וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעיף ההשתקה: טוטו תמוז נלחם על הקריירה וחולם להשתיק את מבקריו

הלעג למשקל העודף עמו הגיע, התדמית הבעייתית, הביקורות על החתמתו. טוטו תמוז ספג השמצות מכל עבר, ורק רוצה לשחזר את תנועת ההשתקה מטדי: "אם אני כובש, אני רץ ליציע ומסמן לכולם להיות בשקט". הבלוג של עמית גולדשטיין על הניסיון של החלוץ להשתקם יחד עם הפועל תל אביב

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים של הפועל תל אביב לקראת עירוני קרית שמונה

את ההרחקה של טוטו תמוז באוקטובר 2012 קשה לשכוח. אחרי שחזר לטדי והבקיע מול האקסית, חלוץ הפועל תל אביב רץ לקהל והצמיד את האצבע לשפה כדי לסמן לכל הצהובים-שחורים מה הוא חושב עליהם. תנועת ההשתקה הזאת, כצפוי, לא עברה בשקט והחלוץ הורחק מהמגרש, זאת למרות הבננות והקריאות הגזעניות שהגיעו מהיציע.

חמש שנים עברו וספק אם תמוז חלם שהוא ירצה כל כך לעשות שוב את תנועת ההשתקה הזו. הפעם היא תהיה מיועדת לכולם. בשבוע שעבר, כשהיה כבר ברור שיחזור לסגל, החלוץ הודיע חגיגית לחבריו בקבוצה: "אם אני כובש, אני רץ ליציע ומסמן לכולם להיות בשקט". הכוונה היא לא חלילה נגד אוהדי הפועל תל אביב, אלא נגד התקשורת וכל מבקריו. "אני אראה לכל אלה שמדברים".

אם זה היה תלוי רק בתמוז, הוא היה מחזיר את הגלגל אחורה לתקופה ההיא באדום בלי למצמץ. אז, החלוץ היה אחד הפוריים בליגה ואולי הכוכב הגדול של הקבוצה. כזה שכל הגנה חוששת ממנו ושאין קבוצה בליגה שלא חושקת בו. אבל מה שהיה נגמר. לפני חודשיים תמוז הגיע לקדנציה נוספת בהפועל תל אביב, והפעם הוא נלחם על הקריירה שלו. חלוץ מפורק לקבוצה מפורקת - האם שניהם בדרך לשיקום?

עוד בנושא:

הפועל תל אביב מתחילה את הפלייאוף התחתון בקרית שמונה (שבת, 16:00, ספורט1)
אחרי הבוררות: אדי גוטליב יחזור לסגל של הפועל תל אביב ואף עשוי לפתוח
הפרק הרביעי בסדרה "מינוס 9", והפעם: במטבח עם דני בונדר ועומרי קנדה

חלוץ הפועל תל אביב טוטו תמוז. קובי אליהו
"אני אראה לכל אלה שמדברים". טוטו תמוז נזכר בתנועת ההשתקה מטדי ב-2012/קובי אליהו
המסר מהסוכן היה ברור: "קחו את תמוז לחצי שנה במחיר יחסית נמוך, מקסימום הרווחתם שחקן שיכול לעזור לכם להישאר בליגה. ואם לא, לא הפסדתם יותר מדי כסף". מנחם קורצקי שמע את ההצעה וקפץ על ה"מציאה"

אם לפני כמה שנים השם טוטו תמוז היה מדבר בעד עצמו, אז לסיטואציה שסוכנו מציע את החלוץ להפועל תל אביב, גם הוא לא חשב שיגיע. רק לפני חודשיים הכאוס במועדון האדום אחרי הפירוק היה בשיאו. בין חתימה עם שחקן כזה לבין משא ומתן אחר, סוכנו של תמוז הרים טלפון להפועל תל אביב והציע את שירותיו. המסר היה ברור: "קחו אותו לחצי שנה במחיר יחסית נמוך, מקסימום הרווחתם שחקן שיכול לעזור לכם להישאר בליגה. ואם לא, לא הפסדתם יותר מדי כסף". מנחם קורצקי שמע את ההצעה וקפץ על ה"מציאה".

אז איך הדברים הגיעו למצב כזה? נחזור מעט אחורה. טוטו עזב את ישראל ישראל בקיץ 2013 לטובת אוראל הרוסית. אחרי ששותף בשבעה משחקים ובילה 167 דקות בלבד על המגרש, הוא שוחרר וחתם בפטרולול פלוישט. השנה וחצי הראשונות של החלוץ הישראלי ברומניה היו מצוינות והוא הבקיע הבקיע בהן 14 שערים ובישל 9 נוספים, אבל פטרולול נקלעה לקשיים כלכליים, הידרדרה מקצועית ותמוז עצמו לא הצליח לשחזר את היכולת שלו ושוחרר בפברואר 2016.

בעונה שעברה נראה היה שטוטו כבר בדרך לחתום בהפועל תל אביב של כבירי. הבעלים לשעבר רצה חלוץ בעל שם ותמוז שלא קיבל שכר ברומניה היה על המדף. הצדדים כבר סיכמו על חוזה לשלוש וחצי שנים, אבל לא לפני שהחלוץ יעבור בדיקות רפואיות. שם התגלה מה שכבר היה ברור עוד קודם: מצב הברך של תמוז לא בשיא. למרות סוג הסכם סודיות בין הצדדים, הדברים מיד דלפו לתקשורת והחלוץ גילה שם שהאדומים לא מתכוונים לממש את הסיכום ביניהם.

למעשה, רופא הקבוצה המליץ להנהלה להחתים את תמוז עד תום העונה ואחר כך להחליט האם להמשיך את ההתקשרות. תמוז עצמו נפגע מהכותרות ומה שהיה אמור להיות קאמבק מרגש, הפך למלחמה של לכלוכים ולמעבר של החלוץ להונאן בילואוס, נועלת טבלת הליגה השנייה בסין, במדיה כבש שער אחד בשש הופעות. את החזרה של תמוז לאדומים, גם הפעם אישר סופית רופא הקבוצה שבדק אותו בעונה שעברה. בניגוד לאשתקד, פה דובר רק על חוזה עד סוף העונה והד"ר לא התנגד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצה את האדום של הפועל, הסתפק באדום של הונאן בילואוס. טוטו תמוז בסין/מערכת וואלה!, צילום מסך
"זה נכון שהוא רעב, אבל השאלה למה בדיוק", צחקו בקבוצה על המשקל עמו הגיע החלוץ. ככל שעברו הימים, נראה שהביקורות על החתמתו רק התגברו. שחקנים בקבוצה סיפרו: "כבר אחרי החימום הוא היה תופס את המותן"

גם את ההתחלה המחודשת בהפועל תל אביב, ספק אם תמוז ירצה לזכור. "זה נכון שהוא רעב, אבל השאלה למה בדיוק", צחקו בקבוצה על המשקל עמו הגיע החלוץ. ככל שעברו הימים, נראה שהביקורות על החתמתו רק התגברו. שחקנים בקבוצה סיפרו: "כבר אחרי החימום הוא היה תופס את המותן". השיא הגיע כאשר מיד לאחר הבכורה המחודשת שלו, הוא כבר מתח שריר והושבת. בסביבתו של תמוז יצאו אז להגנתו והסבירו: "הוא רוצה מאוד וזה היה צפוי שזה יקרה כי הוא לא בכושר". בעקבות ההיעדרות הממושכת, במועדון כבר החלו להתחרט שהחתימו אותו ולא פנו לאופציה אחרת.

תופתעו או לא, אך בניגוד גמור לסטיגמת הבעייתי שרודפת אחר החלוץ, השבוע זה מה שהיה לו להגיד במועדון: "אני באתי לעזור. בכל דקה שייתנו לי, אעשה את הכול כדי לעזור לקבוצה". אז תמוז שמע וספג הכול הפעם. אם בעבר התפרץ על טביב, רב עם שחקנים בחדר ההלבשה והיה עם אגו של כוכב, הפעם נראה כי לא רק מבחינה מקצועית הוא השתנה, אלא גם חברתית.

אחרי שעזב את בית"ר בזמנו, כבר יצאו ידיעות על כך שחבריו לא ממש אהבו אותו בחדר ההלבשה. אז תייגו אותו בתור אגואיסט. גם בהפועל תל אביב, למרות התקופות הטובות על המגרש, לא היה אחד הדמויות החביבות בחדר ההלבשה וגם אז יצא לו שם של אחד שמרוכז בעיקר בעצמו. היחסים הפחות טובים עם עומר דמארי ועם חברים לסגל, הדביקו לו תווית של "בלתי אהוב".

שחקני הפועל תל אביב עם טוטו תמוז. לירון מולדובן
מנסה להיות אחד מהחבר'ה. טוטו תמוז/לירון מולדובן
"אנחנו מאוד צריכים אותו. אמנם יש לנו הרבה חלוצים בסגל, אבל היחיד שהוא באמת גולר אמיתי זה טוטו תמוז. אם הוא יחזור ל-50 אחוז מהיכולת שהכרנו, אנחנו נרוויח בגדול"

כאמור, נראה שכל זה שייך לנחלת העבר. בזמן שהחברים לקבוצה ואפילו ההנהלה מתחו עליו ביקורת, ובתקשורת לא הפסיק לקרוא ולשמוע השמצות, נראה היה שכל מה שמתרחש מסביב רק דרבן אותו יותר. אם בעבר הוגדר כעצלן, כזה שלא ממש נהנה להתאמן ואוהב לאכול, אט אט החלו בהפועל תל אביב לראות שחקן שמבין כי הקריירה שלו על הפרק. "זה נראה כאילו על כל ביקורת שקיבל הוא הוסיף עוד אימון", אמר אחד מחבריו לקבוצה. וכך זה נראה גם בפועל.

לחברים הוא גילה שכאבים כבר אין לו ובחודש האחרון מספרים במועדון כי תמוז רק מתאמן. אין אחד שלא מסכים כי החלוץ נמצא בתהליך של שינוי. שעות של חדר כושר, בתוספת אימונים מתוגברים, לא איחרו להגיע. השומן בגוף, כך מספרים בקבוצה, ירד משמעותית והתחלף במסת שריר. גם המדדים באימונים השתפרו פלאים. בצד החברתי, קיבלו בהפועל אדם צנוע יותר שמנסה להיות אחד מהחבר'ה ולא מתבודד או אנכי כפי שהוגדר פעם. אחד שרוצה בהצלחת הקבוצה. "מנהיג הוא עדיין לא", טוען גורם בקבוצה. "אבל הוא בהחלט דמות חיובית מאוד בחדר ההלבשה. לפני כמה שנים, סביר להניח שהיה מתפוצץ כבר. היום זה שונה לגמרי".

"זה נראה שטוטו חוזר לעצמו", אומר גורם בצוות המקצועי. "אנחנו מאוד צריכים אותו. אמנם יש לנו הרבה חלוצים בסגל, אבל היחיד שהוא באמת גולר אמיתי זה טוטו תמוז. אם הוא יחזור ל-50 אחוז מהיכולת שהכרנו, אנחנו נרוויח בגדול. הוא בהחלט השחקן שיכול להשאיר אותנו בליגה. אנחנו צריכים אותו בריא. אם ימשיך כמו שהוא נראה בשבועות האחרונים, יכול להיות שיהיה על מי לסמוך".

שחקן הפועל תל אביב טוטו תמוז. ברני ארדוב
איך יסתיים תהליך ההתבגרות? טוטו תמוז/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully