וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידו אקסברד בראיון: "בליגה הלאומית יותר קשה להבקיע מבליגת העל"

14.4.2017 / 7:00

רגע לפני משחק העונה מול האקסית מנתניה, חלוץ הפועל עכו מדבר על ההצעות המעליבות בישראל ("הציעו לי משכורת חייל"), החוזים שנפלו באירופה ("הכל היה סגור"), ההצלחה של באר שבע ("לא מפתיעה אותי") והעתיד: "ליגת העל לא עושה לי את זה, זה לא בראש מעייני"

עידו אקסברד שחקן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
מוכן ומזומן למשחק העונה. עידו אקסברד/אדריאן הרבשטיין
"אני רואה מועדונים כמו רעננה וכמו קרית שמונה ולא רואה שום הבדל. הייתי במספיק מועדונים וההתנהלות היא מצוינת. בעכו, אם מעבירים את המשכורת בחמישי או בשישי לחודש, מבקשים סליחה. זה קורה רק במעט מאוד מועדונים בארץ"

בקיץ 2015 רצה מאמן בני סכנין דאז אלי כהן להחתים את עידו אקסברד בקבוצה. החלוץ שסיים עונה מצוינת עם 21 שערים בליגה הלאומית חיכה להצעה רשמית, כשבמקביל, גם קבוצות כמו הפועל חיפה והפועל כפר סבא לטשו עיניים. אקסברד, שכבר בילה כמה וכמה עונות בליגה העליונה, ראה איך הוא חוזר לבמה המרכזית באחת הקבוצות "הקטנות" של ליגת העל, אלא שאז הפתיע איזי שרצקי עם הצעה מקרית שמונה. החלוץ שהאמין שהמספרים שרשם בלאומית ישוחזרו גם בליגה הראשונה לא קיבל יותר מדי הזדמנויות, התקשה לשחזר את יכולתו וכבר בחודש ינואר שב לליגת המשנה. כעת, אחרי עונה טובה מאוד בהפועל עכו, אקסברד יגיע היום (שישי, 16:00, 5+ לייב) למשחק העונה מול האקסית מכבי נתניה וינסה לנקום בה על הדשא ועל הדרך לקרב את קבוצתו הנוכחית לליגת העל. רגע לפני, הוא התפנה להעניק לוואלה! ספורט ראיון נרחב.

חשבו אחרי שהפועל עכו ירדה שהיא תיעלם, אתה ידעת שהעונה הזו תיראה ככה?

"כן, כמובן. הייתי הרכש האחרון וידעתי טוב מאוד לאן הקבוצה מכוונת".

מי שתנצח היום היא כבר עם רגל וחצי בליגת העל?

"אפשר להגיד שכן, למרות שבכדורגל אי אפשר לדעת כלום. זה ייתן דחיפה ענקית למי שתנצח במשחק".

יש זכות קיום בליגת העל למועדונים כמו עכו, שנתמכים על ידי העירייה ובקושי מביאים קהל למגרשים?

"אני רואה מועדונים כמו רעננה וכמו קרית שמונה ולא רואה שום הבדל. הייתי במספיק מועדונים וההתנהלות היא מצוינת. בעכו, אם מעבירים את המשכורת בחמישי או בשישי לחודש, מבקשים סליחה. זה קורה רק במעט מאוד מועדונים בארץ".

אם לא תעלו ליגה זה ייחשב ככישלון?

"כן, זה יהיה כישלון גדול. כל העונה היינו במקומות ראשון או שני אז ברור שאם לא נסיים שם זה יהיה כישלון".

יש רצון להוכיח היום שאתם הקבוצה הכי טובה בלאומית?

"למשחקים העונה מול נתניה לא הגענו. אני לא מאמין שזה יחזור על עצמו, אני כן מאמין שנחזור עם תוצאה טובה".

עוד בנושא:

שישי בלאומית: מכבי נתניה מארחת את הפועל עכו למשחק העונה

עידו אקסברד שחקן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
אי-העפלה תהיה כישלון. אקסברד/אדריאן הרבשטיין
"אני לא בליגת העל בגלל כסף ולא בגלל שום סיבה אחרת. המצב המשפחתי גרם לי להחליט ללכת לליגה הלאומית. אני מאוד בטוח בעצמי ויודע מה אני שווה. בליגה הלאומית זה אפילו יותר קשה להבקיע מליגת העל"

אקסברד בילה עונה אחת במכבי נתניה - 2013/14 - במהלכה כבשה 13 פעמים וסייע לה להעפיל לגמר גביע המדינה ולליגת העל, אולם בעונה שלאחר מכן עזב למכבי אחי נצרת. כשנשאל האם תהיה לו מוטיבציה מיוחדת היום, השיב: "באמת הייתה לי עונה גדולה אז בנתניה ואם היינו לוקחים את הגביע אז בכלל זו היתה עונה שנכנסת להיסטוריה. נהניתי שם בסך הכול. מהעונה ההיא הבנתי הרבה דברים על הכדורגל, ואין לי ציפיות לשום דבר. בהתחלה נפגעתי מאוד ממה שקרה שם. הייתי החלוץ הבכיר עם 15 שערים והייתי בטוח שימשיכו לתת לי את הקרדיט. בסוף הבנתי שלא רצו אותי שם ולא רציתי להיתקע. אני לא יודע למה לא רצו אותי".

כשאתה רואה את היכולת של החלוצים בליגת העל, אתה לא מאוכזב שאתה לא שם?

"אני לא בליגת העל בגלל כסף ולא בגלל שום סיבה אחרת. המצב המשפחתי גרם לי להחליט ללכת לליגה הלאומית. אני מאוד בטוח בעצמי ויודע מה אני שווה. בליגה הלאומית זה אפילו יותר קשה להבקיע מליגת העל".

אתה אמנם רק בן 28, אבל יש תחושה שהקריירה שלך התפספסה. אתה מרגיש ככה?

לא, כי אני יכול להיות בשנה הבאה בליגת העל ולעשות עונה טובה. בסוף מסתכלים על סטטיסטיקה, ואם מסתכלים על סטטיסטיקה, אז חוץ משתי עונות אני עם 10-20 גולים כל עונה".

תרצה להישאר בהפועל עכו אם תעלו?

"ברור שארצה. גם כשעליתי עם נתניה רציתי להישאר. אבל אי אפשר לדעת מה יהיה בכדורגל".

באילו אספקטים אתה רואה את הירידה ברמה של ליגת העל והלאומית?

"קבוצות בליגה העל, מלבד הגדולות, משקיעות כסף אך ורק כדי להישאר בליגה ולא בשביל שום דבר אחר. ללא שום מטרה. וזה מוריד את הרמה. גם לא רוצים להשקיע בשחקנים צעירים וזה פוגע בכל הכדורגל. חוץ ממכבי תל אביב, באר שבע וחיפה, אף אחת לא מוציאה כסף. אם הייתי היום בן 24 אולי היו חושבים עליי אחרת".

אילו הצעות מעליבות קיבלת?

"אחרי העונה המצוינת באחי נצרת הציעו לי קבוצות מליגת העל משכורת של חייל, לצורך העניין. אני מסתכל על עצמי ויודע שאני שווה איקס כסף כי אני יודע שאני שווה 15-20 שערים בשנה. וזה מה שמנחה אותי".

מה קרה בקרית שמונה? איזי שרצקי טען שהוא חיכה להחתים אותך הרבה מאוד זמן ובכל זאת לא קיבלת את הזדמנות

"לא תשמע ממני מילה אחת רעה על המקום. זה מקום מדהים שנותן הזדמנות לשחקנים צעירים. אני לא יודע למה לא קיבלתי הזדמנות. כנראה גם לי הייתה אשמה בזה שלא קראתי את המפה מספיק מהר. היו הרבה מאוד שינויים בעונה הזאת והיה הרבה יותר סיכוי להיכשל מאשר להצליח. הציפיות לא התאימו למציאות שהייתה בקבוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עידו אקסברד עירוני קרית שמונה עם אדריאן רוצ'ט. יוסי ציפקיס
"לא קראתי את המפה מספיק מהר". אקסברד על תקופתו בקרית שמונה/יוסי ציפקיס

הייתה לך תקופה בבאר שבע, האמנת שהמועדון יכול להגיע למקומות כאלה גבוהים?

"כן, זה לא הפתיע אותי. בזמנו למשחקי ירידה היו מגיעים 12-13 אלף איש וידעתי שלמועדון הזה יש כוח. מה שהשתנה זה הכסף שאלונה שמה. נכון שהייתה סטיגמה בהתחלה שעובדים עליה עם הכסף שהיא משקיעה. בשורה התחתונה, היום היא זורקת הרבה יותר כסף מההתחלה, אבל היום היא זורקת אותו ביעילות".

צובט לך שאתה לא שם דווקא שהמועדון כל כך מצליח?

"אני לא מסתכל על הדברים ככה. אם אני לא שם עכשיו, אז כנראה שזה לא היה צריך להיות. כשהייתי בקבוצה היו שחקנים מצוינים אבל זה רחוק מאוד ממה שיש שם היום".
גם טרנר שינה את המועדון?

"ברור. היינו מתאמנים ליד וראינו את הבנייה, אבל אף אחד לא חשב שזה יהפוך לכזה מפלצת. הקהל לא מגיע רק בגלל הקבוצה, אלא גם בגלל האצטדיון. זו חוויה".

בשנה הבאה שוב נראה אותך בלאומית, או בליגת העל?

"אני לא אומר את זה משחצנות, אבל ליגת העל לא עושה לי את זה. זה לא בראש מעייני. כל שחקן רוצה להגיע לטופ, וכביכול ליגת העל זה הטופ, אבל צריך שהתנאים יהיו בהתאם".

בשביל לשחק בקבוצה גדולה תהיה מוכן לוותר על כסף?

"השאלה כמה כסף. הכל תלוי מה יהיה המצב ואלו הצעות יהיו לי. ברור שכשאתה מקבל הצעה מקבוצה מדרג ב' אתה חושב בצורה אחת ואם אתה מקבל הצעה מקבוצה מדרג א' אתה חושב אחרת, כל דבר זה לגופו".

פספסת גם את אירופה בדרך

"גם בקיץ היה לי חוזה סגור בשוויץ בז'נבה. אף אחד אפילו לא יודע את הסיפור. יצאתי למחנה האימונים מהפועל פתח תקווה ישר לשם. אחרי שבוע של אימונים קיבלתי שם חוזה וראיתי אותו בעיניים. לא יודע למה זה לא הסתדר, צריך את הסוכנים. גם בקזחסטן הכל היה סגור, אפילו אשתי כבר הכינה את המזוודה ובכתה שאני הולך ואמרה לי: 'בסכום שאתה הולך להרוויח אני לא יכולה להגיד לך לא'. אבל גם זה לא יצא לפועל. זה לא חוסר מזל, אין לי תלונות. אם אתה לוקח את כל הקריירה שלי עד היום, חוץ משנתיים לא טובות - אחת מהן בבאר שבע ובעונה שעברה בקרית שמונה ובפתח תקווה - כל העונות שלי עד היום טובות, עם מספרים. אני לא מצטער על שום דבר. צריך גם מזל והחלטות נכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully