וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזיון קעקועים: פול בקאליני, הנשיא החדש ויוצא הדופן של פאלרמו

17.3.2017 / 17:00

קריירה ב-MTV, הקמת "מפלגת הלימון" ועשרות קעקועים. בפאלרמו חשבו שכבר ראו הכול עם קוטל המאמנים מאוריציו זמפאריני, אבל אז קיבלו את פול בקאליני, שכבר הספיק לחשוף פטמה במסיבת עיתונאים, אבל עדיין לא חשף מי באמת עומד מאחוריו. על עסקה מסתורית ובוס יוצא דופן

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: פול בקאליני חושף את הקעקוע החדש במסיבת העיתונאים

פול בקאליני שמע את המצקצקים והמפקפקים. רבים מהם הטילו ספק באמינות עסקת העברת הבעלות של פאלרמו. הוא חיפש דרך להוכיח את נאמנותו למועדון, ולא הסתפק בסיור העירוני במהלכו שבה את לב האוהדים שנתקלו בו. יום לפני מסיבת העיתונאים בה הוצג כנשיא החדש של המועדון מתחתית הליגה האיטלקית, אחד מחבריו קפץ לביקור לילי בשעה 1:41 ואיתו רעיון מעניין. הקולגה מתכנית הסאטירה "לה ינה" (צבוע), המליץ לבקאליני לקעקע את סמל פאלרמו על גופו כאות למחויבותו כלפי המועדון והאוהדים.

פול בקאליני נשיא פאלרמו החדש. GettyImages
פול בקאליני מציג את הקעקוע החדש עם הסמל של פאלרמו/GettyImages

בקאליני השתכנע בקלות. גופו מקושט גם כך כמעט מכף רגל ועד ראש, והוא כבר הציג לראווה את כל הקעקועים בצילומים אומנותיים עם סינר וספגטי במטבח, או עם שני לימונים המכסים את הפטמות. אז מה זה עוד אחד? רק צריך למצוא שטח עור פנוי. יום לאחר מכן נערכה מסיבת העיתונאים המיוחדת, במהלכה מפטר המאמנים הסדרתי מאוריציו זמפאריני הכריז על העברת הבעלות לידי בקאליני, שבהמשך קם לפתע, שחרר את הכפתורים בחולצתו, חשף פטמה ומתחתיה גם את הקעקוע החדש עם הסמל של פאלרמו.

בסיציליה חשבו שכבר ראו הכול ב-15 השנים של זמפאריני? אז חשבו. הכירו את הבעלים הכי לא שגרתי בכדורגל העולמי.

אוהדי פאלרמו התוודעו לראשונה לפול בקאליני בשנה שעברה, כאשר היה שותף לניסיון הלא מוצלח של פרנק קאשו, המוכר יותר כחברו של מייקל ג'קסון, לרכוש את המועדון מידי זמפאריני. וגם אז, כל קשר בינו לבין כדורגל או כסף גדול נראה מקרי לחלוטין.

בקאליני בן ה-33 נולד בכלל בארה"ב. אביו אמריקאי ואימו איטלקייה. הוא היה שחקן כדורסל בצעירותו, ולאחר מכן שימש כדי.ג'יי בערוץ MTV והתפרסם כשחקן בתכנית הסאטירה עמוסת הקללות בערוץ של סילביו ברלוסקוני. במקביל ניסה לפצוח בקריירה פוליטית והקים את "מפלגת הלימון", אך הכיוון הזה לא ממש השתלם והוביל למעבר מהיר לשוק הפיננסי. בקאליני שימש, לדבריו, כיועץ לחברות כלכליות, וגם היה חבר בקרן בינלאומית המשקיעה בפרויקטים הומניטריים ברחבי העולם. האמנם?

טור במהדורה האיטלקית של "הפינגטון פוסט" השווה בין בקאליני לסילביו ברלוסקוני, והשאיר מקום לספק לגבי טיב העסקה לרכישת פאלרמו. "שניהם הפכו מפורסמים בזכות תכנית טלוויזיה, שניהם מייסדים של מפלגות פוליטיות, שניהם מעריצי יופי נשי ושניהם מתמודדים עם החלפת בעלות מסתורית במועדון כדורגל", נכתב שם. "אבל אם העסקה הסינית תיפול, ברלוסקוני יהיה טיפש שהתעשר ב-200 מיליון יורו בזכות המקדמה שכבר שולמה. אם העסקה של פאלרמו תתברר כתרמית, בקאליני יהיה סתם טיפש".

מאוריציו זמפאריני נשיא פאלרמו היוצא (מימין) עם מחליפו פול בקאליני. GettyImages
משאיר את פאלרמו בידיים טובות? מאוריציו זמפאריני עם פול בקאליני/GettyImages

זמפאריני חיכה לרגע שמישהו ייקח ממנו את פאלרמו. מאז ההפסד בגמר הגביע ב-2011, הוא ממורמר ומיואש. הקבוצה ירדה ועלתה בחזרה לסרייה A, אבל הבוס בן ה-75 איבד את החשק. גם חילופי המאמנים התכופים (36 שינויים על הקווים ב-15 שנה) כבר הפסיקו לרגש אותו. "זה יום יותר שמח מאשר היום בו נכנסתי למועדון ב-2002", אמר זמפאריני, שיישאר כיועץ לבעלים החדש. "אני עצוב כי זה כבר לא הבית שלי, אבל אני מאוד שמח כי אני משאיר את פאלרמו בידיים טובות. כואב לי שמטילים ספק בעסקה הזו, כאילו אנשים לא מכירים אותי גם אחרי 30 שנה בכדורגל. כשהגעתי, למועדון הזה לא הייתה יכולת לשלם על עטים ונייר טואלט. היום הוא מודל לחיקוי".

גם זמפאריני נגע בסימני השאלה הרבים סביב העברת הבעלות. מהיכן הם מגיעים? ראשית, עלות העסקה נותרה בגדר תעלומה ואיש מהמעורבים לא מוכן לחשוף את המספרים בתואנה של הסכם סודיות. שנית, לא ברור מי היא אותה קבוצת רכישה שעומדת מאחורי בקאליני ומהיכן הכסף. שלישית, הפרטים שסיפק הנשיא החדש לגבי עברו התעסוקתי מתגלים כלא מדויקים, בלשון המעטה. העיתונאי הסיציליאני ג'וזפה פיפיטונה חיפש תשובות וכתב: "שתי חברות עסקים עם הון של כמה אלפי יורו בלבד, סכום העברה מסתורי, ונשיא חדש שהוא גם שואומן וגם מתלמד כלכלי שהולך אל הלא נודע. זה מרגיש כמו תכנית מתיחות. סיטואציה פרדוקסלית שיכולה לקרות רק בעיר שלנו".

על פי העיתונאי פיפיטונה, בקאליני הצהיר על קשר לחברת "אינטגריטאס קפיטל לימיטד", אבל הבעלים של חברו זו טען כי אינו מכיר את בקאליני וכל המסמכים מעידים שאין קשר בין הצדדים. בסופו של דבר התברר כי בקאליני התכוון לחברה אחרת בעלת שם דומה שמקורה בכלל בקנט, אנגליה. זוהי חברת "אינטגריטאס קפיטל", שהיא בכלל חברה רדומה (בלתי פעילה) ושניים ממייסדיה, פול פלמינג ואנתוני בירל, מחזיקים בחברה רדומה נוספת עם שם דומה (אינטגריטאס קפיטל מנג'מנט). לשתי החברות הללו הון משותף של כמה אלפי יורו. אז מאיפה באמת הכסף? לאף אחד עדיין לא ברור.

בקאליני טען כי הוא מנהל את קרן "קיסטון גרופ", אך גם שם התברר כי לא מכירים אותו. "יש קרן משפחתית שהוא הקים, וזהו בעצם", לדברי פיפיטונה. ולאור העובדות הללו, אין פלא שבפאלרמו יש המעריכים כי בקאליני הוא לא סתם ליצן אלא איש קש המהווה כיסוי עבור דמויות מפוקפקות, אולי אפילו מהמאפיה הסיציליאנית.

פול בקאליני נשיא פאלרמו החדש (משמאל) עם המאמן דייגו לופס. GettyImages
אף אחד לא באמת יודע מי עומד מאחוריו. פול בקאליני עם המאמן דייגו לופס/GettyImages

כך, בזמן שפאלרמו נלחמת על חייה בסרייה A, בקאליני נלחם על לגיטימציה. הוא צריך להשלים את העברת הכספים עד אמצע החודש הבא ויהפוך רשמית לבעלים רק ב-30 באפריל, אך בינתיים הוא נפגש עם האנשים החזקים בדרום, מנסה לקדם את בניית האצטדיון החדש ומנהל צ'אטים בלייב עם אוהדי הקבוצה שמאמינים באמת ובתמים שיותר גרוע לא יכול להיות.

"אני מבין את הספקות, וכשיש ספקות זה מוביל לתיאוריות קונספירציה", הודה בקאליני. "ברור לי שזה יכול להיראות כאילו אני משמש כיסוי עבור אנשים שהכסף שלהם מפוקפק, אבל כמובן שזה לא נכון. תבינו, מדובר באנשים שהקימו אימפריות כלכליות, אבל רוצים להמשיך להישאר אנונימיים. לקח לנו כמה חודשים לשכנע את זמפאריני. אם הוא השתכנע, זה אומר שהוא קיבל את כל הבטוחות. רכישה של פאלרמו משתלמת יותר מרכישה של צ'לסי. אני רוצה לתת ערך לעיר החמישית בגודלה באיטליה, המגדלור של הדרום".

בהפסד הביתי 3:0 לרומא, בקאליני נכח לראשונה באצטדיון רנצו ברברה והעביר את הזמן בעיקר בנשיקות לעיני המצלמות עם בת זוגו, הכוכבנית הברזילאית תאיס סוזה וויגרס. פאלרמו נותרה במרחק שבע נקודות מחוף מבטחים, והבוס החדש הבהיר כי יש לו תכנית חלופית גם למקרה של ירידה לסרייה B, אך הכריז גם על "כמה נדרים למקרה שנישאר בליגה, כמו ללכת על הברכיים לכנסייה, לאכול 20 סנדביצ'ים עם טחול או לעשות קעקוע על הפנים. אני אעשה הכול, אני אדם של מילה".

כעת נותר לראות האם למילים היפות שלו יהיה כיסוי.

פול בקאליני הנשיא החדש של פאלרמו עם בת זוגו ביציע. GettyImages
קעקוע נוסף על הפנים במקרה שפאלרמו תינצל מירידה. פול בקאליני עם בת זוגו ביציע במשחק נגד רומא/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully