וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין מסי לפדרו: ג'רארד דאולופאו נהנה מהחיים במילאן וחוזר לנבחרת ספרד

19.3.2017 / 8:30

ממעמד של "מסי החדש" הפך בהדרגה ג'רארד דאולופאו לסוג של פלופ, אבל ההשאלה מאברטון למילאן התבררה כהברקה, וכעת הוא זומן לסגל ספרד לקראת המשחק מול ישראל. הבלוג של יוכין תוהה האם ברצלונה תשקול להחזירו

שחקני מילאן ג'רארד דאולופאו, מריו פשאליץ'. GettyImages
אהבה ממבט ראשון. ג'רארד דאולופאו/GettyImages

ביום שישי, כאשר ספרד תארח את ישראל במוקדמות המונדיאל, עשוי ג'רארד דאולופאו לערוך את הבכורה במדי הנבחרת במשחק רשמי. המאמן ג'ולן לופטגי, שהשאיר את חואן מאטה בחוץ, זימן במפתיע את הקיצוני בן ה-23 והסביר: "ההשאלה מאברטון למילאן עשתה לו טוב, והוא חזר להיות שחקן משמעותי". ואכן, אין ויכוח על כך שדאולופאו פורח בסן סירו. אתמול, מעודד מההתפתחות הדרמטית, הוא שוב להט במדים האדומים-שחורים, היה מעורב בשער היחיד בניצחון 0:1 על גנואה, הלהיב את הקהל בכדרורים המיוחדים, ואף השקיע המון בהגנה. הוא לא נח לרגע, מנסה בכל כוחו להחזיר את הקריירה למסלול הנכון ולהוכיח שהוא ראוי גם ללבוש את החולצה האדומה.

המילאנזים התאהבו בו מהרגע הראשון. מאז הגיע לאיטליה לפני פחות מחודשיים, הפך דאולופאו לבאנקר בהרכב של וינצ'נצו מונטלה, והוא שורף שטחים בשני האגפים. הקבוצה היתה במשבר לא פשוט עד לתחילת פברואר, אבל בשבעה המשחקים האחרונים הפסידה רק פעם אחת, וגם זה קרה בגלל פנדל שנוי במחלוקת בזמן פציעות מול יובנטוס. הספרדי הנמרץ בישל לקרלוס באקה את שער השיוויון מול הגברת הזקנה, והיה זה האסיסט השלישי שלו העונה. הוא אירגן גם את שער הניצחון של מריו פשאליץ' בבולוניה במשחק ביזארי בו נותרה מילאן בתשעה שחקנים, וסיפק בישול נוסף לקרלוס באקה מול קייבו. הוא גם הבקיע את שער הניצחון בקרב הקשה מול פיורנטינה. "ג'רארד מושלם עבור סגנון המשחק שלנו", טוען המאמן.

ג'רארד דאולופאו במדי ברצלונה. GettyImages
נחשב לדבר הבא. ג'רארד דאולפאו במדי ברצלונה/GettyImages

בראש הרשימה של אוסקר

האם זו התקומה של האיש שהוגדר בזמנו ככישרון הגדול ביותר שצמח בלה מאסיה מאז ליאו מסי? כנער, נאלץ דאולופאו להתמודד עם לחץ תקשורתי לא מבוטל, וזה התחיל כבר בשם משפחתו, אשר פירושו בקטלונית הוא "מעשה אלוהים". כבר כאשר היה בן 12, חתם ילד הפלא על חוזה אישי עם חברת נייקי ששילמה לו 140 אלף יורו לשנה. היכולת הטכנית המדהימה שלו הותירה את כולם עם פה פעור, וההשוואות לפרעוש הארגנטיני היו טבעיות. כשהמוזה נחה על דאולופאו, הוא היה בלתי ניתן לעצירה, והמאמנים העריכו שיוכל להתפתח לכוכב על.

אוסקר גרסיה, שאימן אותו בקבוצת הנוער של בארסה, טוען גם עכשיו: "ג'רארד הוא אחד משלושה השחקנים המוכשרים ביותר שהדרכתי בחיי. מבחינת השליטה בכדור, הוא הטוב מכולם, לפני מאורו איקרדי וראפיניה". ואולם, אוסקר נדרש גם לחנך את הכוכב שלא הצליח לשמור את הרגליים על הקרקע. באחד המשחקים, אחרי שנתקל בגישה ברוטלית וספג אינספור עבירות, הגיב דאולופאו בלעג והציע לשחקני היריבה לגשת אליו בחדר ההלבשה על מנת לקבל חתימות. המאמן הסביר לו אז את הגבול הדק בין בטחון עצמי ליהירות, אך שיעורים מסוג זה לא תמיד נקלטים – לא כאשר שמך מוזכר באופן קבוע כדבר הגדול הבא בכדורגל העולמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'רארד דאולופאו במדי אברטון. GettyImages
חוסר יציבות קיצוני. ג'רארד דאולופאו במדי אברטון/GettyImages

בכורה בבארסה בגיל 17

בשלהי 2011, עוד לפני שחגג את יום הולדתו ה-18, זומן דאולופאו לא פעם לאימונים של הקבוצה הראשונה על ידי פפ גווארדיולה, ואף הופיע לראשונה כמחליף בליגה הספרדית ובליגת האלופות. השמיים היו הגבול מבחינתו, אבל המאמן ידע שלא מומלץ לשבח אותו יתר על המידה. "לדאולופאו פוטנציאל אדיר, אבל יש לו עוד הרבה מה ללמוד. הוא עדיין לא ראוי להיות בכותרות הראשיות", טען פפ. לכן לקח יותר משנה עד שרשם הכוכב הצעיר הופעה נוספת בקבוצה הבכירה, וזה כבר היה עם טיטו וילאנובה על הקווים. על אף שדאולופאו הבקיע 18 שערים בקבוצת המילואים ב-2012/13, סבר טיטו שהוא טרם בשל: "יש לו סגנון מרהיב, אבל צריך הרבה יותר מכמה הברקות במשחק כדי להצליח בכדורגל".

את המסר הזה התקשה דאולופאו להפנים. הוא מסוגל לעבור שחקנים כמו מסי, אבל משחקו התאפיין באנוכיות, קבלת ההחלטות היתה לקויה, הוא לא שיחרר את הכדור ברגעים הנכונים, ולא השתדל לתרום בהגנה. בעוד פרשנים מסוימים טענו שאין טעם להחתים את ניימאר תמורת סכומי עתק כי דאולופאו יותר טוב מהברזילאי, הוחלט בברצלונה בקיץ 2013 שהנער עוד רחוק מאוד מהסגל וזקוק להשאלה על מנת להשביחו. רוברטו מרטינס שמח להביא אותו לאברטון, תוך שהוא הקדים את אוסקר שחשק בו בהיותו מאמן ברייטון.

ג'רארד דאולופאו עם מאמן מילאן וינצ'נזו מונטלה. GettyImages
במילאן קפצו על המציאה. וינצ'נזו מונטלה עם ג'רארד דאולופאו/GettyImages

מרטינס נזהר, קומאן לא ספר אותו

בממלכה התלהבו מהפריצות הסוחפות, אבל בשורה התחתונה פתח דאולופאו תשע פעמים בלבד בפרמיירליג וסבל מחוסר יציבות קיצוני. מרטינס השקיע שעות נוספות בהדרכות, אך לא סמך עליו במשחקים הגדולים באמת. ייתכן שזו היתה הסיבה לכך שברצלונה העדיפה לשלוח אותו להשאלה נוספת לסביליה ב-2014, וזה כבר נגמר רע. אונאי אמרי האשים את הכוכב בעצלנות, הקיצוני כבש שער אחד בלבד, והעיתון מארקה כלל את דאולופאו בנבחרת המאכזבים של העונה.

בשלב זה הוא כבר היה בן 21, וההבטחה הפכה בהדרגה לסוג של פלופ. לואיס אנריקה, שעבד בזמנו עם דאולופאו בקבוצה הצעירה והעריך אותו מאוד, אישר בכל זאת את המכירה לאברטון בקיץ 2015, כי סיכוייו להתברג בסגל עם שלישיית MSN לא היו קיימים. הסכום ששילמו האנגלים שיקף את הירידה החדה במניותיו של הכישרון – 6 מיליון יורו בלבד, אם כי ברצלונה שמרה לעצמה את הזכות לרכוש אותו למשך שנתיים. זה כבר לא היה היורש של מסי אלא שחקן שלא מצא את עצמו, והאיחוד עם מרטינס היה אמור להחזירו לדרך הנכונה.

זה לא ממש קרה, גם אם לעתים הניצוצות הקסימו, והקיצוני זהר בזכות היכולת האישית הפנטסטית. לפני קצת יותר משנה, למשל, זעקו הכותרות באנגליה כי "דאולופאו קרוב לממש את הפוטנציאל", בין היתר בזכות ההצגה הגדולה נגד מידלסברו בגביע הליגה. אלא שזה לא באמת מדד, והבוס הספרדי העדיף פעמים רבות להשתמש בחניכו רק כמחליף. המצב החמיר שבעתיים כאשר דרכו של מרטינס בגודיסון פארק הסתיימה, ורונאלד קומאן מונה במקומו. ההולנדי לא התרשם בלשון המעטה מהתרומה הקבוצתית של דאולופאו, והעונה הוא בקושי ראה דשא. בחלון ההעברות, לא הסתיר קומאן את רצונו לתת לקטלאני הזדמנות לקבל דקות במקום אחר, אם תגיע ההצעה הנכונה, ומילאן קפצה על המציאה.

ג'רארד דאולופאו במדי נבחרת ספרד. GettyImages
לופטגי מכיר אותו מצוין. דאולופאו במדי הנבחרת הצעירה/GettyImages

אוהדי מילאן מאוהבים

ממבט ראשון, השידוך היה טבעי, אבל הוא התברר עד כה כהצלחה מסחררת. דאולופאו פגש בסן סירו את סוסו, חברו לשעבר לנבחרות הצעירות שהשתלב נהדר במילאן, וגם את באקה איתו שיתף פעולה בסביליה. הוא התלהב להיות חלק ממועדון גדול כהגדרתו, הילל את ההיסטוריה המפוארת של מילאן, ומונטלה הצליח לטפח בו מוטיבציה יוצאת דופן. הוא אולי המאמן הראשון בקריירה של דאולופאו שלא מתלונן על מחדלים במשחק ההגנתי שלו – הספרדי לא מפסיק לרוץ לאורך הקווים קדימה ואחורה. הוא לא רק מוסיף ברק בחוד, אלא גם מרוויח כדורים.

לא הכל מושלם, כמובן. דאולופאו עדיין חוטא לא פעם במשחק אנוכי, מכדרר לעתים קצת יותר מדי, וקבלת ההחלטות נותרה בעייתית. ואולם, השיקולים החיוביים עולים בינתיים על השליליים, ומכאן בהחלט אפשר להתקדם. אוהדי מילאן מקווים מאוד שאפשר יהיה לרכוש את הספרדי באופן מלא בקיץ, אבל אם המגמה תימשך הרי שגם אברטון עשויה לשנות את דעתה. וגם ברצלונה יכולה תיאורטית לממש את הסעיף תמורת 12 מיליון יורו, אם כי התסריט הזה לא נראה ריאלי. דאולופאו משחק למען עתידו, ולראשונה בחייו נהנה להיות שחקן מפתח.

לופטגי לא היה צריך יותר מזה. הרי גם הוא עבד עם דאולופאו בנבחרות הצעירות. "אני מכיר אותו מצוין", אמר המאמן הלאומי. מי יודע, אולי הוא אפילו יתן לו צ'אנס נגד ישראל, כמעט שלוש שנים אחרי 10 דקות בודדות במשחק ידידות מול בוליביה. זה יכול להיות רגע מרגש עבור "מסי החדש" לשעבר, שיהיה שמח מאוד להסתפק גם בתפקיד "פדרו החדש" בשלב זה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully