וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינתה עומרי: התכנית שבנתה מכבי חיפה עבור עומרי גלזר

9.4.2017 / 13:30

הצעקות במחנה האימונים באוסטריה וההשראה ממונדיאל 90'. המטרה הכלכלית של יעקב שחר וקבלת הדרכון שיקל על מעבר לאירופה. כך עומרי גלזר גרם למכבי חיפה לשנות מדיניות. הבלוג של איציק יצחקי על הפרויקט הירוק

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת מכבי חיפה

באימון הראשון של מכבי חיפה במחנה האימונים באוסטריה העונה, גיורא אנטמן לא הפסיק לצעוק. הוא צעק כל כך חזק, שאנשי מכבי חיפה שמעו אותו למרות המרחק הגדול במיקום הפסטורלי. כשעלה בדרך חזרה למלון, בהנהלה הביטו בו בסקרנות וחיכו למוצא פיו. "הוא יהיה כמו חתול", אמר להם אנטמן. "אני מבטיח לכם. כשאני אגמור לטפל בו, הוא יהיה כמו חתול".

זה היה האימון הראשון שהעניק אנטמן לעומרי גלזר, השוער הצעיר מרעננה שהגיע על תקן מחליף לאוהד לויטה. על פי התכנית החדשה שבנו עבורו במועדון, הוא אמור להיות השוער שיוביל את מכבי חיפה בשנים הבאות. ההחלטה לקחת את גלזר כפרויקט לא התקבלה בתחילת העונה. אבל כמו במקרים רבים בקריירה שלו, הגיעה פציעת השוער הראשון וסללה לו את הדרך עד לנבחרת הלאומית. הפעם, מבטיחים במכבי חיפה, הנסיקה שלו תהיה מהירה בזכות העבודה הרבה והאופי הנוח. "גלזר הוא שוער מבטיח, שוער עם פוטנציאל שצריך לממש", הסביר השבוע אנטמן, שאחראי על התכנית החדשה. "בעבודה נכונה ומדויקת הוא יצליח".

ויש גם בשורה חדשה. גלזר קיבל לפני מספר שבועות דרכון רומני. הוא יוכל לשחק באירופה מבלי להיחשב כזר, אבל במכבי חיפה סיפרו השבוע שאם הכול יתקדם לפי התכנית, המועדון יעצור את מדיניות הרכש של שוערים לפחות בשנתיים הקרובות. גלזר לא בונה על יציאה לאירופה כרגע, אך זו תהיה כנראה התחנה הבאה בקריירה שלו. גם מכבי חיפה בונה על זה. המטרה לשמה חיפה רכשה אותו אינה כלכלית בלבד, אבל יעקב שחר מבין שיוכל להרוויח עליו בעתיד גם כסף.

עומרי גלזר שוער מכבי חיפה. ברני ארדוב
במכבי חיפה בטוחים: הנסיקה תהיה מהירה. עומרי גלזר/ברני ארדוב
חיים סילבס מתאר: "אמרתי לו: 'תשמע, אלוהים מסדר את הדברים כרצונו, כדי שיהיה לך טוב'. הוא עלה למגרש, עצר פנדל של בוזגלו, סיים עם רשת נקיה והבנתי: יש לי שוער לא פראייר בשער"

כמו במקרים רבים בקריירה, הטיפוס של גלזר ממעמקי הספסל עד לעמדת מפתח קרה בעקבות פציעות של השוער הבכיר. בהפועל רעננה הוא קפץ לתודעה בזכות פציעה של אריק ינקו, לשער של הנבחרת הצעירה נכנס לאחר פציעה של גולן אלקסלסי, ממש לפני המשחק מול יוון. שם אריק בנאדו זיהה אותו, שם הגיעה הנקודה שבה הוא רמז לאנטמן שכדאי לו להמליץ לשחר על שוער חדש. אנטמן עקב, וגם המליץ. הוא שוחח עם רוני לוי, הסביר לו שכדאי להשקיע בשוער, ואלה שכנעו את שחר להעביר צ'ק של מיליון שקלים להפועל רעננה. בדיוק כמו במקרים הקודמים, גם העונה גלזר הצליח לקבל את אפודת השוער הראשון בגלל תאונות. פציעת אוהד לויטה סללה לו את הדרך להרכב הראשון של מכבי חיפה. עוד מעט נגיע גם לנבחרת.

"הייתי אז מאמן הנוער של רעננה והגעתי כדי לראות משחק נערים א' בין מכבי תל אביב למכבי חיפה. גלזר עמד בשער של הצהובים, אני רואה ומתלהב, ואז מישהו אומר לי שהוא רק שני לסהר חסון. אני רואה מפלצת בשער, שוער גבוה, חזק וקולני. פיגורה. רק שתבין, מכבי תל אביב הפסידה 2:0, ועדיין מאוד התלהבתי", משחזר חיים סילבס. "הייתי במצוקה ברעננה ולכן דיברתי עם ניר לוין. נפגשתי עם האבא, גיא סולומון התערב, והוא הגיע אלינו. לא היה לו קל. סגנון המשחק היה שונה. אבל ככל שחלף הזמן, הבנתי שהוא רק נראה ילד טוב, אבל מאחורי הדמות הזאת מסתתר ילד עם הרבה אומץ וביטחון עצמי גבוה. עשינו עסקה, לקחנו את הכרטיס. זו הייתה גניבה".

גלזר קיבל את ההזדמנות הראשונה מסילבס גם בקבוצת הבוגרים, ואז הגיעה טראומה שהוא מתקשה לשכוח עד היום. אחרי 93 דקות עם שער נקי, הוא יצא לא טוב, אדי גוטליב עלה גבוה והשאר היסטוריה. גלזר נשאר על הקרקע ותפס את הראש. סילבס הבין שיש להם עוד הרבה עבודה. "מנטלית, היית מצפה מילד להישבר בסיטואציה הזאת. מה עשיתי? הקרנתי לו וידאו של נרי פומפידו במדי ארגנטינה (משחק הפתיחה של מונדיאל 1990, א"י) שהגיעה כאלופת העולם למשחק מול קמרון. זה היה גול מטופש. הסברנו לו שגם לשוערים גדולים יותר זה קרה. הוא חצי העריך וחצי לא הבין מה רצינו". פומפידו שבר את הרגל אחרי המשחק ההוא, וסילבס שבר את הראש מה לעשות עם גלזר. "חששתי מאוד, אבל נתתי לו את הכפפות מול נתניה. ניצחנו 1:3. הביטחון חזר", הוא משחזר.

שני מחזורים אחר כך: ינקו חזר לשער, גלזר חזר בהפוגות לקבוצת הנוער, ואז זה קרה. פציעה של ינקו הובילה אותו לחדר של סילבס. "זה קרה בפלייאוף. היה לנו משחק בבאר שבע על הראש, וינקו נפצע. ידעתי שאני יכול לסמוך על עומרי, אבל לא הייתי בטוח שהוא מבין את הסיטואציה. אמרתי לו: 'תשמע, אלוהים מסדר את הדברים כרצונו, כדי שיהיה לך טוב'. הוא עלה למגרש, עצר פנדל של בוזגלו, סיים עם רשת נקיה והבנתי: יש לי שוער לא פראייר בשער. צריך לתת הרבה קרדיט לעמי גניש על העבודה איתו. דניאל ליפשיץ, אריק ינקו ויואב ג'רפי שהבאנו כשוער שלישי, כולם התפתחו להיות שוערים טובים. יש קטע עם שוערים ברעננה. גלזר יהיה שוער גדול".

חיים סילבס מאמן הפועל רעננה. ברני ארדוב
דוגמאות ממונדיאל 90'. חיים סילבס/ברני ארדוב
אבי נמני: "הסברנו שיש כאן שוער ראשון שלא מתרגש ויידע לעמוד בלחץ. הוא לא משתגע אחרי משחקים גדולים, לא נכנס לדיכאון אחרי שפחות הולך"

הסיפור המוזר הזה ניתב את גלזר למכבי חיפה, אבל הסיטואציה בה הוא משחק היום אינה מובנת מאליה. לויטה חזר מפציעה ארוכה, גיא לוזון הגיע ונתן לו את אפודת השוער הראשון, וסימן שאלה ריחף מעל השוער הצעיר. רגע לפני המשחק מול בית"ר ירושלים, בבית המלון, לוזון ואנטמן בישרו לו שהוא פותח בהרכב. "זה לא היה רגע פשוט. חשבנו עליו הרבה קודם", סיפרו השבוע במכבי חיפה. "הבנו שהעונה הזאת אבודה, אז למה שלא נרוויח שוער?". גלזר נזרק שוב למים, והפעם לא אכזב. למרות שביעות הרצון מלויטה, במועדון החליטו על מדיניות של שילוב השוער הצעיר בין הקורות עד תום העונה.

ההחלטה התקבלה גם בגלל האישיות די יוצאת הדופן של גלזר. "הופתענו מאוד מהחוסן שלו. הוא עומד חצי שנה בשער, אבל נראה כאילו הוא מנוסה מאוד", מסבירים בחיפה. "לא תראה אותו עושה קעקועים כמו שחקנים אחרים. הכובע שלו לעולם לא הפוך. הוא לא ישתנה. גלזר נשאר גלזר. זה מה שיכול להפוך אותו לשוער גדול".

אבי נמני, הסוכן שהביא אותו למכבי חיפה מזכיר ש"כשהוא הגיע למכבי חיפה, גיורא אנטמן וניר דוידוביץ', שהכיר את הפוטנציאל מהנבחרת האולימפית, הסבירו ליענקל'ה שיש כאן פוטנציאל לשוער שיכול להיות תוך שנתיים-שלוש השוער מספר 1 בישראל. משם זה נולד. הסברנו שיש כאן שוער ראשון שלא מתרגש ויידע לעמוד בלחץ. הוא לא משתגע אחרי משחקים גדולים, לא נכנס לדיכאון אחרי שפחות הולך. חוץ מכישרון ויכולת, שוער צריך גם מזל. שוער טוב גם צריך הגנה טובה - זאת משוואה שחשוב שתקרה גם במכבי חיפה".

אוהד לויטה שוער מכבי חיפה. ברני ארדוב
חזר מפציעה ארוכה, קיבל את המקום ואז שוב הוחלט על שינוי. אוהד לויטה/ברני ארדוב

גלזר מתגורר ביחידת דיור שכונת דניה היוקרתית בחיפה. הוא מגיע ממשפחה מבוססת מתל אביב, בן לאילן שגדל בחיפה ונצר למשפחה שהמשפט הוא נר לרגלה – אבא, סבא ואחות עורכי דין, אמא משפטנית בהתהוות. אז מה עם שדרוג החוזה, אתם שואלים? ובכן, מכבי חיפה והשוער שלה קבעו להיפגש בינואר 2018, כדי לחתום על חוזה חדש. לגלזר יש חוזה לארבע שנים, אבל משכורת החייל אינה מאפשרת לו לקבל את השדרוג לו הוא מצפה החל מהשנה הבאה – אז שכרו ישודרג בהתאם למספר המשחקים שיעמוד בשער.

אחרי שזומן בפעם הראשונה לנבחרת הבוגרת - הפציעות, ההרחקות וההשעיות שבדרך היו רק עניין של זמן. הכול כדי לסלול שוב את דרכו לשער. תוך שנתיים, מעריכים במכבי חיפה, גלזר כבר לא יזדקק לפציעות של אחרים. עד אז, הם אומרים, גלזר יהפוך לחתול רחוב.

שוער נבחרת ישראל עומרי גלזר. יוסי ציפקיס
רק עניין של זמן. עומרי גלזר באימון הנבחרת/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully