וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכות הדאבור: מונס דאבור חזר לשוויץ כדי להציל את העונה שלו ושל גראסהופרס

21.2.2017 / 9:30

בזלצבורג הגדירו אותו כפלופ, בציריך הוא קונצנזוס. ברד בול נדחק לשוליים, בגראסהופרס קיבל מיד את סרט הקפטן. הביקורות, ההופעה בקבוצת הבת, הדלת של אוסקר גרסיה והמטרה: להציל את מועדון הפאר מירידה מביכה. מדור הליגיונרים חוזר עם המהלך המפתיע של מונס דאבור

מונס דאבור שחקן גראסהופרס. האתר הרשמי של גראסהופרס, אתר רשמי
חזר על תקן מושיע. מונס דאבור/אתר רשמי, האתר הרשמי של גראסהופרס

ב-25 בינואר, עדיין בפגרת החורף, רד בול זלצבורג קיימה משחק הכנה ראשון במחנה האימונים בדובאי וניצחה את ריגה הלטבית 0:1. לאחר המשחק באיחוד האמירויות, בו שותפו שישה מתשעת החלוצים של הקבוצה, הוגדר מונס דאבור כ"מפסיד הגדול של פגרת החורף". והוא בכלל לא היה שם.

החלוץ הישראלי, מתוקף היותו ישראלי, לא קיבל ויזה לדובאי. זלצבורג הגישה את הבקשה שבועות לפני כן, פעלה לפי כל הנהלים, אבל העניין אפילו לא נבחן. זה היה חסר סיכוי. כך, בזמן ששאר החלוצים מנסים לשכנע את אוסקר גרסיה כי מקומם בהרכב, דאבור פתח בכלל בהרכב של ליפרינג, קבוצת הבת מהליגה האוסטרית השנייה, שניצחה במשחק ידידות במחנה במלאגה את דינמו קייב. הסיטואציה הבעייתית הזו בישרה על הבאות.

seperator

מי שעדיין לא הבין לאן נושבת הרוח, קיבל את התשובה במשחק החזרה מפגרת החורף. רד בול זלצבורג החלה את החלק השני של העונה עם 0:2 על סט. פולטן שהעלה אותה לפסגת הליגה האוסטרית, אך שלושת שחקני הרכש היקרים מהקיץ ישבו יחד ביציע. שטפן שטנגל (1.65 מיליון יורו), מארק ז'טקובסקי (2 מיליון יורו) ובעיקר מונס דאבור (6 מיליון יורו).

שלושה ימים לאחר מכן, דאבור כבר השלים את הקאמבק לגראסהופרס עם חוזה כמושאל לשלושה חודשים וחצי, ומיד התקבל כמושיע. "זה הצעד הנכון עבור כל הצדדים", קבע המנהל הספורטיבי והמנכ"ל של גראסהופרס, מנואל הובר. רק שבדיוק את אותם הדברים אמר בחודש מאי אשתקד, כאשר מכר את דאבור לאלופה האוסטרית. הסיכוי שידייק הפעם גבוה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג. רויטרס
גם תג המחיר השפיע. מונס דאבור במדי זלצבורג/רויטרס

באוסטריה רואים בהובר גאון. המנכ"ל של גראסהופרס, בסך הכול בן 29, נלחם לקבל על דאבור את המחיר המבוקש בסיום העונה הקודמת, הוריד מהפרק את הסיכומים שהיו עם פאלרמו וצסק"א מוסקבה, והצליח להגיע לעסקה מעולה עם רד בול זלצבורג. במהלך העונה קפץ כמה פעמים לזלצבורג כדי לצפות בחלוץ בפעולה, שמר איתו על קשר ועכשיו הוא מקבל בהשאלה לחצי עונה את השחקן שמכר ב-6 מיליון יורו. הביקורות שם הן כלפי האלופה, ששוב הוציאה סכום מוגזם על שחקן שלא הצדיק את ההשקעה. ובקיצור, פלופ. "דאבור לא ממש הגיע לאוסטריה", נכתב ב"'קורייר" האוסטרי. "הוא כבש שני שערי ליגה בלבד ועוד אחד בליגה האירופית, ב-23 משחקים בסך הכול. שלושת השערים הנוספים היו בגביע, מול יריבות מליגות נמוכות".

עיתונאי אוסטרי מסביר: "יש שמגדירים את דאבור כפלופ, בטח ביחס לתג המחיר שהשפיע גם על רבים לפניו, אבל חשוב להזכיר שהוא באמת סבל מחוסר מזל משווע. הוא רצה, השקיע וניסה, אבל הכדורים שלו פגעו בקורות והיו לו הרבה החמצות. לקראת הפגרה, כשכבר נכנס לעניינים בזכות המשחקים בליגה האירופית, הוא נפצע והושבת לחודש". אוסקר גרסיה, שהכיר אותו ממכבי תל אביב והציב אותו באגפים בתחילת העונה, לא מצא דרך לשלב בין דאבור לכוכב ג'ונתן סוריאנו, ובכמה מקרים טען שהם דומים מדי. כאשר בחר להחזיר את המושאל הצעיר דימיטרי אוברלן מאלטאך, ועל הדרך להחליש את המתחרה המפתיעה על תואר האליפות, היה ברור שלהחלטה תהיינה השלכות על שחקני התקפה אחרים.

לא פחות מתשעה כאלה היו לזלצבורג על שתי עמדות בלבד. דאבור, שהתחיל את העונה כאחד משני החלוצים הבכירים לצד סוריאנו, נדחק רשמית לשוליים בעקבות ההתפתחויות בפגרה והבין כי יש לו סיכוי טוב יותר לשחק במקום אחר. גראסהופרס הייתה הפתרון הטבעי. "אנחנו בטוחים ביכולת של מונס ונשמח לראותו חוזר ביוני", נפרד המנהל הספורטיבי כריסטוף פרוינד, והבטיח שזלצבורג תנהל מעקב אחר משחקיו של החלוץ המושאל. גם אוסקר גרסיה לא סגר את הדלת: "דאבור רוצה לשחק 90 דקות ולכן החליט שזה הצעד הנכון עבורו. הוא חתום לחמש שנים בזלצבורג ובהחלט שחקן שיש לו עתיד במועדון, אבל כל ההתחלות קשות".

אוסקר גרסיה מאמן רד בול זלצבורג. רויטרס
לא סוגר את הדלת. אוסקר גרסיה/רויטרס

לא בגראסהופרס. לאימון הקאמבק של דאבור הגיעו ארבעה אוהדים ושני צלמים שידעו לתעד את קבלת הפנים הלבבית. כל כך הרבה חיוכים לא היו שם מאז הזכייה של החלוץ הישראלי בתואר מלך השערים והשגת הכרטיס לאירופה בעונה שעברה. הקבוצה מציריך התגעגעה לחיוכים ולשערים באותה מידה. גראסהופרס עוברת עונה איומה ומרוחקת כעת רק ארבע נקודות מהמקום האחרון. טראומת הירידה, אותה לא חווה המועדון מאז 1949, הפכה לממשית. גראסהופרס היא קבוצת החוץ הגרועה בליגה (4 נקודות מ-30 אפשריות), כבשה רק 26 שערים ב-21 מחזורים (תשעה מהם של קאיו הברזילאי) ובעיקר חסרה ניסיון ומנהיגות.

האצבע המאשימה הופנתה לעבר הובר. באוסטריה אולי מתייחסים אליו כגאון בגלל המהלך של דאבור, אבל בשוויץ רואים בו האחראי למדיניות הכושלת של גראסהופרס. למועדון המפואר ביותר במדינה אין כסף, אבל הוא ממשיך למכור אשליות. את הבועה הזו פוצץ בתחילת החודש קים קלסטרום, ששימש כקפטן הקבוצה ופשוט ברח בחזרה לשבדיה. על פי הדיווחים, הקשר בן ה-34 נכנס לשיחה עם המאמן פיירלואיג'י טאמי, התלונן על התנהלותו של הובר והודיע בדמעות על עזיבה. "הם הבטיחו לי שנתמודד על התארים מול באזל, אבל מכרו את כל השחקנים הטובים ועכשיו אנחנו נאבקים נגד הירידה", הביע הקפטן את מורת רוחו מהמכירות של דאבור, שאני טרשאי, יוריק ראבה ומוריץ באוור.

המהלך הזה של קלסטרום רק הגביר את הלחץ במועדון. גראסהופרס חזרה מהפגרה עם שני הפסדים, והובר שנדחק לפינה, חיפש דרך להרגיע את המערכת וגם לתת תקווה מקצועית. דאבור ענה על כל הקריטריונים, הוא קונצנזוס במועדון. ובעקבות ההשתחררות מהחוזה הכבד של קלסטרום, גם התפנה מקום עבורו בתקציב השכר. "בגראסהופרס התחלתי את הקריירה האירופית שלי ועכשיו אני מקווה להחזיר למועדון משהו בשלושת החודשים האלה", אמר החלוץ בן ה-24 עם חזרתו לציריך, יום לפני סיום חלון ההעברות בשוויץ. "בזלצבורג יש חמישה-שישה שחקנים שנלחמים על מקום אחד, ועכשיו כבר אין משחקים באירופה אז יש פחות אפשרויות. ידעתי שהסיכויים שלי לשחק בגראסהופרס טובים יותר".

שחקן נבחרת שבדיה, קים קלסטרום. GettyImages
התייאש, ברח בדמעות והשאיר את הקבוצה ללא קפטן. קים קלסטרום/GettyImages

נומה לבאנשי, בסך הכול חצי שנה בגראסהופרס, הפך לקפטן בעל כורחו ורק חיכה שמישהו יבוא ויוריד ממנו את העול. ביום ראשון, בעת פרסום ההרכבים למשחק הביתי מול סיון, הופתעו אוהדי גראסהופרס לגלות שדאבור לא רק פותח, אלא גם עונד את סרט הקפטן. "נומה אמר לי שהוא החליט להעביר את התפקיד למונס כי הוא היה הסגן של קלסטרום בעונה שעברה", גילה המאמן טאמי. "זו לא הייתה הוראה שלי, אבל זו מחווה יפה והבנתי שהקבוצה כולה תומכת, אז כמובן שהסכמתי. מונס לבדו לא יפתור לנו את כל הבעיות, אבל ברור שחשיבותו מכרעת על המגרש ומחוצה לו".

עם סרט הקפטן, דאבור דחף את חבריו וניסה לדרבן גם את 4,800 האוהדים שהגיעו לאצטדיון. גראסהופרס נראתה טוב יותר, אבל הפסידה בפעם השלישית ברציפות ונותרה הקבוצה היחידה בשוויץ שלא כבשה או צברה נקודה ב-2017. החלוץ הישראלי, שנעצר בקורה בדקה ה-51, הגיע לשני מצבים נוספים וגם ספג כרטיס צהוב, הסתפק במחמאות. אפקט דאבור, הגדירו זאת חבריו לקבוצה. "עם מונס על המגרש, כל שחקן נתן 20 אחוז יותר", אמר המגן אלבן פנישי. ניקולה גיורגייב המקדוני הוסיף: "הוא הכניס המון אנרגיות לקבוצה, הכול נראה אחרת מאז שחזר. האווירה טובה יותר. הוא שחקן גדול שיעזור לנו מאוד". השוער ואסו ואסיץ' הדגיש: "הוא גם אישיות ענקית, לכן הוא הקפטן שלנו".

אבל לדאבור יש גם מטרות אישיות. החלוץ שהבקיע 49 שערים ב-92 משחקים בקדנציה הראשונה בגראסהופרס, נלחם על עתידו. זלצבורג נערכת לעזיבה של סוריאנו בקיץ (אולי לסין) והרכש הישראלי צריך להראות ב-15 המשחקים שנותרו לסיום העונה בשוויץ, שאפשר לבנות עליו כמחליף המיועד. "דאבור חזר קודם כל מהסיבות שלו", הזכיר הפרשן השוויצרי מרקוס פריי. "הוא כאן רק כי לא קיבל דקות בזלצבורג".

בעונה הקודמת קראו לדאבור "ביטוח החיים של גראסהופרס". עכשיו גראסהופרס אמורה לשמש תעודת הביטוח שלו.

חלוץ גראסהופרס מונס דאבור. GettyImages
השחקנים החליטו שהוא צריך להיות הקפטן. מונס דאבור/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully