וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופוריה בבירה: טביב החמיא למימר, דילמוני הרשים, השחקנים חגגו

2.3.2017 / 9:04

בית"ר ירושלים נרגשת אחרי חצי גמר ראשון מאז 2009. ההברקה של המאמן, השמחה של שכטר, ההופעה של המגן השמאלי, הקאמבק האפשרי של אודל והרצון להשאיר את גיא לוזון מחוץ לפלייאוף העליון

צילום: סוכנות ג'יני, עריכה: שמרית גולדשטיין

1. איתי שכטר הוביל את החגיגות

ה-13 במאי 2009, בית"ר ירושלים מנצחת את הכח עמידר רמת גן ועולה לגמר גביע המדינה (בו היא גם זכתה). זו הייתה הפעם האחרונה בה הקבוצה מהבירה הופיעה במעמד הזה. עידן ורד הוא היחיד ששיחק באותה התמודדות, דן איינבינדר ישב על הספסל. שחקנים אחרים כמו טבטרקו קאלה, אריק בנאדו, שמעון גרשון, עמית בן שושן, עידן טל, שמוליק קוזוקין, דריו פרננדס ודוד אמסלם - כבר הספיקו לפרוש מכדורגל.

בית"ר ירושלים זכתה בחמישה גביעים בשנים 1976-1989, אבל לאחר מכן התקשתה מאוד לשחזר את ההצלחה במפעל, למרות שתי זכיות בתקופת ארקדי גאידמק. אתמול הצהובים-שחורים עלו לחצי הגמר בפעם הראשונה אחרי שמונה שנים ולא פלא שהשמחה הייתה כל כך גדולה. כשאיתי שכטר נכנס לחדר ההלבשה הוא אמר-צרח: "חבורה של גברים, אלה הרגעים בהם קבוצה נמדדת. הראינו אופי גם כשלא הלך ואנשים היו עייפים".

עוד בנושא:

השחקנים חגגו על הדשא, שכטר: "האדום היה מוצדק"
בית"ר ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה

עידן ורד אבירם ברוכיאן עידן טל שחקני בית"ר ירושלים עם הגביע. ברני ארדוב
בפעם שעברה זה נגמר עם גביע/ברני ארדוב

2. המו"מ עם דן איינבינדר יואץ

שרון מימר לא אהב את העובדה ששחקנים נכנסו ללחץ ודיבר איתם לאורך כל המחצית הראשונה ובהפסקה על סבלנות. הוא הרבה לבקש מדוד קלטינס לשחק פשוט יותר ולא להסתבך וגם מהבלמים לא לצאת גבוה מדי - דבר שעלה לקבוצה בספיגה. אגב, חסוס רואדה סובל משבר באחת האצבעות ומשחק עם סד, מה שמקשה עליו מעט את התנועה. הספרדי נפל מספר פעמים על הדשא במחצית הראשונה והתלונן על כאבים, אך המשיך לשחק. דן איינבינדר ספג כרטיס צהוב חמישי ולא ישחק נגד הפועל באר שבע באצטדיון טרנר. אלי טביב אמור להגיע לארץ בשבוע הבא ולהיפגש עם אבי נמני והקשר על מנת לקדם את המו"מ עימו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חסוס רואדה (מימין) עם דן מורי שחקני בית"ר ירושלים. סוכנות ג'יני
התמודד עם הכאב. רואדה/סוכנות ג'יני

3. השינוי המוצלח של שרון מימר

כאשר שרון מימר הגיע לבית"ר ירושלים הוא שמע לא מעט עצות. הרבה מהן נגעו לכך שאחרי ניסיונות טקטיים שונים, הקבוצה זקוקה למשהו אחר בתכלית. מימר ידע שיש לו ארבעה חודשים להוכיח את עצמו והימר על התקפה. באימונים ובאסיפות הדגש הוא על כמה שיותר שחקנים שיצטרפו קדימה במהירות אחרי חילוצי כדור. עד הדקה ה-22 אתמול הכול נראה טוב. ארבעה ניצחונות רצופים, הפרש שערים 1:10, קבוצה תוססת. ואז הגיע השער של מאוריסיו שקבע 0:1 לעירוני קרית שמונה ואיתו רגע הלחץ הראשון של מימר בבית"ר ירושלים.

המאמן החליט לבצע שינוי טקטי והוריד את דוד קלטינס לעמדת הבלם, לצד דן מורי וחסוס רואדה. מאותו רגע, קרית שמונה כמעט לא הגיעה למצבים. יכול להיות שבמשחק ליגה מימר לא היה ממהר לשנות, אבל אתמול זה היה משחק גביע והיה יתרון 0:2 מהמשחק הראשון לשמור עליו. ההחלטה אתמול זיכתה את מימר בהרבה מחמאות מאלי טביב ושאר אנשי המועדון. ביום שני הוא יצטרך להחזיר את הקבוצה לכדורגל שוטף והתקפי, נגד מכבי חיפה וגיא לוזון בטדי. ניצחון עשוי להשאיר את לוזון – המאמן שסירב לבית"ר – מחוץ לפלייאוף העליון.

שרון מימר מאמן בית"ר ירושלים. סוכנות ג'יני
ישאיר את גיא לוזון מחוץ לפלייאוף העליון? מימר/סוכנות ג'יני

4. בית"ר הרוויחה את חן דילמוני

אחרי ששרון מימר פוטר מהפועל כפר סבא, אלי טביב התקשר אליו להתייעץ בנוגע לחן דילמוני. המאמן שעדיין לא ידע שהוא יקבל את התפקיד בבירה, המליץ בחום. שבוע לאחר מכן השניים כבר איחדו כוחות בבית וגן. אתמול מימר ודילמוני עלו לחצי הגמר עם הקבוצה שהדיחה אותם מוקדם יותר – כשהם עוד היו חלק מהפועל כפר סבא.

דילמוני כבר היה מועמד לבית"ר ירושלים, אבל בקיץ הוחלט לרכוש את מרסל הייסטר. אתמול הקרואטי-גרמני שנמצא בכושר טוב, לא היה כשיר והמגן שהגיע מכפר סבא רשם בכורה במדים הצהובים-שחורים. אחרי 90 דקות של עבודה, חילוצי כדור ויכולת טובה, אנשי הקבוצה החמיאו למגן השמאלי. גם דן איינבינדר שיבח אותו בחדר ההלבשה מול כל השחקנים. בית"ר ירושלים הרוויחה עוד שחקן.

חן דילמוני שחקן בית"ר ירושלים לפני מאוריסיו שחקן עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
מימר המליץ בחום. דילמוני/סוכנות ג'יני

5. מי יפתח נגד מכבי חיפה?

איתי שכטר היה עלול להפוך לגיבור הטרגי של הערב. החלוץ הורחק בדקה ה-80 ואחרי המשחק חזר ואמר שדקות הסיום היו הקשות בקריירה שלו. למזלו של החלוץ, בית"ר ירושלים לא ספגה שער נוסף ולמרות הפסד 1:0, עלתה שלב.

מי שנכנס לעמדת החלוץ בדקות האחרונות היה ז'והאן אודל, שעשוי לפתוח במקום שכטר ביום שני נגד מכבי חיפה. הצרפתי הוותיק סיפר לצוות המקצועי שהוא שיחק כחלוץ חוד וכחלוץ שני עד שעבר לגרמניה ב-2010, ושהוא יכול למלא את התפקיד הזה.

למשחק נגד מכבי חיפה יחזור גם אריק סאבו שאתמול רצה עונש הרחקה. אם מרסל הייסטר יהיה כשיר ואודל אכן יהיה בתכניות להרכב, בית"ר תתמודד לראשונה העונה עם התלבטות איזה מששת הזרים להשאיר את הספסל. במקרה כזה סביר להניח שזה יהיה או הייסטר או קלאודמיר.

שחקן בית"ר ירושלים ז'והאן אודל מחמיץ פנדל. יוסי ציפקיס
שיחק כחלוץ עד 2010. אודל/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully