וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגליים באיסטנבול, הראש בכפ"ס: הפועל באר שבע מתכוננת לבשיקטאש

אחרי ההפסד בישראל, האלופה תתארח הערב (20:00, ספורט 1) אצל בשיקטאש, אך הראש כבר במאבקי הליגה. המסר של אלונה ברקת לבכר, המבחן של תורג'מן והחוויה שחיימוב ירצה לשכוח. שלמה וייס, שליחנו לאיסטנבול, מתכונן

צילום מסך

1. הרגליים באיסטנבול, הראש בכפר סבא

עם כל הכבוד למשחק שמצפה להפועל באר שבע מול בשיקטאש הערב (20:00, ספורט 1), האלופה מבינה שהמאבקים האמיתיים יתרחשו בליגה המקומית עד סוף העונה. הפער שצומק לשלוש נקודות והיכולת הלא משכנעת לאחרונה, גרמו למאבק האליפות להיפתח שוב ובגדול.

אז נכון בבאר שבע עדיין מנסים לשדר אמונה ואפילו פיזרו מלח על הדשא רגע לפני האימון המסכם (עמה יעמיק), אבל גם שם מבינים שככל הנראה ממחר בבוקר הקבוצה תתפנה לדבר אחד והוא המאבק לשמור על התואר האליפות.

בבאר שבע רוצים מאוד לנצח גם אם יהיה מדובר ב-0:1 שיסיים את המסע האירופאי, וזאת כדי לצבור ביטחון לקראת המשך העונה. גם אם לא ינצחו, בבאר שבע מבינים שעם כל היוקרה, המשימה האמיתית היא המשחק ביום שני מול הפועל כפר סבא.

במהלך השהייה של אנשי המועדון בטרקלין המיוחד בשדה התעופה אתא טורק בו שהו עד אשר יצאו לעבר המלון, נערכה שיחת חולין בה השתתפו גם ברק בכר ואלונה ברקת. המאמן בכר, שלאורך כל היממה האחרונה הביע בפני השחקנים את האמונה שלו שאפשר לעשות סנסציה,המשיך באותו קו, אלא שאז ברקת התערבה:"זה משחק חשוב, אבל המשחק מול כפר סבא גם חשוב, אפילו חשוב מאוד".

שחקן בקבוצה אמר אמש: "ברור לנו שהליגה היא הדבר החשוב, אבל כשאתה מגיע למשחק כזה שאתה יודע שהרבה אנשים צופים בך אתה לא יכול לחשוב על משחקים אחרים. גם בשביל הליגה חשוב שננצח היום או לכל הפחות נציג כדורגל איכותי".

שחקן הפועל באר שבע, בן תורג'מן מול שחקן בשיקטאש, ריקרדו קווארסמה. רויטרס
ההפתעה הנעימה של באר שבע. בן תורג'מן מול קווארסמה/רויטרס

2. המבחן של בן תורג'מן

הרבה שחקנים של הפועל באר שבע צדו את עיניהם של סקאוטים באירופה העונה, אבל בן תורג'מן לא היה אחד מהם. המגן השמאלי המחליף ספג לא מעט ביקורת כשקיבל הזדמנות לשחק, וגם שמע היטב שהקבוצה רוצה להחזיר את אופיר דוידזאדה בינואר. ואז הגיע המשחק הטוב שלו לפני שבוע נגד בשיקטאש - זה שגרם לו לסחוט מחמאות אפילו מאנשי קבוצת הפאר הטורקית.

אם לא יקרה משהו מפתיע, תורג'מן צפוי לפתוח הערב בהרכב כשמיחאי קורהוט שהחלים לאחרונה מפציעה, יקבל מנוחה. המגן שעשה את כל הדרך מנצרת עילית הצנועה עד לאלופת המדינה יקבל עוד הזדמנות להראות שהוא ראוי להיות חלק משמעותי מהסגל של האלופה. "בן הוא שחקן שצריך הרבה ביטחון" קובע אחד מחבריו לקבוצה, "כשיש לו את זה הוא בהחלט מצוין. הוא הראה את זה במשחק בטרנר ואני בטוח שאם הוא באמת ישחק, אנחנו נראה את זה שוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השלט של אוהדי הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
הפעם הם נשארו בבית. אוהדי הפועל באר שבע/יוסי ציפקיס

3. כשסילבן אמר לא

הפועל באר שבע קיבלה גב רחב מאוד מהאוהדים שלה לכל אורך המסע האירופי. אלפי אדומים ליוו את האלופה לפיראוס, מילאנו וסאות'המפטון, צבעו את הרחובות והעניקו אווירה חמה גם הרחק מאצטדיון טרנר. הפעם המצב שונה בתכלית ו-15 אוהדים בלבד יגיעו למשחק. חמישה מהם הגיעו כבר אתמול ועצרו במלון בו שוכנים השחקנים כדי לקבל כרטיסים ליציע הכבוד, בו ישבו כל האוהדים האדומים.

דוגמה לשינוי אפשר היה למצוא בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי. המאמן ברק בכר הסתובב בדיוטי פרי בנתב"ג כשלפתע פגש את השר לשעבר והאוהד המושבע, סילבן שלום. בכר היה משוכנע ששלום מגיע כדי לתמוך בו ובחניכיו, אבל האחרון מיהר לצנן את ההתלהבות. "האמת שרציתי מאוד להגיע אבל אחרי התוצאה במשחק הראשון החלטתי לא לבוא", אמר.

ההפסד ביום חמישי שעבר, ביחד עם החשש מהמצב הביטחוני, עשו את שלהם. "יש הרבה אוהדים שהיו מגיעים למרות התוצאה, אם המשחק לא היה בטורקיה", קובע שחקן בקבוצה, "אנחנו יכולים להגיד על האוהדים המדהימים האלה שהגיעו לכל מקום רק מילים טובות. נקווה שניתן להם סיבות לחייך מהבית".

אוהדי בשיקטאש. יוסי ציפקיס
צפויים לספק אווירה מחשמלת באיסטנבול/יוסי ציפקיס

4. החוויה שחיימוב ירצה לשכוח (ולזכור)

עם העלייה לאימון המסכם אתמול, נתקל מאור בוזגלו בשחקן העבר פיני בלילי שהגיע לצפות במשחק ומשמש מרואיין מבוקש עבור הטלוויזיה הטורקית. בוזגלו מיהר לקבל רשמים על הקהל של בשיקטאש והבין מהר מאוד בפני איזו חוויה הוא עומד. "שיחקתי בצ'לסי ואתם שיחקתם במילאנו", אמר בלילי לבוזגלו, "אבל הקהל פה זה משהו אחר, הם מטורפים, פשוט מטורפים. יש להם קטעי עידוד שאתה פשוט משתגע מהם".

"דיברתי עם האנשים של בשיקטאש והם אומרים שלדעתם האצטדיון לא יהיה מלא אבל יהיו בערך 35 אלף צופים (האיצטדיון מכיל 45000 מקומות. ש.ו)", אמר מסביר בלילי לוואלה! ספורט מהמלון בלב איסטנבול. "תאמינו לי שגם 35 אלף צופים יעשו פה אווירה מטורפת, כזו שבאר שבע לא נתקלה בה".

גיא חיימוב כבר שיחק נגד בשיקטאש כשהיה במכבי תל אביב. אותה התמודדות התקיימה לפני שהאצטדיון עבר שיפוץ מאסיבי, אבל השוער נזכר אתמול: "נכנסתי למגרש, ראיתי את הקהל ואמרתי לעצמי שזו חוויה לכל שחקן רק להגיע לכאן. נכון שספגתי חמישה שערים והתוצאה לא הייתה טובה, אבל זו חוויה שתמיד אזכור".

כוחות אבטחה טורקיים מחוץ לבית המלון של הפועל באר שבע. שלמה וייס, מערכת וואלה!
האבטחה צפוייה לעבוד שעות נוספות/מערכת וואלה!, שלמה וייס

5. ברצלונה לרגע

אנשי הפועל באר שבע היו בקשר צמוד עם כוחות הביטחון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים לכל אורך החודשיים האחרונים, למעשה החל מהרגע בו התברר שהאלופה תשחק נגד בשיקטאש. במהלך החודשיים הללו עלתה המחשבה לגייס את השרה מירי רגב כדי שתגיע עם הקבוצה, מה שיגרור אבטחה גבוהה בהרבה, אלא שבסופו של דבר בבאר שבע החליטו לא להפעיל לחץ. בסופו של דבר, רגב אכן יצאה לטורקיה, אבל עשתה זאת עם עירוני נהריה.

החשש מהמצב הביטחוני השפיע גם על משפחת ברקת. אם עד עכשיו ילדי המשפחה יצאו לכל משחקי החוץ של הקבוצה, הרי שהפעם הבעלים אלונה החליטה להשאיר אותם בישראל והמריאה רק עם בעלה.

הכניסה אתמול לשדה התעופה אתא טורק המחישה עד כמה הדברים מאורגנים עד לפרט הקטן ביותר. אחת מהנוסעות שירדה מהמטוס, טעתה וניסתה לעלות על אחד מהאוטובוסים שייועדו לבאר שבע, הוקפה מיד באנשי ביטחון ישראלים וטורקיים.

האוטובוס הוביל את השחקנים ליציאה צדדית ושם הם עלו על אוטובוס אחר שהוביל אותם תחת אבטחה כבדה לבית המלון. "זה היה מרגש האמת", אמר אחד השחקנים חצי בצחוק-חצי ברצינות אחרי שהקבוצה הגיעה גם לבית המלון דרך כניסה צדדית, "חשבתי לרגע שאנחנו ברצלונה".

הכניסה למלון עצמו המחישה שוב עד כמה הטורקים לוקחים גם הם את העניין ברצינות, מגנומטר מיוחד הותקן כשכל אדם שנכנס למלון עובר בדיקה קפדנית במיוחד. "אתם ישראלים?", שאלה אחת מנשות האבטחה וכשנענתה בחיוב אמרה בחיוך, "כל הציוד הזה בשבילכם". היום, בניגוד לעבר, השחקנים לא יזכו לשעות חופשיות כשיערכו אימון שחרור במלון עצמו ויגיעו עם אבטחה למגרש, שם ינסו לעשות סנסציה.

שחקני הפועל באר שבע ממריאים לטורקיה. שלמה וייס, מערכת וואלה! NEWS
העיקר שיחזרו בשלום. שחקני באר שבע/מערכת וואלה! NEWS, שלמה וייס

6. שיעור היסטוריה

ויש גם נקודה היסטורית במפגש הזה. עם הכניסה לחדר העיתונאים אתמול לקראת מסיבת העיתונאים של בכר ובן שהר העיתונאים הטורקים שאלו אותנו מה אנחנו חושבים על רובר אריול. "מי?" שאלו כל הישראלים בתמיהה, והטורקים דאגו ללמד אפילו את אנשי באר שבע שיעור בהיסטוריה של המועדון שלהם.

אריול היה כדורגלן טורקי-יהודי ששיחק בשנות ה-40 וה-50 של המאה הקודמת בגלאטסראיי. הוא אפילו רשם 11 הופעות בנבחרת טורקיה ולאחר שפרש פתח בקריירת אימון. אחת התחנות הראשונות (והאחרונות) בקריירת האימון הלא מוצלחת שלו הייתה בהפועל באר שבע בשנת 1961 ובישראל הוא כונה רוברט שרף.

"היינו בטוחים שהוא מוכר בישראל", הסביר אחד העיתונאים הטורקים, "חשבנו שכשאומרים 'ישראל וטורקיה' בהקשר של כדורגל זה חיים רביבו, פיני בלילי ורובר אריול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully