וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב: "אהיה על הדשא, אם יהיו קריאות אוריד את השחקנים"

31.3.2017 / 12:40

בעלי בית"ר ירושלים התראיין לרדיו ירושלים והבהיר: "לא אשב ביציע, כדי להיות קרוב". איינבינדר ושכטר אמורים להוביל את הירידה מהדשא. ארגון "לה פמיליה": "לא תהיה סתימת פיות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

בית"ר ירושלים תתארח מחר (שבת, 19:30) אצל מכבי חיפה לקרב מסקרן בפלייאוף העליון, אך מרבית תשומת הלב תלך דווקא ליציעים, שם קריאות גזעניות עשויות להוביל אתבעלי בית"ר אלי טביב לממש את איומו, ולהוריד את הקבוצה מהמגרש. מי שצפויים לקבל את ההנחיות ולהוביל ירידה מהמגרש הם הקפטן דן איינבינדר ואיתי שכטר. טביב התראיין הבוקר לרדיו ירושלים והתייחס למצב הלא פשוט.

"אני ישן טוב בלילה", אמר, "חושש? אני מאמין שאם הקומץ ימשיך עם השירים והמשטרה לא תעשה כלום נרד מהדשא. אני מתכוון להיות בדשא ולא ביציע, להיות מאוד קרוב למצב בו אם יהיו קריאות נוריד את השחקנים. את שלושת השלבים לא מיישמים כאן ולא אני צריך לטפל בזה".

טביב הבהיר את הטיימינג: "השיר הזה הקבוצה הגזענית של המדינה זה משהו שאני ורוב הקהל הבית"רי לא מזדהים עם זה. הורים לא מוכנים לשלוח את הילדים בגלל אמירות כאלה. אני חוויתי גזענות ואני לא מוכן להיות בעלים של קבוצה ששומע בעליה למגרש "אנחנו הקבוצה הגזעניות של המדינה". גם בבית הדין אנחנו משלמים על הקריאות האלה, בארץ ובאירופה".

טביב הוסיף: "אני לא אתייחס לכמה בודדים שאולי יקראו את הקריאות, כמות כזאת אני מצפה שישתיקו אותם. קריאה גזענית זאת עבירה פלילית, אז איפה המשטרה? בכל העולם מתנהלים אחרת, אבל איפה המשטרה, היא לא עושה כלום בעניין, אין עם מי לדבר".

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
המאבק נמשך. טביב/ברני ארדוב

טביב הוסיף: "זה שההתאחדות והמנהלת איתי לא נותן לי כלום. הידיים שלהם כבולות, הם פנו למי שצריך אבל אין עם מי לדבר. גם הם אומרים שהידיים שלהם כבולות אבל לא איכפת להם להעניש אותנו. המשטרה אמורה לטפל בקריאות שמהוות עבירה פלילית אבל אין עם מי לדבר. התקנון נוח, כל שבוע קבוצות מקבלות קנסות ומשלמים אותו לעובדים, למה לשנות אותו? בכל מדינה נורמלית היו פותרים את זה בלי בעיות, זאת ממש לא בעיה כזאת גדולה, צריך רק לרצות ולטפל, אבל זה לא מעניין אף אחד כאן".

על האוהדים: "אלה שמובילים ישבתי איתם, הם הבטיחו מספר פעמים הבטחות ולא עומדים בזה. אני לא יודע אם יש להם מנהיג ושליטה על הקהל, יש ילדים שבאים לפני המשחק, שותים ובאים להתפרק ואנחנו משלמים על זה. בית"ר לא מעניינת אותם. רק ביד קשה הדברים יטופלו. אם זה היה באירופה או בארה"ב תופסים את הבן אדם ועוצרים אותו, אין משחקים".

על שר הפנים גלעד ארדן: "הוא לא מגיב לפניות בכלל. נותנים להם משרד יפה עם שולחן וכסא, תקציב גדול ומה הם עושים עם זה? לא מעניין אותם, זה עובר לידם".

לקראת מכבי חיפה ומכבי תל אביב: "צריך לעשות לזה סוף, אותי לא מעניין החצי גמר או המשחק נגד חיפה. אם לא נעשה לזה סוף אז זה יקרה בחצי גמר, או שנקבל הרחקה מאירופה לשנים, אז בשביל מה שווה גביע או להיות במקום שמוביל לאירופה? בשביל מה להשקיע ולהיכנס לכל הסיפור הזה. אני מקבל פידבקים מכל הכיוונים שאומרים ללכת עם זה עד הסוף".

ארגון "לה פמיליה" הוציא הודאה בחשבון הפייסבוק: "בעקבות הפניות הרבות שהארגון מקבל בימים האחרונים מהמון אוהדים, נדגיש ונאמר שגם למשחק מחר נבוא כרגיל בכל הכוח כדי לתמוך בקבוצה שלנו ולדחוף אותה לניצחון, לגבי האיומים הזולים שהשחקנים ירדו מהמגרש נציין שאנו נגד פגיעה מכוונת בקבוצה אך עם זאת לא תיהיה ביציע סתימת פיות בטח לא במה שהוא חוקי!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully