בדשא עם האגרופים שלו".

דני קרבחאל שחקן נבחרת ספרד (ימין) מול תומר חמד שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
עד הנבחרת הוא הגיע. קרבחאל מול תומר חמד/רויטרס

ב-2010 עלה קרבחאל לריאל מדריד קסטייה ששיחקה בליגה השנייה בספרד. הוא רשם שתי עונות טובות מאוד תחת המאמן אלברטו טוריל - אותו הוא מגדיר עד היום כטוב ביותר שאימן אותו - אבל לא קיבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת כשז'וזה מוריניו מעדיף את מייקל אסיין על פניו. היחסים בין קרבחאל למוריניו יצאו לדרך ברגל שמאל ומאז לא השתנו בהרבה. ב-2010, כשרק עלה לקסטייה, שמע המאמן על השחקן הכישרוני וביקש לצרף אותו למסע המשחקים של ריאל לארצות הברית. יום לפני הטיסה, הלך קרבחאל לים עם חברים שלו ונחתך ברגלו מאבן במים. הוא נפצע ולא יצא עם הקבוצה הבוגרת למסע שלה. מוריניו לא סלח ולא שכח ובשנתיים הבאות לא נתן לו לשחק אפילו פעם אחת בקבוצה הבוגרת. בעצם הייתה פעם אחת שהוא היה אמור להיות בסגל, אבל זה היה בתנאי שטוריל לא ייתן לו לשחק בקבוצה השנייה. טוריל כן נתן לו לשחק, מוריניו התעצבן והשאיר את המגן הצעיר בחוץ.

קרבחאל בעצם היה קורבן של מאבק גדול בין טוריל למוריניו שהתנהל מעל הראש שלו ועל חשבונו. מוריניו לא סבל את מאמן ריאל קסטייה, לא שיתף שחקנים מהקבוצה במשחקים של ריאל מדריד והעדיף שחקנים שקשורים לסוכן שלו. טוריל אפילו הגיע לצפות פעם באימון של מוריניו כדי לראות את השחקנים שלו נוטלים חלק בו, אבל המאמן הפורטוגלי שלח אליו את עוזרו אייטור קראנקה כדי שיגרש אותו בהפגנתיות משם.

ביוני 2016 נזכר קרבחאל באותם ימים ואמר למארקה: "הרגשתי שאני מוכן לגמרי לשחק בקבוצה הראשונה, אבל למאמן באותה התקופה, מוריניו, לא היו תכניות בשבילי והוא לא בנה עליי. הוא היה אופורטוניסט ואמר שאני צריך שנה במקום אחר בשביל להתפתח. העדפתי ללכת לליגה אחרת באירופה מאשר להישאר בקסטייה ששיחקה בליגה השנייה. עזבתי את מדריד ועברתי לבאייר לברקוזן".

ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
ניהל קרב עם מאמן אחר בריאל על חשבון קרבחאל. מוריניו/רויטרס

ב-2012/13 עבר קרבחאל, כפי שהוא עצמו אמר, לבאייר לברקוזן תמורת חמישה מיליון יורו. הקבוצה מהריין תמיד דגלה ודוגלת בכדורגל התקפי, קרבחאל - שתמיד רצה להיות חלוץ - נהנה והצליח שם מאוד. בתום עונה אחת הוא אף נבחר לאחד משלושת המגנים הימניים המוצלחים ביותר בליגה, אחרי פיליפ לאהם (הבחירה הקבועה) ואטסוטו אוצ'ידה משאלקה. העיתון בילד אפילו בחר בו כמגן הימני המצטיין של אותה עונה. קרבחאל התגורר בדיסלדורף לצד חברו מהימים בנבחרת הצעירה, אלברו דומינגס, ששיחק בבורוסיה מנשנגלדבאך, ובין השניים התפתח קשר טוב, על אף שהם מגיעים משני צדדים אחרים של העיר (דומינגס מאתלטיקו). השניים גם מצאו מסעדה בשם "אל לאסו" בה היו אוכלים ביחד פאייה ובכל פעם אחד אחר היה משלם, תלוי בתוצאות.

בלברקוזן אהבו מאוד את קרבחאל וגם הוא אותם, אבל החלום שלו נשאר זהה: להיות המגן הימני של ריאל מדריד. בתום העונה הראשונה שלו במערב גרמניה שיחק לו המזל, מוריניו נשלח אחר כבוד מהברנבאו וריאל החליטה לרכוש אותו בחזרה כשהיא מנצלת את אפשרות הרכישה בחזרה תמורת 6.5 מיליון יורו.

"אנחנו עצובים מאוד שדניאל כבר לא אצלנו", אמר אז המנהל המקצועי של לברקוזן רודי פלר. "ידענו מההתחלה שריאל תזהה את הערך המקצועי שלו מהר מאוד. הוא היה כל כך טוב ומשכנע העונה ולכן ההחלטה של ריאל לא הפתיעה אותנו בכלל". קרבחאל החמיץ את המשחק הראשון של העונה ומשחק נוסף בשל השעיה, אבל פרט לכך שיחק ב-32 מ-34 המשחקים של הקבוצה באותה עונה, כולל בישול בניצחון המפתיע 1:2 מול באיירן מינכן (הטרבליסטית באותה עונה) באליאנץ ארנה. מצלצל מוכר?

קרלו אנצ'לוטי (מימין) עם זינדין זידאן ריאל מדריד 2014. GettyImages
אנצ'לוטי דווקא התלהב מאוד וגם זידאן המשיך בקו הזה/GettyImages

"חזרתי למדריד בסיטואציה אחרת. יש הבדל גדול בין להגיע לקבוצה כשחקן נוער מקסטייה לבין לחזור לקבוצה אחרי תקופה מוצלחת במקום אחר וכשאתה עם סטטוס מוכח", אמר.

קרלו אנצ'לוטי, שהחליף את מוריניו, החזיק מאוד מהכישרון הצעיר ולימים אף דווח כי הוא רוצה לרכוש אותו לכשיגיע לבאיירן מינכן. בתקופה של אנצ'לוטי בברנבאו, קרבחאל קיבל קרדיט ושיחק לא מעט, הוא גם היה שותף מלא בשתי הזכיות בליגת האלופות (האחרונה כמובן תחת זינדין זידאן), אבל את השדרוג המשמעותי ביכולת שלו הוא עשה רק השנה למרות שהחמיץ את היורו בקיץ בגלל פציעה. אפשר היה להבחין בכך בצמד המשחקים מול באיירן מינכן כשהתמודד טוב מול האגף השמאלי של הבווארים, שכלל את דייויד אלאבה ופרנק ריברי, וגם היה פעיל מאוד בהתקפה, כולל בישול לרונאלדו באליאנץ ארנה.

המגן, שבעבר היה מסוכן בהתקפה אבל לקה מעט בחלק ההגנתי, הראה נגד באיירן איזה שדרוג משמעותי עשה גם בצד האחורי של המגרש, איזה כושר גופני עילאי יש לו וכמה השתפר מבחינה פיזית. גם בתקשורת הספרדית החמיאו לקרבחאל מאוד אחרי ה-1:2 באליאנץ ארנה והיללו אותו לצד רונאלדו כמובן.

זינדין זידאן אוהב מאוד את קרבחאל ואת העדות לכך ניתן לקבל מהעובדה שהוא אחד השחקנים היחידים בסגל העשיר והרחב של ריאל שאין לו מחליף שקרוב לרמתו. המגן הימני הטבעי שיושב על הספסל של הבלאנקוס הוא דנילו, שלא שותף בכל המשחקים גם כשקרבחאל עצמו היה פצוע בינואר. כשדנילו כבר כן שיחק, הוא היה רע נגד סלטה ויגו וסירב ללחוץ את היד לזידאן כשהוחלף בדקה ה-80. המאמן הצרפתי הוריד אותו אל הספסל ודנילו עצמו אפילו ספג קריאות בוז במשחק שלאחר מכן, בו נאצ'ו תופקד כמגן ימני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אצבע משולשת אחרי השוויון הדרמטי בקלאסיקו הקודם/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרבחאל גם עשה העונה שטות אחת די גדולה כשסימן לאוהדי ברצלונה אצבע משולשת אחרי שער השוויון של סרחיו ראמוס בקאמפ נואו בקלאסיקו הראשון של העונה. יממה לאחר מכן קרבחאל צייץ: "אני רוצה להתנצל על המחווה שעשיתי לחלק מהאוהדים ועל זה שהגבתי לעלבונות שלהם. זה משהו שאסור שייעשה".

עכשיו, רגע לפני הקלאסיקו השני של העונה - שיכול גם להיות זה שיסגור די סופית את סיפור האליפות בלה ליגה - קרבחאל יקבל עוד הזדמנות להראות שהוא ומרסלו מהווים את הצמד ההגנתי הטוב בעולם בכושרם הנוכחי. אם גם ישמור את האצבעות שלו לעצמו, מה טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully