וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק המרכזי: צעירי אנדרלכט מתכננים לעקוץ את יונייטד ורומרו

יהונתן אליהו בשיתוף Winner

13.4.2017 / 16:00

עם שוער המשנה בין הקורות, יונייטד יכולה להסתבך בקלות מול יורי טילמאנס ויתר הכישרונות הבלגים. מה הסיכוי שמוריניו יופתע? ומה אפשר ללמוד ממפגשי העבר? לקראת המשחק הראשון ברבע גמר הליגה האירופית

ויין רוני מנצ'סטר יונייטד. AP
הנה אחד שלא יהיה שם. רוני/AP

שעה ומקום: 22:05 (אצטדיון קונסטנט ונדן סטוק, בריסל)

ראש בראש במפגשים האחרונים:

24/10/00: אנדרלכט - מנצ'סטר יונייטד 1:2
19/9/00: מנצ'סטר יונייטד - אנדרלכט 1:5

שימו לב ל: יורי טילמאנס (אנדרלכט), זלאטן איברהימוביץ' (יונייטד)

שחקן אנדרלכט, יורי טילמאנס. GettyImages
מסוגל לעשות הרבה צרות. טילמאנס/GettyImages

ניתוח מקומי: הסבירות של השדים האדומים להעפיל לליגת האלופות דרך הפרמיירליג הולכת ופוחתת, לכן שלא כמו בדרך כלל, היא מרכזת את מירב מאמציה לזכייה בתואר השני בחשיבותו ביבשת. ליונייטד יש זיכרונות מתוקים מאוד מהמפגשים מול אנדרלכט מהעבר הרחוק - בשנת 1956 היא קבעה מול הבלגים את הניצחון הגדול בתולדות המועדון עם 0:10 היסטורי, ובשנת 2000 היא הביסה אותה 1:5 באולד טראפורד - אבל כל זה קרה מחוץ לאדמת בלגיה - שם קורים ליונייטד דברים אחרים לגמרי כשהיא נתקלת ביריבה מבריסל.

במפגש הקודם מולה בבלגיה, אי שם בתחילת המילניום הנוכחי, אנדרלכט ניצחה 1:2, וגם מאזנה הביתי מול קבוצות אנגליות לא רע בכלל (רק בעונה שעברה ניצחה 1:2 את טוטנהאם בבית בליגה האירופית). שתי הקבוצות מגיעות למשחק בכושר טוב למדי: אנדרלכט אמנם סיימה ב-0:0 עם גנט במחזור הליגה האחרון בבלגיה, אבל לא הפסידה אפילו פעם אחת בחודש האחרון, בעוד יונייטד סיימה לאחרונה בשתי תוצאות תיקו רצופות בפרמיירליג, אבל חזרה לעצמה עם 0:3 מרשים על סנדרלנד ביום ראשון. עוד פרט חשוב: היא מגיעה למשחק ללא ויין רוני הפצוע, וככל הנראה שוב תפתח שוער המשנה סרחיו רומרו בין הקורות, משום שדויד דה חאה עדיין מתאושש מפציעה.

ההימור המופרע: למרות שיחסי הכוחות נוטים על הנייר לטובת יונייטד באופן די מובהק, יש כאן פוטנציאל להפתעה גדולה. אנדרלכט מציגה חלק התקפי עם כמה כישרונות משובחים, בראשותו של ילד הפלא הבלגי יורי טילמאנס, בן 19 שכבר מחוזר על ידי הגדולות באנגליה, כולל יונייטד עצמה. טילמאנס, לצד לוקאש תאודורצ'יק שמרבה לכבוש לאחרונה, מסוגלים לגרום אי נוחות רבה להגנה של יונייטד, שממילא חשופה ופגיעה כשסרחיו רומרו ניצב בין הקורות. ז'וזה מוריניו נחשב למאסטר בהתגוננות במשחקים מהסוג הזה, אבל מול המהירות והכישרון המתפרץ של הבלגים, אל תתפלאו אם זה יסתיים בשניים ואפילו שלושה כיבושים לרשת האנגלית. ההימור המופרע שלנו: 1:3 לאנדרלכט.

ההימור הבטוח: למרות חסרונו של ויין רוני, ההתקפה של יונייטד נראית בכושר הבקעה טוב מאוד לאחרונה, במיוחד כשמדובר בזלאטן איברהימוביץ', שכבש ובישל מול סנדרלנד והרשית גם מול אברטון במחזור הקודם. כשכל כך הרבה עומד על הכף מבחינת קבוצת הפאר האנגלית, קשה להאמין שהיא תיפול, ובכל מקרה היא לבטח תנסה להעביר את ההכרעה לגומלין באולד טראפורד. 0:1 קטן ליונייטד משער או בישול של זלאטן נראה כמו התרחיש הסביר ביותר.

השורה התחתונה: יונייטד איכותית, כישרונית ומנוסה יותר במעמדים מן הסוג הזה, אבל מי כמו מוריניו יבוא לשחק טקטי ומבוקר כדי לצאת בתוצאה סבירה לקראת הגומלין. הרבה שערים לא יהיו כאן, לדעתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully