וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה להתקפה, כרגיל: לדני אלבס יש הרבה מה להוכיח מול ברצלונה

11.4.2017 / 8:25

אחרי כמה חודשים מתסכלים ביובנטוס, דני אלבס ניסה לחזור הביתה, לברצלונה. אלא שהקטלאנים סירבו, מה שהוביל אותו למתקפה חסרת תקדים על ראשי המועדון. כעת, הוא מגיע למפגש "מוזר" עם האקסית ורוצה להוכיח, שוב, שאין לו מחליף ראוי

one

בווידיאו: ההפסד של ברצלונה מול מלאגה בשבת

"הם היו מאוד שקרנים ולא הכירו תודה על מה שעשיתי. הם לא כיבדו אותי. העובדה שעזבתי בלי שהם קיבלו עליי כסף הייתה סגירת מעגל נהדרת עבורי"

תזמון זה עניין של טיימינג. בינואר האחרון, דני אלבס פנה מתחת לרדאר לראשי ברצלונה ובדק את האפשרות לחזור לקבוצה. הוא לא התאקלם ביובנטוס, הם לא ממש מצאו לו מחליף והאיחוד נראה הגיוני לכל הצדדים. אלא שלמרות שהברזילאי יצר קשר מספר פעמים, אצל אלופת ספרד סירבו לשמוע על האפשרות והבהירו לאלבס: "הזמן שלך כאן נגמר".

אלבס ספג את העלבון וחיכה בשקט, עד לרגע הנכון מבחינתו. ב-14 בפברואר, בארסה הושפלה עם 4:0 בחוץ מול פריס סן ז'רמן. סרג'י רוברטו פתח כמגן ימני באותו משחק וקצת מלפניו שיחק אנדרה גומש, שאחרי העזיבה של אלבס, נרכש בקיץ מוולנסיה תמורת 35 מיליון יורו. השניים הללו עבור התעללות באותו ערב בעיר האורות והחיסרון של אלבס באגף ימין של הקטלאנים, כמו גם חוסר היכולת של הקבוצה למצוא לו מחליף ראוי, הורגשו יותר מאי פעם. שישה ימים לאחר אותה תבוסה, וכשהוא עדיין "בצד המנצח של הפרידה", אלבס פרק את אשר על לבו.

"אני אוהב שאוהבים אותי. אם לא רוצים אותי, אני עוזב", אמר בראיון לעיתון הספרדי "ABC", כאשר נשאל על הסיבות שהובילו לפרידה מברצלונה אחרי שמונה עונות חלומיות, "בשלוש השנים האחרונות שלי במועדון כל הזמן שמעתי שאני בדרך החוצה, אבל ההנהלה אף פעם לא דיברה איתי. הם היו מאוד שקרנים ולא הכירו תודה על מה שעשיתי. הם לא כיבדו אותי. העובדה שעזבתי בלי שהם קיבלו עליי כסף הייתה סגירת מעגל נהדרת עבורי".

אלא שמאז אותו נאום תוכחה, בארסה פתאום שוב על הסוס. סרג'י רוברטו הפך למלך קטלוניה עם השער האגדי בגומלין מול פ.ס.ז' והקבוצה כולה מוכנה להסתער על כל התארים ובראשם, ליגת האלופות. מי שינסו לעמוד בדרכה הם יובנטוס, ודני אלבס, שמגיע לרבע הגמר עם הרבה חשק לסתום פיות.

דני אלבס שחקן יובנטוס. רויטרס
אלבס רצה לחזור, נתקל בסירוב ופתח את הלב/רויטרס
למרות הקאמבק המדהים מול פריס סן ז'רמן וההתאוששות הכללית לאחרונה, הבור שהותיר אלבס, שבישל עשרות שערים לליאו מסי בשנים המשותפות שלהם, עדיין בולט וגדול

מה שהרתיח את אלבס יותר מכל בהתנהלות של ראשי ברצלונה ובעיקר של המנהל המקצועי רוברט פרננדס הייתה העובדה שהקבוצה לא הציעה לו חוזה חדש עד שספגה את אותו עונש איסור העברות מפיפ"א. פתאום, רק כשהיא נתקעה, היא נזכרה בו. אז הוא חתם על חוזה חדש, אבל עם סעיף לפיו הוא יכול לעזוב בסיום העונה, מה שאכן קרה. "עשיתי להם תרגיל, בסגנון שלהם", אמר אלבס הכעוס, "למנהלים של ברצלונה אין שום מושג איך לטפל בשחקנים שלהם".

החוזה האחרון עליו חתם אלבס בקאמפ נואו אמור היה להגיע לסיומו רק ביוני הקרוב, אבל עוד לפני שהעונה החולפת הסתיימה כבר היה ברור שהוא עוזב ואחרי חרושת שמועות ארוכה, הוא חתם לבסוף לשנתיים ביובנטוס. ביוני 2015 אלבס היה חלק מההרכב שניצח 1:3 את הגברת הזקנה בגמר ליגת האלופות, בדרך לזכייה השלישית שלו במפעל. כעת, הוא חולם לעזור לביאנקונרי להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות לראשונה מזה 21 שנה. אם יעשה זאת, אחד השחקנים המעוטרים בתולדות הכדורגל המודרני (34 תארים עד היום) יצטרף לרשימה אקסקלוסיבית (פיקה, אינייסטה, מסי, צ'אבי וסיידורף) שזכו בצ'מפיונס ארבע פעמים.

"אני לא מבין איך ברצלונה הסכימה לשחרר ככה את אלבס, מבלי למצוא לו קודם מחליף ראוי", אמר שחקן העבר האנגלי טרי גיבסון, המשמש כיום כפרשן הליגה הספרדית ב"סקיי ספורטס". ואכן, למרות הקאמבק המדהים מול פריס סן ז'רמן וההתאוששות הכללית לאחרונה, הבור שהותיר אלבס, שבישל עשרות שערים לליאו מסי בשנים המשותפות שלהם, עדיין בולט וגדול.

בבארסה ניסו בין היתר באגף ימין את חאבייר מסצ'ראנו, שהתגלה כאיטי מדי ואת אלש וידאל, שהתגלה כבינוני מדי. הדיבורים על הקטור ביירין, המגן הימני של ארסנל שגדל בברצלונה, הלכו והתגברו ככל שהעונה התקדמה, אבל בינתיים לפחות, הוא לא ממש רוצה לחזור. במקביל, ישנן גם שמועות על ג'יבריל סידיבה וז'ואאו קנסלו, אבל לא בטוח שמישהו מהם יכול למלא את מקומו של אלבס, שאפשר לבארסה לתקוף בסגנון הייחודי שלה. בכתבה שנעשתה עליו במגזין "These Football Times" נכתב: "בשנים האחרונות, הרבה שחקנים הפכו את עמדת הקיצוני-האחורי לחיה ובועטת, אבל מי שקבע את הרף היה דני אלבס".

שחקן ברצלונה סרג'י רוברטו. GettyImages
למרות השער האגדי מול פ.ס.ז', לא סרג'י רוברטו ולא אף אחד אחר מצליח להחליף כרגע את אלבס בבארסה/GettyImages
אלבס עצמו לא ממש נהנה בינתיים מהחיים בטורינו. מזג האוויר הקר, לעומת החום הים-תיכוני של ברצלונה והעובדה שהילדים שלו נותרו בקטלוניה, הפכו את ההתאקלמות לקשה

מצד שני כאמור, גם אלבס עצמו לא ממש נהנה בינתיים מהחיים בטורינו. מזג האוויר הקר, לעומת החום הים-תיכוני של ברצלונה והעובדה שהילדים שלו נותרו בקטלוניה, הפכו את ההתאקלמות לקשה מלכתחילה ואם כל זה לא הספיק, הרי שאחרי פתיחת עונה סבירה, כולל שער בליגה ושער בליגת האלופות, הגיע ההפסד 3:1 אצל גנואה, בו אלבס שבר את הרגל.

הפציעה ההיא גרמה לו להחמיץ חודשיים של כדורגל ולאבד את מקומו בהרכב למגן הימני של יובה בשנים האחרונות, סטפן ליכטשטיינר. השוויצרי פחות תוסס מאלבס, אבל מספק יציבות והגנה איכותית וכעת, כאשר שניהם שוב עומדים לרשות המאמן מסימיליאנו אלגרי, הוא מנסה לתמרן ביניהם ומבצע שלל אילתורים. כך למשל, בניצחון הדרמטי על מילאן בחודש שעבר אלבס פתח כחלק משלישיית הקישור הקדמי.

אלבס מסתדר היטב בחלק הקדמי ומציע ליובה פתרונות יצירתיים. אם אלגרי ינסה אותו שם גם מול בארסה, הוא יוכל לתקוף ובמקביל, גם לעזור להגנה שתצטרך להתמודד עם ההתקפה המפחידה שמנגד. בצעירותו, בימיו בסביליה, ביקש ממנו המאמן חואקין קפארוס להישאר בחצי המגרש שלו ולא לעלות להתקפה. "שאלתי אותו 'למה לא?'. הרי כדורגל הוא משחק של הגנה-התקפה, הגנה-התקפה, כל הזמן. אמרתי למאמן שבכדורגל אין חוקים ואין מגבלות", נזכר אלבס. בסופו של דבר, קפארוס השתכנע ונתן לאלבס לפרוח. כאשר המנהל המקצועי מונצ'י, שלאחרונה הודיע על עזיבת סביליה, סיכם את תקופתו במועדון, הוא כינה את אלבס "ההחתמה הכי מושלמת שלי" וזכה לתודה מהברזילאי בפוסט אינסטגרם נרגש.

נראה שאלבס משתלב היטב בטורינו

לפני הגרלת רבע הגמר, אלבס הודיע שהוא לא רוצה לקבל את ברצלונה כי "זה יהיה מוזר מדי". הוא הוסיף שהוא מעדיף לפגוש את האקסית רק בגמר בקרדיף

לפני הגרלת רבע הגמר, אלבס הודיע שהוא לא רוצה לקבל את ברצלונה כי "זה יהיה מוזר מדי". הוא הוסיף שהוא מעדיף לפגוש את האקסית רק בגמר בקרדיף. אלא שמיד לאחר שהתברר שהדייט הזה ייערך כבר עכשיו, הגיב הברזילאי בדרכו הייחודית, עם סרטון ביזארי שהפך במהרה לוויראלי ברשתות החברתיות.

"עזבתי את ברצלונה כי נהיה לי יותר מדי נוח שם ואני מרגיש שזה לא טוב לי. זה מועדון מדהים, אבל כל אחד צריך לעזוב את אזור הנוחות שלו בשלב מסוים", אמר, "רציתי להמשיך לשחק ברמות הכי גבוהות, במועדון מנצח, עם היסטוריה עשירה. אני ווינר וגם יובנטוס כזו".

לצערו של אלבס, הוא לא יוכל להעביר לחבריו החדשים סודות מחדר ההלבשה היריב, זאת לאחר שהוצא מקבוצת הוואטספ המפורסמת של שחקני ברצלונה. למרות זאת, הוא לא חושש מהמפגש: "אם לא נפחד, ברור שאנחנו יכולים לעבור אותם ולזכות בליגת האלופות". ההפסד בגמר מול ברצלונה לפני שנתיים מנע מיובנטוס טרבל היסטורי. כעת, אחרי שאליפות נוספת כבר בכיס ואחרי שהעפילה בשבוע שעבר לגמר הגביע, הגברת הזקנה שוב חולמת בגדול. אלבס, שכבר הגשים את כל החלומות הללו, יצטרך לספק מניסיונו הרב ולעזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully